Jak upravit motor pro získání výkonu?

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod butan » sob dub 08, 2017 12:45:22

A když tak mluvíme o babetťáckém motoru, tušíte někdo jak vznikly předfukové kanálky? Byl to pokus jak obejít patent konstruktéra Adolfa Schnürleho na vratný výplach, nebo jen tvořivost Povážských strojíren?
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 905
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod ridchey » ned dub 09, 2017 8:52:03

Dr.House píše:Na motoru B210 na podkovu není místo, klika má malý průměr, tohle se dává do fichtla


no, ale Korado (Puch) , má ještě menší a pri větším zdvihu... :-)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod Fajn-Tom » úte dub 11, 2017 23:19:10

ridchey píše:
Dr.House píše:Na motoru B210 na podkovu není místo, klika má malý průměr, tohle se dává do fichtla


no, ale Korado (Puch) , má ještě menší a pri větším zdvihu... :-)

a jaký má vnější průměr spodního oka ojnice?
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod RomanR » stř pro 30, 2020 0:38:00

Droopi píše:Chtěl bych tu probrat pár věcí, o kterých se všude samostatně hovoří, nebo se drží pod pokličkou, a mnoho lidí by zajímaly. Čtu teď nějaké knihy o 2T motorech, ale není nad osobní zkušenost. Třeba mi i poradíte nějaké vaše tipy, kdejaký detail může pomoci, a než se do něčeho pustím, rád bych věděl, nač si mám dát pozor. Začnu úvahou:

Základní myšlenka je tato - potřebuji získat výkon pro motor B210 tak, abych získanou sílu mohl proměnit na vyšší rychlost zpřevodováním pomocí pastorku a rozety. Seřízená B210 bez úprav se dá v maximu vytočit na 50km/h s originálním převodem 13/51. Aby se motor nevytáčel, je pro něj lepší jezdit do 45km/h. Maximální průměrnou rychlost při denní jízdě nad 200km jsme měli 37 km/h (vlastní zkušenost). Cílem je získat průměrnou rychlost 45-50 (max 55) km/h, což by mohl zvládnout převod 14/35 (63km/h ekvivalent - tedy odhadem maximálka 65-67 km/h při stropových otáčkách - to ale nepotřebuji). Chci tedy upravit výkon motoru, aby při převodu 14/35 měl sílu. Budeme dělat asi 8 motorů, pro celou partu, co jezdíme expedici.

Teď mám doma už náhradní motor B210 pro upravení. Pro začátek zkusíme nechat vyměnit a předělat vložku válce na 60 ccm, máme v Plzni výbrusárnu, čeká nás konzultace. Pro svou potřebu jsem teď sehnal karburátor Jikov ze staršího traktůrku - sekačky, který má difusor průměr 20,6mm. Otvor sání ve válci tedy zvětším směrem ke klice o cca 1mm, jeho šířku také o 1mm. Mám zachovat tvar oválu ve vložce? Bude tato úprava v pohodě, nebo je má myšlenka špatná?

Druhou věcí, se kterou chci něco dělat je výfuková část. Protože preferuji originální vzhled, chci jen zvětšit výfukový otvor směrem k hlavě o cca 1mm, a upravit šířku také o 1mm. V knížkách je zmiňována občasná úprava do jiného tvaru. Odvod spálených plynů bych chtěl zajistit větším průměrem kolene a k napojení do origo výfuku bych chtěl využít již používaného závitu pro utažení matice tak, že by se tlumič vešrouboval do kolene. To je zatím jen úvaha, ale mohlo by to jít.

Třetí věcí bude malý zásah do přepouštěcích hlavních a pomocných kanálků. Tady zatím studuji dostupnou literaturu, nechci dělat žádný extrém, určitě se podívám na slícování karterů s válcem, upravím náběh z klikového prostoru k válci a vyleštím, pomocné kanálky prodloužím asi o 0,1-0,3mm směrem k hlavě a zkusím zajistit výstup směsi pod úhlem 45 stupňů. Podle knih je hlavním účelem pomocných kanálků nasměrování směsi z hlavních kanálků pro lepší výplach válce. Pravděpodobně o nějakou drobnou hodnotu dojde i k rozšíření pomocných kanálků. U hlavních kanálků se podívám hlavně na náběh kanálků do válce a vyleštění, a u všech kanálků budu dbát hlavně na slícování válce a vložky. Jakým způsobem upravit šířku hlavních kanálků a hlavně otvorů ve vložce zatím netuším, musím sehnat víc informací.

Čtvrtou věcí je snížení hlavy asi tak o 0,3mm, vím že je strop 0,5mm, ale nechci nikde chodit až na hranu dosažitelnosti.

Vzduchový filtr budu řešit asi systémem pokus omyl, nabízí se vyloženě otevřené sání, ale nejdřív se budu zajímat o možnosti a chování motoru při běhu.
Na klapky sání jsem koukal, ale informací není moc, a i nabídka není žádný zázrak.

Smyslem tohoto vlákna je získat informaci, co je dobře, co je špatně, co je úplný nesmysl, jak by jste to řešili, nebo jak to máte udělané, a také získat rady jak na co jít. Nehodlám to mít za víkend, tenhle motor si dělám na hraní a učení. Většina z vás má větší zkušenosti, jen se do mne pusťte, ať se něco dozvím. Neznám lepší způsob na zjištění faktu, že se chystám udělat úplnou blbost, než je nastínit vám situaci a přijmout kritiku. ;)


Znal jsem maníka, který přestavoval motor ve Stadionu na Simpsona 70 ccm. Navařoval se hliník a upravovaly se u Stadiona kartery pro klikovku, válec, píst a hlavu ze Simpsona 70ccm. Jezdil s tím závody a údajně mu to jelo přes 100 km/h. No nevím, já bych do toho nešel. Max. bych doladil jen to, co sériová výroba zanedbala nebo odbyla. Babetta je opravdu stavěná jen pro rychlost 40 km/h. a pro zatížení do 75 kg. Vše nad tyto parametry je riziko jak pro životnost stroje, tak pro bezpečnost.
RomanR
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 125
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron