Stránka 1 z 1

střeva motoru 207

PříspěvekNapsal: pát říj 19, 2012 23:24:43
od Pavel
Začínám renovovat 207 a ještě nejsem zběhlý v motoru. Nikde na netu jsem nevygoogloval, jak to vypadá uvnitř motoru.

Jedná se mi hlavně o ty ozubené kola. Máte to někdo vyfocené? Není mi jasné, jak to je s tím 34z a 12z ozubeným kolečkem. Jsou to 2 kolečka zvlášť nebo je to jeden kus? Já si právě objednal z eshopu a došlo kolečko jen 34z, přitom jsem před pár dnů viděl variantu 34z a 12z spojené. Tak teď fakt nevím, jak to má správně být. No a pak poslední dotaz, zda to poslední 36z kolečko vypadá takto?

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Potřebuju to vědět co nejdřív, abych případně mohl kolečka vrátit do 14 dnů od zakoupení. Díky za info.

Re: střeva motoru 207

PříspěvekNapsal: sob říj 20, 2012 11:07:20
od Azor
Na to by ti asi nejlépe odpověděl Starec. Já jsem to měl rozkuchané cca před 5 lety a kupodivu jsem ještě našel fakturu - ta 2 kolečka tam byla jmenována jako 1 díl pod názvem "ozubené kolesá" (to s šikmými zuby 34 z a pastorek s přímým ozubením)- výrobně to jsou samozřejmě 2 kusy. Ale možná se to dnes prodává zvlášť jako 2 kusy. Asi jsem grafoman, tenhle příspěvek ti moc nepomůže, ale když už jsem to naklepal ...

Re: střeva motoru 207

PříspěvekNapsal: sob říj 20, 2012 17:11:45
od PetrT30

Re: střeva motoru 207

PříspěvekNapsal: sob říj 20, 2012 18:32:51
od Azor
Jasně, teď si vzpomínám - ty 2 kolečka 34/12 z jsem kupoval coby 1 díl, neboť byla včetně hřídelky a to kolečko s přímými zuby 36 z bylo nalisováno jako celek pod názvem hřídel úplný. Osobně bych to zatím nevracel, ale kontaktoval bych prodejce, zda je možno dodat i to kolečko 12 z, je to na pero a drážku, takže pokud by nebyla hřídelka moc opotřebovaná, bylo by to OK. Obdobně, pokud ta dlouhá hřídel je v pořádku, lisoval bych to klasicky po domácku - hřídel mrazák, kolečko ohřát. Ale možná je to jen laický pohled na věc. Pokud se k tomu příspěvku dostane Starec, určitě poradí na profi úrovni a pokud sem v dohledné době nezabrousí, kontaktoval bych ho na soukromý mail, je to myslím tady na fóru jeden z nej odborníků.

Re: střeva motoru 207

PříspěvekNapsal: sob říj 20, 2012 20:00:50
od Pavel
Pánové, děkuji vám za cenné info. Kompletní GO motoru 207 s novými originálními díly je už dnes celkem raritka. Já jsem nucen dělat GO, protože je převodovka hlučná. Koupil jsem moped jako pozůstalost po jednom dědovi, co umřel. Je komplet originál, ale děda nedodržoval servisní intervaly.

Nechápal jsem, jak drží to 36z kolečko na hřídeli, když tam není drážka, takže to se lisuje do výstupní hřídele. OK. No a u toho 34z mě právě překvapilo, že nedošlo dohromady s 12z kolečkem a navíc, jak koukám, došlo mi s drážkou, ale na fotkách, co poslal Petr30, není. Zkusím se poptat v eshopu, nicméně naštěstí minimálně vím, kde seženu případně obě společně (Vorel v Brně ještě má ještě pár posledních kousků). Pouštím se do renovace Babetty a chci to mít úplně všechno nové, ať na tom bude moci jezdit za 30 let i můj syn a vnuk :)

Poslední dotaz. Ty jehlové ložiska na tom 20z, dají se ještě dnes ještě někde sehnat, případně kuchnout z nějakého existujícího ložiska? Zkoušel jsem googlit jehlickove lozisko 2x12 a také nic :) Nebo jestli to někdo třeba vyrábí na zakázku.

Starce se asi zeptám, na Babettronu jsem zjistil, že se do převodovky dostanu, aniž bych musel půlit motor, tak se časem mrknu, co tam vlastně mám. Jestli s kolečka s drážkou nebo bez ní.

Re: střeva motoru 207

PříspěvekNapsal: ned říj 21, 2012 7:53:35
od PetrT30

Re: střeva motoru 207

PříspěvekNapsal: ned říj 21, 2012 18:36:29
od Pavel
>PetrT30

Děkuji. Já tam objednával to 20z kolečko, ale přehlídl jsem ty jehlové ložiska.
Toto fórum je úžasné :) Tak teď už mám vše nové pro GO celého motoru.