Stránka 1 z 2

Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

PříspěvekNapsal: čtv kvě 23, 2013 10:01:30
od lukee159
Ahojte, přes zimu jsem kompletně renovoval dvě 210ky Babettky (komaxit, skoro všechny díly nové), včetně motorů a pán z moto servisu, co mi dělal motory mi říkal, že za vylágrované ložiska na klikách může především M2T olej, který nemaže jak by mazat měl. Doporučil mi zelenou syntetiku Husqvarna, která se dává do motorů v pilách, sekačkách atd. Jde mi o to, že mi zbylo z minulé sezony cca 10-15 litrů už namíchaného naturalu s M2T olejem a nevím co s ním. Jestli ho vyjezdit, nebo někomu darovat a jezdit jen na Husqvarnu? Nedokážu totiž odhadnout, jestli tohle množství může těm novým ložiskám uškodit nebo ne (15 litrů na 2 Babety = cca nájezd 300km na jednu Babettu). Taky bych nerad, abych měl hned karbon v nových výfucích. Co poradíte? Někomu darovat a začít jezdít na nový nebo tohle množství vyjezdit?

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

PříspěvekNapsal: čtv kvě 23, 2013 12:32:42
od kopr
Já osobně myslím že benzín z loňské sezóny je vhodný tak na omašťování nebo smíchat s novým benzínem a vyjet v autě. Rozhodně doporučuji polosyntetiku. Maže lépe nezanáší výfuk. Nevím jestli je ideální olej do pily, přece jenom pila má úplně jiné otáčky než babetta. Já používám Mogul TSF a naprostá spokojenost. Koukni do sekne "Benzín a Oleje" je tam o olejích celé téma.

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

PříspěvekNapsal: čtv kvě 23, 2013 13:54:50
od ridchey
jestli delal i nove vybrusy,tak to s klidem vyjezdi , pri zabehu to 2T nevadi, navic by stejne po zabehu byl vyfuk cisten....

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

PříspěvekNapsal: čtv kvě 23, 2013 15:10:15
od lukee159
Válce i písty byly OK, motory byly jen přeložiskovány, a přetěsněny. Vlivem vylágrovaných ložisek na tom jednom motoru akorát byla chytlá ojnice, ta byla taky vyměněna. Jinak ten druhý motor byl krom ložisek zcela OK. Takže ten TSF je taky dobrý a nekarbonuje výfuk?

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

PříspěvekNapsal: čtv kvě 23, 2013 16:23:29
od Azor
Ta zelená Husqvarna je zcela super, sám jsem na to jezdil 2 roky, ale byl to pro mě trochu drahý špás (pod 219.- Kč za litr jsem to nesehnal). Já bych ten namíchaný benzín nelikvidoval, ale přidával tak 1 : 4 k novému. Ono dle zkušeností takto ředěný M2T nenapáchá takové zasrání jako když je provozován samostatně. M2T už je samozřejmě naprosto OUT, ale já jsem už starý pes a pamatuju doby, kdy to byla naprostá novinka a pokrok proti tehdy používaným mazům. A to je taky odpověď pro ty, kteří se stále ohánějí doporučením výrobce v dobových prospektech (převodovka), doba pokročila a kdo nedůvěřuje novinkám (samozřejmě ne slepě), ten si časem může akorát nadávat. Kdysi, ještě na webu Aleše Marka, nejeden odborník brojil proti syntetice, že má malé molekuly a babeťácký motor správně mazat nedokáže, ale zkušenost a čas prokázaly naprostý opak. :)

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

PříspěvekNapsal: čtv kvě 30, 2013 10:55:08
od lukee159
Tak Husqvarnu jsem u nás ve městě nesehnal, ale máme tam prodejnu zahradní techniky Stihl, tak jsem koupil litr červeného Stihlu v odměřovací bandasce. Tak ho příští týden vyzkouším.

http://www.stihl.cz/vykonny-motorovy-olej-stihl-hp.aspx

Možná pak sáhnu i po tom zeleném Stihl HP Ultra.

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

PříspěvekNapsal: sob čer 01, 2013 0:51:09
od colcino
Víte já už viděl spoustu babet které si chroupaly M2T od původního výbrusu přes 10 000 anic jin mebylo- spíš bych to odhaadl na špatně nalisovaní ložiska. Jinak navíc ten olej není zrovna nejlevnější

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

PříspěvekNapsal: sob čer 01, 2013 22:17:17
od arid
červené stihl olej používám taky. A že by to vycházelo nějak draho ? No nevím. Používám ho do pily, do křoviňáku. Měl sem teďkaj rozdělané véfuk, krásně čisťóčké, žádny usazování karbonu. Babča skoro nekóří, jenom chvilku dyž je studená.

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

PříspěvekNapsal: ned čer 02, 2013 20:28:47
od lukee159
Dneska jsem obě nakopl na ten červený Stihl + čerstvý Natural a super. Žádný smrad, jen vůně benzínu, dým žádný. Akorát mám na obou menší problém s rozladěným karbecem. V rámci renovací jsem oba karbece rozebral, vyčistil a poskládal. Betky jdou nakopnout krásně, a v první půlce plynu krásně akcelerují ale za půlkou plynu se začnou dusit (moc vzduchu?) a chcípají. Když uberu, tak se chod zase zklidní. Na obou jsem to zkoušel s otevřeným sáním (bez filtru vzduchu), ale to si myslím by nemělo mít vliv. Nevíte někdo, co by to mohlo způsobovat?

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

PříspěvekNapsal: ned čer 02, 2013 21:13:03
od Pat
bez toho filtru vzduchu to ma jednoznacne nejvetsi vliv, ten prave omezuje prutok vzduchu, kdyz to oddelas a dal bys drobet vetsi trysku tak ti to pojede 50 v pohode :)

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

PříspěvekNapsal: ned čer 02, 2013 22:05:29
od lukee159
Tak jak nahodím na obou sání, tak to potáhne i v druhé půlce plynu a nebude to mít tendenci chcípat? Nevím co by to mohlo způsobovat, karburátory jsou čisté a mají na komoře i kolínku nová těsnění, výfuky i kolena výfuků nové, motory přeložiskované a přetěsněné, svíce zánovní...

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

PříspěvekNapsal: ned čer 02, 2013 22:11:11
od Pat
dej to sani tak jak ma byt a melo by to prestat ty problemy, protoze ted mas chudou smes

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

PříspěvekNapsal: pon čer 03, 2013 9:05:05
od lukee159
OK, v týdnu je snad už konečně doskládám takže nahodím sání a vyzkouším. Chci už o víkendu vyrazit na cesty a udělat nějakou 60-80km projížďku, tak bych to chtěl mít cajk. Pokud by to sání nepomohlo, na co se mám ještě zaměřit?

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

PříspěvekNapsal: pon čer 03, 2013 9:47:53
od Pat
Zkontrolovat trysky, kouknout na barvu svicky po chvilce na pul plynu (samozrejme vsechno na zahratym motoru) a pak kdyztak laborovat s polohou jehly, sroub bohatosti mas jen na volnobezny otazky, pri plnym plynu nema vliv

Re: Olej (M2T vs. syntetika Husqvarna)

PříspěvekNapsal: úte čer 04, 2013 22:10:22
od lukee159
Tak jsem to dneska vyzkoušel - po nahození sání (plastové víko + hadica do rámu + hliníkové těleso s drátěnkou) a patřičném zahřátí na volnoběh jdou obě Betky krásně za plynem a mají příkladný odpich :) Nikdy by mě nenapadlo, že to chcípání ve vysokých otáčkách může způsobit otevřený karburátor :wink: