Zdravím,
rozhodol som sa pre opravu Babetty (207), ktorá niekoľko rokov stála na jednom mieste kvôli poruche a nikomu sa to nechcelo opraviť. Posledná jazda mi bola popísaná nasledovne: Po cca 30 minútovej pohodovej jazde na rovnom povrchu bola Babetta odstavená na asi 10 minút. Pri ďaľšom štarte chytila na prvý krát, ale po 1-2 minútach jazdy začali čudné kovové zvuky. Ako mletie šróbov v mlynčeku. Brat okamžite zhasol motor. Pri ďalšom pokuse o nakopnutie sa zvuky opakovali, tak sme sa ju už viac nepokúšali naštartovať.
Som síce úplný začiatočník, ale rozhodol som sa pre úplne rozobratie, pretože na Babette nebola nikdy robená GO. Pred samotnou opravou som sa snažil načítať toho čo najviac, aby som vedel do čoho idem.
Dnes som polil motor. Všetko som rozobral, poriadne vyčistil a potom som sa pustil do kľukovky. Demontoval som piest z ojnice a keď som držal v ruke kľukovku, vypadol z nej malý kúsok kovu. Myslel som si, že to bola špina, no potom som zistil, že ten malý kúsok kovu vypadol z ložiska ojnice (z tej časti, ktorá je zlisovaná s kľukovkou). Myslím si, že to ložisko je zlé a bolo by dobre ho vymeniť, no nie som si tým istý, keďže som začiatočník a veľmi sa tomu nerozumiem.
Je to ložisko naozaj zle a musí sa vymeniť? Môže to spôsobovať ten čudný zvuk?
Prikladám nasledujúce fotky: