Karburátor z minibiku

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Karburátor z minibiku

Příspěvekod Kozel » stř led 30, 2008 23:18:31

Zdravim. Zajímám se o použití karburátoru se sacími membránami, určeného pro minibike. Má s tím někdo zkušenosti? Nebude se Babetta přehlcovat? A co výkon? Výfuk bych použil Hikone. Poraďte, je vhodné použít membrány nebo ne?

http://minibike.blog.cz/0708/tuningovy- ... -vzduchace
nebo
http://www.minibike-shop.cz/tuningovy-k ... p-189.html
Kozel
Právě začínám...
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř led 30, 2008 22:59:06

Příspěvekod avar » pát úno 01, 2008 5:17:06

Ja sám práve s týmto typom karburátora a membránovej klapky skúsenosť nemám no domnievam sa, že v princípe ide o vhodnú úpravu motora babetty, keďže súčasný karburátor s 12 mm difúzorom považujem za dosť poddimenzovaný. Zväčšenie difúzora na 15 mm môže len prospieť, aj keď mne sa osobne sa vidí vhodnejším priemer okolo 16 - 17 mm, na ktorý babeťácky agregát reaguje veľmi dobre. Taktiež pre horizontálny motor babetty sa mi zdá vhodnejšia štvorjazýčková membránová klapka, s ktorou sa tento motor dobre znáša. Vzhľadom k tvaru a rozmerom tejto štvorjazýčkovej klapky bolo potrebné previesť isté úpravy sacieho kanála i sania ako takého, ale mám dojem, že priebeh plnenia motora zmesou je takto priaznivejší.
Použitie väčšieho karburátora malo za následok samozrejme zvýšenie výkonu a točivého mometu motora. Ďalším prínosom je použitie klapkového membránového sania a filtra vzduchu s priamym vstupom. Prvým prejavom použitia klapkového sania je markantné zlepšenie akcelerácie a ochota motora ísť do otáčok. Pri priamom saní vzduchu stúpla citeľne hlučnosť, no na počudovanie napriek väčšiemu karburátoru, nárast spotreby nie je tak výrazný, ako som čakal. Ide však len o subjektívne hodnotenie a výsledky hodne závisia od spôsobu jazdy, pretože pružnejší motor zvádza k pridávaniu plynu.
Musím upozorniť ale na niekoľko úskalí takejto úpravy.
V prvom rade neočakával by som od toho žiadnu extra kvalitu, keďže cena sa mi zdá až podozrivo nízka. Len samotná kvalitná membránová klapka obvykle cenou presahuje celý tvoj komplet a to neraz aj niekoľkonásobne.
Ale k veci. Použitím membránovej klapky sa zvýši odpor pri nasávaní palivovej zmesi do motora, čiže je vysoká pravdepodobnosť, že aj na tvojej babette bude potrebné sa pohrať s nastavením karburátora. Ďalej je vhodné vyskúšať a nájsť najvhodnejšiu kombináciu osadenia trysiek, vhodnej sviečky, ale i nastavenia predzápalu. Bolo by dobré, aby toto vykonal niekto, kto má s takouto prácou skúsenosti, aby si sa uchránil pred zbytočnými nepríjemnými prekvapeniami.
Pokiaľ uvažuješ o výmene výfuku za ladený či prípadne aj o výmene zapaľovania, je vhodné tak urobiť pred celkovým nastavením a naladením motora, pretože každá takáto zmena by sa na chode motora a jeho charakteristike mala podpísať dosť výrazne. A bolo by dobré, ak by to bola zmena k lepšiemu a nie opačne.
A ešte niečo. Podľa mňa takáto úprava, ak je dobre prevedená, síce motoru prospeje, ale je to polovičaté riešenie. Okamžite sa priam núka možnosť pohrať sa s úpravami kanálov a to je už iná káva.
Ak máš záujem, niečo o úpravách babetty a konkrétne aj o klapkovom saní sa dá nájsť aj na slovenskom babetta fóre http://www.babettron1.sk/forum/viewtopic.php?t=278
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

setty

Příspěvekod SETTY » pát úno 01, 2008 15:12:59

ja sa chystám po zime odskúšať karburátor z 18 kou difuzorom už som ho raz mal založený ale len na vyskusanie treba ho tam namontovať na dlhšie a najst spravne otryskovanie inač to toči ovela viac zišlo by sa asi klapkove sanie cez leto sa do toho dufam pustim
Obrázek
SETTY
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 47
Registrován: pát led 05, 2007 20:26:49
Bydliště: Jasna SVK

Příspěvekod avar » sob úno 02, 2008 3:47:56

prave to. Hoci som z principu proti otackomerom a inym cingrlatkam na babete, tu uz zacinam vahat. Inak 18ka difuzor mi vychadza trochu cez, ale namala by to byt este hruza. Prepocitaval som to na 16,5. Jikov 17 uz maka jak divoch a s klapkami je to take, az clovek ma dojem ze to ten valec nestiha plnit a brzdi.
Vzhladom k subtilnej ojnici babetty by som sa moc do otacok nehrnul, radsej ist po tocaku a sa trochu pohrat s kanalami. Jednak z vyroby su vacsinou dost odflaknute prechody a spoje, licovanie, hrany a jednak ak uz, tak aj ich zväcsit. Dalsie kanaly zatial neuvazujem pridat, hadam mozno kratky treti preplach od sania, aby sa zlepsilo vnutorne chladenie.
No a samozrejme ladeny vyfuk konstruovany prave na nizsie a stredne tocky. O spominanom Hikone nemam dost info, predpokladam ze to bude skor univerzal stred s tendenciou k toceniu hore a tak radsej vlastny vyplod. V najhorsom by sa dal prisposobit aj sucasny babetta vyfuk, aspon by nebola okata zamienka pre organov. Chce to ale prepocitat a upravit vnutro aby vznikla potrebna rezonancna komora a zaroven zvacsit a upravit privodne koleno.
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

setty

Příspěvekod SETTY » sob úno 02, 2008 11:10:28

ja mam len zlicovane a kde tu vylestene a piest je tiež trochu zlícovaný aby úplne otváral sací kanál chcel som mensí karburátor z pioniera 16ku myslím ale ešte som ho nezohnal
SETTY
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 47
Registrován: pát led 05, 2007 20:26:49
Bydliště: Jasna SVK

Příspěvekod avar » sob úno 02, 2008 14:51:51

OK. Zlicovanie je fajn, okrem toho je vhodne vyhladit skoky a hrany v klukovke pri prechode do prefukov. Nejake extra lestenie, ci chromovanie kanalov je zbytocne, hoci kedysi sa to povazovalo za alfu a omegu uprav.
Pionier karbec ma 17mm difuzor, ale je potrebne dost uprav aby sa tam vliezol aj s klapkou. V inzeratoch sa predava vacsinou odpad. Zato ak sa ho podari dobre nastavit ideeee. Novy stal okolo tisicky, lenze udajne mala koncit vyroba.
Inak ten rozdiel 1 - 2 mm na difuzore nie je podla mna nic na com sa treba vzrusovat ak ide o predimenzovanie. Horsie je ak je to o par milimetrov mensie, nez masinka potrebuje, ako je to napr. v pripade original babetty. Velky prietok vzduchu sa da priskrtit, ale ak je ho malo, tak ziadna nastavovacia skrutka nepomoze. Jedine tak skrtit benzin, ale to sa zase prejavi na vykone.
Pokial sa ale neupravi aj saci kanal, znacna cast ucinku vymeny karbeca sa zabije na tom zuzenom hrdle a nedajboze aj na tenuckom povodnom kolene privodu zmesi
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Příspěvekod Kozel » stř úno 06, 2008 22:03:18

V jedné diskuzi jsem našel:

"honza600> Kanály vůbec nelešti a dokud to nebude točit přes devět, ani na píst nemusíš sahat. Motor aby jel, musí dejchat. Proto to chce kabec, Simson vyhovuje, pochopitelně sací koleno o větším průměru. Sací kanál rozšiř celkem o 5-6mm, dolu ke klice o 2mm. Teď se dobře nadechuje tak výfuk. Výfukový kanál rozšiř jako sací výškově zvedni hranu o 1-2mm, ale tentokrát směrem k hlavě. Kompresní poměr by se měl o něco málo zvýšit, tak na hodnotu 9:1 - alespoň. "

Co si o tom myslíte? Je vhodná tato úprava sacího a výfukového kanálu?
Pomůže k vyššímu výkonu snížení hlavy? O kolik je možné hlavu snížit? Motor mám Babetta 225. Babetta Stella.
Kozel
Právě začínám...
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř led 30, 2008 22:59:06

Příspěvekod igoreva » čtv úno 07, 2008 11:23:26

Pre: Kozel
Mám kamoša čo niečo podobné vykonal na svojom motore.
Otáčky sa mu o niečo zdvihli (hlučnosť určite, to bolo zjavne počuť) ale krútiaci moment mu veľmi poklesol. Motor nevytiahol ani tie stúpania kde predtým šiel bez problémov. Tie vyžšie otáčky mu pri zaťažení veľmi rýchle klesali a spotreba bola o 0.5 litra väčšia.
Nedoporučujem zásah do kanálov!
Igor
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod avar » pát úno 08, 2008 13:53:50

Pokiaľ sa rozšíri výfuk kanál smerom nahor ku hlave, znamená to, že sa skráti doba po ktorú pôsobí expanzný tlak na piest. Vzhľadom k rozmerom valca babetty a jeho pracovného priestoru každý zlomok sekundy pôsobenia expanzie na piest má pre jeho výkon cenu zlata. A o takú úpravu by som ja osobne nestál ani najmenej.
Takže ak rozširovať výfuk kanál, tak do šírky najmä v hornej časti. Pritom mať na pamäti, že každé rozšírenie má za následok zvýšenie opotrebenia piestnych krúžkov a skrátenie ich životnosti. Oblúkovitý tvar otvoru okrem iného ovplyvňuje životnosť krúžkov a riziko ich prasknutia. Pri priemere vrtania babetty je hranica šírky, nad ktorú sa nevypláca ísť, niekde okolo 22,5 - 23 mm.
Ruka v ruke s rozšírením výfuk kanála by mala ísť úprava výfuk kolena - trubky so zväčšeným prierezom a tiež ladený výfuk s vhodne navrhnutou expanznou komorou. U výfuku je to aj napriek dobrému prepočítaniu tak trochu mágia. Dokáže značne ovplyvniť nielen výkon, či točiaci moment, ale aj priebeh ich kriviek. Takže dobrý návrh je základ, ale doladenie ide väčšinou systémom pokus - omyl.
Ak nemáš dobré vybavenie a skúsenosti s úpravami kanálov dôrazne varujem pred úpravou hornej časti kanálov a ich zaústenia do valca. Presné zauhlenie prefukov do valca musí byť bezpodmienečne dodržané inak môže byť výsledok úplne opačný než očakávame. Osobne som za presný opak toho, čo uvádzaš. Rozšírenie a vyhladenie spodnej časti prefukov, pričom poslednú časť - oblúk aj prechod do valca radšej ponechať bezo zmeny, maximálne tak zlícovať valec a vložku, pričom sa môžu jemne líznuť hrany kanálov vložky na vstupe do prac. priestoru. Prospeje to prúdeniu zmesi aj piestnym krúžkom. Ak píšem líznuť, myslím to doslova, aj keď nie jazykom, ale veľmi jemným ihlovým pilníkom.
Pri úprave kanálov je dôležité ich zlícovanie medzi priestorom kľukovky a valca. Na tento účel je potrebné si vyrobiť šablonu buď z papiera, alebo z tenkého plechu. Medená, či mosadzná 0,4 sa osvedčila perfektne. Pocínovaná oceľ - konzerový plech, radšej nie. Nie najlepšie drží tvar, má ostré hrany - riziko porezania a meď či mosadz sa opracúva lepšie.
Ešte upozornenie - pri rozšírení prefukov netreba zabudnúť na úpravu tesnenia medzi kľukou a valcom aby ani minimálne nezasahovalo dovnútra. Inak máme brzdu na prúdiacu zmes ako vyšitú.
Ak použijeme membránovú klapku sania, a väčší karbec, úpravám sania sa nevyhneme. Počítaj so zvýšením hlučnosti a tvar úprav bude daný typom klapky. Zväčšenie kanála nadol je myslím v poriadku, podobne aj mierne rozšírenie. Aj tu však platí to čo pri výfuku. Všetko s mierou, inak dochádza k vybuleniu krúžkov do kanálov, ich zvýšenému opotrebeniu a zvyšuje sa riziko ich prasknutia.
Oproti B207 už výrobca u B210 a odvodených typov motora zvýšil kompresný pomer, takže sa pohybuje niekde okolo čísla 9 a viac, preto nemyslím, že je potrebné tento naďalej zvyšovať úpravou hlavy valca, pokiaľ ti ide o babettu pre bežné jazdenie. V tomto má igoreva pravdu.
Keďže viem, že prvé úpravy motora napriek všetkej snahe nezvyknú dopadnúť podľa očakávania, odporúčam si na tieto pokusy zohnať náhradný motor, alebo aspoň minimálne náhradný valec a piest.
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků

cron