Stránka 1 z 1

Zajetí

PříspěvekNapsal: pát zář 28, 2012 21:05:43
od Kuba402
Ahojte, vím ,že zajíždění je tady tísíckrát probíraé téma ale to na co jse chci zeptat jsem nenašel.

Mám nový válec, píst, pístní kroužky, ojniční sadu, těsnění, všecky gufera, karburátor Dellorto. Babetta naskočila doslova napoprvé problém je v tom že já 500 km nedokážu jezdit na půl plynu s častýma přestávkama, tak kámoše napadlo nechat Babettu třebas hodinku nastartovaná a vyrovnalo by se to třeba ujetým 100 km udělat to tak 3x a 200 km odjet normálně po cestě s půl plynem. Banzín s olejem ředit asi 1:25 jestli se nemýlím ne ?
Dík za odpovědi a rady :)

Re: Zajetí

PříspěvekNapsal: pát zář 28, 2012 21:35:18
od vengeroff
Nieje škoda tej hodiny státia? :D Za tú hodinku by si ju len tak vozením zabehol viac... A nemusíš stále len na pol plynu, ja som ešte zábeh nespravil a už som ju sem tam vytočil do otáčok, ale pamätaj :"Kdo maže, ten jede!" :D dole kopcom sem tam trosku "prkni" do plynu, aby sa piest nezadrel... :wink:

Re: Zajetí

PříspěvekNapsal: pát zář 28, 2012 22:43:23
od Fajn-Tom
Kuba402 píše:, tak kámoše napadlo nechat Babettu třebas hodinku nastartovaná a vyrovnalo by se to třeba ujetým 100 km

Tvůj kámoš je profík na matiku koukám. Když vezmu že budu mít na babettě těžký převod 14/47, tak se klika na druhý rychlostní stupěň asi 7000 otočí za 1km, na 100km to je 700000 otáček. Pokud budeš mít volnoběh 2000 ot/min, tak za hodinu to udělá 120000 otáček, takže ne třeba 100km ale asi 17km.

A ještě když vezmeš v potaz to, že motor na volnoběh pracuje s daleko menším zatížením takže zajížděcí proces by musel být ještě delší.

Když se ti nechce zajíždět, tak jsis měl nechat udělat výbrus s větší vůlí. Prvních 30km jezdím na půl plynu a netočím ji víc než 10000. Asi řikrát ji mezitím poržím na plnej aby se vytočila do maxima. Pak 20km jezdím stylem vytočit do maxima a zpomalit. Ale je to fuška jezdit prvních 30km rychlostí 60km/h, proto ten záběh taky šidím a zkracuju to na 20km a pak už jen plyn na dorazu :lol:

Re: Zajetí

PříspěvekNapsal: pát zář 28, 2012 22:59:24
od kolos
Taky si myslím, že by se při záběhu mělo normálně jezdit. Motor by při záběhu měl často měnit otáčky, takže dlouhý volnoběh moc přínosný nebude. A z delších klesání přimazávat plynem, jak bylo psáno výše. U pionýra při záběhu doporučovali (v návodu k obsluze) chladit a přimazávat motor při jízdě z kopce vypnutím zapalování a přidáním plynu. Praktikoval jsem to tak i já na své babettě a to nejen po dobu záběhu, ale po celých 15let, co jsem ji měl. Přehodil jsem si kvůli tomu i chcípák na levou stranu a při sjíždění delších kopců jsem zhruba jednou za občas:-) na pár vteřin stiskl chcípák a otevřel naplno plyn.

Re: Zajetí

PříspěvekNapsal: pát zář 28, 2012 23:23:57
od Dejmal
Další věc je,že ji máš chlazenou vzduchem a to při stání na místě zrovna moc nefunguje.:)

Re: Zajetí

PříspěvekNapsal: úte led 12, 2021 22:52:08
od RomanR
Kuba402 píše:Ahojte, vím ,že zajíždění je tady tísíckrát probíraé téma ale to na co jse chci zeptat jsem nenašel.

Mám nový válec, píst, pístní kroužky, ojniční sadu, těsnění, všecky gufera, karburátor Dellorto. Babetta naskočila doslova napoprvé problém je v tom že já 500 km nedokážu jezdit na půl plynu s častýma přestávkama, tak kámoše napadlo nechat Babettu třebas hodinku nastartovaná a vyrovnalo by se to třeba ujetým 100 km udělat to tak 3x a 200 km odjet normálně po cestě s půl plynem. Banzín s olejem ředit asi 1:25 jestli se nemýlím ne ?
Dík za odpovědi a rady :)

Nejlepší způsob, jak zadřít nový motor. Samotný výrobce nedoporučuje dlouhý chod motoru při stojícím vozidle. A to má na mysli v běžném provozu už zaběhnutý motor. Běžící motor při stojícím vozidle se nechladí ! ! ! Motor v záběhu jde na těsno, nemá ještě běžné provozní vůle a více se hřeje. Proto se zabíhá při poloviční rychlosti, než je maximálka a stylem jízdy, který ho příliš nezatěžuje.