Stránka 1 z 1

Vykon motoru (upraveneho)

PříspěvekNapsal: stř dub 10, 2013 20:18:21
od Pat
Zdarec vsichni nadsenci (predevsim rejpalove a "tuneri"), chci se jen zeptat co vsechno ma vliv (a jaky vliv) na vykon (max otacky) motoru.
Konkretne mi jde o delku (nebo prumer) saciho kolena a vyfukoveho kolena, to jsou jedine dve veci, ktere muzu menit.

Moje babca ma upravenej valec (zvetseny saci a vyfukovej kanal a slicovany prechody) od FajnToma. Hlava snizena o 0,8mm. Dal sem novy krouzky, jinak je vse origo.
Karburator mam ze simala 16n1-11 (tryska 72 o kus zvetsena asi na 75). Koleno sani je udelany z puvodniho babetacky kolena vyfuku (takze prumer 20mm). Vyfuk Hikone, koleno vyfuku s trubkou o vnitrnim prumeru 24mm.
Fotky muzete videt na mym profilu (odkaz dole). Prevod mam 14/51 a max rychlost je kolem 55 km/h. Myslim si ze by to melo jezdit vic, protoze pred upravama sem s origo karbecem jel v pohode 50 (otevreny sani, tryska 70) na origo prevod.
Myslim si ze motor netoci tolik jak by mel, protoze kdyz prerazuje jednicka na dvojku tak je to akorat na hrane, melo by to vytocit daleko vic a dvojka by mela skocit krasne. Ted jen otazka jak upravit koleno sani nebo koleno vyfuku, abych zvedl max otacky. To sou jediny upravy ktery muzu udelat. Bavil jsem se s panem Prudikem tady v Brne (malej obchod na Taborske) a rikal ze mam dost dlouhy obe ty kolena a chtelo by to zkratit, tak bych rad znal vas nazor.

Dik

Re: Vykon motoru (upraveneho)

PříspěvekNapsal: stř dub 10, 2013 22:03:07
od Fajn-Tom
souhlasím s panem Prudikem, točí tí to sotva 7000ot/min

ta samá uprava s puvodním výfukem a karburátorem akorát jednokroužkový píst a max otáčky 8000 ot/min. S 21mm výfukovým kolenem, lepší hlavou a 19mm karburátorem 9000 ot/min, při zkoušce na jednorychlostní babettě jsem ujížděl simsonu, jak na rozjezd tak i jízdu do stoupání.

Re: Vykon motoru (upraveneho)

PříspěvekNapsal: stř dub 10, 2013 23:18:52
od Pat
Takze kdyz zkratim obe ty kolena tak by to melo tocit vic? Co prumer vyfukovyho kolena, neni 24mm moc. Neovlivni to pak vyrazne prubeh v nizkych otackach, predpokladam ze kroutak se moc nezmeni. To bych mohl taky teoreticky zmensit. Jinak predpokladam ze karbec by mel stacit ten simsonackej, kdyby ne tak se da pouzit o kus vetsi z pincla, ten muzu v pohode sehnat.

Re: Vykon motoru (upraveneho)

PříspěvekNapsal: čtv dub 11, 2013 21:41:12
od Pat
Tak sem dneska meril delku vyfukovyho kolena a je to 330mm, coz je fakt hodne. Podle toho prg co je na netu pro vypocet vyfuku, bych se mohl dostat k 8000-9000 pri delce kolena v rozmezi 200-250. Tam zalezi na strasne moc faktorech, takze proto ty tolerance :) Cili zkratim vyfukovy koleno o 10 cm, sakra a to sem si s tim dal takovou praci, aby to i dobre vypadalo :-D Jen budu muset sehnat kliky slapadel takovy ty zahnuty, jinak tam ten vyfuk nemam sanci napasovat... Budu muset ale najit nekoho v Brne kdo mi to zavari, pac normalni svareckou jsem schopnej to akorat obodovat. Ten borec co mi to delal predtim nevim jestli se mu bude jeste chtit :(
Karbec zatim predelavat nebudu, protoze mozna koupim nejakej karbec se difuzorem 17,5mm co se prodava na skutry, aspon bude novej, nebude tyct a pekne povali. Samozrejme s manualnim syticem :) K nemu pak udelat novy saci koleno.
Jen bych se zeptal odborniku co uz davali nejaky ty novy karbecy. Koukal sem ze maji vic ruznych privodu nez jen pro palivo. Predpokladam ze jeden bude treba olej, dalsi nejaky zpetny do benzinove nadrze a olejove nebo jak to funguje.
Stacilo by tam jen pripojit benzinovou a frcet?

Re: Vykon motoru (upraveneho)

PříspěvekNapsal: čtv dub 11, 2013 21:50:42
od Dr.House
určitě stačí připojit pouze benzínovou a už to frčí, ty ostatní jsou jak píšeš na oddělené mazání a podtlakové ovládání palivového ventilu, popřípadě může sloužit pro připojení tzv. boost bottle ,další co na těch karburátorech bývá je přepad ke kterému je taky možné připojit hadičky a vyvést to někam mimo motor aby nedocházelo ke špinění

Re: Vykon motoru (upraveneho)

PříspěvekNapsal: pát dub 12, 2013 17:17:05
od Pat
tak sem dneska sice nerad, ale prece odrzil vyfuk a budu zkracovat co to pujde, jen musim zitra na vystavisti koupit vyhnutou kliku co se davala na stadiony (nejlepe obe at to mam stejny)
pak to dopasuju a navarim a snad to bude lepsi, pak uz jen doladit ten karbec

premyslel jsem o koupi neceho takovyho:
http://www.skutry-malsice.cz/adly/karburator-17-5mm-minarelli-6771.html#content

Re: Vykon motoru (upraveneho)

PříspěvekNapsal: sob dub 13, 2013 9:46:57
od PetrT30
už jsem ti to asi psal - myslím, že to kolínko ke karbecu máš moc dlouhé a možná i průměr by mohl být větší.
Karbec z fichtla (dif. 16mm?) + dlouhý výfukový koleno (vnitřní průměr 26-27mm) a lítá 65 km/h. V tlumiči výfuku je jen pár děr navíc. S HIKONE by to asi bylo lepší.
Ale nevím jaký máš časování na válci.
http://img8.rajce.idnes.cz/d0803/5/5284 ... 270242.jpg
http://img8.rajce.idnes.cz/d0803/5/5284 ... 270230.jpg

Re: Vykon motoru (upraveneho)

PříspěvekNapsal: sob dub 13, 2013 13:19:34
od Pat
No mam vyfukovy koleno 24mm vnitrni prumer, takze tam problem nebude. Jen jak sem psal delka byla moc, tak to ted zkracuju, takze se to snad zlepsi :)
Jo upravu toho saciho kolena mam v planu, ale spis az zaroven s novym karbecem. Ten simsonovej neni spatnej, ale furt nejde poradne nastavit hladina a je to nejaky divny. Ty novy karbecy na minibike by meli byt v pohode. Premyslim mezi tim 19mm a 15mm. Cenove jsou 100kc od sebe. Pro ten 15mm by se lip delala priruba, ale zase si myslim ze by byl malej. Casovani presny hodnoty nevim, to by me mysel rict FajnTom na kolik to upravil.

Re: Vykon motoru (upraveneho)

PříspěvekNapsal: ned dub 14, 2013 12:58:13
od Fajn-Tom
délku kolena bych volil tak 280, každých 10mm je znát a zkrátit to až na 230 je už moc, na konec výfuku přivařit trubičku průměr 14-16 v délce 200-250. Sací koleno minimálně o 20mm zkrátit. Svíčku N15C a vzdálenost kontaktů upravit na 0.4mm

Pro představu porovnání točivého momentu na délce výfukového kolene v rozmezi 45mm
l-vyf.jpg
l-vyf.jpg (113.18 KiB) Zobrazeno 11386 krát

Re: Vykon motoru (upraveneho)

PříspěvekNapsal: ned dub 14, 2013 15:27:38
od Pat
Tu trubicku na konec myslis ze staci az za ten tlumic vyfuku nebo mezi nej? Ten konec vyfuku se mi nejak extra upravovat nechce...
Ok koleno 280mm upravim, zatim sem to zkratil jen o kousek a jeste to nemam privareny, takze v pohode :) No to saci koleno zkratim co pujde, nevim jestli se povede az 20mm, uvidim...
Jinak svicku 15, mam nachystanou az na lepsi pocasi, chtel sem ted pres zimu nechat 17ku, tak to prehodim rovnou teda :)
Dik za rady ;) Jak bude upraveno a hotovo, tak napisu vysledky.

Re: Vykon motoru (upraveneho)

PříspěvekNapsal: sob dub 27, 2013 16:39:07
od Pat
Takze vysledky upraveneho vyfuku a kolena sani:
Vyfukove koleno zkraceno asi o 10cm, koleno sani tak o 2cm (vic uz neslo). Dokonce se mi povedlo nastavit lip hladinu v karbecu. Dale jsem do karbecu dal mensi trysku (70) a na sytic jsem dal trysku 35 (predtim byla 50). Diky tomu muzu uz v klidu pri startovani pouzit sytic a krasne to chyta na druhy naslapnuti :) Zaroven jsem vymenil prevod na 14/47. Zatah pri nizkych otackach je horsi, ale zase pak to ma celkem silu a muzu to vic vytocit. Max rychlost jsem mel zatim podle GPS 67km/h. Jinak kdyz to rozjedu na tech 50 po meste, tak staci jen lehtat plyn, cili upravy meli smysl.
Fotky a jine info nize v odkazu :)

Re: Vykon motoru (upraveneho)

PříspěvekNapsal: sob dub 27, 2013 17:22:00
od colcino
Hmmmmm, o kolik bych docílil navýšení rychlosti u 207 bez upraveného motoru ale s větší rozetou??? Plánuji si také zařít hrát.

Re: Vykon motoru (upraveneho)

PříspěvekNapsal: sob dub 27, 2013 17:30:52
od Pat
Jenom rozetou to extra nezvysis, par km z toho bude a mensi tah. U 207 se da pouzit treba 210 valec a hlava, dat sirsi koleno vyfuku a origo vyfuk lehce upravit (uvnitr pridat diry, koncovku zvetsit prumer te trubicky a delsi) a pak pouzit treba karbec z fichtla (nebo ten dellorto) a docilis vetsiho vykonu.

Re: Vykon motoru (upraveneho)

PříspěvekNapsal: sob dub 27, 2013 22:35:34
od Azor
To je asi trochu nedorozumění, přece čím větší rozeta, tím menší rychlost. Ale pokud jsi střízlík, laborování s rozetou pomůže, ovšem pro běžně stavěného člověka tomu pak chybí síla. :?