Tak dnes zkusím ještě tu poslední možnost,sundat rotor a skouknout jestli tam není nějaký problém.Neni možný aby motor který má najeto minimum kilometrů aby jen tak odešly ložiska klikové hřídele a ojnice.Vždyť ještě v roce 1994 kdy Byla moje babetta vyrobená snad ještě dělaly kvalitní díly a hlavně kvalitně. Skusím vše obě strany na straně altenátoru a na straně spojky nastříkám pomocí injekční stříkačky s jehlou abych se dostal i na tak nedostupné místo nejprve uvolnovač šroubů abych ložiska řádně rozhejbal.Potom aplikuji též stříkačkou WD40 (ten je účinný,ale po delší době vysychá)pak konzervačním olejem Konkor 101,a nakonec aplikuji vazelínou na ložiska do vysokých teplot.Popřípadě sundám i válec,skouknu co a jak a udělam to samé z přední části klikovky.Za pokus to snad bude stát,možná je to jenom prkotina a nebo pořádnej problém.Ale když se bude dělat repase a GO originálního motoru tak už to nikdy nebude takové jako po kvalitní výrobě ještě s kvalitními díly.Nacpou se tam ložiska z druhovýroby made in Thaiwan a budu GO motoru dělat pravidelně 2x do roka.Jinak stým Sprajem uvolnovač šroubů mám velmi dobré zkušenosti,rozchodil jsem úplně zadřená a zarezlá ložiska,a klikovou hřídel několik let KO,na pionýru 20 nebo 21 r.v 1974 majitel mi pionýra dal za flašku rumu v roce 1996,že už ho má ve stodole nepojízdnýho 15let,půlil jsem motor ještě sám,to jsem měl ještě garáž,a bral jsem to jednoduše,bud to půjde a bude jezdit nebo bude na odpis a odvezu ho do šrotu.Pincek už byl dávno odhlášený majitel ho už dávno pohřbil,ale na ty polní cesty
kdybych ho vzkřísil byl dobrý (no kdo nejezdil na černo
.Toho pincka jsem dělal stejným spůsobem,při aplikaci v pořadí olejů a vazelíny a ložiska a komplet klika bylo vše jako nové,sice to rozhejbání trvalo trošku dýl 2-4hod(i když už bylo dávno chcíplé a pohřbené:-) .S pionýrem jsem najel kolem 7.000km,a jezdil nádherně po rovince 65km/hod potom jsem ho vyměnil za další Babettu 210.jenom kvůly tomu že na pincku byla povinná helma a na Babettu v té době nikoliv.
Tak uvidím dnes jestli se dílo podaří,když ne tak tam dám jiný pojízdný motor z druhé Babetty a sní jsem projel půl republiky bez sebemenších problémů,sice Babetta byla vyrobená dříve rok asi 1988,výměnu bych udělal ale až na jaře.U tamty Babetty 210 jsou zase jiné problémy krom motoru,takže je nepojízdná ale motor je OK.Nějak to skloubim a uvidím.Sice pro odborníky babett by mě zajímalo jestli Babetta 210 tym 123 r.v 1994 je motor úplně stejný/totožný myslím s držákama na rámu jako u Babetty 210 r.v 1988 zkrátka osmdesátá léta.Ty vnitřky jako spojka,válec s pístem a hlavou a karbecem bych přeházel ale elektro věnec s cívkama by měl být asi stejný.na tý 210/123 mám blinkry na té druhé nikoliv.Ale na rámu té novější mám ještě jednu krabičku a snad s eletriky něco navíc na blinkry atd.