Suchá převodovka?

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Suchá převodovka?

Příspěvekod ridchey » pát kvě 03, 2013 20:30:27

tak to muzu potvrdit, staci jen o malinko oleje vic nez je zdravo, a jak se motor rozhicuje pri jizde do kopce a zvlast v lete, tak projde pres gufera nebo O-krouzek a je vymalovano....tedy spis namazano
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Suchá převodovka?

Příspěvekod Ivo » stř kvě 08, 2013 22:02:07

pro úplnost závěrečná informace ode mne - dnes doplněn do převodovky nový olej, ale pouze 1,21 dcl a dobrý, jede a řadí dobře. Uvidíme po delších jízdách, ale zdá se , že problémem bylo hlavně velké množství oleje v převodovce. Ahoj Ivo :)
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín

Re: Suchá převodovka?

Příspěvekod Pat » stř kvě 08, 2013 23:06:14

Koukal sem do manualu a tam dokonce pisou 80 cm3 (ml), takze fakt jen trocha :)
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Suchá převodovka?

Příspěvekod Ivo » sob črc 20, 2013 9:50:47

no tak olej občas ještě protekl a to zezadu ozubeného bubnu, kolem zcela nového gufera ..... takže po celkové kontrole a povytažení límce gufera o cca 1 mm z karteru by to mělo být v pořádku, ale raději se zeptám preventivně předem - kdyby to nadále propouštělo, prostě je tam za guferem volné místo, tak uvažuji nad tím, že ze stareho gufera bych zkusil vybrat tu kovovou pružinku a osadit nedříve místo pro to gufero tou pružinkou a teprve na ni nacpat to nové gufero a pak tam pořádně natlačit ten ozubený buben. Máte s tím někdo nějakou zkušenost ? má to vůbec cenu anebo se může to gufero při otáčkách toho bubnu obrousit , když bude moc vystrčené ?
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín

Re: Suchá převodovka?

Příspěvekod kolos » sob črc 20, 2013 13:16:44

Ivo: Četl jsem tvůj příspěvek snad 5x ale nechápu čeho chceš dosáhnout :? Tobě se to gufero v karteru snad samovolně posunuje? Nemáš spíš velkou axiální vůli na ozubeném bubnu, že by se vysouval a opuštěl občas břit gufera?
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Suchá převodovka?

Příspěvekod Ivo » sob črc 20, 2013 19:47:37

ahoj, dosáhnout chci toho, aby přítlak toho gufera na zadní hladkou část ozubeného bubnu byl větší a neobjevoval se mi tam v malém množství stékající olej, který se pak sveze po řemenu a postupně se tak zamastí čelisti ve spojce a mohu čistit znova a znova .....je to jediné místo, kde ten olej proniká do prostoru spojky, ale bohužel nedaří se mi to nijak dotěsnit. Gufero je nové, a předtím jsem ho měl okrajem natlačené zároveň s karterem, ale nyní jsem ho vysunul o 1 mm po celém obvodu a ještě pořád se tam ten olej objevuje. Když Ti napíšu, že v převodovce mám tak tak půl malého panáka oleje, tak asi chápeš, že takhle dlouho jezdit nechci a potřebuji ten olej v převodovce doplnit, ale takhle je to zbytečně - poteče to ještě víc ...... Takže potřebuji poradit, jak ucpat olej , který se mi dere z prostoru převodovky, po vnějším obvodu unašeče toho ozubeného bubnu a stéká po jeho zadní straně. Vše jsem v převodovce odvzdušnil, dokonce vyměnil vrchní šroub pro doplňování oleje za vrchní šroub s dírkou a bohužel - ujel jsem cca 10 km a spojky promaštěné . Takže se mi jedná o zvýšení přítlaku gufera na zadní část ozubeného bubnu anebo návrh na utěsnění .... už pomalinku nevím .... ale je to přeci jen zábava :-))

Poslední možnost je vyjmout jiný ozubený buben z jiné B 210 a vyměnit ho - myslíte , že by to mohlo pomoci ?
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín

Re: Suchá převodovka?

Příspěvekod kolos » sob črc 20, 2013 20:54:13

No ale tím, že gufero podložíš a ještě víc vysuneš, nedosáhneš lepšího utěsnění. Píšeš o zvýšení přítlaku na zadní stranu bubnu. Nemyslíš to doufám tak, že by celé gufero bylo natolik vysunuté aby třelo o zadní stěnu bubnu? :shock: Je několik možností, proč ti tam ten olej prolíná. Může být poškozená plocha otvoru v karteru kam se gufero naklepává. Někdo třeba nešetrně zabral šroubovákem při demontáži gufera a vyrobil rýhu. Další možnostÍ je poškozená plocha na hřídeli bubnu kde dosedá břit gufera. No a poslední možnost je velká radiální, nebo axiální vůle bubnu. Radiální vůli ověřís při sundaném řemenu, spojka druhé rychlosti musí být normálně sestavená. Zkus zahýbat bubnem z leva do prava. Milimetřík vůle být může, ale když je větší, tak se při tahu řemene osa bubnu posouvá příliš dopředu, gufero toto není schopno vykrývat a otevírá se cesta oleji. Tuto vůli může způsobovat buď vyběhané ložisko, nebo vydřená osa bubnu, výstupní hřídel, nebo ozubené kolečko se sešikmenou hranou zubů. Nadměrnou axiální vůli tzn. dovnitř-ven, způsobuje opět opotřebení některého ze dvou koleček na výstupní ose, nebo chybějící podložka mezi segerovkou a kolečkem jedničky na výstupní ose a nebo když se do převodovky vloží nesprávně kolečko šikmou hranou dolů, tedy k pastorku řetězu. Při tom obráceném kolečku převodovka sice normálně funguje, ale ozubený buben má v tom případě velkou radiální vůli, protože osa bubnu není dostatečně vedena a celý buben má taky axiální vůli přes 5mm. Sám jsem kdysi tuto chybu při skládání motoru udělal a půlil záhy motor znovu, protože mi taky valil olej za ozubeným bubnem.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Suchá převodovka?

Příspěvekod Ivo » sob črc 20, 2013 22:09:23

ahoj kolos - zdá se, že to je přesně ten problém - axiální vůle - zkusil jem pohýbáním zleva - doprava tu vůli ověřit a je tam tak 2 možná i 3 mm - ale zkoušel jsem to bez osazení ozubeného bubnu a kompletních čelistí pro 2 rychlost, tak to budu muset vyzkoušet ještě zítra znovu s kompletním osazením. Nicméně i pohyb dopředu dozadu té osky je taky znatelný, takže najdu a prohlédnu ještě fotky uložení toho ozubeného kolečka z doby, kdy jsem půlil motor, abych nakonec nezjistil, že je tam skutečně špatně vložené - třeba jsem jen kopíroval uložení, které tam už někdo špatně poskládal .... takže díky za rady, zdá se, že mám , co řešit a hlavně už vím jak na to :-)) díky, stejně jsou ty naše Babetty skvělé hračky - mám to jako velkou stavebnici Merkur :-)

pak napíšu - díky Ivo :-)
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 38 návštevníků