Stránka 1 z 3

kopce typ 228

PříspěvekNapsal: pon bře 31, 2014 11:53:16
od ronin10
prosim o radu zkusenejsich babetta typ 228 rok 1971,problem: jak vjede na kopec zacne postupne ztracet vykon nakonec ale kopec zvladne ovsem tak s 5-8km/h a to uz pouziji i slapadla. ale z mista na rovince tahne pekne,v prirucce technickych udajich je napsano : MAXIMÁLNÁ STOUPAVOST: 10%. Předstih mam nastavený. svíčky elektrika vse dobré. Co jsem se dival tak válec není škrábnutý,gufera na klice vypadaji taky dobre myslim ze kdyby byly v haji poznal bych to i na vysokem kouři z vyfuku a zapečených pist. kroužcích ale ne vše je v pořadku,takže gufera kliky bych neresil,pod hlavou je nove tesneni,a víko se zavitem na svicku je zabrouseno pastou aby dosedla na hlavu bez fůků, mam podezdření na pístní kroužky. měnili jste nekdo jeste pred vybrusem kroužky a pomohlo to? bid na jizdu do kopce samozdrejme po zajetí určitych km ?? diky . nekde jsem tu videl ze stary krouzek kdyz se vysune z pistu a da do hlavy valca tak musi byt do 0,4mm od sebe nejhur 0.6 prave na to jsem dosel az uz jsem mel motor poskladany,jinak na pístu je velké A. :roll:

Re: kopce typ 228

PříspěvekNapsal: pon bře 31, 2014 12:49:19
od Pat
Jestli je na pistu A/B/C je uz dneska jedno, to se nepouziva. Krouzky bych byt tebou vymenil, urcite to bude poznat, zvlast jestli tam jsou jeste puvodni. Poradne ocistit i drazky krouzku v pistu. Na koupi krouzku sebou vezmi valec na prodejnu at to rovnou na miste vyzkousi :) Ja treba menim krouzky pravidelne pri nejake vetsi rozborce a cisteni (posledne to bylo po 3tis. km), stoji par korun a mas jistotu novych krouzku. Zabihat je nejak extra nemusis, doporucuji srazit hrany jenom lehounce smirkem, staci tak 100km na zajeti a muzes v klidu jezdit dal.

Re: kopce typ 228

PříspěvekNapsal: pon bře 31, 2014 14:04:50
od ronin10
děkuji ti za rychlou a věcnou odpověd,myslím že kroužky tam budou ještě původní od teho stareho pána co jsem ji kupoval tak z jeho slov tam nebylo dělané vůbec nic. takže ty kroužky určitě vyměním a drazky procistim co jsem se tak dival pri male rozborce hlavy tak jsem trochu oleštil i kanálky a zámky se zdají byt na pistu jeste dobrý. celkove i skladani slo pomerne lehce myslim pist s krouzky do valce ,myslim ze s novymi krouzky by to melo do valce jit poměrně tůž. jo a zajizdet je tak nejak po rovince že? nehnat to do kopečků co myslíš? na pul plynu a pravidelne prestavky??! :?: diky.

Re: kopce typ 228

PříspěvekNapsal: pon bře 31, 2014 14:12:13
od Pat
prestavky ani tak nejsou dulezite, do kopecku rozhodne ne, jako nejakej mensi jasne, ale ne zadny krpaly :) hlavne menit styl jizdy (tzn nejet 20km na stejny otacky, chvili pomaleji, chvili to trosku vytocit atd)

Re: kopce typ 228

PříspěvekNapsal: pon bře 31, 2014 14:33:28
od ronin10
ok dekuju za rady ,nerikam ze dam vedet tento tyden co a jak ale hned jak to budu mit udelane a zajeté dám vědět . jinak moc dekuju Pat :wink:

Re: kopce typ 228

PříspěvekNapsal: pon bře 31, 2014 16:51:03
od ridchey
az budes zkouset ty krouzky,nedavej je hned na kraj valce,ale aspon 1cm dovnitr,proste tam,kde ty krouzky opravdu behaji.
pokud narazis na nove krouzky,ktere budou mit na boku vyjiskreny nejaky popis,tak ty se tou popsanou stranou davaji nahoru,smerem k hlave.

Re: kopce typ 228

PříspěvekNapsal: úte dub 01, 2014 14:55:15
od Pavel
Babetta 207 a 228 má sice psanou stoupavost 10%, ale to je jen teoretická stoupavost s "50kg" člověkem v sedle :) V praxi to je tak 5-6%, větší kopce jsou na příšlap. Ostatně Pat a spol., co ti tu radí, ti to můžou potvrdit, když mě viděli na Vápenkách. Babetta dle tvého popisu se chová dobře. Pokud chceš jezdit do větších kopců, dej si tam rozetu 39z (pokud nemáš) a dopředu 11z kolečko. Maximálka ti sice klesne na 30km/h, zato už ale těch 10% vyjedeš tutově bez příšlapu. Pokud jsi z hornatého kraje, tak si raději kup 210tku a 228čku si jen občas lešti, za pár let bude mít cenu větší než vývozní Stadion po renovaci.

A neměn pístní kroužky, co ti tu radí ostatní. Do takového veterána bych nešahal. Budeš zklamaný. Origo zaběhnutý kroužek je lepší než cokoliv vyměněného.

Re: kopce typ 228

PříspěvekNapsal: úte dub 01, 2014 20:01:01
od mirra99
Kroužky jsou spotřební zboží a věc na které dost záleží. Takže pokud jsou podpálené nebo maji už hodně najeto tak je určitě vyměň. Rozhodně tím nic nezkazíš a je to lepší než kvůli nim třeba zadřít píst.

Re: kopce typ 228

PříspěvekNapsal: úte dub 01, 2014 21:49:21
od Hannibal1913
Zajímavé dva velmi protichůdné názory. Vyměnit či nevyměnit. Jak si člověk potom má vybrat :-)
Co kus to originál řekl bych, takže dobře můžou být obě varianty, záleží na skutečném stavu dílů.

Re: kopce typ 228

PříspěvekNapsal: stř dub 02, 2014 1:17:02
od ronin10
ok :D moje teorie : měl jsem babettu typ 207 jednorychlostní, ta měla problém že se nechtěla rozjíždět po rovince bez šlapání a kopce už vůbec ne i se šlapáním katastrofa, Otec měl taky babettu 207 předemnou, kopčisko jako prase, Prostějovaci by možná věděli směr Otaslavice-Vincencov ,pokud tu někdo je z PV a zná naše kopce. nekecám jak nic pěkně jela na začátku tahla a i ke koncu kopce táhla.maximalka byla u ni kolem 40km/h u té mé 207 kdyz se rozjela taktéž,a 228 odpovídá taky knížce 35km/h nejvice 40. podotknu tedy že jsem našel příručku na babettu typ 207/300 a 207/500 kde je taktéž jako u mé 228 stoupavost 10%,výkon v podstatě o něco větší má 228 1.5k a 207 1.3, tak si říkám vizuálně ze motory si jsou dosti podobne a ze by to melo mohlo vysplhat kopec i bez slapaní pokud to není kopec vyloženě na endura a jine kross :D jsem silniční jezdec ne polní takže babku bych tam nevozil. startovaci a rozbehove spojky jsou dobré suche očištěné a skřín přeguferována nově. zapalovaní seštelované i karburátor,cívka nova na faju,civka zapalovaci nova i tyristor novy, o guferach na klice jsem jiz psal,babetka jezdi pekne akorat v tech kopcich- ale zdola ho nejak s prislapem, myslim ze by to opravdu chtelo ty nove pístní kroužky jako už mnozí z vás psali. než se stane neštěstí tedy ještě mi nikdy neprasknul kroužek ale nechci to zažít. :) :wink:

Re: kopce typ 228

PříspěvekNapsal: stř dub 02, 2014 6:49:19
od ridchey
jj,vim co je tam za krpoly, jestli ten rozdil nebude taky tim,ze byla ruzna delka kolene vyfuku,kdyz ho zkratis,tak dostanes vetsi maximalku po rovine,ale min uz taha odspoda,tzn rozjezdy a kopce. a kdyz se to zkombinuje s ruzne vyslahanyma krouzkama....

Re: kopce typ 228

PříspěvekNapsal: stř dub 02, 2014 8:09:32
od Pavel
Kdybych neměl Babettu 207 a 228 a v posledních 2 letech se v ní nehrabal, tak bych tady raději nepsal žádný svůj názor. Řešil jsem úplně stejné věci, kdy jsem si říkal, jo, 10% to je ok, s tím můžu vyjet cokoliv a holt občas do krpálů přišlápnu, ale ejhle, měl jsem problém vyjet 5-7% stoupání s motorem zaběhnutým po GO a s dalšími cca 5 Babettami 207, které jsem lidem servisoval.

Vím, že výměna starých pístních kroužků za nové u mé Babetty nepomohla, spíš to ještě trochu zhoršila a bohužel jsem ty staré stačil dřív vyhodit než jsem pořádně otestoval jízdu s novými, tak jsem tam pak už musel nechat ty nové. Je třeba si uvědomit, že když už má válec něco naběháno, tak už není dokonale kulatý, protože jak tam ten píst lítá, tak tlačí na horní dolní stěnu válce víc než do stran, takže když tam dáš nový pístní kroužek, tak je otázkou, zda si v šišatém válci vůbec sedne. Většinou to bude s novými kroužky víc profukovat a to i po 2000km, co jsem s těmi novými najel a furt žádné zlepšení.

Babetta 228 má jen 1.1kW výkon, což je ještě o 200W míň než má B207. Takže od ní nemůžeš očekávat, že vyjede 10% kopec už tím tuplem. Rozdílu ve výkonu je dosáhnuto jiným časováním ve válci, protože jinak jsou střeva motoru identické. Tedy až na drobné vizuální detaily v převodovce, které ale nemají vliv na výkon.

Zkoušel jsem tam dávat i karburátor z 210, výkon to nezvětšilo.

Jestli někomu jezdí Babetta dobře do kopce, musí tam mít úpravu ve válci nebo dellorto karburátor a spoustu děr ve výfuku. Originál Babetta vyjede tak 5-7% kopce, víc ani ťuk.

Re: kopce typ 228

PříspěvekNapsal: stř dub 02, 2014 11:15:44
od ronin10
tak koleno vyfuku mam do tlumice schovane asi 10 cm nechci nic kratit kvuli originalitě. Ale by mě zajímalo jestli na babettě jde změřit komprese ve válci podle toho by se dalo usoudit zdali kroužky těsní a nebo ne ,čím se to měří? kdo kde to změří a za kolik? (není to manometr s jakoby svičkou nesvíčkou na konci jak ma ten zavit??) o tom výkonu bych chtěl vědět více protože řeším nejasnost jak na netu tak v mé knížce originalní navod na obsluhu a udržbu se píše výkon 1.5 k 4500 ot/min a u 207 se píše 1.32 k což je míň. 4500ot/min jinak 228 váha 42kg nosnost 100kg a 207 váha 44kg nosnost 100kg. přiznám barvu vážím 92 kg :D jo a jeste je zajimave toto . kompresny poměr 1:7.5 (ma 207) a 1:6.5 ma (228) :roll: :wink: :?

Re: kopce typ 228

PříspěvekNapsal: stř dub 02, 2014 13:22:03
od Pat
nemaji u 228 vykon uvedenej v konich a u 207 v kw?

Re: kopce typ 228

PříspěvekNapsal: stř dub 02, 2014 13:31:46
od ronin10
Pat ajo člověče máš recht ted na to koukám 207 ma v kw a 228 v k ,co je vice pomalu se v tom stracim? :P