Ihličky

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Ihličky

Příspěvekod wenca084 » stř čer 24, 2015 22:03:15

stotun píše:Jako je pravda že zatepla se musí startovat s plným plynem, ale nevěděl sem že by to mohlo byt kroužkama,
do kopca to utahaný je, ale to bude asi tym že je to Babetta :D
Jinak s montováním nemám problém, baví mě to :mrgreen:
A kolik km se cca zajíždí nový kroužky?

Tak asi 100km , pak už tomu můžeš dávat :lol:
Babetta 207/500 , Simson SR 70
wenca084
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 359
Registrován: úte led 14, 2014 3:09:14
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Ihličky

Příspěvekod ronin10 » stř čer 24, 2015 22:15:16

jak praví wenca minimálně 100km na půl plynu žádný kopčiska,babeta je celkem živí stroj v základu ale musí mít dobrou kompres,seštelovaný karbec,dobré spojky,a vyčištěnou celou výfuk sestavu,pozor i s kanálkem ve válci na ten se často zapomíná,pak babetu nepoznáš :wink:

já na své b207 jednorychlost mám problém nejvíce se startováním koukal jsem že kroužky už maj vůli 1mm zajimave že kopce docela s mými 90kg jezdí v pohodě bez příšlapu ,ta kompres už je tytam,na jedne z mych prvnich byli kroužky s vůlí 1,5mm dělala ty samé potíže se startováním,po zajetí nových kroužků sem babu nepoznal kopec jezdila jak rovinu a startovani s tvrdym pedálem na poprvé,takže mě čeká na nynější babce to samí ale budu to dělat až v listopadě ted dokud to ještě jezdí zvážím i výbrus s pístem novým.
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: Ihličky

Příspěvekod Fajn-Tom » čtv čer 25, 2015 14:45:40

kroužky se zajedou do 30km a ani je zajíždět nemusíš. Jen dáš plnej a jedeš, jako vždy :lol:
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Ihličky

Příspěvekod ronin10 » čtv čer 25, 2015 15:04:59

to je mi novinka no já si raděj zajedu 200km minimalně 2 nadrže 3l takže 6l při dobrém mazání,nechci řešit zadření a zbytečnou investici.

pravda je že třeba na dobových videích kdy poskladaly nové jawa čzety 250 tak po složení na rám hned jeli testovat každou motorku na válce a dávali temu plnej kotel a kde bylo to zajíždění nechápu.

ale jak říkám raděj zajedu a mám klid nemusím nic řešit pak.

STOTUN: jak budeš mít sundaný válec tak skus jakou má vůli v ložiskách ojnice čili k sobě a od sebe pokud tam bude vůle je čas měnit pokud se chytne za ojnici a zavyklá se do stran jak šulin v gumáku tak je to jasné na výměnu,ale pozor do stran to musí mít nějakou vůli ale ne moc velkou.ale to poznáš při zkoušení vůle vpřed vzad jestli má už vůli na výměnu.
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: Ihličky

Příspěvekod stotun » ned čer 28, 2015 15:30:54

konečně sem to rozkuchal a je to tak:
první pístní kroužek má vůli v činné ploše 1,45 mm :shock: , druhý sem neměřil, válec má originalní výbrus a je to třídění "B" (píst je taky B), píst je od karbonu z jedné strany po celé délce.
ojnice se kýve do stran o cca 1,5 mm, dopředu a dozadu ve směru jízdy vůbec a bylo tam originálních 25 jehel, na válcu neni cítit prstem schodek.....
tak teda plánuju koupit celou pístní sadu od motomaxu na 39mm + eště horní ojniční ložisko, je něco na co si dat pozor? třeba s tím tříděním pístů a válců?
Mara
stotun
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon kvě 18, 2015 2:41:34
Bydliště: Snovídky

Re: Ihličky

Příspěvekod ridchey » ned čer 28, 2015 16:21:51

dnes uz tridene pisty bezne nesezenes,ale kdyby se ti to podarilo sehnat original,tak by se dal nasadit stejny vybrus trideni C,
a jehlicky se daji taky sehnat. ja na ne nedam dopustit.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Ihličky

Příspěvekod stotun » ned čer 28, 2015 16:43:17

aha, to sem nevěděl o těch pístech a je po shlédnutí zkušeným okem, potřeba tento píst měnit?
Přílohy
píst.jpg
píst.jpg (195.6 KiB) Zobrazeno 6766 krát
Mara
stotun
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon kvě 18, 2015 2:41:34
Bydliště: Snovídky

Re: Ihličky

Příspěvekod ronin10 » ned čer 28, 2015 19:11:50

pokud píst líce ve válci respektive pokud má kolem sebe vzdušnou mezeru tak ano ,kroužky už netěsnily tak dobře tak se směs dostávala za kroužky a proto je celý černý na celém boku,ono tak z fotky nejde moc určit zdali je píst uplně špatný ,ideální je změřit píst a válec šuplerou tj příklad: válec vnitřkem:39mm píst po obvodu 38,4mm nebude již splňovat svůj ůčel maximálně ůčelu nových kroužků,ale když píst těsní 39x39 s nějakou tolerancí,tak je to zas o něčem jiném čili těsní jak kroužky tak píst a to je nejlepší stav. píst prostě bez kroužků nesmí klochtat ve válci. jde ted o to pro co se člověk rozhodne, nejlepší volba je výbrus s novým pístem a kroužky,další volba je překontrolovat válec jestli není šišatý pokud není tak je možnost dát starý píst a osadit jej novými kroužky,píst odkarbonuj nejprve,a zajíždět poctivě bez extempóre alespon 100km lehkou jízdou s dobrým mazáním. pokud ale má válec už pořádné rýhy a píst také tak jedině výbrus nebo výměna za nový,lepší je výbrus originál nultý má tuším 39mm po každém výbrusu se kdy se zvětšuje píst tak to hodí i nějakej výkon navíc.

Stejně při kroužcích které mají vůli jak píšeš 1,45mm bylo asi dosti obtížné seřídit babetu k dokonalosti,viď,ten samí problém budu za nedlouho řešit u sve babety,taktéž když ji seřídím aby se netočilo zadní kolo na volnoběh tak potom je uplně líná na rozjezd či do kopce,proto musím mít volnoběh neseštelovaný a to pak ikdyž jsou kroužky v háji tak to alespon trochu jede,ale delal jsem babetu podle stylu 2. kdy jsem osadil pouze starý píst kterej měl už docela vůli ve válci novými kroužky a po zajetí jsem babetu nepoznal - tj. start na poprvý bez prokluzu tj už žádný běhaní s babetou :D z rovinky do kopce téměř nepoznala rozdílu na rychlosti,a spotřeba nádherná,a hlavně už šla výborně seřídit a poslouchala svého pána,nu chtěl bych ji vidět kdyby dostala nový výbrus s novým pístem a kroužky to by bylo ještě o dalších 100% o něčem jiném,tak tedy záleží na tobě pro co se rozhodneš a co naměříš.
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: Ihličky

Příspěvekod stotun » ned čer 28, 2015 19:20:26

ok, dík moc za smysluplnou odpověď :D
Mara
stotun
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon kvě 18, 2015 2:41:34
Bydliště: Snovídky

Re: Ihličky

Příspěvekod ridchey » pon čer 29, 2015 6:02:19

no,ja to zestrucnim, podle te fotky vidim,ze ma pist na bocich slusne ryhovani a dokonce je ta cast mezi krouzky na jedne strane obrousena provozem a na druhe strane je cerna jak viks.
to muze znamenat,ze uz mas ve valci vybrousenou ovalitu,kterou zadny novy pist a krouzek nezatesni.
takze to dej na vybrus a potom pomalu zajizdej. jinak se s tim nikdy nedomluvis.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Ihličky

Příspěvekod tuningrob » pon čer 29, 2015 7:34:04

ronin10 píše:lepší je výbrus originál nultý má tuším 39mm po každém výbrusu se kdy se zvětšuje píst tak to hodí i nějakej výkon navíc.
.


Myslím si, že origo motor bez zásahu bude kvalitnější než výbrus a druhovýroba dílů.

Nemám takové zkušenosti, proto ''myslím si'' :twisted:
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Ihličky

Příspěvekod Azor » pon čer 29, 2015 10:02:17

Ridchey má určitě pravdu, ta ovalita už tam bude opravdu citelná (je to fyzika, zabránit tomu nejde). A protože nové kroužky se té ovalitě nedokážou přizpůsobit, půjde to s motorem dále z kopce. Takže taky doporučuji výbrus a přirozeně se ptát, odkud jsou komponenty které k tomu dodávají a podle toho pak zvolit komu to k výbrusu svěřit. 8)
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Ihličky

Příspěvekod ridchey » pon čer 29, 2015 11:29:34

a ještě jednu věc bych urcite udelal, a sice nove ložiska na klice. protože vzhledem ke karbonu,ktery prosel přes pist a usadil se v klikove skrini, tak hrozi riziko vysypani ložisek.
a to kdyby se stalo chvili po vybrusutak by mne asi trefilo... :-)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Ihličky

Příspěvekod stotun » pon čer 29, 2015 12:34:22

ložiska 6203 na klice jsou měněný před 1500km a klikovou skříň sem utřel, půlil sem to totiž kvůli výměně karterů.
ale o výbrusu sem teda moc neuvažoval, protože válec je jak zrcadlo a ani schodky ani rýhy nemá vyježděný, tak sem myslel (vím co znamená myslet :D ) že udělám výbrus tak za dalších 3000-4000km, vždyť se říká že by měl motor vydržet normálně 20 000 km
Mara
stotun
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon kvě 18, 2015 2:41:34
Bydliště: Snovídky

Re: Ihličky

Příspěvekod ridchey » pon čer 29, 2015 12:48:11

no,to mel,ale v tohle pripade,kdyz ti to dela takovou lumparnu, je to nutnost
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků

cron