Stránka 1 z 2

Záhadná závada

PříspěvekNapsal: čtv kvě 16, 2013 8:36:35
od CharlitoCZ
Ahoj, tak jsem myslel, že už byla pryč, ale včera mě to zase vypeklo. Babča mi trošku hůř startuje, občas na ni musim jako na kole šlapat aby se chytla, pak obvykle jezdí dobře. Ale včera, blbě se ji chytalo, divně jela, když pak sjížděl kopec, tak za jízdy chcípla a až při dost pomalé rychlosti znovu chytla, dříve jsem to přisuzoval mé chybě v míchání oleje :oops: , ale to už jsem vyřešil. Pak když jsem vyjížděl kopeček, který obvykle jedu kolem 40, tak se ji nechtělo skoro ani přes 20, jel jsem nicméně dál a další kopeček dolu tam chcípla definitivně a už nešla našlapat (píst podle zvuku běhá normálně). Nechal jsem ji trošku odstát a šlapal jak při tréningu na tour de france, ale bez výsledku. Vybavil jsem si ale, že už jsem se s tím jednou setkal a udělal to samé co minule, tj. zaštrachal jsem kabelama a zkusil znovu (tenkrát neházela svíce jiskru a pak najednou jo).
Vždy na pikosekundu jakoby chytla, ale chcípla (dost u toho hulila). Nakonec jsem to tak nějak nakopl a na jeden - vlastně půl válce dojel domu. :D :(

Řekl jsem si, že se teda konečně vrhnu na kabely a dám nové. Koukal jsem na tyristor, měřil ho ohmmetrem dle příručky, ale vše se zdá ok, je na něm teda prasklinka a je na pohled takový né uplně souměrný (nevím teda, jestli neni už z výroby takovej), raději jsem teda objednal novej.

Napadá vás, v čem dál hledat problém, případně co zkontrolovat? Svíčka je nová a má i krásnou cihlovou barvu. Jinkru hází (nevím teda jak moc by ji házet měla, ale vypadá že jo, prostě to tam slabě blejská). Karbec mám dellorto (předtím to ale dělalo stejný problém i s původním.

Díky za dočtení slohovky a pokud vás to moc nevysílilo, tak poprosím o radu co ještě zkusit.

A ještě doplním, že mezi těmito projevy jsem najezdil asi 100-150km naprosto bez problému a řekl bych, že i s dost slušným výkonem.

Re: Záhadná závada

PříspěvekNapsal: čtv kvě 16, 2013 8:46:27
od Pat
Mozna zkus znovu jinou svicku, treba jsi chytl spatnej kus. Jeste zkus vypnout svetla a jeslti to dela i bez toho. Posledni vec co me napada bordel v krabecu nebo ze ti pretika, ale jestli mas novej dellorto tak nevim. Vyfuk mas vycistenej, sitko v nadrzi?

Re: Záhadná závada

PříspěvekNapsal: čtv kvě 16, 2013 8:58:50
od CharlitoCZ
Sítko v nádrži je ok, svíčka blbla i ta bejvalá (proto jsem dával novou), světla na to vliv nemají, to jsem taky zkoušel.

Jak přetýká karbec? Je fakt, že mám na motoru po těch cca 150 s timhle karbecem trošku loužičku (a netušim odkud), ale dělalo to už i s tim původním, takže v tom to asi taky nebude. :?

Výfuk, no, nějak zaprasenej by bejt neměl, zkusim na něj ale mrknout (ona babča má najeto jen 1018km), tlumič jsem trošku čistil, ale je fakt, že koleno jsem zatim neřešil..

Re: Záhadná závada

PříspěvekNapsal: čtv kvě 16, 2013 9:09:41
od Koby
Mrkni na to koleno výfuku,pokud jsi dával hodně oleje a nečistil ho tak bude zasraný.U karbecu akorát sundej sítko sání a mrkni dovnitř jak ti chodí šoupě plynu,jestli se dovírá a nezasekává se.Z vlastní zkušenosti vím že když namontuješ lanko špatně tak ti nemusí dobře chodit.Já mám pod ním taky loužičku :) Je to takový přechlastávací jev,už jsem to taky řešil ale je to asi v normě.Zůstane tam vždycky trochu oleje v sání a pak kape ven.
Ještě mrkni jestli ho máš dobře usazený a někde falešně nepřisává.Pochytil jsi to vlákno o upadávání tohohle karbecu?je tam špatný svár na přírubě.

Re: Záhadná závada

PříspěvekNapsal: čtv kvě 16, 2013 9:41:37
od ridchey
podle vseho to vypada na odrovnanou civku pro zapalovani,muze byt zkratla,nebo preuseny pol na kostre,ci jinak nacata, cca 140,-kc za novou...(anebo jeste muze blbnout impulzni civka -ta co je soucasti nosniku statoru

Re: Záhadná závada

PříspěvekNapsal: čtv kvě 16, 2013 10:31:16
od kolos
To je vůbec nejvypečenější typ závady, když zápalko občas nepravidelně zastávkuje. Často to bývá právě ta maličká imuplzní cívka, zvláště to provedení, které má vyvedený jen žlutý drát a připojení na kostru je provedeno někde v plastové zálivce, skryto jakékoli možnosti kontroly. Plast té cívky, je téměř vždy popraskaný a tak se tam může dostat vlhkost nebo mastnota. Navíc je to z elektriky nejhůře vyměnitelná součástka, když si někde na cestě usmyslí že umře. Tyristor se dá vozit sebou a výměna je do 5ti minut. Indukčku jsem ja osobně ještě vadnou neviděl, takže bych ji ani nevozil.

Re: Záhadná závada

PříspěvekNapsal: čtv kvě 16, 2013 11:49:12
od CharlitoCZ
Díky za rady, jen se zeptám, těma cívkama myslíte tyto "jak tomu říkaj" póly? - A co je ten brzdový pól?
http://www.motokramek.cz/dily-svetelny-pol-babetta-210/
http://www.motokramek.cz/dily-brzdovy-pol-babetta-210/
?

Na to jsem včera koukal, mám v plánu odpájet káble a natahat nové, jen si říkám, že to vypadá pěkně, bez bordelu, tak abych neudělal víc škod jak užitku..

Re: Záhadná závada

PříspěvekNapsal: čtv kvě 16, 2013 12:50:39
od kolos
Jo póly jsou cívky.
Impulzní cívka je tohle: http://www.motokramek.cz/dily-zapalovan ... ru-snimac/
zapalovací pól je tady: http://www.motokramek.cz/dily-zapalovac ... ndart-gyt/
Brzdovou cívku, neboli pól má třeba stella, která má brzdové světlo, nebo babetty které nemají krásný zvonek s pradědem, ale umečený bzučák.
Brzdový pól najdeš na 32 wattovém magnetu. Světelné cívky jsou tam jen dvě a mají víc plechů.

Re: Záhadná závada

PříspěvekNapsal: čtv kvě 16, 2013 14:41:09
od CharlitoCZ
áha, díky za vyčerpávající informace!!

Re: Záhadná závada

PříspěvekNapsal: čtv kvě 16, 2013 16:09:35
od DRN
pokud bys to nechtel po netu tak v praze ty díly sezenes taky v pohodě

Re: Záhadná závada

PříspěvekNapsal: čtv kvě 16, 2013 21:32:10
od CharlitoCZ
DRN: Fakt?? A kde prosimtě? Já všechno dobírkuju a občas je to víc za poštu než za zboží (nehledě na to jsem netrpělivej) :D

Tak, dneska jsem trošku koumal a řekl jsem si, jak vypadá vlastně válec + píst, no, neměl jsem to dělat.. :(

Myslíte, že je toto ještě v normě? Není to moc vidět, je to focené mobilem, ale je tam rejha, ani ne tak do hlouby, ale..

A mezi hlavou a válcem není těsnění? -bylo to tam celkem zeblitý od oleje..

tady fotky
http://charlitocz.rajce.idnes.cz/Babetta_210

Re: Záhadná závada

PříspěvekNapsal: čtv kvě 16, 2013 21:42:23
od DRN
auto moto riegger
moto ruzicka
moto usti nl tam otevreli pobocku, hod to do guglu a urcite ti to najde

ja beru u riegera, cenove lepsi (volnobezka o 400kila) a je tam fajn prodavac, ruzicku jsem nepochopil, ma to byt servis jaw ale babettu nedelaj, pionýry nedelaj, vsude ctu vyroba lanek ale kdyz jsem tam byl tak rek ze je nedelaj
moto usti jsem jeste nebyl, tak nevim

pokud bys potreboval stahovak na spojky ten ti muzu pujcit

Re: Záhadná závada

PříspěvekNapsal: čtv kvě 16, 2013 21:55:13
od CharlitoCZ
Super, díky moc! Zkusim toho rieggera, má fakt docela slušný ceny a nemám to až tak daleko

Re: Záhadná závada

PříspěvekNapsal: čtv kvě 16, 2013 22:05:59
od ridchey
mezi hlavu a valec se bezne tesneni nedava,maximalne hlinikova podlozka, a to ze je to zas.... od oleje znamena,ze hlava nebyla dotazena spravne a podfukovala- vykon v tahu atd, jinak novy vybrus by to asi chtelo,ale to se podle fotky blbe poznava....

Re: Záhadná závada

PříspěvekNapsal: čtv kvě 16, 2013 23:39:25
od kolos
Z fotky fakt nejde nic poznat. Rýha není zas takové zlo a pokud to není celkově už vyběhané tak bych to neřešil. Dosadecí plocha hlavy, se dá vůči válci zabrousit. Potřu to místo trochou pasty na zabrušování ventilů, přiložím k válec a hlavu k sobě a točím sem tam, tak v rozsahu 45°a po chvilce pootočím hlavu vůči válci o 90° zas chvíli kvedlám a tak až to objedu dokola.