Ihličky

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Ihličky

Příspěvekod djejsy » úte dub 15, 2014 10:55:45

Zdravím neviete mi niekto poradit kde na slovensku by som vedel objednat ihly 2x8mm ?
djejsy
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv dub 28, 2011 13:36:33

Re: Ihličky

Příspěvekod adam2 » úte dub 15, 2014 11:18:15

Skúsil by som Fabory oni by mohli mať.
Babetta 207 rv. 82
Babetta 210 rv. 86-aktualne
Honda CG 125-aktualne
Uživatelský avatar
adam2
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv bře 06, 2014 3:28:15
Bydliště: Košice

Re: Ihličky

Příspěvekod ridchey » úte dub 15, 2014 17:52:27

2x8 ???? kam? do ojnice k pistnimu cepu se davaji 2x7,8 a z kazde strany celni krouzek, jak je toho vic,tak to uz do pistu nenacpes
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Ihličky

Příspěvekod DRN » úte dub 15, 2014 18:00:20

to je loziskarskej sortiment, tak nejakej kramek u vas
DRN
Mladší globální moderátor
Mladší globální moderátor
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned bře 01, 2009 13:12:07

Re: Ihličky

Příspěvekod stotun » čtv čer 04, 2015 19:37:27

Co si myslíte? je lepší dát jak horní ojniční ložisko takové to s klecí, nebo těch 25 jehliček 2x7,8? jakože co déle vydrží, jestli některé z nich začne dřív cinkat a tak? jde mě o to, co mám v budoucnu osadit
Mara
stotun
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon kvě 18, 2015 2:41:34
Bydliště: Snovídky

Re: Ihličky

Příspěvekod Artifex » čtv čer 04, 2015 21:26:49

No, zamysli se, je lepší sílu rozdělit mezi 25 jehliček rovnoměrně rozložených nebo mezi třetinový počet, které od sebe odděluje klec, která se může sama o sobě vysrat? Takže já jsem zastánce jehliček i za cenu větší drbačky s instalací, i u kuličkových ložisk mám většinou lepší zkušenosti s volně loženými kuličkami než s klecovými (příklad: šlapadla starších kol, klecovky vydrží mnohem méně než kuličky ložené ve vazelíně)
Uživatelský avatar
Artifex
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 113
Registrován: úte dub 14, 2015 22:39:16
Bydliště: Brno

Re: Ihličky

Příspěvekod stotun » čtv čer 04, 2015 22:05:32

Právě, já bych se asi taky rači přikláněl k těm 25ti jehlám, že když je jich tam víc tak pravděpodobně víc vydrží.
A po kolika tisících kilometrech vám asi začne toto ložisko nebo celá klika tak kovově cinkat?
Mara
stotun
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon kvě 18, 2015 2:41:34
Bydliště: Snovídky

Re: Ihličky

Příspěvekod Pavel » pát čer 05, 2015 6:25:34

Záleží dle stylu jízdy, pístu, výbrusu, značky klikovky a ojnice. Někdy to cinká od začátku, někdy až po 30tis km.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Ihličky

Příspěvekod stotun » pát čer 05, 2015 22:14:26

Nojo asi je to kus od kusu, mě to mlátí jak prase a najeto má 7800km, ale znám Babettu co má najeto mnohem víc a motor běží jak obláček
Mara
stotun
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon kvě 18, 2015 2:41:34
Bydliště: Snovídky

Re: Ihličky

Příspěvekod Fajn-Tom » sob čer 20, 2015 12:13:50

jehlový ložisko je na životnost lepší než volné jehly. Jehli se mezi sebou při otáčení dotíkají a tudíš mezi nimi vzniká tření a dochází k dřívějšímu opotřebování a většímu tepelnému namáhání jehliček.
Například na spodním oku ojnice se dříve taky používali volné jehli (stadion, jawa 555), ale to jsou motory který netočí, dát to například do babetty tak je zadřených klik spousta. A proto se u modernějších dvoutaktů volné jehli už ani na horním oku nepoužívají
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Ihličky

Příspěvekod tuningrob » sob čer 20, 2015 14:09:52

Tak...a máte to.
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Ihličky

Příspěvekod kolos » sob čer 20, 2015 17:37:18

Tak na pístním čepu toho ty jehličky moc nenatočí... Pár mm tam a zpět, ale na ojničním je to úplně jiný fičák. Tam to jako argument pro klec beru.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Ihličky

Příspěvekod stotun » ned čer 21, 2015 17:48:16

noo...jako...zní to docela přesvědčivě... :?
budu o tom muset hluboce popřemýšlet, ale je pravda že na moderních motorech jsou ty s klecí a určitě to neaká chytrá hlava vymyslela
Mara
stotun
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon kvě 18, 2015 2:41:34
Bydliště: Snovídky

Re: Ihličky

Příspěvekod Pavel » pon čer 22, 2015 13:21:04

A podle mě zase opotřebení 25 jehliček vs. sotva půlky jehel, co jich je v jehlové kleci, mluví ve prospěch jehliček :) Menší plošné zatížení také udělá své.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Ihličky

Příspěvekod Fajn-Tom » pon čer 22, 2015 17:39:20

A není teda lepší bronzový pouzdro? Vem si jakou plochou se jehličky dotíkají pístního čepu, strašně malou. Pouzdro ma ještě o hodně menší plošné zatížení, to pak je životnost v řádu stotisíců kilometrů
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků