Sundani vlace

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Sundani vlace

Příspěvekod SAdamISH » sob srp 17, 2013 23:21:58

Čauky Mňauky,

Četl jsem si tady na foru o tom co by mohlo byt za problem na Pištovi. A narazil jsem na jednu zasadni vec. Propaleny pist. Dle me a vseho co jsem uz cetl mam neco s valcem. Chci se zeptat jak sundat valec. Dam ho tam pote zpet a co to obnasi plus rizika. Dik moc za rady.
SAdamISH
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 121
Registrován: ned bře 31, 2013 6:00:18

Re: Sundani vlace

Příspěvekod PetrT30 » ned srp 18, 2013 7:20:23

Příčiny propálení pístu je skoro vždy chudá směs!
V druhé řadě - špatně zvolená svíčka nebo špatný benzín.
Dej fotku
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Sundani vlace

Příspěvekod ridchey » ned srp 18, 2013 7:33:02

strýčku, jak to tak sleduju,tak mas motor zraly na kompletni rozborku,vymenu lozisek,a mozna i vybrus,a hlavne poradnou kontrolu celeho motoru. rypat se v nem po castech v zasade nema moc smyslu, jedine by jsi si chtel natrenovat skladani,
jinak spousta info je tu uz ve foru,staci pouzit vyhledavani.
co se tyce rizik sundani valce.....ven to jde rychle a bez problemu, nasadit zpet...uz musis davat bacha na pistni krouzky,aby byly spravne potocene v zamcich a pak je nezlomit pri nasazovani. a druha vec ...spravne rovnomerne dotahnout hlavu,aby nepodfukovala a aby jsi ji nezkrivil 8)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Sundani vlace

Příspěvekod SAdamISH » ned srp 18, 2013 8:30:09

No já to taky tak vidím. Doufám že se Pišta umoudřil a zase pojede. Do zimy by to měl vydržet.
SAdamISH
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 121
Registrován: ned bře 31, 2013 6:00:18

Re: Sundani vlace

Příspěvekod jaryk77 » ned říj 06, 2013 8:05:39

Chtěl bych vyměnit původní píst za nový,a nemám šupleru k změření vnitřního průměru válce.Na pístu mám vyraženo BX nevíte jaký je to rozměr nebo výbrus?Potřeboval bych identifikovat tento píst.
Posílám foto pro Babettafajšmekry :-) snad to nějaký dobrý babettista pozná a určí jaký píst s čepem a kroužky mám koupit.Na fotce je vidět jak jsou okraje pístu středně deformované,nevím jestli je píst od výroby aušusový odlitek nebo podpálený chudobnou směsí.Já jsem na ní najezdil sotva 50 kilometrů.Ale táhnula dobře,do kopce 40* stoupavost do třičtvrtě kopce na dvojku 30km/hod.Potom spadla na jedničku a při dosažení 25km/hod opět sama šoupla na dvojku.Rychlost dosahovala po rovince to co je na tachometru do 60km možná i přes.A to vážím 105kg.
http://s8.postimg.org/5nvnekzsl/Klikovk ... ta_052.jpg
http://s8.postimg.org/k99cgz9dh/Klikovk ... ta_056.jpg

Při sundání válce tak se mi podařilo vytočit z motoru jeden šroub,na fotce je vidět přelisky na bloku motoru v pravé horní části,Babetta byla vyrobená v roce 1994 a už v tomhle roce příliš nedbaly na opracování výlisků a možná i jiné.Tato Babetta 210/123 podle štítku na rámu psané v AJ byla určena na vývoz.Nevím jak moc jsou nebezpečné tyto otřepy na blocích motoru je to přeci jenom hliníková slitina.Tyto otřepy ve větším rozsahu jsem musel sundávat z hlavy válce a tohle neni materiál z druhovýroby.
Předem moc děkuji za vaše názory a odpověd při identifikaci pístu a jeho rozměru,výbrusu atd.Ať ho můžu koupit.
jaryk77
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 08, 2012 15:10:13

Re: Sundani vlace

Příspěvekod kolos » ned říj 06, 2013 9:55:50

Píst je originál, tedy nultý výbrus, toleranční rozměr B. To poškození po obvodu je způsobeno nějakým cizím předmětem ve válci. Typický příklad je sypající se ložisko na klikovce, kdy se jeho části (kuličky a klec) drtí a postupně opouštějí motor přes spalovací prostor. Buď tento problém bača prodělala už v minulosti, nebo se to ted sype tobě. Na tom pístu to potlučení na závadu není, pokud není už jinak vylítaný a válec podřený, neměnil bych ho.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Sundani vlace

Příspěvekod Pat » ned říj 06, 2013 9:56:21

To v tom bloku motoru bych nechal pokud nebudes pulit motor, kdyz ty do ted jezdilo tak to nech. Jinak pist je dulezitej jak vypada z boku, takze ten predek jen ocisti jemnym smirkem, vycisti hlavu a v klidu jezdi dal. Vycisti na pistu i drazky pro krouzky. Krouzky kup novy klidne, nic nestoji, ale musis jit s valcem do obchodu a podle toho vybrat. Jinak BX dneska uz nic neznamena, je to stara tolerance pistu. Dneska bys musel suplerou zmerit pist a podle toho koupit novej stejnej, jina moznost neni.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Sundani vlace

Příspěvekod jaryk77 » ned říj 06, 2013 10:24:55

kolos píše:Píst je originál, tedy nultý výbrus, toleranční rozměr B. To poškození po obvodu je způsobeno nějakým cizím předmětem ve válci. Typický příklad je sypající se ložisko na klikovce, kdy se jeho části (kuličky a klec) drtí a postupně opouštějí motor přes spalovací prostor. Buď tento problém bača prodělala už v minulosti, nebo se to ted sype tobě. Na tom pístu to potlučení na závadu není, pokud není už jinak vylítaný a válec podřený, neměnil bych ho.

Díky za odpověd,kliku jsem skoušel hýbat do předu nehne se žádná vůle myslím že je ložisko na klice a ojnici v pohodě.Klika se hýbá trochu do stran ale podle mě je to u všech a normální,Sice vnitřní obvod hlavy válce je taky potlučený,skusil jsem ho zarovnat ty potluky,zbrousil jemným šmirkovým papírej a leštící brusnou pastou.Myslím že kdyby píst narážel do hlavy díky tomu že se sype ložisko v klikovce by asi vydával pořádný rány ale motor je tichounký.Škoda že nemůžu zadat video se zvukem jak Babetta tichounce přede.Posílám dvě fotky z mé poslední jízdy minulé soboty.Doufám že nebyla to jízda poslední :-(
http://postimg.org/image/f1crq4pct/
http://postimg.org/image/b6aed5471/
jaryk77
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 08, 2012 15:10:13

Re: Sundani vlace

Příspěvekod kolos » ned říj 06, 2013 10:41:10

Budou to stopy po nějaké dřívější závadě, protožeje to už dost zanesené karbonem. Jen to trošku tím smirkem zahlaď a slož. Víc bych s tím nic nedělal, protože jestli to při tvé váze jede jak píšeš, tak je motor v dobré formě a výměnou pístu bys to spíš zhoršil.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Sundani vlace

Příspěvekod jaryk77 » ned říj 06, 2013 15:39:34

Ten píst má ze předu po straně dokola takový jako kdyby se tavil.Ten píst jsem čistil jenom uvolnovačem šroubů.Jistě to vemu ještě šmirglem.Ve vložce ve válci tam kde píst jezdí jsou jemnounké čárky,rejhy kolem dokola zdrejmě jak se to zajíždělo,není to čisté zrcadlo.Musím ještě sehnat podložku ložiska INA je na levé straně spojky na klice k motoru.Ten původní je nějak pokřivený.
Ono je pravda pravdoucí že když už se začne originální motor půlit kde nikdy od výroby nebyl dělán zásah.Už to nikdy nebude tak dobrý jako dřív.Kde dneska sehnat původní socialistické kvalitní díly jako jsou ložiska,komplet klikovka,komplet píst s čepem a kroužky,válec hlava,válce spojky,bubny atd.Vše se dneska vyrábí nekvalitně druhovýroba v Polsko,Thaiwan,Asie možná po Slovensku jsou dobré díly z Madarska.
Dnes je velký oříšek pro lidi co nemají zařízenou dílnu a zručnost je nechat si udělat kompletní generální opravu motoru s výměnou a výbrusem aby v pohodě ujel několik tisíc kilometrů.
jaryk77
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 08, 2012 15:10:13


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 44 návštevníků