Stránka 1 z 2
Nápad jak zatěsnit vejfuk

Napsal:
úte kvě 13, 2014 23:12:19
od RottenFox
Dneska jsem měl konečně čas dodělat a ozkoušet takovej nápad:
Díly k zatěsnění a teplotně odolnej silikon:

Namatláno:

Na tý matce toho bylo moc, takže doupraveno:

Nasazeno:

A funguje to naprosto skvěle.

Fouká to akorát z tý trubičky v koncovce, nikde to neprofukuje ani nestříká olej.

Jezdil jsem s tim hodinu a silikon vypadá ok.

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Napsal:
stř kvě 14, 2014 10:18:27
od Pavel
Jak pak budeš sundávat tu zalepenou koncovku výfuku z pláště výfuku?
Jsem přesvědčen, že je zbytečné těsnit výfuk, pokud používáš kvalitní olej a máš dobře nastavenou bohatost směsi v celém spektru otáček. Pak výfuk není třeba čistit vůbec a nic z něj nekape. Já jsem třeba nalítal nějakých cca 6tisíc km a říkal si, že by to už bylo třeba vyčistit (dle manuálu co 2tis km) a tak jsem mrknul do výfuku, jak vypadá vložka a koncovka a byly jen tak trochu zamaštěné a téměř žádný karbon. Tak jsem ani nic nečistil.
Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Napsal:
čtv kvě 15, 2014 8:57:28
od RottenFox
Ty díly jsem nechal nejdřív zatvrdnout, než jsem je dal na stroj.
Důvody mám dva - štvalo mě, že mi to foukalo mezerou mezi matkou a kolenem dopředu. Druhej důvod je, že jsem si koupil novou koncovku, ta stará měla v sobě díry. No a ta nová koncovka misto aby se opřela o vložku, tak jednou stranou zajizdela dovnitř a pak jak byla křivě, tak to foukalo okolo.
A ani na tu koncovku nešla dát azb. šňůra, protože měla ty záda prostě jiný než origo.
Tímhle se to zpravilo a zároveň zatěsnilo.
Bohatost směsi teprve dolaďuju, ale nějak extra olej netekl.
A tobě to kolem kolena pod matkou nefouká?
Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Napsal:
pát kvě 16, 2014 12:06:51
od Pavel
Asi trochu fouká, ale špinavý to tam není.
Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Napsal:
pát kvě 16, 2014 12:46:56
od kolos
Mám v zásobě celkem dost azbestové šňůry (ani nevím kde se to doma vzalo.Asi dědictví) takže pod matku dávám azbest a to je samozřejmě bez problému, ale myslím si, že tak vysoké teploty tam nejsou, aby se tam nedalo nacpat např. instalatérské konopí. Nacpu tam co se vleze, utáhnu matkou, znovu povolím, doplním, utáhnu a musí to být naprosto těsné.
Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Napsal:
pát kvě 16, 2014 13:41:44
od ridchey
ja testuju gumovy O-krouzek 20/26 (20/3) a zatim dobry
Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Napsal:
pát kvě 16, 2014 13:48:11
od kolos
Okroužek taky dobře potěsní. Ale tím azbestem, nebo asi i s konopím bude ten spoj pevný a nebude se viklat, což u toho okroužku nevím, zda se to nechá tolik dorvat, aby se nerozmašíroval.
Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Napsal:
pát kvě 16, 2014 13:52:22
od jerzybrot
Čus, mám dotaz. Customizuju původní výfuk na svou 207. Koupil jsem tenkostěnnou trubku 25mm na svodové koleno. Tzn., že na tlumič již kvůli průměru nešla nasadit, tož jsem ho uřezal cca 3cm a to koleno hodlám navařit COčkem na pevno.
Co se chci ale zeptat, zda tam nechat tu trubku, aby těch cca 5cm "přečuhovalo" dovnitř tlumiče nebo zda to to navařit plynule. Díky.
http://www.mylms.cz/obrazky/babetta210/vyfuk.png
Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Napsal:
pát kvě 16, 2014 14:41:56
od RottenFox
Azbestový šňůry mám taky 3 anály, ale to snad patří na závit, ne? Mě to foukalo mezi matkou a kolenem ne závitem.
Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Napsal:
pát kvě 16, 2014 14:55:28
od kolos
Aha tak to jsi asi úplně správně nepochopil, jakym způsobem ten spoj těsní. Ten azbest prostě natlač do toho prostoru mezi koleno a závit výfuku tak, aby ti ještě chytla matice do závitu. Ten prostor se za závitem zůží na průměr, aby prošlo jen koleno, takže ta matice šňůru nezatlačí až do výfuku, ale pořádně ji stlačí a roztáhné, čímž dokonale ten spoj zatěsní (stejný princip jako ucpávka na ventilu). Je to nejlepší způsob napojení kolena na výfuk, jaký jsem zatím viděl.
Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Napsal:
pát kvě 16, 2014 17:08:36
od ridchey
no,tak O-krouzek zatim , zda se tesni bez problemu,tedy nepodfukuje,zaroven zachovava pruznost prave v tom spoji-ne vzdy je vyfuk s kolenem souosy,a kdyz treba laboruju s motorem nebo jinak potrebuju castejs sundat vyfuk,tak me vecne motani snury uz lezlo krkem,nehlede na spotrebu spagatku.
to Jerzybrot: kvuliva cisteni vyfuku by bylo lepsi si zachovat rozebiratelnost,tak ufiknout z vyfuku kousek,az na spravny prumer a navarit tam nastavec na stazeni kolene, neboli-varil bys tak jak tak,ale tady si budes moct cistit koleno i vyfuk.
a kde se ti podarilo sehnat tu trubku? taky bych to prubnul,jit do vetsiho prumeru kolene.
Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Napsal:
pát kvě 16, 2014 19:24:54
od tuningrob
U nas vodař tahal vodovodní potrubí a kousek tu zbylo, když sem to měřil je to o 1-2mm na pruměru větší než origo koleno, chci někdy časem pokus-omyl zkusit větší koleno tak použiju tuto trubku.
Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Napsal:
pát kvě 16, 2014 23:07:46
od RottenFox
Dělám ve fabrice, která se mimo jiné zabývá hlavně trubkami. Plast, měď, mosaz, železo, pozink, nerez. Průměry od 4mm do 34mm. Ale laborovat průměrem kolene mě nikdy nenapadlo. Proč?
Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Napsal:
pát kvě 16, 2014 23:25:46
od kolos
Větší světlost trubky= snažší průchod spalin=vyšší výkon.
Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Napsal:
sob kvě 17, 2014 0:01:53
od RottenFox
No ale jen tak to asi nebude, to už by tam měl každej lešenářskou trubku.
