Seřízení karbecu dle plexiskla

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod babetak55 » pát pro 14, 2012 21:24:56

problém je že se kohoutek blbe utěsňuje :D
já jsem to ještě nezkoušel dělal jsem jen male vychytávky na misce ale v neděli to zkusím :D
http://babetak55.motorkari.cz
babetta 207
babetta 210
Uživatelský avatar
babetak55
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 191
Registrován: úte zář 04, 2012 20:58:39

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod colcino » pát pro 14, 2012 22:01:52

Jn benzín všechno rozpustí, proto to testuju ve vodě přes 5litrovej kanistr kterej mám na stole, dole vede hadička, prvně normálně naleju hrnkem okolo karburátoru a teprve až přes jehlák a onen kohoutek si doštelovávám hladinu, prostě to nechám puštěné a hladina se mě musí zastavit na rysce, jak né, odeberu kapku vody přihnu plováky a tak stále dokola doku prostě nevytvořím správnou hladinu. http://www.fichtlkramek.cz/nahled/225.html sehnal jsem ho v menším provedení v železářství. Na kohoutek jsem si udělal takovou redukci a pouštím to přes to. Ono stejně jak kdosi tvrdil ať na to tlačí benzín, ale kdo z nás po jízdě kohoutek nevypne?
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod kolos » pát pro 14, 2012 23:03:32

Tak testování ve vodě nedá správné výsledky. Voda ma větší hustotu než benzin a polovák vytlačí viditelně výš než benzin. Schválně si to zkus, dát samotný plovák do sklenice s vodou a pak s benzinem. Taky jehlový ventil se bude s vodou chovat jinak. S tou vodou to bude všechno fungovat tak nějak líp :wink:
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod colcino » ned pro 16, 2012 0:25:29

No ale v tom případě může i olej ovlivnit výšku hladiny- stačí když rozeberete po delší době nepojízdou babettu- olej je všude usazenej moje teorie je že hladina nebude stejná při záběhu kdy více mažeme a po záběhu kdy je oleje míň. Tak TSF bude lepší než klasika M2T. Zatím jsem podle napůl mého a tvého návodu seřídil tak že bych jikov mohl provozovat i bez odkapové misky. A po řádném vyčištění se mi podařilo i nastavit dobře volnoběh a bohatost. Hned je motor živější.
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod kolos » ned pro 16, 2012 13:34:22

V samotném oleji, by hladina byla určitě jiná, ale když jsou v benzínu jen dvě, nebo při záběhu tři procenta oleje, tak to na výšku hladiny nebude mít vliv. No, hlavni je, že se ti podařilo jikováka odnaučit pomočování :)
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod colcino » ned pro 16, 2012 13:44:28

Připadám si tak trošku jako kolombus :D celej internet nad tím špekuluje, akorát jsem nedofotil postup, nejklepší by bbylo ale video :D
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod babetak55 » ned pro 16, 2012 18:20:01

pánové přípravek nemá chybu fakt super dnes jsem to seřídil, projel a nechal otevřený kohout a ani kapka
jízda se mi zdá mnohem pohodlnější a podle nádrže i ekonomičtější i když jsou 3 stupně rychlost na rovině 53 :D
jinak za 1 hod i s čištěním je seřízeno
a na kohout se patří vys.. i bez něj to de
jinak předtím jsem měl hladinu přesně z otvorem a teď to mam podle obr.1 a nemá to chybu :D
vřele doporučuji jednoduché a levné
a teď by mě zajímalo který z těch přípravku je lepší ten co jsme vymysleli nebo te od toho pana co zná colcino :D
a kdyby to nefungovalo tak je chyba v jehlovém ventilu !!
http://babetak55.motorkari.cz
babetta 207
babetta 210
Uživatelský avatar
babetak55
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 191
Registrován: úte zář 04, 2012 20:58:39

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod colcino » ned pro 16, 2012 18:50:01

Těší mě že vám to funguje. Já jenom dodal materiál- každý jsme to upravili až do 100% podoby. Jsme jediná stránka na internetu která toto popisuje, a fórum je jedno z nejčtenějších- pořád ho někdo čte :D


Jinak ještě k hladině- to že motor lépe táhne způsobuje hlavně to že když jde optimální množství přes trysku bude bohatost tak akorát- když je hladina větší dusí se svíčka je černá jde tam prostě více paliva

Když je hladina malá, při volnoběhu a menších otáčkách to nezjistíte- poznáte to až při plném otevření šoupátka a motor začne "čtyřtaktovat" (díky butane za tento výraz :) ) a ve vysokých otáčkách prostě netáhne.

Hold tato sviňa na válci nám žere výkon což by při seřízení neměl být jinak problém.
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod ridchey » ned pro 16, 2012 23:53:46

"čtyřtaktovani"....to je terminus technikus,hihi,ale vystizny.
jeden znamy to nazyva ze: "valec drobi"
a dle jeho slov k tomu prispiva i jak je vybrouseny valec,resp. presnost kanalu,a velikost otvoru....
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod colcino » pon pro 17, 2012 0:06:40

Má pravdu, motor má v ten okamžik tak rychlé otáčky a karbec který nezvládá včas dodat směs. Jde o to že válec se protočí ze dvou period jednou na "sucho" tzn. že ze dvou dob nedá jednou směs a jde tedy na "scuho" Proto se také nedoporučuje motor vytáčet při záběhu, snáz bychom ho zadřeli protože i směs nám ochlazuje motor.
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod Fajn-Tom » pon pro 17, 2012 0:17:18

colcino píše:Má pravdu, motor má v ten okamžik tak rychlé otáčky a karbec který nezvládá včas dodat směs. Jde o to že válec se protočí ze dvou period jednou na "sucho" tzn. že ze dvou dob nedá jednou směs a jde tedy na "scuho" Proto se také nedoporučuje motor vytáčet při záběhu, snáz bychom ho zadřeli protože i směs nám ochlazuje motor.

Měl by jsi se podívat do techniky motoru trochu hloub, pak by jsi tohle nenapsal
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod Fajn-Tom » pon pro 17, 2012 0:19:41

Nejčastější příčina čtyřtaktovani nebo tarokování, každý tomu říká jinak, je bohatá směs
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod colcino » pon pro 17, 2012 1:12:57

Nevím právě kdo mě toto tvrdil. Ale z logického hlediska by to tak bylo.
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod ridchey » čtv pro 20, 2012 23:39:33

no,tak nevim,ale asi ta bohatost bude mit taky vliv jak rika fajn-tom,resp. kvalita promiseni te smesi.
stalo se mi pri zavodu,ze pri delsi jizde z vetsiho kopce dosahla postupne - rychlosti kolem 50km/h a zacala drobit
pak,porad pri plnem plynu z kopce pri tom drobeni se podarilo dosahnout cca 60km/h a pak nasledovala
neuveritelna forsaz, kdy motor opet radostne zabral do otacek a na tachometru bylo 70km/h
kam az by to mohlo vystoupat jsem nezkousel,bo mi v danem useku silnice velel pud sebezachovy odstavit a vytratit rychlost...
tak by mne zajimalo,co se pri tomto vsechno odehralo ....
jinak prevod je 13/51 z.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod colcino » pát pro 21, 2012 12:05:17

Toz dám další příspěvek. Jaká je tedy optimální hladina aby byla bohatost OK? Já to odměřil přesně jeden milimetr pod tu dírku pod emulzní trubicí. Zatím OK ale sehnal jsem si odstupňovanou měrku a injekční stříkačku po půl milimetrech. Tak bych to odměřil ještě pečlivěji. CO myslíte? Kde je ta hraniční hladina přes kterou to nepoteče? Zatím mi ani jeden karburátor z vesnice neteče ale chci si hrát :D
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

cron