Motor ve vysokých otáčkách ztrácí výkon

Napsal:
ned úno 03, 2013 9:04:22
od Roman Kinčl
Zdravím, poslední dobou pozoruji na svém stroji opět spoustu závad, ale mezi pro mě nejméně známou je ta, že moped se ve vysokých otačkách zadšuje - jak když by měl omezovač. Prostě když je na stojanu a člověk vytočí motor tak začne pravidelně vynechávat. Za jízdy se to projeví tak že treba vytočím rychlopal na max, vytočím motor a pak uberu tak se motor začne dusit jak kdyby neměl palivo a musím uplně pustit rychlopal, jinak by se asi motor uplně udusil do chcípnutí. Nebo třeba když jedu z kopce - bez plynu a pak chci přidat tak se zase začne dusit. Onö při všech těch pataliích lze slyšet, že motor nespaluje - není slyšet takové to specifické práskání z výfuku. Když se dusí tak motor jen tak posmrtně hučí. Vypadá to asi na špatný palivový systém ale ten je mnohokráte vyčištěnej. Karburátor Dellorto
Re: Motor ve vysokých otáčkách ztrácí výkon

Napsal:
stř úno 06, 2013 20:26:48
od Roman Kinčl
Jojo to mě příjde jako hodně realistické. Už dřív jsem s tím měl problémy. (viz moje starší vlákno). To chvíly jelo a pak to chcíplo a už to vůbec nešlo nastartovat. Udělal jsem do něj nové těsnění ale pořád to není ono. Koupím nové víčko a snad budu mít klid. Zatím díky

Re: Motor ve vysokých otáčkách ztrácí výkon

Napsal:
stř úno 06, 2013 22:54:35
od ridchey
proc hned nove? staci ho rozebrat a vycistit,a u toho popremyslet,jak asi se ten vzduch do te nadrze ma dostat,tesnenim to neni

Re: Motor ve vysokých otáčkách ztrácí výkon

Napsal:
čtv úno 07, 2013 6:40:06
od Roman Kinčl
No to víčko jsem dřív rozebíral, čistil ale podle mě vlastně nebylo co. A právě jsem vůbec nemohl přijít na to kudy ten vzduch má no nádrže jít. Těch pár desetikorun mě nezabije. Stejně mám to víčko otlučený a nehezký

Re: Motor ve vysokých otáčkách ztrácí výkon

Napsal:
čtv úno 07, 2013 9:36:52
od Azor
Jasně, chceš-li nové, kup. Jinak vzduch tam jde okolo toho vlnitého okraje - všimni si, že ty dva plechové kusy mají mezi sebou mezírky a zespoda když se na víčko podíváš, tak uvidíš malou dírku. Tudy tam jde ten vzduch a aby benzín necákal ven, je uvnitř čtvereček filcu. No a ten filc časem nasákne olejem, přilepí se na tu dirku a vzduch už nemá kudy jít do nádrže. Pak to působí jako když např. otočíš flaštičku s voňavkou - taky z ní nic neteče, protože tam nemůže vzduch - kdybys nahoře vyvrtal do té lahvičky dírku, bylo by to venku hned.
Re: Motor ve vysokých otáčkách ztrácí výkon

Napsal:
čtv úno 07, 2013 22:58:10
od Ondrej
aj mne to robilo vynechaval motor a bolo to v elektrike v a kupil som združeny tyristor s indučkou a bolo to vyriešene

aj karburator som vymenil a nič
Re: Motor ve vysokých otáčkách ztrácí výkon

Napsal:
sob úno 09, 2013 23:02:06
od vengeroff
Stačí tyristor... Mne to tiež robilo, zlý kondenzátor

Re: Motor ve vysokých otáčkách ztrácí výkon

Napsal:
ned úno 10, 2013 11:16:06
od Azor
Nejlepší je vyrobit si TJ doma. Pořádný svitkový kondenzátor 8 MF (rozběhový pro elektromotory) je základ. Na tyristoru a diodě už tolik nezáleží, kdo se trochu zabývá bastlením, může vpodstatě sáhnout do šuplíku naslepo.

Udělal jsem to už u 5 babet a bez problémů chytají a běhají ve všech otáčkách víc jak 10 let.

Napsal:
ned úno 10, 2013 11:33:07
od Roman Kinčl
Pánové, opravdu to není elektrikou. Zkusil sem dát jiné víčko (nějaké zamykací - nález z garáže) a už to jede v pohodě takže na vině víčko. Rozebral jsem ho, vyfoukal kompresorem ten filc pod tou černou krytkou. Na zkoušku jsem foukl do dirky ve víčku a někudy to fičilo tak snad.
