Stránka 1 z 1

Bohatost směsi - čím ji ovlivňit a na co má vliv

PříspěvekNapsal: čtv srp 08, 2013 22:31:36
od Nepér
Ahoj, už nějakou dobu ladím auto s karburátorem, proto mám širokopásmovou lambdasondu Bosch s budíkem Innovate pro měření bohatosti směsi. U auta to všechno funguje, protože mám závit na výfukových svodech, nouzově je pro nastavení volnoběhu možné použít "hadrovou metodu", kdy se sonda strčí do výfuku a zacpe se hadrem tak, aby dovnitř nešel vzduch zvenku. Tuhle metodu jsem použil i na Babettu, ale... zatímco u auta mají šroubky vzduchu nebo směsi, přimíchávané do vzduchu, okamžitý vliv, respektive o pár vteřin opožděný při použití hadrové metody, na Babettě jsem žádných změn při otáčení šroubkem volnoběžného vzduchu (nebo aspoň tak jsem funkci toho druhého šroubku na karburátoru Jikov pochopil) nedosáhl. Mám to trošku bohatší, mám zkusit snížit hladinu v plovákovce? Nebo menší trysky? Která má vliv na co? Ještě to mám v plánu zkusit za jízdy, ale musím vyřešit uchycení "hadru" a napájení...

http://youtu.be/ZeZ440w67vA

Re: Bohatost směsi a co ji ovlivňuje

PříspěvekNapsal: čtv srp 08, 2013 22:52:29
od Dr.House
Podle mě je na plný plyn 0.87 (teda 12,7:1) v pohodě u 2T motoru, volnoběh bych neřešl, spíš bych měl strach o tu širokopásmovou sondu aby se nezničila olejem ze směsi
Jaké auto ladíš?

Re: Bohatost směsi a co ji ovlivňuje

PříspěvekNapsal: pát srp 09, 2013 8:15:24
od Nepér
Favorita. Sondu mám ještě v takovém válečku, aby na ni nemohl cáknout olej přímo. Životnost na 2T je samozřejmě nižší, stejně jako na paliva s olovem. Nemám to tam ale trvale, pak bych se bál. Potřebuju to změřit ještě za jízdy na plný plyn při 50 km/h a z kopce, protože mi to při tom nějak pocukává a chci vědět proč. Možná příčina toho, proč šroub vzduchu volnoběhu nemá vliv, je, že je nefunkční volnoběžná tryska a je to kompenzováno šroubem volnoběžných otáček - vyšší klidovou polohou šoupátka.

Re: Bohatost směsi a co ji ovlivňuje

PříspěvekNapsal: pon srp 12, 2013 23:01:44
od Nepér
Takže moje cukání při plné zátěži způsobuje chudnutí směsi. Chová se to, jako by tam byl omezovač na 50 km/h. Jedu, jedu, jedu, 50, cuk, 51, cuk... ani z kopce to nejde víc vytočit. Lambdasondou jsem změřil, že při tom cukání je chudá směs - zřejmě se nestíhá doplňovat hladina v plovákovce. Buď je na vině jehlový ventil, nebo plovák drhne o stěny a jehlový ventil se nemůže plně otevřít... Zkoušel jsem i dolít nádrž, ale chovalo se to stejně. Není tohle chování vlastnost? Že by to schválně nejelo nad 50? Nebude třeba ten ventil převrtat na větší?

Re: Bohatost směsi a co ji ovlivňuje

PříspěvekNapsal: pon srp 12, 2013 23:45:06
od ridchey
no, pozoruhodne zjisteni, protoze treba u mne pri dosazeni maximalnich otacek pri jizde dochazelo ke ctyrtaktovani ...se ztratou vykonu, ale po pretryskovani na mensi trysku a snizeni hladiny v karbecu se stav podstatne zlepsil....
neboli jsem smes naopak ochudil....

Re: Bohatost směsi a co ji ovlivňuje

PříspěvekNapsal: úte srp 13, 2013 0:25:18
od Nepér
Než to začlo kuckat, bylo tam asi 0.85-0.90 Lambda... při kuckání to skákalo nad 1.25. Ale našel jsem nějaký svinstvo nad jehlovým ventilem, ohnul jsem plováky mírně dovnitř, aby nemohly drhnout po stranách a dole v plovákovce jsem obrousil dorazy plováků, ať se to může na dně víc otevřít... jen to asi nepůjdu projet, když je půlnoc... a zítra do práce se tím bez vyzkoušení bojím.

Re: Bohatost směsi - čím ji ovlivňit a na co má vliv

PříspěvekNapsal: úte srp 13, 2013 8:43:25
od Pat
Nekdy to muze byt ucpanej ventil a nebo pokud mas jeste starej ventil u nadrze, tak me stalo, ze ta tesnici gumicka zpuchrela a skoro zacpala prutok benzinu. Vymenil jsem a v pohode.

Re: Bohatost směsi - čím ji ovlivňit a na co má vliv

PříspěvekNapsal: úte srp 13, 2013 11:21:37
od Nepér
To těsnění jsem dával nový, kohout byl plnej rezavýho písku, když jsem to rozebíral. Ještě přemýšlím o vlivu filtru, ale ten bych nerad dával pryč. A dělalo to i s plnou nádrží, tak nevím. Večer to doma zkusím projet, třeba to bylo tím smítkem nad jehlovým ventilem, nevím...

Re: Bohatost směsi - čím ji ovlivňit a na co má vliv

PříspěvekNapsal: úte srp 13, 2013 22:55:11
od colcino
Hmmm to vypadá na docela zajímavou diskuzi.

Uvedený rozsah hodnot je dán tzv. hranicemi chodu. Pro bohatou směs leží tato hranice kolem hodnoty 0,7 a pro chudou směs kolem hodnoty 1,3. Za těmito hranicemi je směs paliva se vzduchem tak bohatá, resp. tak chudá, že již není možný chod motoru.

Toto jsem našel zde na stránce http://automatizace.hw.cz/view.php%3Fci ... 2006061301

Pokud by šla babetta seřídit podle tohoto přípravku tak to ovlivní dost jízdní výkon. V té době snad ani žádně podobné sondy neexistovaly nebo aspoň to nevím :D kdyžtak mě opravte. Taky je otázka kde sondu umístit aby měřila co nejlépe.

Re: Bohatost směsi - čím ji ovlivňit a na co má vliv

PříspěvekNapsal: úte srp 13, 2013 23:09:39
od Nepér
Seřídit respektive natryskovat jde (a dělá se to tak i u toho auta). Ale na trvalý provoz to u 2T není, kvůli oleji ve výfuku by byla životnost sondy dost omezená.

Jinak mi to cuká asi míň, ale je to tam pořád. Nevím, co s tím. Ale nákup Dellorto bude až poslední řešení...

Re: Bohatost směsi - čím ji ovlivňit a na co má vliv

PříspěvekNapsal: úte srp 13, 2013 23:57:41
od colcino
No nemyslel jsem ádt to tam nafurt ale spíš to podle toho jenom seřídit. Bohužel mě dellorto asi taky řeká. Neustále seřizování mě už leze krkem.

Re: Bohatost směsi - čím ji ovlivňit a na co má vliv

PříspěvekNapsal: stř lis 20, 2013 20:59:22
od pavelt74
Ahoj kluci,nezkoušel někdo tento karburátor? http://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi ... ic_ma=3794
Hodně se to podobá Dellortu a má to i vývod na bowden sytiče.Cena taky dobrá,ale je to China.

Re: Bohatost směsi - čím ji ovlivňit a na co má vliv

PříspěvekNapsal: pát lis 22, 2013 9:07:11
od Pat
Na tenhle karbec sem se ptal primo prodejce pres telefon a rikal ze se jim nepovedlo ho spravne nastavit a navic bys musel vyrabet saci kolinko.