Ja sám práve s týmto typom karburátora a membránovej klapky skúsenosť nemám no domnievam sa, že v princípe ide o vhodnú úpravu motora babetty, keďže súčasný karburátor s 12 mm difúzorom považujem za dosť poddimenzovaný. Zväčšenie difúzora na 15 mm môže len prospieť, aj keď mne sa osobne sa vidí vhodnejším priemer okolo 16 - 17 mm, na ktorý babeťácky agregát reaguje veľmi dobre. Taktiež pre horizontálny motor babetty sa mi zdá vhodnejšia štvorjazýčková membránová klapka, s ktorou sa tento motor dobre znáša. Vzhľadom k tvaru a rozmerom tejto štvorjazýčkovej klapky bolo potrebné previesť isté úpravy sacieho kanála i sania ako takého, ale mám dojem, že priebeh plnenia motora zmesou je takto priaznivejší.
Použitie väčšieho karburátora malo za následok samozrejme zvýšenie výkonu a točivého mometu motora. Ďalším prínosom je použitie klapkového membránového sania a filtra vzduchu s priamym vstupom. Prvým prejavom použitia klapkového sania je markantné zlepšenie akcelerácie a ochota motora ísť do otáčok. Pri priamom saní vzduchu stúpla citeľne hlučnosť, no na počudovanie napriek väčšiemu karburátoru, nárast spotreby nie je tak výrazný, ako som čakal. Ide však len o subjektívne hodnotenie a výsledky hodne závisia od spôsobu jazdy, pretože pružnejší motor zvádza k pridávaniu plynu.
Musím upozorniť ale na niekoľko úskalí takejto úpravy.
V prvom rade neočakával by som od toho žiadnu extra kvalitu, keďže cena sa mi zdá až podozrivo nízka. Len samotná kvalitná membránová klapka obvykle cenou presahuje celý tvoj komplet a to neraz aj niekoľkonásobne.
Ale k veci. Použitím membránovej klapky sa zvýši odpor pri nasávaní palivovej zmesi do motora, čiže je vysoká pravdepodobnosť, že aj na tvojej babette bude potrebné sa pohrať s nastavením karburátora. Ďalej je vhodné vyskúšať a nájsť najvhodnejšiu kombináciu osadenia trysiek, vhodnej sviečky, ale i nastavenia predzápalu. Bolo by dobré, aby toto vykonal niekto, kto má s takouto prácou skúsenosti, aby si sa uchránil pred zbytočnými nepríjemnými prekvapeniami.
Pokiaľ uvažuješ o výmene výfuku za ladený či prípadne aj o výmene zapaľovania, je vhodné tak urobiť pred celkovým nastavením a naladením motora, pretože každá takáto zmena by sa na chode motora a jeho charakteristike mala podpísať dosť výrazne. A bolo by dobré, ak by to bola zmena k lepšiemu a nie opačne.
A ešte niečo. Podľa mňa takáto úprava, ak je dobre prevedená, síce motoru prospeje, ale je to polovičaté riešenie. Okamžite sa priam núka možnosť pohrať sa s úpravami kanálov a to je už iná káva.
Ak máš záujem, niečo o úpravách babetty a konkrétne aj o klapkovom saní sa dá nájsť aj na slovenskom babetta fóre
http://www.babettron1.sk/forum/viewtopic.php?t=278