Motor skřípe

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Motor skřípe

Příspěvekod lander » pát dub 12, 2013 21:30:55

Pat píše:slo ti to nastartovat i po tom co chcipla nebo ne? jakou reakci to ma kdyz pridas plyn?
spis vypada na problem v karbecu nez v elektrice kdyz nastartovat jde, chvili jede a pak zdechne. kdyby byl problem v elektrice nepujde ani nastartovat...
PS: jeste si precti muj predchozi prispevek a zkus odpovedet, protoze pokud zacne chcipat jen pri zahrati tak mas asi spatny krouzky nebo pist, roztahne se material a zacne drhnout, motor nema silu to protocit. da se to poznat i tak ze kdyz to bude zahraty a chcipne ti to tak by melo jit tezce rozslapavat, tak se na to mrkni
vypada ze ten kdo ti delal tu go, to pekne po****


Moze karburator nejako ovplyvnit to ze prestane hadzat iskru? Lebo nehadze ju - ked nestartovala hned som skusal..po odstati predpokladam ze znova pojde (skusim zajtra). Po pridani plynu zmeni trochu zvuk,ale nenastartuje aj tak. K tvojej reakcii: Ked skape tak ju uz nerozslapem,ale ide slapat tazsie, ako popisujes..
lander
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 16
Registrován: ned led 27, 2013 19:36:45

Re: Motor skřípe

Příspěvekod Pat » pát dub 12, 2013 21:39:53

Pokud po zahrati nehaze jiskru tak zkontroluj zapalovaci civku, resp. jestli zkusit vymenit za jinou. Protoze to vypada ze jak se to cely zahreje, tak se nekde nejspis skratuje civka a nehaze jiskru.
Nebo pokud pouzivas svicky NGK tak sem cetl ze jak se parkrat zaserou tak uz nejedou. Pokud pouzivas klasickou Brisk nebo PAL tak to muzeme vyloucit :)
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Motor skřípe

Příspěvekod kolos » pát dub 12, 2013 21:44:59

A nezapomeň taky změřit tu impulzní cívečku. Nejlépe by bylo navodit ten stav kdy to zdechne, neháže jiskru a pak rychle měřit než zas vychladne. Jo a ty dvě cívky dole a tu vlevo nahoře můžeš při měření vynechat, jsou jen pro světla. Takže jen tu vpravo nahoře a impulzní. Tu změříš tak že z tyristoru stáhneš žlutý fous a proti kostře bys měl naměřit cca 17 ohmu.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Motor skřípe

Příspěvekod lander » sob dub 13, 2013 10:19:47

Sviecku mam NGK aj Brisk,tak som pouzil Brisk,nastartoval bez problemov ako vzdy,spravil kolecko 400m,skapala a hned som zmeral odpory na na impulznej cievke (tyristor kontakt I): 25Ω / 17Ω a na zapalovacej cievke: 246Ω / 236Ω, obe +-5Ω (nie je to najkvalitnejsi avomet). Po odstati - cca 40 min uz iskru hadze,ide nastartovat a odpor na imp. cievke klesol na 15Ω a na zapal. 220Ω. Este som si vsimol trhlinu v izolacii na vodici od indukcnej cievky,viz obr. Roztrhnutych je asi 1/4 drotov,tak neviem ci to moze nejako suvisiet. Odpor vodica bol skoro nulovy.
Přílohy
2013-04-13 09.29.00.jpg
2013-04-13 09.29.00.jpg (25.7 KiB) Zobrazeno 4351 krát
lander
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 16
Registrován: ned led 27, 2013 19:36:45

Re: Motor skřípe

Příspěvekod kolos » sob dub 13, 2013 11:35:08

Cívky se zdají být v pořádku. Tu indukční cívku jsi měřil jak, že jsi dostal hodnoty od 3,6 do 10 ohmu. V dílenské příručce píšou měřit indukčku mezi svorkami 1 a 15, kde by odpor by měl být pod 1 ohm. Potom mezi svorkou 15 a vysokonapěťovým vývodem pro svíčku a zde chtějí naměřit 6000 ohmu. Měřit při odpojené indukčce a nejlépe opět ve fázi nejiskření. Ten natrhnutý vodič patří k čemu. Udivuje mě jeho průměr. Myslel jsem si, že je to vysokonapěťový kablík ke svíčce, než jsem si všiml toho skutečného přivodu ke svíčce. Samozřejmě ho oprav, i když momentálně asi problém nedělá.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Motor skřípe

Příspěvekod lander » sob dub 13, 2013 15:29:08

Tak teda neviem. Zmeral som 1-15 pri iskreni: cca 2Ω, pri neiskreni okolo 1Ω. Ale to moze byt odchylka ohmmetra (pri odpojenej indukcke odpor 1-15 nekonecno). Potom 15 - vysokonapatovy kontakt: pri iskreni 5900Ω a pri neiskreni 5840Ω co je taktiez minimalny rozdiel, a zodpoveda to hodnotam co si uvadzal..
lander
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 16
Registrován: ned led 27, 2013 19:36:45

Re: Motor skřípe

Příspěvekod kolos » sob dub 13, 2013 15:49:49

Tak ještě zbývá poměřit tyristor. Taky je to popsané v dílenské příručce, tak by bylo nejlepší si ji někde najít a stáhnout.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Motor skřípe

Příspěvekod lander » ned dub 14, 2013 21:36:57

Je mozne ze bude chyba v tyristore. Aj ked som sice nenameral hodnoty ktore by neodpovedali tym v prirucke,ale pred meranim iskru hadzalo a po zmerani uz nie. V navode bolo ze pri merani odporu dojde k nabitiu kondenzatora a tak je mozne dalsie meranie vykonat az ked sa vybije (to by vysvetlovalo preco po case opat hadze iskru).
lander
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 16
Registrován: ned led 27, 2013 19:36:45

Re: Motor skřípe

Příspěvekod kolos » ned dub 14, 2013 22:22:27

Hmm... tak to je zajímavé. Těžko by ale tyristor přestal fungovat proto, že jsi nabil kondík měřákem. Spíš bude nějaký problém v tyristoru, nebo ve vodičích, které jsou na něj připojeny. Nějaký studený, nebo jinak nedobrý spoj a tím jak jsi s tím zahýbal při odojování a připojování došlo k přerušení toho spoje. Každopádně už jsi blízko :wink:
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Motor skřípe

Příspěvekod lander » sob dub 20, 2013 20:27:35

Takze bol to TYRISTOR. Vymenil som ho a slape ako hodinky. Spravil som 25 km, po 12 km zacali nejake zvuky v motore ale po 3 km to prestalo. Neviem ci tomu prikladat vaznost.. Kazdopadne,dakujem vsetkym velmi pekne za pomoc!
lander
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 16
Registrován: ned led 27, 2013 19:36:45

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 návštevníků