Stránka 1 z 2

Zkušenosti s novým válcem

PříspěvekNapsal: ned úno 17, 2013 19:55:35
od alitron
Zdravím,
zajímali by mě Vaše zkušenosti s novým válcem z druhovýroby polské produkce. Jsem zvědavý jak na kladné tak záporné hodnocení, dělám generálku druhého náhradního motoru kde válec byl nenávratně zničen (prasklý kroužek vydřel 2mm silnou rýhu).Spíše jsem nakloněn koupí nového. Lidi od "fachu" mi řekli že s válci na Babettu problémy nejsou, narozdíl od Pionýra kde nejsou slícované kanály. Nemám to na žádne závody ale na běžný provoz 40-45 km/h. Jaké máte zkušenosti Vy? Každý názor je vítany. Aleš

Re: Zkušenosti s novým válcem

PříspěvekNapsal: ned úno 17, 2013 20:41:07
od colcino
No tak popořadě- ČS válce dělané u nás jsou ještě kvalitně lisované pod velkým tlakem, kdesi jsem četl článek že polské nejsou sice za 1 ale údajně se lépe chladí. Jinak takový válec by ještě měl jít přebrousit- jednou mě vletěla do kámošově babetty pojistka čepu a to byl jinačí mazec, ale válec vybrousit šel. ALe podle mě na nějaké normální cestování by polskej stačit měl záleží jestli na to dobře dosedne hlava z původního.

Re: Zkušenosti s novým válcem

PříspěvekNapsal: ned úno 17, 2013 21:52:53
od alitron
to colcino:
ano to můžu taky potvrdit je to způsobeno tím že polské válce mají chladíci žebra odlité narozdíl od československých válcu které byly lisované.Z toho plyne jedná výhoda a jedná nevýhoda-válec se sice lépe chladí tím že si hliník při odlévaní lépe sedne s vložkou a vznika menší tepelný odpor při přenosu tepla z ocelové vložky do žeber. Ovšem mám to nevýhodu že vložka se nedá z polského válce vylisovat-tím je znemožněno jakýkoliv zásah do časování válce a jakkékoliv úpravy na kanálech.

Re: Zkušenosti s novým válcem

PříspěvekNapsal: ned úno 17, 2013 22:25:52
od Fajn-Tom
Válce československé výroby mají snad nejhorší odlitky ze všech vyráběných motorek v československu. Upravoval jsem jich už zpoustu a většina je porovytých a to i válce sting. Pionýr nebo stadion májí lepší odlitky. Nejsem odborník na odlévání hliníku, ale válce asi nebyli odlévány odstředivě. I když některé jsou dobré, zřejmě podle toho jáká byla ve fabryce směna :lol:

Co to znamená že je ten válec lisováný? Každý je odlitý, ale u polských je zároveň s vložkou a do čs válců se vložka lisovala až po odlití.

Vložka z poslkého válce jde vylisovat, i když podstatně hůře, ale to válce sting taky a vložka v nich zalitá není.

O přenos tepla bych strach neměl, já mam třeba válec u kterého je přesah vložky tak malý, že po ohřání na 150° jde vložka vylisovat pouhým zatlačením rukou a funguje to.

Pokud bych měl porovnat válce poslké s čs tak v přesnosti výroby se moc neliší, snad kromě pomocných přepuštěcích kanálu, ty jsou u poslkých válcu jen na okrasu. Ale co kus to originál, takže záleží na jaký zrovna natrefíte :lol:

Re: Zkušenosti s novým válcem

PříspěvekNapsal: ned úno 17, 2013 22:42:36
od Kuba402
Já kupoval o prázdninách nový válec a ojnici protože to vyšlo asi stejně než dělat výbrus. Zatím spokojenost ujeto cca 800 km a bez problému. Chlazení se mi zdá asi opravdu lepší. Jedninná nevýhoda je trošku jinačí barva od oreginálu oreginál je takový tmavší a tendle takový více světlý. Ojnice taky 800km a bez vůle všecko chodí jak má, není problém těch 45 km/h udělat (skrácené koleno, Dell Orto, 12 kg ) Ale dyž je motor opravdu zahřátej třeba po 50 km kopců tak se mi zdá že ve vysokých otáčkách tam něco cinká ale neřešim :)

Re: Zkušenosti s novým válcem

PříspěvekNapsal: ned úno 17, 2013 22:55:00
od colcino
No nevím já měl válec i s pístní sadou za nějakých 580 kč

Re: Zkušenosti s novým válcem

PříspěvekNapsal: ned úno 17, 2013 23:07:40
od alitron
Tome je sice pravda že válce jdou vylisovat, ale u 8 z 10 se ti při vytlačování skroutí žebra a válec jde do šmelcu.

Re: Zkušenosti s novým válcem

PříspěvekNapsal: ned úno 17, 2013 23:15:08
od Fajn-Tom
Já už to zkoušel a že by se zkroutili žebra, no nevim, příjde mi to jako blbost. A kdyby tak ať jsou zkroucený, to na funkci nemá vliv. Jaký přípravek na to máš udělaný? Jetli není chyba v něm.

Re: Zkušenosti s novým válcem

PříspěvekNapsal: pon úno 18, 2013 20:17:49
od alitron
Je to něco na principu stahováku, na základní desce mám díru na vnejši obvod vložky z druhé strany tlačím na vložku podložkou o něco menší než je vnější průměr vložky, samozřejmě pořádně nahřeju a to i když jsem v půlce. Jak jsem říkal u ČS válcu vždy bez problému u poláku je to horši.

Ovšem to mi až tak nevadí, nejsem notorický ladič, takže vložku vytahovat nepotřebuji. Tu jsem vytahoval a měnil když jsem měl polámany žebra.

Re: Zkušenosti s novým válcem

PříspěvekNapsal: pon úno 18, 2013 22:58:54
od Dr.House
zaujal mě ten pojem notorický ladič :D , to asi jsem já u každého dvoutaktu co jsem měl tak jsem minimálně zvedl časování výfuku.

jinak k tématu já jsem pro originální válce, ty polské jsou opravdu nekvalitní výbrus nakřivo je celkem běžný + ten píst co k tomu dávají je opravdu tragédie vůle výbrusu běžně 0.1mm, ale je pravda to co říká Fajn-Tom i originální odlitky mají hodně chyb, měl jsem rozlisováno dost válců z pionýra a všechny mi přišly kvalitativně lepší než z babetty

Re: Zkušenosti s novým válcem

PříspěvekNapsal: úte úno 19, 2013 0:26:42
od alitron
to Dr. House:
Já na toto moc nejsem, babettu se za každou cenu snažím udržet v originálním stavu, díky spolehlivosti a jednoduchým opravám. Všeobecně platí že čim víc se v tom vrtá tím víc škody se nadělá. Tim samozřejmě se nikoho nechci dotknout!!! Každy se o babku staráme jinak. Já těch +5km/h oželím. :D :D

Re: Zkušenosti s novým válcem

PříspěvekNapsal: úte úno 19, 2013 14:17:53
od angorek
Takyjsem toho zastáncem :).

Re: Zkušenosti s novým válcem

PříspěvekNapsal: stř úno 20, 2013 0:30:22
od colcino
Máte pravdu. Nejhorší jsou ale pro neznalé babeťáky články typu- dostaňte ze své babetty co nejvíc, jednoduchá úprava vám dá o 10 km/h víc. Začnou se vrtat a "ladit" a ladí aaž přeladí a dopadne v tom lepším případě rozhozeným karbecem, v tom horším zničenými kartery, zadřením, a v úplně tom nejhorší- že se na tom vysekaj. A pak se nadává na babetty jak to jsou nespolehlivé stroje a kdesi cosi.

Ale když potkáte dneska babettu jsou to většinou neudržované vraky, které klepu vůlí z posledního. Strýce jsem od skůtru přemluvil k 210, sám osobně jsem ji renovoval, investice asi přes 10 tisíc, lak, rám, vidlice, GO motoru, na ničem se nešetřilo a snažil jsem se maximálně zachovávat původní díly jako spojky....
Výsledek- babetta vypadá jako by sjela z výrobní linky a je to stroj do kterého přes rok nikdo nemusel ani sáhnout.

Re: Zkušenosti s novým válcem

PříspěvekNapsal: stř úno 20, 2013 9:23:19
od Dr.House
diskuze sice trochu mimo a uznávám že jsem jí začal já, nemusí hned jít o nějaké zvyšování výkonu, ale dám příklad: karburátor na babettě má difuzor 12mm ale sací koleno místy ani těch 12mm nemá to je pro mě nepřijatelné takže si vyrobím jiné sací koleno atd... Takže všeobecně neplatí že kdo se v tom vrtá nadělá chyby, ale nesmí se v tom vrtat někdo kdo ani neví co dělá.
Nemyslím že bych byl neznalí začátečník co neví co dělá: http://www.jawa50rm.wbs.cz/Jawa-50-RM.html viewtopic.php?f=18&t=1697

Re: Zkušenosti s novým válcem

PříspěvekNapsal: stř úno 20, 2013 15:43:57
od colcino
Pardon trošku jsem se rozepsal :( :?