Stránka 1 z 1

abnormálně topící Babetta

PříspěvekNapsal: ned srp 04, 2013 11:44:54
od Pavel
Úvodem nečekám nějaké rozřešení problému, jen se chci podělit o zajímavou zkušenost. Dostala se mi do opravy jedna Babetta, která nebyla v provozu 3 roky. Takže klasika, vyčistil jsem ucpaný výfuk a koleno, vylil 2 deci mazlavé hmoty z nádrže a v mezích možností odrezil nádrž, profoukl filtr a kohout, natankoval plnou a pak přišel na řadu karbec, nakonec napnutí řetězu, nastavení brzd a ve finále tuning lehkých řadících čelistí na těžké včetně zabroušení startovacích paken, ať líp zabírají.

Nakonec jsem se jel spokojeně projet s výsledkem mé půldenní práce kolem komína. Babetta krásně předla a jelikož tam jsou jen samé originální díly, tak krásně řadí a motor ševelí. No prostě tak skvěle běžící motor jsem už dlouho neslyšel. O to bylo moje překvapení větší, když jsem se vrátil zpět do garáže a prohlédl si, jak Babetta po cca 5km jízdy vypadá. Trubka rámu byla tak zahřátá, že bych si na ni mohl ugrilovat steak. O to horší pohled mě čekal při pohledu na hadičku do karburátoru. Mám tam takový malý filtr paliva a ten se nafoukl na dvojnásobnou velikost teplem. Štěstí, že jsem nejel dál, jinak by to asi bouchlo, rozpojilo se a začalo hořet. Motor byl hodně slušně zahřátý. V prvním okamžiku mě napadlo, tak to bude asi způsobené velkým předstihem, ale jelikož je majitel úplná lama, tak jsem nepředpokládal, že by zrovna sundával dekl a šiboval se statorem. No, po proměření vše ok. Tak to jsem úplný jelen, čím to může být. Podotýkám, že před 3 lety jsem tu Babettu já prodával majiteli a byla OK. On najezdil tak max 100km a pak ji odstavil. Babetta krásně valí skoro 50kmh, krásně táhne do kopců, žádný odpor, takže jsem vyloučil nějaké tření, které by zahřívalo motor. Tak holt budu muset ještě nějakou dobu jezdit kolem komína a testovat, než na to přijdu a než ji budu moci předat.

Re: abnormálně topící Babetta

PříspěvekNapsal: ned srp 04, 2013 14:55:19
od tuningrob
Projed to vecer kdy je o 20stupnu mene nez na slunku a jestli to bude stejne tak to je fakt prekerka :-D

Re: abnormálně topící Babetta

PříspěvekNapsal: ned srp 04, 2013 16:31:35
od ici.m
Mal som jednu 207-ku, ktora sa nadmerne zahrievala az sa pridrela, po skontorlovani vsetko OK, nakoniec to bol drziak cievok, na ktorom je impulzna cievka. Predstih sa zdal byt nastaveny vporiadku podla manualu (ryska na rysku), ale ked som pripojil stroboskop tak som sa len cudoval :D :D , po vymene toho drziaka s impuznou cievkou to bolo OK, este spomeniem ze ta babeta predtym isla dost slabsie...

Re: abnormálně topící Babetta

PříspěvekNapsal: ned srp 04, 2013 17:38:58
od kolos
To už jsem taky zažil. Při statickém nastavení na klasických 1,2mm, docházelo při chodu motoru k přeskoku jiskry při cca 7mm před hú. Motor sice bežel, ale výkon žádný a zvuk hrozný. Tohle by Pavel určitě poznal.

Re: abnormálně topící Babetta

PříspěvekNapsal: pon srp 05, 2013 13:27:57
od Pavel
>tuningrob horké letní počasí nemá vůbec vliv na chlazení Babetty. Motor pracuje běžně při teplotách 130-150 a tak jestli je venku 20 nebo 40 stupňů je úplně jedno. Tyto teploty motor krásně uchladí tak jako tak. Včera jsem se byl projet na jiné Babettě v tom nevětším vedru. 70km a úplně v pohodě a rám jen trošku teplý. Pokračuju dál ve zkoumání příčiny přehřívání.

Re: abnormálně topící Babetta

PříspěvekNapsal: úte srp 13, 2013 22:57:59
od ridchey
ahoj Pavle,
mam pro tebe dalsi typ na to,proc se motor tak hreje....
skladam motor, nasadil jsem nova mosazna pouzdra na volnobezku (predlohovy hridel) a chtel nasadit fungl NOVOU komplet volnobezku...a ejhle, jedna hridelka nesla vsunout do toho mosazneho futra....spatny obrobek....tedy pobrousit jemne smirglikem az sla vsunout lehce, jenze jak byl jeste kartr zahraty od vsunovani toho futra,tak se ohrala i hridelka a zase zacala drhnout- nove brouseni....
konecne sla hridel do kazde poloviny kartru volne i po zahrati, tak jsem zkusmo slozil kartr k sobe i s volnobezkou,a vida hridel NENI SOUOSA, takze i kdyz jde o setiny,tak DRHNE v nekterem futru a docela dost-bo skoro nejde protocit dokola,(jde volne jen pul otacky)... coz se spatne zjistuje kde.... takze dalsi brouseni a jeste neni hotovo.
takze treba tohle je ten problem,proc se ti hreje...

z toho plyne pro ostatni- kdyz skladate motor tak si slozit pulky kartru i s vlozenou volnobezkou( bez nasazeneho velkeho loziska v kartru,jinak se na ni poradne nedostanete a neporotocite si ji)

Re: abnormálně topící Babetta

PříspěvekNapsal: ned srp 18, 2013 8:33:53
od Pavel
Pro Ridcheyho. Já na té Babettě před 3 lety jezdil, bylo to ok, pak jsem zprostředkoval prodej novému majiteli, ten na tom najezdil pár km a pak ji odstavil a po 2-3letech mi ji dal, ať mu ji zprovozním. Takže motor nebyl půlený. Ona má najeto sotva 4500km cca. Možná tam bylo nějaké svinstvo, které zahřívalo karter, protože časem se to zlepšilo a motor už se tak nezahřívá.

Zde jen tak pro zajímavost, jak dopadl přídavný benzínový filtr asi po 5km jízdě :)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: abnormálně topící Babetta

PříspěvekNapsal: ned srp 18, 2013 8:40:00
od ridchey
tak to je mazec