Stránka 1 z 1

Motor natvrdo spojen s kolem po výměně ř. spojky a řemene

PříspěvekNapsal: pon kvě 20, 2013 20:11:21
od Roman Kinčl
Dneska mě opět zklamala. Celej říčnej jsem se dneska těšil že ji konečně vyspravím po tom karambolu. Prasknul řemen a já musel tlačit několik KM domů. Taky jsem zakoupil komplet těžkou spojku. Udělal jsem to - vyměnil spojku, řemen a olej. Nejprve přišel menší problém z řemenem kterej je poměrně našponovanej, špatně se nasazoval. Celý to jde trošku tíž. No nastartuju - novej řemen trochu hučí chci ji shodit ze stojanu a motor chcípne... Jde to natvrdo jak trochu nohou brzdim kolo tak klesaj otáčky motoru. Navíc nejde couvat, v obou směrech má tendence točit motorem. Je to seklá volnoběžka? Nebo řadicí spojka je nějak špatně? S tohle jsou moje první těžký spojky a dělal jsem je prvně tak je možný že jsem dal něco špatně, čemuž ale něvěřím... Jsem fakt v koncích... Budu rád pokud pomůžete...

Re: Motor natvrdo spojen s kolem po výměně ř. spojky a řemen

PříspěvekNapsal: pon kvě 20, 2013 21:04:11
od kolos
Jednoznačně hledej problém v bubnech na klice.Nová těžká spojka v tom mít prsty nebude. Nedávno jsme to řešili s misakGS v tomhle vlákně:
viewtopic.php?f=4&t=2843&start=30

Re: Motor natvrdo spojen s kolem po výměně ř. spojky a řemen

PříspěvekNapsal: úte kvě 21, 2013 6:53:46
od Roman Kinčl
VYpadatá to nadějně. Tak se těším až se do toho odpoledne pustím a třeba se i po dlouhé době projedu :) A jak jsem četl ten článek v odkazu tak mám minimálně obráceně startovací čelisti, protože při pokusu rozšlapat (nebo když mě někdo tlačil) tak motor se téměř nehnul ale ozubený buben a řemen se točily v pohodě a buben na klice téměř stál. Naopak když jsem couval tak to šlo hned na motor bez prokluzu.

Re: Motor natvrdo spojen s kolem po výměně ř. spojky a řemen

PříspěvekNapsal: úte kvě 21, 2013 14:19:04
od Pat
No tak staci jen otocit ty celisti startovaci a budes mit po problemu ;) Jestli ti pri couvani toci motor a naopak ne, tak neni co resit.

Re: Motor natvrdo spojen s kolem po výměně ř. spojky a řemen

PříspěvekNapsal: úte kvě 21, 2013 19:06:06
od Roman Kinčl
Tak byly opravdu obráceně. Taky tam byla navíc jedna podložka pod bubnem. Teď už nechcípe, ale je tam furt dvojka. Občas při rozjezdu trošku váhá mezi jedna a dva ale jinak 2 je tam pořád. Jinak podotýkám že jsem to zkoušel se starýma lehkýma spojkama, který předtím docela zlobily. Zejtra osadím nový těžký a napíšu další info. Zatím díky :wink:

Re: Motor natvrdo spojen s kolem po výměně ř. spojky a řemen

PříspěvekNapsal: úte kvě 21, 2013 21:13:42
od Pat
No jestli je tam furt dvojka tak budto mas hodne blby ty lehky nebo muze zlobit volnobezka...

Re: Motor natvrdo spojen s kolem po výměně ř. spojky a řemen

PříspěvekNapsal: stř kvě 22, 2013 17:59:01
od Roman Kinčl
Tak musím s radostí říct že Bettka je opět pojízdná :mrgreen: Naistaloval jsem nové těžké spojky. Taky jsem si všimnul že gufero na klice pod rozběhovým bubnem bylo moc vysunuto a bylo sedřené bubnem tak jsem ho vyměnil. Našel jsem zánovní, sice má na jednom místě trošku potrhaný ten kroužek ale těsnicí část (těsnicí hrana a pružinka) jsou v pořádku stejně jako okraj co zapadá do karteru. Dal jsem ho zhruba tak aby lícovalo s karterem a funguje dobře.

Babetta už řadí - sice dost brzo ale musí se zajet. Kolo už neflokuje natvrdo s motorem. Dá se tlačit. Krásně startuje. Hned na jedno prošlápnutí se protočí motor a už nemusím půl hodiny šlapat naprázdno jako u těch starých řadících spojek.

Díky za rady. Fórum opět dobře poradilo :wink: