repase kliky

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: repase kliky

Příspěvekod ridchey » pon zář 30, 2013 12:54:39

podivej se jeste do prostoru altiku,jestli treba tam ti neco nezacalo drit,jestli jsou civky a drzak statoru dotazene a i rotor,jestli drzi,pripadne nejake smitko se nedostalo mezi rotot a civky. bo i to muze delat kdovijake pazvuky.
a v pripade ze to budou opravdu jen loziska na klice,tak to jeste nemusi znamenat,ze je klikovka spatna. jestli to ma najeteho kolem 10 000, tak by i vybrus jeste mohl drzet, jen krouzky vymenit.
takze kdyz to shrnu, tak na aukru sada lozisek a tesneni cca 300,- pak nove krouzky za cca 60,- mozna nejake to gufero pokud neni v sade, a par sikovnych ruk a spravis si to do 500,- a jeste se necemu priucis...:-)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: repase kliky

Příspěvekod Pat » pon zář 30, 2013 14:19:59

No ja pouzil WDcko nebo klasickej silikonovej olej, ale neni to na dlouho, stejne se to casem vypali pres smes, ktera proudi klikovkou. By clovek musel pouzit leda uzavreny loziska, ale to zase nejde, protoze INA loziska na strane spojek jsou mazany smesi pres lozisko kliky.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: repase kliky

Příspěvekod jaryk77 » pon zář 30, 2013 23:35:26

ridchey píše:podivej se jeste do prostoru altiku,jestli treba tam ti neco nezacalo drit,jestli jsou civky a drzak statoru dotazene a i rotor,jestli drzi,pripadne nejake smitko se nedostalo mezi rotot a civky. bo i to muze delat kdovijake pazvuky.
a v pripade ze to budou opravdu jen loziska na klice,tak to jeste nemusi znamenat,ze je klikovka spatna. jestli to ma najeteho kolem 10 000, tak by i vybrus jeste mohl drzet, jen krouzky vymenit.
takze kdyz to shrnu, tak na aukru sada lozisek a tesneni cca 300,- pak nove krouzky za cca 60,- mozna nejake to gufero pokud neni v sade, a par sikovnych ruk a spravis si to do 500,- a jeste se necemu priucis...:-)


Moc děkuji ridchey za radu,kéž by to nebylo vážné.Nejprve jsem si myslel že to dělají listové nebo rozběhové či startovací pružiny.Tak jsem spojku sundal i řemen a točil jsem klikou a to ševelení,mě to připadalo že na straně altíku vypadla dovniř věnečková pružina simerinku že to tam nějak tře o gumu takový zvuk mě to připadalo.Babetta má najeto strašně málo když řeknu 1000Km tak je to opravdu hodně původní majitelka starší paní sní jezdila po vsi je na nákup a jen dvě sezóny.Nevím ale táhne do kopce dobře i za dvojku semnou jede pěkný stoupák a to mám 105kg ale ten zvuk děs běs.Pokusím ještě jednou sundat spojku pak rotor,skouknout altenátor jestli tam neni ten simering nějak seklej pružina vylítlá atd.A potom sundám válec a podívam se odkud zvůk vychází.Stejně potřebuji skouknout hlavu jestli nemá nános splodin.A potom bych ještě skusil to vystříkat uvolnovačem rezu a veškerých usazenin rozhejbat to,potom bych to vypláchnul čističem brzd,a nakionec pořádně prostříkal konkordem a hejbal klikou sem tam až by zvuk zmizel.Ještě bych nakonec skusil namazat vazelínou na ložiska do vysokých stupnů,mažu sní jehly ojnice u babett a vše v pohodě.Ono stejně kdyby bylo zadřený nebo přidřený ložisko ojnice tak to nějak nepojede,nebo to nebude táhnout míti kompresy ale tahle se mnou lítá jako nic kopec nekopec tak fakt nevím.Kdyby existoval servis by přijel třeba servisman z brna naložil mojí černou krásku a do měsíce by mi jí přivezl spátky zaplatil bych opravu-generálku+cestovné.Tady v západních čechách bohužel nic neni.
jaryk77
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 08, 2012 15:10:13

Re: repase kliky

Příspěvekod ridchey » úte říj 01, 2013 6:09:40

no,nastesti se da motor sundat a poslat i postou :-)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: repase kliky

Příspěvekod jaryk77 » úte říj 01, 2013 6:30:29

ridchey píše:no,nastesti se da motor sundat a poslat i postou :-)


Vážně???? Tak to mne nenapadlo a jakej solidní servis bys mi doporučil kde dělají kvalitní GO motoru,výměna ložisek simeringů popřípadě repase kliky a výbrusu.
Myslím seriozní servis kde by mi nevyměnily záměrně dobré díly za špatné (abych byl stálým zákazníkem :-) . Slušný a podctivý obchod.
Chtěl bych kvalitní ložiska ZVL ,ne od těch šikmookých prasat
Předem moc děkuji za odpověd.Do takových operací bych se sám nerad pouštěl,nemám k tomu ani vybavenou dílnu,raději zaplatím za kvalitu.
Ale moc by mi to pomohlo,protože kupovat další babettu jenom kvůli motoru se mi zdá nepraktické,neměl bych to už kam dát.Kdyby někdo prodával jenom samotný motor po celkové GO motoru tak bych ho i koupil i za bůra :-)
jaryk77
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 08, 2012 15:10:13

Re: repase kliky

Příspěvekod ridchey » úte říj 01, 2013 7:55:16

tak to moc slouzit nemuzu,vse si delam sam, (tedy krome vybrusu a klik, na to doma vybaveni nemam)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: repase kliky

Příspěvekod jaryk77 » sob říj 05, 2013 8:05:32

Tak dnes zkusím ještě tu poslední možnost,sundat rotor a skouknout jestli tam není nějaký problém.Neni možný aby motor který má najeto minimum kilometrů aby jen tak odešly ložiska klikové hřídele a ojnice.Vždyť ještě v roce 1994 kdy Byla moje babetta vyrobená snad ještě dělaly kvalitní díly a hlavně kvalitně. Skusím vše obě strany na straně altenátoru a na straně spojky nastříkám pomocí injekční stříkačky s jehlou abych se dostal i na tak nedostupné místo nejprve uvolnovač šroubů abych ložiska řádně rozhejbal.Potom aplikuji též stříkačkou WD40 (ten je účinný,ale po delší době vysychá)pak konzervačním olejem Konkor 101,a nakonec aplikuji vazelínou na ložiska do vysokých teplot.Popřípadě sundám i válec,skouknu co a jak a udělam to samé z přední části klikovky.Za pokus to snad bude stát,možná je to jenom prkotina a nebo pořádnej problém.Ale když se bude dělat repase a GO originálního motoru tak už to nikdy nebude takové jako po kvalitní výrobě ještě s kvalitními díly.Nacpou se tam ložiska z druhovýroby made in Thaiwan a budu GO motoru dělat pravidelně 2x do roka.Jinak stým Sprajem uvolnovač šroubů mám velmi dobré zkušenosti,rozchodil jsem úplně zadřená a zarezlá ložiska,a klikovou hřídel několik let KO,na pionýru 20 nebo 21 r.v 1974 majitel mi pionýra dal za flašku rumu v roce 1996,že už ho má ve stodole nepojízdnýho 15let,půlil jsem motor ještě sám,to jsem měl ještě garáž,a bral jsem to jednoduše,bud to půjde a bude jezdit nebo bude na odpis a odvezu ho do šrotu.Pincek už byl dávno odhlášený majitel ho už dávno pohřbil,ale na ty polní cesty :-) kdybych ho vzkřísil byl dobrý (no kdo nejezdil na černo :-) .Toho pincka jsem dělal stejným spůsobem,při aplikaci v pořadí olejů a vazelíny a ložiska a komplet klika bylo vše jako nové,sice to rozhejbání trvalo trošku dýl 2-4hod(i když už bylo dávno chcíplé a pohřbené:-) .S pionýrem jsem najel kolem 7.000km,a jezdil nádherně po rovince 65km/hod potom jsem ho vyměnil za další Babettu 210.jenom kvůly tomu že na pincku byla povinná helma a na Babettu v té době nikoliv.
Tak uvidím dnes jestli se dílo podaří,když ne tak tam dám jiný pojízdný motor z druhé Babetty a sní jsem projel půl republiky bez sebemenších problémů,sice Babetta byla vyrobená dříve rok asi 1988,výměnu bych udělal ale až na jaře.U tamty Babetty 210 jsou zase jiné problémy krom motoru,takže je nepojízdná ale motor je OK.Nějak to skloubim a uvidím.Sice pro odborníky babett by mě zajímalo jestli Babetta 210 tym 123 r.v 1994 je motor úplně stejný/totožný myslím s držákama na rámu jako u Babetty 210 r.v 1988 zkrátka osmdesátá léta.Ty vnitřky jako spojka,válec s pístem a hlavou a karbecem bych přeházel ale elektro věnec s cívkama by měl být asi stejný.na tý 210/123 mám blinkry na té druhé nikoliv.Ale na rámu té novější mám ještě jednu krabičku a snad s eletriky něco navíc na blinkry atd.
jaryk77
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 08, 2012 15:10:13

Re: repase kliky

Příspěvekod ridchey » sob říj 05, 2013 9:27:42

no,hrajes si pekne,no problem, jen na tu vazelinu u babety zapomen, loziska se u ni mazou smesi a navic i ty INA ,co jsou v rozbehovem bubnu, takze kdyz vazelinu,tak jedine takovou,ktera se rozpousti v benzinu a ne kazda to dela.
jinak se ti zapece do do lozisek a zadres je znova - a pokud by se nezapekla,tak by zamezila pristupu smesi k tem INA
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: repase kliky

Příspěvekod jaryk77 » sob říj 05, 2013 11:16:02

ridchey píše:no,hrajes si pekne,no problem, jen na tu vazelinu u babety zapomen, loziska se u ni mazou smesi a navic i ty INA ,co jsou v rozbehovem bubnu, takze kdyz vazelinu,tak jedine takovou,ktera se rozpousti v benzinu a ne kazda to dela.
jinak se ti zapece do do lozisek a zadres je znova - a pokud by se nezapekla,tak by zamezila pristupu smesi k tem INA


Ahojky ridchey :-) Už jsem několik let co mám své vlastní auto jinde,Babetty nějak nedělám ale dřív jak jsem je dělal 10-15 let na zpět.Tak vždy když jsem dával novej píst tak jsem na tu samou vazelínu mazal oko ojnice a kus po kusu (asi 24ks) jehlovích ložisek jsem sirkou skládal vedle sebe aby drželi při sobě,z obou stran jsem nasadil ojniční kroužky/podložky a připravený píst s jednou segr pojistkou zajištěný jsem vlísoval čep do pístu a zajistil druhou stranu pístu sigr pojistkou a píst byl už připraven ve válci.A nikdy jsem tou vazelínou ložiska nezadřel i oba válečky sní mažu a jsou po X kilometrů pěkně mastné.Už jenom z logického uvažovaní nemůže benzín s palovacím olejem mazak klikovou hřídel.Vždyť smíchaný benzín s olejem,s potrubí karburátoru se jen rozpráší (jemný poprašek)před píst do hlavy válce,ne za píst aby mazal klikovku na kliku by to ani nestříklo.U babetty je to jiný jak u auta že motorový olej maže vše.Ložiska a klikovku maže převodový olej nebo se pletu?
Jinak ta vazelína je MOGUL LA2 od -30 do +120*C.
jaryk77
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 08, 2012 15:10:13

Re: repase kliky

Příspěvekod tuningrob » sob říj 05, 2013 13:50:36

TO se pleteš na celé čáře...víš jak funguje 2T ? Že směs jde přes kanály pod píst ke klice s ojnici, kde mimojiné se dostáva do kontaktu s ložiskama...

http://www.2strokeengine.net/2strokeeng ... roke_c.gif
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: repase kliky

Příspěvekod jaryk77 » sob říj 05, 2013 18:05:10

tuningrob píše:TO se pleteš na celé čáře...víš jak funguje 2T ? Že směs jde přes kanály pod píst ke klice s ojnici, kde mimojiné se dostáva do kontaktu s ložiskama...

http://www.2strokeengine.net/2strokeeng ... roke_c.gif


Ahoj tuningrob :-) Dobře,máš pravdu nebudu se hádat :-) Tak mi tedy řekni jaký používáš motorový olej do Benzínu k poměru 1:33,chci kvalitní olej který bude dobře vše mazat ložiska i klikovou hřídel aby moc nedělal karbon splodin atd.Ono je možný že jak jsem začal experimentovat s motorovým olejem cizí značky pro dvou takty tak možná jsem přidřel ložiska.Jinak jsem dal na radu kolegy abych do klikovky nedával vazelínu na ložiska.Ještě při otočení klikovkou motor zvukově drhnul/třel.S kontroloval jsem v první řadě rotor po vyndání vše OK.Nejprve do klikovky u rotoru jsem stříknul z injekční stříkačky s jehlou dovnitř na ložisko olej WD 40 pořádně jsem ho rozhejbal tak že jsem Babettu položil a otáčel klikou dost dlouho.Potom jsem olej mastnotu utřel a to samé jsem dělal s konzervačním olejem Konkor opět delší dobu sem a tam,pomalu se zvuk strácel.Utřel jsem opět mastnotu nasadil na klikovku se šteftem rotor dotáhl šroubem M5 na doraz nandal kryt a šel na druhou stranu kde je spojka.Vše jsem demontoval řemen buben atd sundal jsem i tu malou podložku co směřuje do motoru a nevěřil jsem vlastním očím byla skřivená a zdeformovaná možná že tam je ten problém.Vše jsem sundal abych měl volný prostor u kliky,a opět jsem udělal to samé jako na straně rotoru.Pak jsem si řekl podívam se na válec a na kliku ze předu.Mám ze předu trošku vytavenej píst možná už je tak z výroby,válec a hlava nikdy nebyl sundán bylo tam původní růžové papírové těsnění a 4 matky M6 šly velice špatně sundat jeden šrou se vytočil celej musím matku doma sundat a promazat všechny závity.Když jsem se ze předu díval do motoru a otáčel jsem klikou tak jsem nevěřil vlastním očím.Na obou blocích motoru byli zálisky,oni při montáži to neopracovali.Tak jsem se to pokusil nějak napravit a sundat skalpílkem zálisky a otřít do sucha.Pak jsem do injekční stříkačky jehlou natáhl uvolnovač čroubů a pořádně jsem to vevnitř vystříkal rozchodil jsem kliku,potom odsál papírem a hadříkem a pak jsem to udělal i s konkorem a hejbal asi 30minut,vytřel do sucha.Sundaný válec má ve vnitř bohužel tenoučké drážky.Válec zdřejmě na jaře půjde na výbrus.Potom až to vše nasadím tak vypustím převodovej olej a trochu něčím propláchnu skříň a opět převodák naliji ale opravdu něco kvalitního.Jinak klika nemá vůli sem tam malounko se hýbe do stran ale jinak drží z lehounka se otáčí a už nedělá zvuky,snad jsem ty ložiska rozchodil.Ted sehnad nějakou dobrou firmu kde by mi udělal výbrus s kvalitním pístem kroužky a čepem,čínu nechci ani vidět,a hlavně mi můj válec záměrně prodejce nevyměnil za nějakej aušus
jaryk77
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 08, 2012 15:10:13

Re: repase kliky

Příspěvekod tuningrob » sob říj 05, 2013 18:49:15

Téda ty ses rozepsal...prostě tvuj účel byl rozchodit ložiska :D Jen ať to za týden nedělaš zase.

Olej se tu celkem dost řešil. Každý ma na to svuj názor, každý svoje poznatky. Já v tomhle směru nejsem nijak zkušený ale povím jen to, že ve vedrech sem daval 1:40, jinak 1:50 či 1:45. mam asi 3 ti nádrž na Shell a dymí to furt, možna malinko méně než s olejem co sem měl do sekaček a pil ale i tak, jak tady někdo píše že rozdíl byl dost velký tak u mě zanedbatelný, ale mam už klid že tam liju to spravné. Sekačky točí 2x více než babetta takže ten olej se moc nespaluje.

Jinak ložiska mam obě vylágrované že od 40/h mi z toho brní nohy :D asi posledních 150km, do zimy to musí vydržet, pak to necham vyměnit. Jezdím 40 a sem tam vypálím výfuk( za jízdy :twisted: )
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: repase kliky

Příspěvekod jaryk77 » sob říj 05, 2013 19:10:04

tuningrob píše:Téda ty ses rozepsal...prostě tvuj účel byl rozchodit ložiska :D Jen ať to za týden nedělaš zase.

Olej se tu celkem dost řešil. Každý ma na to svuj názor, každý svoje poznatky. Já v tomhle směru nejsem nijak zkušený ale povím jen to, že ve vedrech sem daval 1:40, jinak 1:50 či 1:45. mam asi 3 ti nádrž na Shell a dymí to furt, možna malinko méně než s olejem co sem měl do sekaček a pil ale i tak, jak tady někdo píše že rozdíl byl dost velký tak u mě zanedbatelný, ale mam už klid že tam liju to spravné. Sekačky točí 2x více než babetta takže ten olej se moc nespaluje.

Jinak ložiska mam obě vylágrované že od 40/h mi z toho brní nohy :D asi posledních 150km, do zimy to musí vydržet, pak to necham vyměnit. Jezdím 40 a sem tam vypálím výfuk( za jízdy :twisted: )


Dík za odpověd,to moje Babetta kupodivu ke stavu pístu lítá 60km/hod možná i více ale už ji drandit nebudu nestojí to za to.Optimalní rychlost 40km/hod na babettu až až.Jinak Babetta je tichounká/teda ještě před 14dny než se začal ozývat to ševelení ani to popsat nemůžu místama hodně a pak zase nic.
jaryk77
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 08, 2012 15:10:13

Re: repase kliky

Příspěvekod Neeo » pon dub 14, 2014 11:39:57

Ahojte, mam rozpolený motor a meral som vôlu na klukovke
Podľa obrázku má mať min. 12,2mm. Ja mám 12,6mm. Je to na repas alebo nie?
Obrázek
Neeo
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: sob říj 02, 2010 19:41:57
Bydliště: Slovensko - Senica

Re: repase kliky

Příspěvekod Pavel » pon dub 14, 2014 22:32:50

co to je zase za volovinu s tím vylézajícím čepem? Klika se repasuje podle poslechu, když cinká ojnice. Demontuj píst a bouchni po ojnici kladívkem jemně zespodu a když zacinká (cítelná vůle), je to zralé na repas.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 41 návštevníků