Stránka 1 z 2
Pastorky a převody

Napsal:
úte kvě 07, 2013 21:40:56
od colcino
Zdravím vás, dneska jsem laboroval jak zvýšit rychlost na mojí 207 aniž bych nemusel nějak extra hrabat do válce. O kolik se zvýší rychlost s převodem 34/14? Bude to sice líne při rozjezdu, ale o kolik se zvedne maximálka? A co na to ložiska převodovky?
Re: Pastorky a převody

Napsal:
úte kvě 07, 2013 22:18:31
od abo
No čo asi, ložiskám to môže byť jedno, lebo tým sa omega nezmení. Maximálku zdvyhneš tak o 1-3km/h. Motor sa bude viac trápiť kým to vytočí a na rozbeh to bude lenivé...
Re: Pastorky a převody

Napsal:
úte kvě 07, 2013 22:29:45
od Fajn-Tom
Pokud budu brát v potaz maximální otáčky seriového válce, tak při těchto otáčkách se zvýší rychlost o 8km/h oproti původnímu převodu 35/12
Re: Pastorky a převody

Napsal:
úte kvě 07, 2013 22:58:00
od colcino
nato existuje nějaký vzorec??
Re: Pastorky a převody

Napsal:
úte kvě 07, 2013 23:15:11
od Fajn-Tom
jo, pokud si nějaký sepíšeš
Re: Pastorky a převody

Napsal:
úte kvě 07, 2013 23:26:55
od colcino

to po mě nechtěj, z matematiky já měl vždycky za 4, když jsme u toho- jaká je reálná rychlost s vetším pastorkem, a neupraveným válcem (samozřejmě koleno výfuku zakráceno)
Re: Pastorky a převody

Napsal:
úte kvě 07, 2013 23:32:02
od kolos
No je to změna převodu do rychla o 20% tak si to snadno spočítáš, podle maximálky, kterou dosahuješ teď. To ale jen v ideálním případě. Motor bude tímto převodem víc zatížený a pravděpodobně se na stejné otáčky nedostane. Ale pokud máš ve svém rajonu rovinu tak do toho klidně jdi. Já na své 210 najezdil přes 10000km s převodem 35/12 což je oproti původnímu 51/12 změna o víc než 30% a byla to naprostá bomba. Né že bych se honil za maximálkou, ale ta babetta měla síly na rozdávání a originální převod nutil motor zbytečně držet na maximálních otáčkách, jinak by mě předjela i babka na kole s konví na mléko. Pamatuju si to jak by to bylo dnes když jsem jel s novou z mototechny poctivě zajíždějíc rychlostí 25km/h a cyklisti si mě vychutnávali. Jsem si říkal, bože co jsem si to koupil...

Po změně převodu byla dlouhodobá cestovní rychlost 45-50 motor se nepřetáčel, spotřeba 1,5l

Re: Pastorky a převody

Napsal:
úte kvě 07, 2013 23:42:55
od colcino
Tam kde jsu opravdu žádné kopce nemám. Všude rovina. Jinak- dá se sehnat ještě menší rozeta na 207 než 34 zubová? Jestli by tam pasovala z jinačí motorky. A pastorek větší než 14? A nejspíš bude potřeba i koupit nový řetěz.
Re: Pastorky a převody

Napsal:
úte kvě 07, 2013 23:55:25
od kolos
Nevím, ale u té jednorychlostky bych asi do ještě těžššího převodu nešel. Záleží taky na tom jak dobrý máš motor. Nechal bych vzadu tu 35ku rozetu a na předek dal 14. Ten jeden zub vzadu skoro nepoznáš, kdežto vepředu udělá i jeden zoubek dost.
Re: Pastorky a převody

Napsal:
úte kvě 07, 2013 23:59:11
od colcino
teď jsem zjistil že se vlastně 14 na 207 sehnat nedá, jen 13 snad to poznám no

Re: Pastorky a převody

Napsal:
stř kvě 08, 2013 0:01:47
od kolos
Jedině udělat, nebo nechat udělat. 207 vůbec neznám, tak nevím jak velký je rozdíl mezi pastorkem z 210 a 207. na 210 jsou 14tky běžně.
.
Re: Pastorky a převody

Napsal:
stř kvě 08, 2013 0:05:48
od colcino
z 10 nepasuje to jsem už zkoušel, zkusím teda aspoň ten 13 zub,
Re: Pastorky a převody

Napsal:
stř kvě 08, 2013 0:12:23
od kolos
Jo to je jasne že nepasuje,ale myslel jsem jak moc, zda by to něšlo nějak zkombinovat metodou flexa-svářečka.
Re: Pastorky a převody

Napsal:
stř kvě 08, 2013 8:14:07
od PetrT30
Re: Pastorky a převody

Napsal:
stř kvě 08, 2013 9:58:37
od Fajn-Tom
colcino píše::D to po mě nechtěj, z matematiky já měl vždycky za 4, když jsme u toho- jaká je reálná rychlost s vetším pastorkem, a neupraveným válcem (samozřejmě koleno výfuku zakráceno)
Já na tom byl podobně, proto jsem si sepsal prográmek do kterýho jsem vložil svoje vzorce na výpočet a teď už počítat nemusim nic.
http://www.twostroke.tode.cz/index.php?pc=program. Maximální otáčky seriového válce 207 se za jízdy pohybují kolem 6000 ot/min