Stránka 1 z 1

Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: stř led 29, 2014 7:49:41
od SAdamISH
Čauky mňauky,

Koupil jsem hlavu z 210ky, domeni ze pujde na valec 207 a jelikoz je vetsi bude se tim i lepe chladit.
Bohuzel mi prekazi kanalek pro dekompresor. Nez ho zbrousit, tak radsi do hlavy vyfrezuju "dulek". Pri te prilezitosti me napadlo snizit rovnou i hlavu. Mam sfrezovat cely povrch hlavy prilehajici k valci nebo jen misto stiku s vlozkou pistu. Snizil bych o cca 0, 5 - 1mm.

Za informace dekuji. ;-)

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: stř led 29, 2014 8:24:41
od Pat
Sniz to o tech 0,5 mm. 1mm uz je hodne na tenhle motor bez dalsich uprav. Mel bys sfrezovat i tu plochu kolem, sice by tam mela byt rezerva mezi zebrama valce a hlavy, ale pro jistotu :)

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: čtv led 30, 2014 0:25:36
od FK Racing
Pokud namontuješ hlavu z 210 na motor 207, tak dosáhneš stejného kompresního poměru jako je udáván u 210. Pokud tuto hlavu snížíš o 0,5 mm (posunutím dosedací plochy hlavy) zvýšíš kompresní poměr o 0,55 kompresního stupně, tak pozor abys neohnul šlapačky -hrozí destrukce :lol:. A pokud tu hlavu snížíš o 1mm, což už je fakt hoóódně :lol: tak kompresní poměr zvýšíš o 1,22 kompresního stupně, no to už je raketa -úplnej diesel :lol: (k tomu aby ses dostal aspoň na hodnotu Jawa21, tak bys musel ještě dalšího cca 0,5 kompresního stupně přidat). Prostě směšné !

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: čtv led 30, 2014 17:22:59
od Fajn-Tom
hlava 210 má na válci 210 jiný kompresní poměr než na válci 207. Je to asi 7,1:1 u 210 válce a 7,4:1 u válce 207. Do 8:1 můžete jí v pohodě (to odpovidá snížení asi 0,5mm při vtrání 39mm, na válci 207 a hlavě 210), dál už to na sériovce nemá význam.

Pro doplnění: Jawa 21 má kompresní poměr asi 6,5:1, takže jak psal FK Racing, babetta je oproti němu diesel :D

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: čtv led 30, 2014 17:40:49
od ridchey
tak se primo nabizi myslenka- jde udelat B210-D ...? :D

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: čtv led 30, 2014 19:50:54
od FK Racing
Fajn-Tom: "hlava 210 má na válci 210 jiný kompresní poměr než na válci 207. Je to asi 7,1:1 u 210 válce." Jinýmy slovy, montáží hlavy 210 na válec 210 se změní kompresní poměr na hodnotu 7,1 :1 :lol: . No to určitě, smutné.

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: čtv led 30, 2014 23:10:19
od Fajn-Tom
objem hlavy 6ccm, zdvihový objem po uzavření výf kanálu je 36,5ccm. A teď výpočet: 36,5+6=42,5, 42,5:6=7,1 - ano tento kompresní poměr je opravdu smutný, ale výrobci to tak udělali takže nějaký důvod to mělo.

Je sice jednodušší brát kompresní poměr z celého objemu válce, ale k čemu mi to je když porovnávám dva válce s odlišným časováním výfuku. Přirovnáním k pionýru s výfukem asi 153° jsi to rozsekal uplně :)

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: čtv led 30, 2014 23:25:12
od ridchey
myslim,ze jednim z asi mnoha duvodu bylo zamerne omezeni vykonu

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: pát led 31, 2014 0:24:59
od Fajn-Tom
spíš to byl kompromis mezi životností motoru, jeho zahříváním, kultivovaností chodu, výkonem a taky nějakou rezervou pro další výbrusi

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: pát led 31, 2014 13:27:00
od FK Racing
:lol:

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: pát led 31, 2014 14:44:35
od Fajn-Tom
no tak dobře, poopravim svůj výrok: Kopresní objem motoru Babetta 210 je cca 6ccm. Spokojenost?? :lol: :lol:

Pro ty neschopný to můžu i vypočítat, ale počkám, třeba na to příjdou :D

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: pát led 31, 2014 19:17:41
od kopr
No a jaký to bude mít efekt, když se sníží hlava o 0,5mm na neupraveném motru. Průběh výkonu nebo krouťáku??? Nějaká negativa???

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: pát led 31, 2014 19:42:26
od ridchey
nejjednodussi metoda zjisteni praveho aktualniho objemu hlavy je - zmerit ho.....