výměna úplného hřídele B207 bez půlení motoru

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

výměna úplného hřídele B207 bez půlení motoru

Příspěvekod Pavel » čtv kvě 30, 2013 0:49:46

Zdarec,
tak mi jeden chlapík udělal GO 207 motoru, vyměnil vše, ale ozubená kola nechal původní s tvrzením, že nezažil Babettu, kde by se kola opotřebovaly. Samozřejmě po projížďce (olej pečlivě nalitý nový) mě čekalo nemilé překvapení, protože byl motor hlučný při vyšších otáčkách. Dělá to podle mě určitě převodovka, protože ložiska, píst, klika apod. byly měněny za nové. A dělalo to i před GO, hned po koupi Babetty, časem ta hlučnost téměř zmizela. Ještě čtu v Durkovičovi na str 123, že by to mohly být opotřebená válečkové ložiska, co se dávají na kliku.

Už mu to tam nechci dávat, protože ty 4 kolečka si vyměním sám za nové, ale nejsem si jistý, zda-li můžu vytáhnout hřídel úplný (výstupní hřídel) bez půlení motoru? (nepočítám víko převodovky) Ještě jsem to nikdy nedělal a chci se jen ujistit, že to podle mě jde. Pro představu, jak vypadá převodovka na B207 viz foto http://img.motorkari.cz/upload/images/d ... pg?1442276
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: výměna úplného hřídele B207 bez půlení motoru

Příspěvekod colcino » sob čer 01, 2013 0:53:49

ano akorát sděláš víkopřevodovky. Jianak pán měl pravdu- hlučnost podle mě vydávají ložiska pokud ty kola něco nepomelou tak by jím být nic nemělo.
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: výměna úplného hřídele B207 bez půlení motoru

Příspěvekod Pavel » sob čer 01, 2013 7:55:22

jo, já se včera odhodlal a zkusil to. Sundal jsem dekl a vyměnil preventivně všechny kolečka. Je to paráda, člověk si to může udělat i na cestě, když má segerovy kleště, pořádnou gumovou palici a 2 větší šroubováky po ruce :)

Obrázek
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: výměna úplného hřídele B207 bez půlení motoru

Příspěvekod colcino » sob čer 01, 2013 11:59:27

měnil jsi i ložiska na kolečkách? :D to byla prasárna je z karterů dostat :D sám jsem to dělal už 2X :D
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: výměna úplného hřídele B207 bez půlení motoru

Příspěvekod Pavel » sob čer 01, 2013 16:39:47

naštěstí ne. Ty byly před 2 týdny měněny, ale servisman mi nevyměnil ozubené kola, i když jsem mu říkal, ať mi je vymění. Kvůli hlučnosti převodovky jsem to teď musel znovu sundat a vyměnit.
Ono vytáhnout už jen to prostřední kolečko byl masakr, natož měnit ložiska. To se musí snad karter zahřát na 200 stupňů a pak nějakým přípravkem to vytáhnout, aby to šlo. Někteří to dělají tak, že k tomu navaří tyč a vytáhnou to.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: výměna úplného hřídele B207 bez půlení motoru

Příspěvekod mhi » sob kvě 07, 2016 19:56:13

Muzete mi prozradit, jak sundavate buben spojky?

Musel jsem si udelat pripravek i na povoleni te velke matice (pasovina svarena do L + dvo otvory na srouby), jinak to neslo ... nepodarilo se buben nicim udrzet, klicem jsem vzdy pretocil.

Potom jsem svaril z 3mm plechu a matky pripravek na sundani bubnu, zhruba to co se bezne prodava. Sroubuju sroubuju a strhnul jsem zavit na sroubu co tlacim proti klice. Vymenim za lepsi ... a ohnul jsem si delany pripravek. To je normalni, ze to z toho vubec nejde? Vyzkousel jsem i WDcko, beznadejne. Zbyva cervena brzdovka a pak uz jedine kladivo :). Koroze tam neni zadna fatalni, jenom sem tam flicek. Co s tim???

Na B210 jsem takove problemy vubec nemel, tam slo vsechno snadno.

Update: nakonec jsem tomu dal jeste jednu sanci, nerad odchazim od rozdelane prace. Povolilo to nahratim bubnu, az se zacalo palit gufero co je pod nim :). Mezi klikou a bubnem byl naneseny nejaky bordel...to byl veskery problem. Desim se co me ceka dal, pujde kryt prevodovky sundat, nebo to bude viset na loziskach?

Update2: kryt prevodovky sundan, dolu jsem to dostaval dost prasacky, drzelo to na vystupni hrideli, takze postupnym "otukavanim" v miste hridele jsem to dostal dolu. Je nejaky lepsi postup? Zustala mi vsechna loziska na vystupni hrideli, ty predpokladam sundam stahovakem. Dale prostredni kolecko visi na lozisku v karteru, jak se da co nejcitliveji sundat?
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: výměna úplného hřídele B207 bez půlení motoru

Příspěvekod mhi » úte kvě 10, 2016 20:55:31

Prave jsem uspesne ocistil karter i vicko prevodovky od vsech lozisek. Lozisko VH mi zustalo na VH a ne na vicku, to jsem udelal stahovakem. Stahovakem jsem taktez vytlacil VH a nasledne i lozisko (pres podlozku).

Prostredni dvoj-kolecka jsem dostal z toho tak, ze jsem chytil kolecko stahovakem, pod nim zahral karter a cele dvojkolecko vytahnul. Lozisko 6001 slo castecne i s nim, ten zbytek uz sel vytahnout sroubovakem.

Horor bylo male lozisko (6001) uvizle ve viku spojek. Cela ta Babetta je tak zapecena, ze jsem musel lisem vyndavat i gufero :). Kazdopadne jsem si na to udelal maly pripravek. Sroub se zapustenou hlavou a kus L profilu vetsi nez to vicko, uprostred dira na ten sroub. Sroub jsem napasoval hlavou (tim ukosem) pod vnitrni hranu loziska a zabranil mu vyskocit vlozenim male maticky vedle nej do loziska (kupodivu to fest drzelo). Nasadil jsem na sroub ten L profil, zapreny o hrany vicka a pres podlozku zacal pritahovat matku. Az se L profil zacal deformovat (lozisko stale bez pohybu), zahral jsem vicko z druhe strany a rozpinanim lozisko kousek povolilo. Takhle jsem to opakoval asi 3x nez vyskocilo dostatecne vysoko a potom stacilo jen pakou sroubovaku jej "vycukat" ven. Zasadni problem u toho vytahovani pritahovanim sroubu je, ze lozisko se toci.

Nekdo na to pouziva kotvu do betonu. Alternativou by jeste mohlo byt rozdrbat klec loziska, kulicky shrnout na stranu, vyndat vnitrni prstynek do vnitrniho prstynku navarit matici a kus kulatiny aby se matice neprotacela, potom prostredek s matici vratit zpet, kulicky rozhrnout a lehce zafixovat a uz jen pritahovat ...

Takze to jde i bez vytahovaku lozisek ze slepych der (ktery je pekne drahy).
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: výměna úplného hřídele B207 bez půlení motoru

Příspěvekod mhi » čtv črc 21, 2016 17:28:29

Mohu vas poprosit o radu, mam tu druhou B207, na ni nejsem schopen sundat buben spojky, ten prvni co se musi vyndat stahovakem. Uz jsem 2 stahovaky zlikvidoval, nepomuze to ani nahrat horkovzduskou, prskam na to i WD40, proste nic. Skoro mam pocit, ze to nekdo dal na Loctite :). Prosim o radu, nerad bych se uchylil k moznostem typu flexa nebo kladivo. Rad bych tu Babettu zachranil.

U 2 dalsich B207 motoru jsem to bez vetsich problemu po nahrati sundal.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: výměna úplného hřídele B207 bez půlení motoru

Příspěvekod mhi » úte zář 06, 2016 14:39:06

Buben spojky sundan. Zkousel jsem u snad vsechno krome "dychnuti autogenem" :), naposledy to byla horkovzduska a prolit to WD-40kou. Nepomohlo. Dneska jsem se rozhodl, ze Babettu nekam odklidim, schovam naradi, srovnam ohnuty stahovak. Stahovak jsem "vyklepal" zase do roviny a vyzkousel, zda pasuje, pritahnul trosku proti klice jestli jde sroub kolmo na kliku. Kdyz v tom doslo k odtrzeni bubnu od klikovky :). Takze WDcko, teplota a slunicko dokazaly ten kuzelovy spoj oddelit.

Zkusenost pro priste, dat tomu cas, pripadne prolevat brzdovkou a WDckem. Vecer budu chvili zapasit s lozisky ve slepych dirach, ale uz i bez vytahovaku ziskavam docela praxi.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: výměna úplného hřídele B207 bez půlení motoru

Příspěvekod Pavel » úte zář 06, 2016 21:41:53

na ložiska ve slepých dírách jde s výhodou použít Ridcheyho inverzní kladivo
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: výměna úplného hřídele B207 bez půlení motoru

Příspěvekod mhi » úte zář 06, 2016 22:03:24

Znam, ale nemam :). Vymyslel jsem si jine metody, staci na to v podstate treba sroub se zapustenou hlavou o spravne velikosti + nejake zbytky zeleza. Nekdo to dela hmozdinkou do betonu. Jednou mi pomohlo teplo a dva ploche sroubovaky proti sobe. A potom jsou samozrejme profi vytahovaky, ale to stoji nemale $$$ :). Jeste metoda je dat karter/viko prevodovky na elektricky varic, zahrat jej tak, aby kapka vody odskocila, a potom *opatrne* loziska vyklepnout. Presne takhle jsem dostal ven to vetsi pro vystupni hridel, vypadlo ven samo od sebe (bez nastroju). Ty dve male mrsky mi bohuzel drzi.

Kazdopadne to video je super.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: výměna úplného hřídele B207 bez půlení motoru

Příspěvekod mhi » čtv zář 08, 2016 21:39:28

Prave jsem to jedno male lozisko povolil tak, ze jsem dal na elektricky varic (sklokeramickou desku ... chudinka :) ) viko prevodovky, nechal chvili zahrat. Kdyz se zacal palit olej, lozisko samo vypadlo. Jednodussi nez inverzni kladivo.

Snazil jsem se to vybrat nejprve svymi amaterskymi nastroji - mam par sroubu se zapustenou hlavou a ktomu ruzne prvky na vypodlozeni, aby se to v lozisku "kouslo", potom to vytahnu pres zavit toho kousleho sroubu. Funguje to docela dobre, ale vetsinou na nekolik pokusu, idealne za zahrivani karteru horkovzduskou. No, tady mi to opravdu neslo, lozisko tam drzelo opravdu fest, tak jsem vyzkousel neco noveho :).
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 9 návštevníků