Stránka 1 z 2

Lehká úprava válce

PříspěvekNapsal: sob zář 29, 2012 10:20:03
od bundes
Zdravím vás přátelé. Včera jsem se v Třebechovicích zúčastnil svého prvního závodu v životě. Byl sice určen primárně pro stadiony, ale jet jsem mohl i s Babettou 225 (nakopávačka). Ovšem usoudil jsem, že to bude chtít aspoň nějaké ty menší úpravy (momentálně mi Babetta jezdí 51km/h, a chtěl bych se dostat aspoň na těch 55km/h). Nechce se ni sháněť člověk s lisem na vylisování vložky a tak se ptám: Můžu upravit sací a výfukovej kanál bez vylisování vložky? A pokuď ano tak kam a kolik by jste upilovali? Díky moc za cenné rady, Bundes

PS: je to na dvourychlostku

Re: Lehká úprava válce

PříspěvekNapsal: sob zář 29, 2012 10:37:00
od Fajn-Tom
bez vylisování vložky jde sací i výfukový kanál upravit. Ale jsi dost limitovám neupravenýma přefukama, takže se to hodí spíš na jednoduché cestovní upravy. Dříve jsem pár válců bez vylisování vložky dělal, dnes už jde vložka ven z každého válce a to lis taky nevlastním, je to rychlejší a přesnější.

Re: Lehká úprava válce

PříspěvekNapsal: sob zář 29, 2012 11:57:22
od bundes
Že jsem limitován přefukama je mi jasné... A úprava by to měla být taky víceméně cestovní (aby se výsledná rychlost ze současných 51km/h posunula na něco okolo 55-60km/h). Měl by jsi tedy nějakej návrh, o kolik a kde? Myslel jsem na něco takového: Spodní hranu sacího kanálu posunout zhruba o 1mm dolů a do strany rozšířit o 0,5mm (celkově, ne na každou stranu). O vejfukovým jsem měl představu tak cca o 0,5mm nahoru se zachováním šířky. Co ty na to?

Re: Lehká úprava válce

PříspěvekNapsal: sob zář 29, 2012 12:17:00
od Fajn-Tom
Pokud zachováš původní karbec, tak nemá smysl sací kanál moc rozšiřovat, klidně bych zachoval šířku 21mm. Spodní hranu na 60,6mm. Výfuk rozšířit na 22mm, horní hrana 30mm

Re: Lehká úprava válce

PříspěvekNapsal: sob zář 29, 2012 16:34:54
od bundes
OK díky moc.... Jo měl bych ještě jeden dotaz, aby nedošlo k nedorozumění, ty údaje (spodní hranu na 60,6 atd..) jsou brány od začátku vložky válce, na straně co je hlava že?

Re: Lehká úprava válce

PříspěvekNapsal: sob zář 29, 2012 17:17:58
od Fajn-Tom
jo je to od horní hrany vložky. Je to lepší než řikat o 1mm posunout hranu níž, když původní rozměry jsou +-0,5mm

Re: Lehká úprava válce

PříspěvekNapsal: sob zář 29, 2012 19:31:33
od abo
Nenašiel som znova informácie, ako presne vybrať vložku?

Re: Lehká úprava válce

PříspěvekNapsal: sob zář 29, 2012 20:21:00
od PetrT30
na lisu nebo přípravkem.
Byl tady někde maďarskej návod na úpravu kanálů (na rychlejší cestování OK) , ale teď to zrovna nemůžu najít :(

Re: Lehká úprava válce

PříspěvekNapsal: sob zář 29, 2012 20:57:34
od PetrT30
našel jsem to přes google u Toma na jeho stránkách :lol:

Re: Lehká úprava válce

PříspěvekNapsal: ned zář 30, 2012 14:15:29
od Fajn-Tom
PetrT30 píše:našel jsem to přes google u Toma na jeho stránkách :lol:

154° na výfuku bude chtít tvrdší průžinky do spojky a upravit hlavu na menší objem. Na mojí úpravě projekt60 dělám výfuk skoro o 10° a pokud jsou průžinky trochu unavené tak už je rozjezd pomalý, ale zase 65km/h to na rovice dokáže jed

Re: Lehká úprava válce

PříspěvekNapsal: pon říj 01, 2012 12:37:06
od PetrT30
Na mé cestovce mám sací 129°. Výfuk mám taky jen 138°, ale ten mám rozšířen o 1mm na každé straně. S přefukama jsem nic nedělal - jen zaleštil přechody a ostré hrany.
..... no a dal jsem karbec z fichtla + širší výfuk. koleno :)

Na cestování 60 km/h pohodka :wink: . Máximálku jsem měl dle GPS 69. Ale měřil jsem to jen dvakrát ještě v záběhu a jenom chvilku.

Re: Lehká úprava válce

PříspěvekNapsal: čtv lis 15, 2012 14:31:29
od vasek007
Fajn-Tom píše:Pokud zachováš původní karbec, tak nemá smysl sací kanál moc rozšiřovat, klidně bych zachoval šířku 21mm. Spodní hranu na 60,6mm. Výfuk rozšířit na 22mm, horní hrana 30mm

platilo by to i pro válec 207 ?

Re: Lehká úprava válce

PříspěvekNapsal: pát lis 16, 2012 13:51:32
od pdp28
Valec Babetty má v sebe viac ako si niektorí dokážu predstaviť. Len ho treba nakŕmiť.
Podrobnejšie teda :-)
Nasledovnú úpravu som robil s karburátorom z Pioniera, ktorý má difúzor 17 mm (tryska 68) ako viete. Teraz by som použil niečo kvalitnejšie, napr. DellOrto s difúzorom 18 mm. Použil som robený výfuk (popíšem nižšie).
V prvom kroku netreba meniť rozvod, teda kanály vo valci. Stačí upraviť prechod cez hliník od výkového kanála vo vložke po jeho napojenie na prírubu výfuku. A to tak, že pri vložke ostane pôvodný tvar a pri napojení na prírubu výfuku bude mať priemer 26 mm. Stačí trocha citu pre plynulé napojenie :-)
Hlavu valca treba upraviť na sústruhu tak, aby mal objem spaľovacieho priestoru pri polohe piesta v HÚ hodnotu 4,2 ccm alebo 4,1 ccm (originál má asi 5,9 ccm). Teda bude mať hodnotu kompresného pomeru 13:1 namiesto 9,2:1.
Teraz k výfuku. Vstupná rúra má byť 28x1 (vnútorný priemer 26 mm), prvý kónus rezonátora je dlhý 340 mm a napája sa na valcovú časť s priemerom 80 mm. Protikónus rezonátora je dlhý 105 mm a napája sa výstupnú rúrku 20x1 (vnútorný priemer 18 mm), ktorá je dlhá 120 mm.
Predstih 1,5 mm v osi sviečky.
Ostatné poznámky:
Po odskúšaní tejto úpravy ľahko môžete meniť rozvod pre sanie a výfuk. Sanie: 61,5 mm, šírka séria. Výfuk: 29,5 mm, šírka 21 mm.
Do prednej časti výstupnej rúrky (blízko konca protikónusu) vkladajte neskôr reštriktor dĺžky 20 mm (treba ho tam fixovať) s rôznymi priemermi od 16 do 14 mm. Na doladenie priebehu krútiaceho momentu (ťahu motora) a otáčok.
Je vhodné využiť silu motora montážou správneho sekundárneho reťazového prevodu, ktorý zohľadní charakter trate, váhu jazdca, .... atď.

Re: Lehká úprava válce

PříspěvekNapsal: pát lis 16, 2012 14:15:43
od PetrT30
dobrý :!:
Hlavu valca treba upraviť na sústruhu tak, aby mal objem spaľovacieho priestoru pri polohe piesta v HÚ hodnotu 4,2 ccm alebo 4,1 ccm (originál má asi 5,9 ccm). Teda bude mať hodnotu kompresného pomeru 13:1 namiesto 9,2:1.

Dost těžko se to odhaduje nebo nedejbože počítá :D . Kolik se má tedy z hlavy ubrat materiálu?

Re: Lehká úprava válce

PříspěvekNapsal: pát lis 16, 2012 22:13:39
od ridchey
kolik ubrat tedy ja netusim, ale objem se da zmerit- zaslepit otvor pro svicku a nalit vodu do prostoru v hlave ( odmerny valec,injekcni strikacka a pod.)