Dell Orto - trysky

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Dell Orto - trysky

Příspěvekod Grunt » čtv srp 15, 2013 17:20:26

Zdravím. Mám na Babettě karburátor Dell Orto a zatím jsem s ním maximálně spokojený. Přijde mi, ale že při rozjíždění táhne trochu míň než u Jikovu. Pravděpodobně to bude tryskou, protože je tam 52 (i na to ovšem má úžasnou maximální rychlost bez toho aby se to dusilo při úžasné spotřebě). Mám už i sadu trysek, ale co mi trochu vrtá hlavou je, k čemu jsou vlastně větší trysky u Dell Orta? Jikov má šroubek kterým se dá přizpůsobit poměr směsi, takže když se dá větší tryska, zvětší se i průřez vzduchu. Jenže u Dell Orta nic takového není. To má konstantní průřez pro sání vzduchu a když se dá větší tryska, jednoduše to má větší poměr benzínu ke vzduchu a motor nespálí všechen benzín ve směsi. K čemu jsou tedy vlastně větší trysky u Dell Orta, když se nedá nastavit (jinak než mechanicky) větší průtok celé směsi?
Uživatelský avatar
Grunt
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 110
Registrován: ned črc 07, 2013 0:16:43
Bydliště: Morava

Re: Dell Orto - trysky

Příspěvekod Fajn-Tom » čtv srp 15, 2013 21:37:48

Šroubek na bohatost volnoběžné směsi a hlavní tryska nemají nic společného. Jedno má vliv na bohatost při volnoběhu a druhy při plném plynu, takže přidávat vzduch tím šroubkem po zvětšení trysky je blbost.
Větší tryska se dává když je chudá směs a to se může stát pokud změníš podtlak před karburátorem, nebo za ním použitím jiného filtru
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Dell Orto - trysky

Příspěvekod kolos » čtv srp 15, 2013 22:12:39

Já bych řekl že ten slabší spodek u dell orta bude způsoben jiným sáním. Origo sání u jikovu je dost dlouhé (přes rámovou trubku a hliníkový bazmek), což zlepšuje plnění válce v nízkých otáčkách, ale zase poněkud omezuje při maximu.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Dell Orto - trysky

Příspěvekod Nepér » čtv srp 15, 2013 22:52:48

Fakt to DeLLorto v otáčkách necuká a fakt je to vlastnost Jikovu? V tom případe potřebuju ten úžasněj peklokarburátor :D Mám vzít z Fichtlkrámku se sáním zaroh, nebo z motokrámku s menším sáním? Nejde dát to sání taky zkrz trubku? Neřešilo se to tu někde?

Jinak šroubek na Jikovu je volnobežný vzduch - povolíš=víc vzduchu, utáhneš=míň vzduchu, čili bohatší volnoběh. Zbytek průběhu je danej tryskou a vzdušníkem na emulzní trubičce. Trochu má vliv i hladina, ale zásadní vliv má tryska. A že u DeLLorto je jiná než na Jikovu neznamená, že je i jiný směšovací poměr, záleží i na dalších parametrech, jako velikost vzdušníku a průměr difuzoru...
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Dell Orto - trysky

Příspěvekod jaryk77 » ned srp 18, 2013 21:16:19

Grunt píše:Zdravím. Mám na Babettě karburátor Dell Orto a zatím jsem s ním maximálně spokojený. Přijde mi, ale že při rozjíždění táhne trochu míň než u Jikovu. Pravděpodobně to bude tryskou, protože je tam 52 (i na to ovšem má úžasnou maximální rychlost bez toho aby se to dusilo při úžasné spotřebě). Mám už i sadu trysek, ale co mi trochu vrtá hlavou je, k čemu jsou vlastně větší trysky u Dell Orta? Jikov má šroubek kterým se dá přizpůsobit poměr směsi, takže když se dá větší tryska, zvětší se i průřez vzduchu. Jenže u Dell Orta nic takového není. To má konstantní průřez pro sání vzduchu a když se dá větší tryska, jednoduše to má větší poměr benzínu ke vzduchu a motor nespálí všechen benzín ve směsi. K čemu jsou tedy vlastně větší trysky u Dell Orta, když se nedá nastavit (jinak než mechanicky) větší průtok celé směsi?

Zdárec,díly tomu že se mi rozsypala vložka vzduchového filtru tak mi zdřejmě nic nezbyde než si pořídit karbrátor Dell orto.Zajímalo by mne jaký máš,ten s větším filtrem drahžší nebo stým menším filtrem.
Mám Babettu 210/123 r.v 1994 http://postimg.org/image/ypbc5f509/ rukojetě jak plyn a páčky mám DOMINO,nemám rychlopal,myslíte si že by to šlo na babettu s plynem domino(lanko mám na jedné straně váleček do karburátoru a druhý konec je volný na rukojed plynu Domino.Myslíte si že by to šlo? A jaké máte skušenosti s karburátorem Dell orto nerad bych vrazil litřík pro nic za nic.
http://postimg.org/image/5r3tqsfb7/
http://postimg.org/image/l4g0a9idp/
jaryk77
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 08, 2012 15:10:13

Re: Dell Orto - trysky

Příspěvekod PetrT30 » ned srp 18, 2013 21:27:02

Pro Domino plyn je jiné lanko než pro klasiku
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Dell Orto - trysky

Příspěvekod jaryk77 » ned srp 18, 2013 21:53:43

Pro DOMINO lanko je stejné akorád nemá ten váleček co se dává do rychlopalu tam se volný konec prstrčí a zatáhne šroubkem co je ve vnitř plynu Domina.Ale když se tyhle Dell orta karburátory montovali na ty poslední Babetty tak ty poslední Basbetty už měli automaticky ovládání DOMINO,nebo se pletu? nebo ve Fichtl krámku lživě klamou zákazníky? :roll: :evil:
Chápu že prachy hejbou bohužel světem :shock: :?:


model: Babetta


Karburátor který se dával na poslední Babetty 205/134/210/225 co se montoval na posledně vyráběné Babetty, pro svůj bezproblémový start. Montáž? naprosto bez problému. Zvuk se změní na trochu sportovnější! Karbec se dodává včetně plynového lanka a redukce pro uchyceni! karbec je osazen tryskou 52 a vnitřní díra difuzéru je 17 , redukce a plynové lanko je v ceně
karbec má difuzor 1,8cm avšak je k tomu redukce která redukuje na 1,4cm,tak jako orig u babetty
jaryk77
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 08, 2012 15:10:13

Re: Dell Orto - trysky

Příspěvekod Nepér » ned srp 18, 2013 23:01:36

Jo, to by mě taky zajímalo, na co to dodávané lanko je. Já mám rychlopal s válečkem... a asi bych radši ten s větším filtrem. Co se difuzoru týče, jak je na tom DeLLorto v porovnání s Jikovem? Jsou stejné? Jinak místo drátěnky si v obi/bauhausu kup molitanovou kostičku na filtrování vzduchu pro akvárko... vystříhneš z toho čtvereček.
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Dell Orto - trysky

Příspěvekod Nepér » pon srp 19, 2013 0:20:13

Jo, nebudete to z fichtlšopu někdo z Prahy objednávat? Že bychom se rozdělili o poštovný...
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Dell Orto - trysky

Příspěvekod Nepér » pon srp 19, 2013 20:09:27

Psal jsem dotaz a plynové lanko, dodávané z Fichtlkrámku s karburátorem Dellorto je pro rychlopal.
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Dell Orto - trysky

Příspěvekod jaryk77 » pon srp 19, 2013 23:25:40

Nepér píše:Psal jsem dotaz a plynové lanko, dodávané z Fichtlkrámku s karburátorem Dellorto je pro rychlopal.

No tak je vidět jaký to jsou lháři,rychlopal už se do nových Babett už nedával do roku 1990?.Ale abych osobně řekl pravdu nejraději bych ty blbosti na řidítkách nějaké nesmyslné Domino made in Italy vyhodil a bouchnul tam klasiku.Taky jsem v listopadu koupil nový komplet rychlopal páčky s objímkama na brzdy a druhou rukojed/madlo na levé straně,že to přeházím a ono to nejde i kdybych se z bláznil.Ty řidítka nejsou vůbec přispůsobené na rychlopal nemají zářez na zátku rychlopalu dirky na šroubky.Potom krabičky na směrová světla,klakson,přepínání světel a chcípák jsou v kompletu Domino.Prostě to nejde :evil:
jaryk77
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 08, 2012 15:10:13

Re: Dell Orto - trysky

Příspěvekod Grunt » ned zář 01, 2013 18:11:54

Fajn-Tom píše:Šroubek na bohatost volnoběžné směsi a hlavní tryska nemají nic společného. Jedno má vliv na bohatost při volnoběhu a druhy při plném plynu, takže přidávat vzduch tím šroubkem po zvětšení trysky je blbost.

Aha. Tak o to je to větší záhada.
kolos píše:Já bych řekl že ten slabší spodek u dell orta bude způsoben jiným sáním. Origo sání u jikovu je dost dlouhé (přes rámovou trubku a hliníkový bazmek), což zlepšuje plnění válce v nízkých otáčkách, ale zase poněkud omezuje při maximu.

To nevím. Jikov jsem z té trubky oddělal hned jak to šlo a i tak mi přišlo, že tahal při rozjezdu víc než to Dell Orto. Přisuzoval jsem to právě velikosti trysky, protože ji má větší.
Nepér píše:Fakt to DeLLorto v otáčkách necuká a fakt je to vlastnost Jikovu? V tom případe potřebuju ten úžasněj peklokarburátor

No jestli myslíš tarokování, tak to nedělá ani Jikov. Ale musíš jít mimo sání přes trubku a drátěnku. To brutálně omezuje přísun vzduchu. Pak ti to bude maximálně tarokovat při jízdě z kopečka, když vytočíš motor do velkých otáček, ale to se dá vyřešit větší tryskou. Už nevím o kolik čísel jsem měl větší trysku, ale o 10 nebo 20 čísel a to se mi nepodařilo přešvyhnout na původním Jikovu ani při jízdě z kopečka při nějakých 65km/h. Řekl bych že maximum bude mít Jikov s větší tryskou hodně vysoko. Bohužel s tak velkou tryskou můžeš u zahřátého motoru zapomenout na nějaký volnoběh. Stačí když snížíš otáčky i při jízdě třeba do zatáčky a skape to. Proto jsem tam dal to Dell Orto. Je velmi zajímavé, že i s originální tryskou 52 motor netarokuje ve vysokých otáčkách. Až když se to hodně přetočí při jízdě z kopečka přes 60km/h. (Asi by to chtělo nějaký měřák otáček ať tu furt nemluvím o km/h, že?) Ale nevýhodu má obojí v tom, že se i při běžné jízdě hodně přehřívá motor.
Nepér píše: Mám vzít z Fichtlkrámku se sáním zaroh, nebo z motokrámku s menším sáním? Nejde dát to sání taky zkrz trubku? Neřešilo se to tu někde?

To sání za roh je jen kus plastu, který zabraňuje aby se do karburátoru dostávala voda a jiný bordel. Má za tím ještě drátěnku, která filtruje velké částice. Ta se dá sundat a dá se jezdit i bez toho plastu, ale to už má Babetta zvuk skoro jako Pionýr.
Nepér píše:Zbytek průběhu je danej tryskou a vzdušníkem na emulzní trubičce. Trochu má vliv i hladina, ale zásadní vliv má tryska. A že u DeLLorto je jiná než na Jikovu neznamená, že je i jiný směšovací poměr, záleží i na dalších parametrech, jako velikost vzdušníku a průměr difuzoru...

Jenže velikost trysky omezuje spotřebu, ne? Je zajímavé že Dell Orto má větší výkon a přitom nižší spotřebu než originální Jikov. To si nedovedu nijak logicky vysvětlit.
Nepér píše:Jo, to by mě taky zajímalo, na co to dodávané lanko je. Já mám rychlopal s válečkem... a asi bych radši ten s větším filtrem.

Dell Orto má jinou škrtící klapku než Jikov a ta je napraná přímo na lanko. Můžu to vyfotit, jestli chceš.
Přílohy
2.jpg
2.jpg (145.69 KiB) Zobrazeno 16367 krát
1.jpg
1.jpg (183.03 KiB) Zobrazeno 16367 krát
Uživatelský avatar
Grunt
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 110
Registrován: ned črc 07, 2013 0:16:43
Bydliště: Morava

Re: Dell Orto - trysky

Příspěvekod Nepér » ned zář 01, 2013 19:01:00

Od soboty jezdím s Dellortem, koukni sem. A to vysvětlení nižší spotřeby a vyššího výkonu - Dellorto prostě dokáže lépe udržet složení směsi, takže to jede a není to zbytečně bohaté - v celém rozsahu.
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Dell Orto - trysky

Příspěvekod Grunt » ned zář 01, 2013 19:50:50

Jo, jo. To je super. Už jen kdyby to chtělo akcelerovat. To zatím řeším šlapátky, ale nepůjde to tak řešit věčně.
Uživatelský avatar
Grunt
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 110
Registrován: ned črc 07, 2013 0:16:43
Bydliště: Morava

Re: Dell Orto - trysky

Příspěvekod labusek1 » pon zář 02, 2013 20:47:35

Maly dotaz 210kou ujel jsem asi 300km za dva dny. 30km pred cilem jsem ji zdechl a nesla nastartovat čistění svícky nic nová pouze na sytič tak jsem to dojel na ten sytič jela v pohodě dokonce mě ostatní nestacili ale děsně to kouří špatně chyta benzin 1:40 karbec cistej
labusek1
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 28
Registrován: sob črc 30, 2011 21:33:21

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 48 návštevníků