Jak upravit motor pro získání výkonu?

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod ridchey » úte črc 01, 2014 21:57:49

tak tak, lesteni kanalu se udajne uplatni pouze pro vysokootackove motory,kde smes proudi velkou rychlosti a nestaci tolik ulpet na stenach.

jinak k ladeni vyfuku, hodlam pri chvilce aplikovat tento postup do originalniho tlumice vyfuku,samozrejme,ze parametry budou jine.
take tam stoji za povsimnuti zminka o rozsirovani trubky kolene,ze ne vzdy je to zadouci atd...

http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-nav ... vyfuk.html
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod Droopi » stř črc 02, 2014 11:35:31

Tak proběhla konzultace na dvou místech, kde se věnují výbrusům a 60 ccm bude skutečně problém. Max udělají 6 výbrusů. To se mi ale nelíbí, zatím budu hledat řešení, když ho nenajdu, budu muset udělat úpravu na 50tce. 70tka už je moc. Mám teď dva válce, tak jeden zkusím udělat na těch 50 a uvidím.
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod Dr.House » stř črc 02, 2014 11:42:57

max 6 výbrusů? pokud ti nevadí že by jsi musel válec odeslat tak pan Bašek https://plus.google.com/102561484845741 ... l=cz&hl=cs, píst 42mm ti dodá buď on a nebo si ho koupíš na fichtlkrámku a on ti k němu udělá výbrus což by ale měli zvládnout v každé brusírně
Uživatelský avatar
Dr.House
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 224
Registrován: ned kvě 01, 2011 8:58:43
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod Droopi » stř črc 02, 2014 19:55:56

No hlavní věc, co mne u tohohle řešení štve je, že po odjetí tohoto výbrusu je válec na vyhození. To se na to raději vybodnu. Teď jsem se projel na zelené. Mám ji udělanou, ale motor je bez úprav. Převod je 14/51, jel jsem naplno 23,5km do rodné vsi a zpět. Dva kopce na jedničku, ale... průměrka 43,2, maximálka 57,8. Docela mne to potěšilo, u upraveného motoru bych se tedy na požadovanou průměrnou alespoň 45-50 dostal už s převodem 14/47, a ještě by mi zbyla síla do kopce. V úvodu tedy ustoupím od změny obsahu, a zkusím upravit válec, sání, karburátor a výfuk. Teď když jsem jel mne brzdil buď výfuk, nebo sání, pocitově jsem měl rezervu, ale nemohl jsem se do ní dostat.
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod Dr.House » stř črc 02, 2014 19:59:17

nebo můžeš koupit píst 41,75 pak máš rezervu ješt na jeden výbrus, ale je to rezerva nerezerva někdy jeden výbrus nestačí na překrytí rýh atd., seriový motor brzdí k vytočení do vyšších otáček hlavně časování kanálů
Uživatelský avatar
Dr.House
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 224
Registrován: ned kvě 01, 2011 8:58:43
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod ridchey » stř črc 02, 2014 20:16:44

no a hlavne zapomen na nejakou silu s prevodem 14/47, foukne vitr doprotivky a je to znat....
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod Droopi » stř črc 02, 2014 20:21:23

Na přepoušťáky se taky mrknu, ale nic extrémního. Já nějaké zvyšování obsah výbrusy řešit nechci, dřív nebo později je stejně budu dělat, nechci si ničit válec zbytečně několika výbrusy najednou. Mám teď nahouby období, pořád v práci, stavím barák a čas na dílnu skoro žádný :( Možná až bude špatné počasí, nebo zima, do té doby motor rozhodím a zkouknu, co je v pohodě a co chce měnit, a seženu si potřebné věci. Mám to na hraní, tak je čas.

Ridchey - u upraveného motoru by neměla být ztráta způsobená převodem poznat - tedy u takového. U ostřejšího převodu už s tím ale počítám. Teď mám na neupraveném 14/51, poznat to je trošku do kopce, ale ne moc. Úpravy tohle musejí dohnat, jinak by nemělo smysl něco dělat ;)
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod Droopi » pát črc 04, 2014 9:29:35

Mohl by mi někdo fundovaný vysvětlit rozdíl mezi klapkovým a šoupátkovým karburátorem + jejich výhody, či nevýhody?
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod PetrT30 » pát črc 04, 2014 17:07:22

Za šoupátkový karbec (co máme my) se dává klapka sání.
Pokud chceš jen o něco zvednout výkon tak to načasuj tak jak si napsal v prvním příspěvku (bez toho výbrusu) a myslím, že budeš max. spokojenej.
Já už takto podobně jezdím třetím rokem a nic neopravuji (jak psal Pavel). Jen jsem udělal lepší brzdy a nové obložení na spojkách.
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod ridchey » pát črc 04, 2014 19:20:31

myslim,ze mel na mysli ne zpětnou klapku,ale otočnou klapku,ktera je místo soupatka....
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod Droopi » pát črc 04, 2014 21:48:56

Presne tak...mam jeden karburator,ktery ma klapku na cepu misto soupatka a nikdo mi nevysvetlil rozdil - vyhody a nevyhody. Protoze treba auta maji taky klapku. Neni karburator se soupatkem jen starsi verzi karburatoru? Petre,jestli s tim jezdis,jaky mas prevod,kolik vazis,jak to jede,jake rychlosti dosahujes,co spotreba? Povidej ;-)
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod alexandr-t » pát črc 04, 2014 23:10:41

Trošku se vetřu hehe:D Šoupátkový karburátor není evolučně starší typ, vždyť na velký motorky se dávají šoupátka normálně pokud vím...

No a teď to hlavní. Včera sem v práci sundal válec že si ho upravím podle toho co mě napsal Fajn-Tom a málem mě trefil šlak. Někdo se v něm už hrabal! :mrgreen: . Spodní hranu sání mám od vrchu vložky asi 63mm (origo míra by měla být 59,6mm). Výfuk by prý měl origo mít 30,5mm, já naměřil asi 27mm. Samozřejmě sem měl za to, že jezdím na origo načasovaným válci, takže sem koupil DellOrto SHA 1214 a výfuk mám origo jen se zkráceným kolenem a vyhozenou tlumící vložkou. Takže napykaču, kdybych to věděl, koupím větší karbenátek.

Převod mám 11/35, vzádu 2,5ka guma. Když se to s mýma 65kg rozhoupe z nějakýho klesání a neni mě líno zalehnout, tak je tam 80km/h cobydup. Nejvíc se s větrem v zádech rozjela někam kolem 90...

Olej používám červené Castrol 2T, normálně stojí asi 200/l. Míchám 1:40 a funguje supr (docela se divim, protože to dost honim a kdybych měl počítat kolikrát poprskané válec jenom zasyčel tak se nedopočítám). Ale pozoruju že dost záleží na benzínu. Normálně tankuju obyčejnou 95ku kvality kdoví jaké a jede to, ale když sem zkusil Vervu 100 od Benziny, tak kromě té modré barvy mě to vubec nenadchlo. Motor se nechtěl v zátěži tak vytočit, tam kde dřív nebyl problém se dostat skoro na 85km/h, sem se nedostal přes 75...ale na druhou stranu se mě zdálo že ve středních otáčkách to mělo malinko větší krouťák (možná placebo). Každopádně bez pořádné komprese nevyužiješ potenciál toho 100oktanu.
Tím sem chtěl jenom říct, že záleží i na tom, co do toho naliješ. Mám zálusk na Optimal 95 od Eurooilu. Když sem ho tankoval do upravené stovky, tak bylo poznat, že jede uplně jinak.

A na závěr, ač mě za to Pavel asi sežere i se spojkama a unašečem jako zákusek, musím veřejnosti sdělit, že koketuju i s myšlenkou na n95+e85.
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod ridchey » sob črc 05, 2014 5:56:45

jelikoz jezdim jednou za rok zavod ,kde je to kopec nekopec a mejch 120 kilo taky neprehlidnes,tak je otazka paliva taky dulezita.
vesmes jezdim jen na shell, pro normal jezdeni davam 95, a pred zavodem je na nej vyladeno. na zavod jsem uz nekolikrat dal racing 95, rozdil je snad jen ve vetsi kultivovanosti chodu,mozna malinko presnejsim naladeni volnobehu,a mozna lepsi tak do kopce(ale jen mozna) , ovsem oproti standartni 95 malinko mensi maximalka.
jinak cim vetsi cislo oktanu,tim mensi nachylnost k samozapalum ve vyfuku,tedy je to lepsi pro vysokootackove motory.
a to i u poladene babetty nevyuzijeme. tedy jak rikas,mozna placeboefekt,ale rozhodne vetsi pruvan ve šrajtofli.

testoval jsem i jizdu na cisty E85 (bez uprav nastaveni karbecu) - prska to,nechce se tomu,je to gumove,a kdyz uberes plyn,tak to jeste chvili tahne :-)
pomer E85:N95 50:50 je uz lepsi,vykon nahoru nejde,ale pocitove se snizila spotreba, odjel jsem na tom jeden zavod.
problem u toho to je- spatna misitelnost s olejem, kdyz to namichas a hned spotrebujes,neni problem,ale nechat to stat nekde tyden a pak vyrazit,pruser na ceste.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod alexandr-t » sob črc 05, 2014 13:44:16

No tak na čistá e85 to bez přenastavení karbecu nepojede, to je jasný. E85 má jiný stechiometrický poměr než benzín (cca 1:14,7). Osobě v autě jezdím na n95+e85 (zhruba 50/50) a zdá se mě že nahoře to je živější. Upraveno nemám, protože se mě nechce kupovat jednotka kvuli prodloužení doby vstřiku (teoreticky stačí i regulátor tlaku paliva). Ale vím že kluci co ladili škodovácký motory na ethanol, tak základ je samozřejmě přetryskovat a nastavit větší předstih, protože e85 hoří pomalej. Samozřejmě je lepší i zvýšit kompresi, aby to mělo fakt přínos a využilo se oktanový číslo. No a když už se staví motor, ať už 2takt nebo 4takt, tak i změna časování žejo :).
No a pak to chce hlavně silný nervy na to nekonečný ladění, myslim že Nepér mě dá za pravdu jaký to je i když u něj jde o Fávo...ale zatraceně hezký Fávo :)
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod Droopi » ned črc 06, 2014 9:50:46

Alexandře, máš to ještě rozebrané? Nekoukal jsi na parametry hlavních a pomocných přepoušťáků? Taky je máš změněné? O kolik a kam? To bych potřeboval vědět.
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků