Stránka 1 z 11

Seřízení karbecu dle plexiskla

PříspěvekNapsal: pát lis 30, 2012 19:31:37
od colcino
Zdravím. Zná někdo tuto metodu? Kamarádovi to údajně tak dělal soused že si vyrobil to plexisklo, pononřil celej karbec bez víčka do "kapaliiny" a jak byly plováky nahoře tak už jenom zpravoval a šteloval. Od té doby JIKOV ani kapka. na víkend má ten chlapík přijet. Psal jsem si s ním a on tvrdil že seštelování podle vrcholu emulzní trubice je dost nepřesné protože prý u tohodle karburátoru stačí milimetry a to jak na hladině tak třeba i na seštelování směsi. Každopádně jak mě to ukáže vše názorně vyfotím a předvedu zde.

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

PříspěvekNapsal: pát lis 30, 2012 20:23:45
od ridchey
super napad,taky me to zajima 8)

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

PříspěvekNapsal: pát lis 30, 2012 20:38:11
od Pat
no to jsem taky zvedav, s tecenim jikovu bojuju porad, zatim sem diru lehce ucpal gumou, ale neni to ono

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

PříspěvekNapsal: pát lis 30, 2012 20:51:00
od colcino
Tu díru hlavně neucpávat- je to něco jako mini sání pro volnoběh. Nezaručuju že to bude ale valit na nových plovácích. Jsou totiž těžší a o něco větší.

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

PříspěvekNapsal: pát lis 30, 2012 21:21:38
od kolos
To je právě největší bolest jikovu, že nemá víc prostoru v plovákovce a těžší plovák, který by potřeboval kapánek víc přihnout, prostě přihnout není kam. Nastavit zde nízkou hladinu je zcela vyloučeno i při origo plováku a tak je člověk vždy rád, když to alespoň neuchcává. No, jsem zvědav co se dozvíme o metodě plexisklo.

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

PříspěvekNapsal: pát lis 30, 2012 22:09:37
od colcino
Podle konverzace co jsem si s ním psal tak znal přímo kohosi kdo spravoval babetty v tehdejší socialistických mototechnách. A tam nemohli hodiny laborovat nad nastavením zda to poteče nebo nepoteče. U jikovu stačí i milimetrová nepřesnost a karbec je rozhozenej jak sviňa. Snad bude seřízení od profíka fungovat a zachrání jikov před Dellortem. Popsal mě to takhle.

Vyrobíš plexisklo (běžně sehnatelné na internetu)
Vezmeš karbec, sundáš mu spodní víčko a celej ten karburátor dáš do kapaliny.
Podle horní hrany odměříš od plexiskla požadovanou hladinu.

Údajně s tímto postupem ještě nezažil Jikov kterej tekl, co se týče našich strojů že tečou, nestartujou tak je z 80% šance že na vině je karburátor. Má se začít s klasicky nastavením dle příručky a pak individuálně (každá babetta je svým způsobem originál) si donastavit na přesně požadovanou hodnotu jak hladiny, tak výšku jehly, volnoběh. Údajně když už povolíme šroub o 5 milimetrů bohatosti směsi tak to na babettu má vliv. Že je babetta správně nastavená poznáme že neteče, nevynechává, má kompresi, dobře drží volnoběh, jede... Ti šťastní zde kteří došli na svoje požadované nastavení se radují- babetty jim jedou, netečou, startujou... ale byly to hodiny nastavování. Údajně se dá s dobrým nastavením karburátoru dosáhnout spotřeby do 1,5 l na 100 KM !!!!!! Ale nebudu předbíhat. Jak budu znát postup určitě sepíšu návod s fotkami a přesným postupem.

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

PříspěvekNapsal: pát lis 30, 2012 22:35:52
od Pat
No na karbecu mas 2 diry, jedna pod difuzorem, ktera je prave ta kudy jikov tece a pak druha kousek vpravo, ktera nasava vzduch pro bohatost smesi.
Ja jsem strcil do te spodni kus ustrizene gumy, neni ucpana uplne, trocha vzduchu tam asi pujde, ale tece mi o poznani mene
jinak volnobeh, starty a tah motoru mam v pohode, na to si nestezuju :)
tryska 70, sani z ramu oddelano (danej filtr vzduchovej), sroub bohatosti na 2,5 otacky a mozna dam na 3. Jinak volnobeh me krasne drzi na krizovatkach, ani se do toho nemicha rozbehova spojka, protoze mam tvrdsi pruzinky :)

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

PříspěvekNapsal: pát lis 30, 2012 23:04:30
od kolos
Tak ucpáním té díry jsi se sice zbavil inkontinence, ale zároveň jsi vyřadil z funkce emulzní trubici, ve které se má benzín lehce smísit se vzduchem, aby pak, při přidávání plynu, byl plynulý přechod z volnoběžného na hlavní systém a i s dalším otevíráním plynu se stará o předpřípravu směsi. Ale pokud ti to nedělá problémy, nebaští to nějak moc šťávy, klidně to tak nech.

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

PříspěvekNapsal: sob pro 01, 2012 11:27:18
od Azor
Není to slavné plexisklo přípravkem popsaným na straně 15 originální "Dielenské príručky"? Ta je tu někde přece ke stažení a je to tam srozumitelně vysvětleno, ale jestli je to něco ještě geniálnějšího, rád se poučím.

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

PříspěvekNapsal: sob pro 01, 2012 13:56:48
od colcino
Měl by to bejt ono ale je údajně trošku šmrncnuté. Chi i tak udělat návod s obráskama protože na internetu jsme to nikde nenašel.

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

PříspěvekNapsal: čtv pro 06, 2012 17:23:57
od colcino
Tak ze slavného návodu nic nebude :/ :/ kamarád nedojel a z jeho napsaného postupu to nechápu. Může někdo srozumitelně napsat jak se to teda dělá?

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

PříspěvekNapsal: čtv pro 06, 2012 17:50:16
od Pat
a mohl bys ten jeho postup zverejnit? treba to nekdo z toho pochopi a vysvetli nam to tady ;)

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

PříspěvekNapsal: čtv pro 06, 2012 23:44:06
od colcino
Tak fajn pokusím se to nějak rozumě sepsat. Nejspíš to není přesně podle příručky.... Je to postup trošku šmrcnutý ale podle tohoto nastavený bychom měli nastavit přesnou hladinu.

Vyrobíme si onen přípravek ale ne přes hodnoty udávané výrobcem, šlo by to i bez přípravku ale
Vezmem si nějakou větší skleněnou nádobu
Vyznačíme na ní rysku- zde che trochu laborovat protože ne každá nádoba je stejná, mě se to povedlo +- zhruba 2,5 cm ode dna
Vezeme karbec, sundáme plovákovku, jistě víme že plovákovku drží 4 šrouby.
No a teď je to nejdůležitější
Na místo šroubků našroubujeme delší šroubky-stačí 3 a dolů na šroubky dáme matičky aby když celý karburátor déme do svojí přirozené polohy-šrouby dolů tak aby se v nádobce nepřevracel. Musíte vytvořit stejný rozměr odedna plovákovi ke karburátoru. - prostě vytvoříme takový stojánek a ona sklenice nám simuluje plovákovku.
No a začneme přes jehlák napouštět. Doporučuji si vyrobit něco z PETky abys nemusel pořád dolévat do trychtýřku. Až budeš těsně u hranice požadované hladiny, na hadičku narvi menší trychtýř a lej pomaleji. Pokud už přes ventil nic neteče (v trychtýřu nám zůstává zbytek benzínu kterej dál neteče) zkontrolujeme požadovanou hladinu na rysce oné nádoby, pokud hladina nesedí plováky upravíme a začneme nanovo dokud hladina nebude přesně na rysce

On má už na to udělanej takovej "máslostroj" :D že si vyrobil stojánek s menším kohoutkem a všechno to nabastlil na nádobu přes kterou leje benzín. Tento postup by měl údajně dobře nastavit hladinu, ale vše berte s rezervou, hlavně tu rysku. Na jeho nádobě asi 100 let staré už to má odměřené ale na nové nádobě by se muselo trošku s hladinou laborovat. Nejlepší nádoba na to je taková ta komunistická mega solnička (bývalo to ve skříňkách taková velká s uchem, býval v tom cukr, sůl.... Když už odhadneme správnou velikost hladiny na nádobu to vybrousíme modelářskou bruskou. A vůbec údajně je na to nejlepší správné laboratorní sklo s dobře odstupňovanou ryskou objemu. Tam se nám i lépe určuje.




No nevím, popravdě jsem trošku skeptik jestli tohle vůbec může fungovat. Z principu ano... Snad uděláme kolem toho diskuzi jako s měřením předstihu, kde správně odhadneme hladiny v nádobách....

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

PříspěvekNapsal: pát pro 07, 2012 10:04:28
od babetak55
fungovat by to mělo ale trychtýř bych vyměnil za plnou nádrž od babatty (4l-3l) z otevřeným víčkem
protože trychtýř nemá stejný tlak na jehlu jako 4-3l benzínu v nádrži
na risku radši zapomeň protože jakmile vyměníš plovák tak určitě každý plovák má jindy výtlak benzinu
a místo risky je lepší sledovat hladinu benzinu tak aby s viděl i přívodní otvor do saní
jestli hladiny benzínu bude výše než otvor karburátoru karburátor poteče
jestli hladiny benzínu bude níže než otvor karburátoru karburátor bude směs chudší
před štelovaní radši zkontrolovat jehlu ve ventilu jestli těsní

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

PříspěvekNapsal: pát pro 07, 2012 15:28:57
od colcino
To znamená mít teda v tom případě hladinu na úrovni červené rysky možná milimetr pod- jinak dobrej nápad nakonec si ještě na fóru uděláme vlastní způsob