Stránka 1 z 1

Jak na lepší studené starty?

PříspěvekNapsal: ned led 20, 2013 22:15:02
od colcino
Zdravím. Zima nám tak nějak konečně udeřila a já mám sezonu celoroční. V létě mě jede babetta v pohodě ale v zimě je to děs. Na sytič musím valit minimálně 5 minut aby to nezdechalo- po zahřátí je to už OK. Je na to nějakej fígl? Kámoš s fechtelem mě poradil decku acetonu na nádrž prý je motor teplejší a jede to s tím víc. Pak mě napadlo obalit koleno i okolí karbece alobalem aby to bylo teplejší ale nevím. Co třeba start sprej do sání? Nebo jak opravdu studené starty pod -10 řešíte vy?

Re: Jak na lepší studené starty?

PříspěvekNapsal: ned led 20, 2013 22:41:53
od DRN
startsprej (eter) je hrozný zvěrstvo
já jsem ostrou stratoval pomocí rozprašovače s benzínem, proste rozprašovat okolo sání a při tom startovat

mas problem nastartovat nebo ze mas dlouho sytic? jestli to druhý tak ti žadny sprej ani fígl nepomůže, podívej se na nastavení

Re: Jak na lepší studené starty?

PříspěvekNapsal: pon led 21, 2013 12:43:40
od irin
Asi Ti moc nepomuzu,ale ja startuju i v mrazech normalne,plny sitic,cca pul minuty necham bezet,pak vycvaknu a motor normalne drzi volnobeh :wink: Zkusil bych se podivat na bohatost smesi,koupit neco do benzinu,aby setam nesrazela voda a mit spise plnou nadrz.Ja osobne ale nic do benzinu nepridavam.

Re: Jak na lepší studené starty?

PříspěvekNapsal: pon úno 25, 2013 9:33:15
od Mr.HONDA
Ahoj, také jsem to řešil ,a bylo mi doporučeno poštelovat bohatost směsi. V příručce píšou bohatost v rozmezí 1 - 1,5 otáčky zpět od utažení šroubku. Toto znamená, najít ideální pozici v tomto rozsahu. Ovšem pro letní období, nikdo asi nečekal, že někdo jako já bude na bábě dojíždět do práce i v -10 stupních cca 4Km. Pro období, kdy se drží teploty kolem nuly a níž mi bylo doporučeno dát bohatost směsi na 1 né-li méně než jednu otáčku. Konkrétně mám cca 3/4 otáčky a sitič nepoužívám i když stojí bába venku opřená o zeď baráku a přez noc řádně prochladne, ráno přijdu, vytlačím na ulici dám na stojan a šlápnu. Babeta chytne. Přidal jsem i na volnoběhu (cca 1/4 otáčky oproti letnímu standardu) než se oblíknu do ližařské bundy a rukavic na snowbitche :D babeta se prohřeje a vyrážim. (nevím jakou máte zkušenost vy, ale studená bába má vyšší otáčky než teplá proto se také šteluje za tepla a po zahřátí mi otáčky sednou na přijatelnou úroveň a alespoň nechcípá na křižovatkách) Takže mohu vřele doporučit. Ovšem každý si tu svou pozici musí najít. začal bych s bohatostí. Nastavil bych jednu otáčku od utažení. Stav by měl být podstatně lepší, popř. ještě trochu ubrat. Pokud i tak se stane, že třeba po 20sekundách bublání na stojanu zdechává, přidat lehce na volnoběhu. Mám orig. pružiny na rozběhovce (nové) a kolo mi neposkakuje ani netočí i při zvíšených otáčkách. Pokud má někdo tuningové červené pružiny problém mít určitě nebude. Sice lehce stoupne spotřeba u mě cca 1 - 2 deci, ale všechno v zimě žere tak nějak víc ne? Do benzínu také nic navíc nepřidávám. jen ředím s olejem a na nádrž přidávám 10ml PB ADITIV (doporučeno tamtéž) babky prý stavěny na speciál, který des již není k dispozici. Tak leju bezolovnatou 95ku a olovo lehce přidávám. Babka má hezčí, vyváženější chod.

Re: Jak na lepší studené starty?

PříspěvekNapsal: pon úno 25, 2013 11:35:28
od Azor
S prominutím, PB přísada je blbost. Olovo (a jeho náhražky) má význam pouze u 4taktů - omezuje zde vytloukání klasických ventilových sedel. Protože babeta žádné ventily nemá, ztrácí to jakýkoliv smysl. Akorát to stojí peníze a zasí.. jak karbes, tak ovzduší. :x

Re: Jak na lepší studené starty?

PříspěvekNapsal: pon úno 25, 2013 12:19:24
od Mr.HONDA
Ahoj, to že má větší efekt u 4T než u 2T je jasné ale úplně od věci to také není. Ovzduší huntujou všechny 2T :) nejen já s 10 ml aditiva na 200 - 250 Km. Nikomu to nevnucuju, ani netvrdím že bez něj to je špatně. Jen říkám, že v dobách babettek a jiných se zkrátka jezdilo na olovnatý benzíny, které dnes prostě nejsou, tak proč jí to nedopřát? Navíc ten rozdíl v chodu je znát. Nejsem chemik ani motor- montér profík, ale řekl bych že to má vliv hlavně v klikovej skříni, než ve válci jako takovým. U 4T to teče rovnou do válce a vliv na ventily je zde jasnej, ale u 2T kde to proteká kanálem do kliky a odtud teprve do válce to bude mít ošetřující účinky zase zde. (použiji tvou terminologii) místo vytloukání ventilů to zde pomáhá nevytloukat jehlová ložiska na klice a ojnici. Více to rozebírat nebudu, páč o tom nic víc nevím. Zkrátka se mi jeví jakože spokojenější. Toť vše. Navíc že to je PB aditiv, ještě (v dnešní době bohužel běžně) neznamená, že to PB obsahuje. Má to tyto vlastnosti (pokud vůbec :) ) lidé to znají pod tímto názvem tak to tak prostě pojmenujeme ať se to prodává ne? Jinak pro úplnost PB leju celoročně. Nebylo to myšleno tak, že teť v zimě z nějakého důvodu.. Jako prodávaj benzin start aditiv a diesel start aditiv. toto má zlepšovat zimní starty a toto do babettky prostě neleju - není třeba.

Re: Jak na lepší studené starty?

PříspěvekNapsal: pon úno 25, 2013 22:24:21
od Azor
Je mi líto, ale smysl to skutečně nemá. Mnohem důležitější je použití kvalitního oleje než dodání jakéhokoliv aditiva, a toho nahrazujícího kdysi používaný tetraetyl olova zvlášť. To, že to lépe jede je pouze subjektivní dojem, přesná měření by to prokázala. Ale pokud to někdo mermomocí chce, tak prosím, máme naštěstí svobodu. :)

Re: Jak na lepší studené starty?

PříspěvekNapsal: úte úno 26, 2013 8:25:23
od Mr.HONDA
Ano ,přesně tak je svoboda, tak ať si každej dělá co chce (pokud tím nebrání ve svobodě ostatním). Někdo nedá dopustit na M2T, jinej ho haní a toto zde nevyřešíme. Děkuji za objasnění PB. Jak jsem psal nejsem profík, jen mi to bylo doporučeno 70ti letým sousedem, co celej život dělal v Jikovu ve Vodňanech. Otázka zněla, jak na lepší starty v zimě. Jelikož s tímto problémy nenám, podělil jsem se o svůj způsob štelungu. Rovněž jsem nepsal, že mi babka kvůli tomu jede nějak líp. Jen jsem napsal, že se mi zdá vyváženější chod a například na volnoběh mi tolik nekolísají otáčky, jak tomu bylo bez tohoto PBčka. A když někomu chci poradit, tak mu přeci neřeknu jen A, ale i B. Ať mě pak třeba jiní haní. Já to dělám takhle a jsem max. spokojenej. To byla má odpověď na dotaz.