MOTOR VYNECHÁVÁ

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

MOTOR VYNECHÁVÁ

Příspěvekod ZAPALKA » ned zář 16, 2007 23:31:34

Dostal jsem se do společnosti opravdu odborníků-co babetty znají velice dobře! Koupil jsem babettu 210- je to velice originální stroj,ale mám problém pokud jedu do cca 20km/h(nízké otáčky) motor jde pravidelně táhne! Ale jak přidám azvýší se otáčky-tak mám pocit,že chvilkama jako by mě někdo chytil za nosič a zase pusit-jako by tam nešel benzín-nebo chíli to nedávalo jiskru-ale v momentě jak snížím trošku rychlost klesnou otáčky-tak opět jde pravidelně! Čistil jsem karburátor-měnil svíčku-seřizoval předstih-a je to pořád stejný-i benzínový kohout jsem měnil-a nic! Začínám mít podezdření na tu zapalovací cívku co je pod nádrží-ale stojí 600kč-a koupit ji zbytečně-by nebylo zrovna legrační řešení:-) Napadá vás nějaká rada? Měl někdo stejný problém-všem budu vděčný za nějakou radu či poznatek-předem díky!!!!
ZAPALKA
Právě začínám...
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned zář 16, 2007 23:22:10

Příspěvekod Starec » pon zář 17, 2007 1:45:13

Pre každý prípad si premeraj celé zapaľovanie,( ta cievka čo spomínaš je tyristor) niekde tu je o tom reč, nevedel som to nájsť, ale tu náš link ako a čo merať:
http://www.babettron.sk/forum/viewtopic.php?t=102 potom by si mal pozrieť tesnenie na sacom potrubí, pripadne zarovnať dosadacie plochy, no a tak isto či neťahá falošný vzduch cez guferá na kľukovke. Demontuj rotor zapaľovania a ak je rotor z vnútornej strany zanesený ( taký čierny od spáleného oleja) tak vymeň gufero, tak isto aj na strane spojok. Ja typujem na tie guferá.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod igoreva » úte zář 18, 2007 21:57:58

pre ZAPALKA:
Skús ešte prečistiť výfuk a koleno. Ak je to zanesené tak sa vada prejavuje ako píšeš, pri nískej rýchlosti plyny stačia unikať zaneseným výfukom a babča ako tak ide, ale pri pridaní plynu nestačia a motor sa dusí. Treba uvolniť cestu výfukovým plynom.
Jasný prejav zaneseného výfuku.
Ak to nepomôže tak potom postupuj ako píše Starec.
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod Starec » úte zář 18, 2007 23:08:15

igoreva má pravdu, mne to dáko ušlo, že by si prvé mal vyčistiť ten výfuk a až potom ak to nepomôže postupuj podľa mojej rady. Dík igoreva, že si na to upozornil. :wink: Ja dáko už beriem ako samozrejmosť, že si každý ten výfuk vyčistí. :D
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod ZAPALKA » stř zář 19, 2007 21:38:02

KLUCI TEN VÝFUK JSEM MĚL ROZDĚLANEJ V TOM PROBLÉM NENÍ.......ZKUSÍM POMĚŘIT TEN TYRISTOR A KOUKNOUT NA TY GUFERA
ZAPALKA
Právě začínám...
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned zář 16, 2007 23:22:10

Příspěvekod Ondrassek » pon zář 24, 2007 17:09:55

pls mám podobný problém. Nějak mi babča začala taky zlobit. Uplně stejně.. Ale jen občas. Třeba jedu po rovince tak 40 km/h a najednou zacne strasne brzdit motorem. a po pár sekundách je zase vše v pořádku. Taky mě to začalo blbnout při volnoběhu. Prostě to nejde seřídit těmi šroubky na karbecu (začalo to z ničeho nic), na druhé babče bez problému. Motor se pri volnobehu jaksi dusi a musim porad drzet pulku plynu a pri rozjezdu se dusi a po chvilce najednou z niceho nic vystreli a jede bez problemu, po zastaveni se cely proces zase opakuje. Nevíte někdo co s tím? Koleno+tlumič výfuku mám čisté, to jsem dělal včera. Zkontroloval jsem veškeré el. vedení a je to ok i plynové lanko mám nové,takové to šoupátko taky ok. Ještě, možná to s tím souvisí, když zastavuju a zastavím, tak má motor jakoby pořád otáčky, jako by nějaké čelisti nebyly rozpojené a po cca. 2-3 sekund po zastavení se to uklidní. Čelisti se mi zdají v poho, jsou docela nové a bubny také,žádná pružinka prasklá není.... Toto se mi ještě nestalo. Opravdu nevím co s tím.. STalo se Vám to už někomu? Nemůže to být třba zakarbonovaným motorem? U týto babetty už je to hodně dlouho, co se to čistilo, zase je fakt, že jsem toho až tak moc nenajezdil. Uplně max. 2000 km, ale kdyby byl zakarbonovaný, tak by to nejelo ne? Až to chytne otáčky, tak to jede jinak perfektně. Díky moc za rady!!!
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod Starec » úte zář 25, 2007 4:38:39

Nebolo by na škodu mrknúť sa ešte na výfukový kanál, aj tam sa zvykne usadiť dosť karbónu. ( odmontovať koleno a zo spodu to pozrieť, ak tam je karbón, tak opatrne ho odstrániť) A ak ešte nemáte upravené koleno, tak odporúčam z neho odrezať.
Niekedy, zvlášť ti menej skúsení pri čisteni výfuku zabúdajú, že vo výfuku je asi v polovici prepážka a na nej dva dierky, aj tie treba prečistiť, nestačí len tlmič a vývod.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod Ondrassek » úte zář 25, 2007 20:29:01

Starec: chi chi, tak to nebylo vejfukem ale totálně zakarbonovaným motorem :-D... Vše jsem dekarbonoval a jede jak po masle, konečně má super zvuk a nedusí se!!!+jsem vyměnil všechna těsnění.. Fakt si ji ted nemůžu vynachválit!!! ;)[/img]
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod Starec » stř zář 26, 2007 19:39:06

Ondrassek píše:Starec: chi chi, tak to nebylo vejfukem ale totálně zakarbonovaným motorem :-D... Vše jsem dekarbonoval a jede jak po masle, konečně má super zvuk a nedusí se!!!+jsem vyměnil všechna těsnění.. Fakt si ji ted nemůžu vynachválit!!! ;)[/img]
A náhodou to nebolo týmto HA-HA Nebolo by na škodu mrknúť sa ešte na výfukový kanál, aj tam sa zvykne usadiť dosť karbónu. ( odmontovať koleno a zo spodu to pozrieť, ak tam je karbón, tak opatrne ho odstrániť) Inač som rád, že si rád. :wink: To vieš, je niekedy veľmi ťažká diagnostika len takto cez net., ale sme dobre všetci typovali, že niečo len bude zasraté.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod KUK0 » stř zář 26, 2007 20:58:43

Ondrasek: A prosim ta kde si mal ten motor zakarbonovany? mal si ho rozpoleny ja mam tiez taky problem a tiez som vsetko cistil a zatial nepomohlo
KUK0
Vítej ve fóru...
 
Příspěvky: 1
Registrován: pát srp 17, 2007 20:50:52

Příspěvekod Ondrassek » stř zář 26, 2007 21:00:09

Starec: koleno mam max. rok.. Bylo celkem v poho, ale i tak jsem ho vycistil jeste od karbonu,ktery se za necely rok vytvoril. No a po dekarbonování hlavy to jede jak swina :-D.. to je lol.. tak rychle jsem na babette nejel :-D dokonce jsem dneska na silnici udelal simpsona :-D neměl šanci :-D... Možná neměl poladěnej motor bo já nevím, ale byl jsem o dost rychlejší :-D.. Hej díky fakt za rady.. Nemyslel jsem si, že by to mohlo bejt hlavou, až Starec mě na ten nápad přivedl s tím výfukem. Vyčistil jsem vyfuk (koleno+tlumic s vlozkou) a porad nic.. Pak me napadlo, zhe bych mohl zrovna i vycistit hlavu, tak jsem v mototeechne koupil tesneni na valec nove a hura na jeho sejmuti.. Hned po sdělání hlavy mi bylo vše jasné :-D.. lol tolik karbonu.. opatrne jsem ocistil, i pist a pak jsem kontroloval kroužky a píst=>super stav!.. Paráda. Seškrabal sjem staré zapečené těsnění, nové namazal vazelínou a dal zpět válec. Pak jsem ještě bez hlavy zkoušel, estli pist jezdi dobre. Vse bylo ok, tak jsem nasadil i hlavu, dotahl maticky a nasrouboval svíčku. Při prvním startování se ze začátku moc nechtělo, ale po chvilce šlapání naskočila. Lidi dporučuji. Uplně jinej, takovej "svěží,čistej" zvuk, nedusí se. Prostě luxus. Najel jsem asi 10 km, nechal vychladnout a zkontroloval jsem maticky na hlave valce, jestli se nahodou nepovolily. Vse oka.. DNeska uz jsem jezdil o 106 a nemuzu si to vynachválit. Tak ještě nikdy nejezdila!!!!!! Fakt díky!!! ;)
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod Ondrassek » stř zář 26, 2007 21:03:09

KuKo: no, když sejmeš hlavu válce, tak taková ta "prohlubeň", jak je tam svíčka a ještě na takovém tom "kloboučku" na pístu... Byl tam usazený karbon... několik mm... lol.. se divim, zhe tam mohl jezdit. Kup nove tesneni a sejmi to cele a vycisti u ty prilezitosti i žebra na valci.. Vyplati se=>lepe chladi... Nove tesneni nezapomen namazat vazelinou.. ale rozhodne po sejmuti celeho valce tesneni vymen.. musis stare seskrabat, ptze je zapecene... Good luck!
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

Re: MOTOR VYNECHÁVÁ

Příspěvekod fotograf » pát kvě 02, 2008 20:39:37

ZAPALKA píše:Dostal jsem se do společnosti opravdu odborníků-co babetty znají velice dobře! Koupil jsem babettu 210- je to velice originální stroj,ale mám problém pokud jedu do cca 20km/h(nízké otáčky) motor jde pravidelně táhne! Ale jak přidám azvýší se otáčky-tak mám pocit,že chvilkama jako by mě někdo chytil za nosič a zase pusit-jako by tam nešel benzín-nebo chíli to nedávalo jiskru-ale v momentě jak snížím trošku rychlost klesnou otáčky-tak opět jde pravidelně! Čistil jsem karburátor-měnil svíčku-seřizoval předstih-a je to pořád stejný-i benzínový kohout jsem měnil-a nic! Začínám mít podezdření na tu zapalovací cívku co je pod nádrží-ale stojí 600kč-a koupit ji zbytečně-by nebylo zrovna legrační řešení:-) Napadá vás nějaká rada? Měl někdo stejný problém-všem budu vděčný za nějakou radu či poznatek-předem díky!!!!



Dělo se mi to samé vyměnil jsem svíčku (Brisk 17) a už je to v pořádku. :wink: Babča šlape jak má.
fotograf
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: pon dub 28, 2008 22:08:42

Příspěvekod LADAIII » ned kvě 04, 2008 9:50:45

Ondrasek: promin mi moji neznalost,ale o kterem tesneni tu mluvis ? To co mazes jeste vazelinou... Hlavu jsem mel sundanou milionkrat, odkarbonovavam kazdych cca 1-2tis km,ale tesneni jsem tam zadne nikdy nevidel, tak me to zarazilo a bud jsem Ti spatne tozumel, nebo ho tam predchozi majitel uz nedal a ja jezdim 5 let bez nej. Nemam ted po ruce nakresy od motoru,abych se na to podival.
Diky za odpoved..
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Příspěvekod Suit » ned kvě 04, 2008 11:59:05

Tesnenie pod Valcom...nie pod hlavou valca :).
Suit
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 12
Registrován: čtv črc 05, 2007 21:36:44

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků