od Starec » čtv pro 06, 2007 19:02:45
No jak sa to vezme, pokaziť alebo upchať. Niekedy dávno som mal problém zo svojím Warburgom, jednoducho motor nechcel ísť do otáčok. Bol som z ním na týždňovke a jednoducho mi to začalo blbnúť už cestou tam. Vyčistil, prefúkol som karbes nespočetné krát, nastavoval zapaľovanie, no nič nepomohlo, bol som bezradný. Tam kde sme boli ubytovaný bol vedľa servis, no ale čo z toho keď neboli bubáky. Zašiel som tam tak na oko pre radu, no ochota bez peňazí zmrazená. Až jeden starý mechanik si tak bokom vypočul o čo prosím, zavolal ma bokom, spýtal sa ma čo som na karburátore urobil a jeho odpoveď ma šokovala. I keď som vyučený mechanik, túto alternatývu nam nikto nikdy nepredniesol. Spýtal sa ma či som prečistil trysky, no samozrejme však som Vám to povedal, odpovedal som mu, všetko som prefúkal. On na to, ja som sa ťa nepýtal či si to prefúkal, ale či si prečistil trysky. Nakoniec z toho vysvitlo, že každú trysku treba občas aj prečistiť a to vhodným drôtikom. A verte alebo nie prečistil som trysky a mašina išla ako mala. Samozrejme nedalo mi to pokoja a chcel som vysvetlenie Tak jednoduché ako facka. Po čase sa ukladajú, vlastne stále, mikroskopické častice skryštalizovaného benzínu v zúžených miestach karburátora, no ako iste vieme najužšie miestá su trysky. Po čase sa tam naukladajú krištáliky, ktoré sú na potvoru aj priehľadné, takže keď pozrieme proti svetlu či náhodou nemáme upchatú trysku, tá sa nám zdá ako by bola OK. Dokonca cez tieto kryštáliky prechádza aj vzduch, prefuknutie nemá žiadny účinok. Asi toľko. Ináč nedávno som sa znova o tejto alternátýve presvedčil na mojej škodovke. Ten istý problém ako z Warburgom, motor nie a nie správne pracovať. Vo vyšších otáčkach a pri jazde neboli problémy, mašina šlapala ako divá, ale akonáhle som ubral plyn, alebo nedajbože zastavil , bol problém sa pohnúť. Prosil so už aj Avara nech poradí, má skúsenosti, jednoducho nešlo to. Bol som stým aj v servise, skontrolovali, odmerali čo sa dalo, rozobrali a prefúkli aj karbes no bezvýsledne. Stále sa to prejavovalo ako by to niekde salo falošný vzduch. Vymenil som všetko čo sa zapaľovania týka, ale bezvýsledne, no a vtedy som si spomenul na zásadu, že karburátor treba prečistiť. A čuduj sa ono to znovu fungovalo. Škodovka šlape ako hodinky a mňa mrzí, že ma to nenapadlo Ondráskovi odporúčať, bol by si iste ušetril tie korunky pred sviatkami. Ondrásek, dám na to krk na 1000%, že ak poriadne prečistíš trysky na tom starom karburátore, bude to šlapať ako má. A ten nový niekomu skús predať, alebo si to nechaj ako zálohu. Toď vše.
Možná, že si povieš no to je všetko po funuse, ale sme ľuda.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....