Jak upravit motor pro získání výkonu?

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod janeon1 » pon říj 13, 2014 15:03:01

hlavu mi upravil soustruznik za par kc, z almetu mi napsali ze maj jen 5ty vybrus tj40,25mm... coz je problem protoze ted mam vrtani 41,5 a jsou tam ryhy potrebuji to na 42rovnych. kde tedy vzit pist?
janeon1
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 98
Registrován: stř led 14, 2009 23:44:15
Bydliště: Opava

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod Pat » pon říj 13, 2014 15:11:03

ehm, musim ti rict ze jsi vul kdyz delas vybrus bez pistu
nejdriv si musis sehnat pist a pak az delat vybrus, navic pokud jsou ve valci takovy velky ryhy tak ho zahod a sezen jinej, kde udelas vybrus na 40.25
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod janeon1 » pon říj 13, 2014 18:08:23

jediny vul jsi tady ty. Ja nepisu ze mam valec vybrouseny na 42 a shanim do toho pist. Me posledni vrtani bylo 41,5 jak jsem psal a kvuli rýze ho ted potrebuji, a chci, prevrtat na 42mmgh a jen se ptam kde sehnat pist. Brouseni je vec druha
janeon1
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 98
Registrován: stř led 14, 2009 23:44:15
Bydliště: Opava

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod wenca084 » pon říj 13, 2014 18:20:47

Já myslel , že scháníš 1 kroužkovej píst , jestli klasika 2 kroužkovej , tak ti můžu dát kontakt na pána co dělá výbrus 42mm a ten píst sežene ( asi madarskej ) , ale furt lepší než čína.

Já jsem trochu natvrdlej - soustružníka bych sehnal , ale co se na ty hlavě má přesně upravit. Díky
Babetta 207/500 , Simson SR 70
wenca084
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 359
Registrován: úte led 14, 2014 3:09:14
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod Fajn-Tom » pon říj 13, 2014 19:41:16

Pat píše:Vsak proto sem rikal ze zaobleni hlavy a pistu ignoruju, protoze se to +- vyrovna a muzu pocitat primo plochu pistu (resp. plochu valce). Sem aspon rad, ze sem to spocital dobre :)

nic se +- nevyrovná, protože se to vůbec netýká objemu motoru. Originál hlava má kompresní objem asi 6ccm, já běžně jezdním 4ccm, takže jsem ji o 2ccm zmenšil Znamená to, že jsem si zmenšil i objem motoru?? Samozřejmě že ne :)
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod janeon1 » úte říj 14, 2014 23:06:39

tak vse vyreseno. fichtl kramek zase bezi,snad to vsechno prijde... pocitam ze pist za 200kc nebude zadna hitparada, ale snad neco odjede :lol:
janeon1
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 98
Registrován: stř led 14, 2009 23:44:15
Bydliště: Opava

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod janeon1 » čtv říj 16, 2014 18:01:33

muze mi nekdo zvazit prosim origo pist s krouzkama. nejlepe bez cepu ale to je jedno. chci vedet jaky je rozdil mezi seriovym doukrouzkovym s prumerem 39-40mm a jednokrouzkovym 42mm
janeon1
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 98
Registrován: stř led 14, 2009 23:44:15
Bydliště: Opava

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod Pavel » pát říj 17, 2014 13:28:02

Ahoj, nepokládám se za experta, nicméně zrovna v pístech jsem si dělal nedávno pořádek a zjistil jsem toto:

Písty různých výbrusů se odlívají v různých formách. Myslel jsem, že bude píst vyššího výbrusu těžší, ale byl jsem překvapen, že byl lehčí než píst 0. výbrus, i když je rozměrově větší. Je to dáno různou tloušťkou stěny pístu, resp. tvarem odlívací formy. Už vůbec nemá smysl se zatěžovat nějakým vážením pístu. Dokonce i písty stejného výbrusu od stejné firmy každý váží jinak:) Ten rozptyl tam je i 2 gramy na zcela identické písty.

Písty váží většinou něco kolem 62gramů +- 5g + kroužky

Takže pro mě z toho plyne na závěr takové poučení, že pokud chci, aby mi moped jezdil co nejlíp, musím nechat na každý píst nechat vyvážit klikovku (myslím píst, čep, kroužky).
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1356
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod janeon1 » pát říj 17, 2014 18:46:30

aha. díky za tvou odpoved myslel jsem ze to bude vsechno plus minus stejne a nenapadlo by mne ze pist vazi podle ´´nalady´´

kdyz jsme u toho vyvazovani:zna nekdo nekoho nebo nejakou firmu co umi vyvazovat kliku na 2T jednovalec? oslovil jsem nekolik lidi/firem a nikdo to nedela
janeon1
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 98
Registrován: stř led 14, 2009 23:44:15
Bydliště: Opava

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod ridchey » pát říj 17, 2014 19:17:18

na youtubku je nekolik navodu a postupu,kde ti to alespon priblizi problematiku.
faktem je,ze taky neznam v okoli nekoho,kdo by to delal.
tak mi asi nezbude,nez se do tohona svem motoru taky pustit sam,jak najdu cas....
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod janeon1 » pát říj 17, 2014 21:59:13

na netu je i par ceskych psanych navodu jak na to ale radsi bych to sveril odbornikovi, jenze nikdo neni. pocitam ze motor bude tocit 8-9tis a v techto otackach bych rad aby byl vyvazen.. magneto bych taky potreboval dynamicky vyvazit, mam ho ubrane na max ale neni vyvazene a uz mi odeslo dvakrat lozisko na klice...
janeon1
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 98
Registrován: stř led 14, 2009 23:44:15
Bydliště: Opava

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod jarmil » pon led 09, 2017 10:36:36

Zdar chlapi, nechci zakládat nové vlákno, tak to hodím sem. Mám jeden motor B210, kterou chci - říkejme si tomu jak chcete - já říkám otevřít. Ne tuning, ale otevření. Jelikož z logiky věci těch 50ccm3 v babettě může dát podobný výkon pionýra. Nechci zde opět rozpoutávat polemiku o vhodnosti, koupi jiného stroje, ap. To prosím ne. Chci jen radu.
Takže sériová babetta je kvůli legislativě zavřená hlavně válcem.
Tedy:
- saní - si vyřeším sám - větší difuzor (tedy karburátor, kolínko, a případně vetší otvor ve válci). Dle tabulky na http://tdox.sweb.cz/350/cas.html je otvor 18x21 mm, to se zdá dost na to, když budu mít kolínko a difuzor 16mm případně 18mm.
- výfuk - si opět vyřeším sám - vyrobím nové koleno výfuku a případně upravím koncový výfuk. Výfukový otvor ve válci by možná bylo vhodné zvětšit. Co myslíte?
- časování, respektive úprava kanálů ve válci - tady nevím. Chci nechat udělat úpravu těchto kanálů.
Můj dotaz zní - máte někdo ověřenou funkční úpravu která pomůže? Nechci žádné laborování, ale prostě nějaký popis nebo lépe výkres. Ideálně na vyšší krouťák v nižších otáčkách. Často jezdím na hraně mezi jedničkou a dvojkou. Jednička v pohodě, dvojka ještě ne. Nechám to udělat, tak aby jasné jak.
Díky.
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod Pavel » úte led 10, 2017 19:13:30

Obávám se ze své praxe, že si tyto informace každý střeží jako oko v hlavě a jen tak ti to někdo neposkytne. Jediná volně dostupná úprava na tomto fóru je ta maďarská úprava. Co ti ale můžu vřele doporučit, je sehnat si v okolí nějakou tuněnou Babettu nebo motokáru s Babetta motorem a pak si to rozebrat a inspirovat se. Takto investované peníze určitě budou stát za to, než se roky drbat s pokusy úplně od nuly.

Co ti ale můžu doporučit veřejně, je karburátor a to Dellorto SHA 16.16, ten jsme v rámci BkB otestovali jako top karbec pro tuněné Babetty. Funguje hned, jde za plynem, malá spotřeba.Akorát musíš naladit správnou trysku a tlumení sání.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1356
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod jarmil » úte led 10, 2017 21:40:37

Maďarskou úpravu jsem tak nějak úplně nepobral. Uvádí se, že se nemusí vylisovávat vložka a přitom je to úprava na vložce uvnitř válce. Pokud budu mít zajetý válec s pístem, tak si nedovedu představit, že to budu nějak zevnitř brousit anebo pilovat (nejsem gynekolog) bez rizika poškození stěny vložky.
A co se týče rady bližnímu svému. Lidi v těch druhých hned viděj kurvy, pokud z toho něco nekápne, nedej Bože, aby to náhodou nechtěl zpeněžit. Tím teď nemyslím členy fóra, tady jsem zatím vždy víceméně pochodil, pouze lamentuju nad situací ve společnosti. Lidi drazí, bavíme se tady o starejch vykopávkách, které udržujeme možná s nostalgie, možná z jednoduchosti dílů, že když něco pokazíme, dá se to ještě zpravit. Zkrátka určitě úprava válce nemůže být považováno za nějaký vejvar. Přeci jen to chce nějakou vybavenost, zručnost, zkušenost, prostě člověka od fochu. A bohužel těch šikovnejch a pracovitej a hlavně ochotnejch strojařů ubývá. Kolik takovejch válců se za rok v republice udělá? Mám na mysli úpravu vložky. Musí se vylisovat vložka, upravit válec, znovu vlisovat a udělat výbrus. Kdo se do toho bude pouštět, pokud s tím nebude mít zkušenost? Jako přivýdělek možná, ale na zbohatnutí to není.
Nechci to zadarmo. Nebudu to dělat, musí to udělat někdo, kdo tomu rozumí. Šlo mi jen o výkres, co funguje. Pokud víte o někom, kdo to dělá a má s tím zkušenost, prosím o SZ. Já tohle tisíciletí nechápu. Vše pro peníze a za peníze. Prvobytně pospolná společnost, to bylo něco. žádný love, ale služby nebo produkty. Já Tobě obilí, ty mě boty. To jsem se zas rozjel.
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: Jak upravit motor pro získání výkonu?

Příspěvekod Fajn-Tom » úte led 10, 2017 22:28:59

Já na to mam trochu jiný názor. V té společnosti lidí co se pohybuji každý rád poradí, ale jen když mu to k něčemu bude. Pokud někdo neví uplný základy, který se daj dneska na internetu dohledat, tak mu nemá cenu nic vysvětlovat protože to stejně nepochopí. Já když jsem začínal, tak mi taky nikdo nic neřekl jako to mam udělat. A tak jsem udělal první válec podle sebe, ukázal se na závodech a začal jsem se tam s těma chtřejšíma bavit. Řekl jsem jim co jsem zkoušel, jak to jede a tak. A oni mi poradili, ale ne, že by řekli udělej to takhle a takhle, ale řekli mi co je špatně a bylo jen na mě abych přišel na to jak to udělat správně. Kdyby mi před lety někdo dal výkres válce, který by jel to dobře, tak mi to je uplně k ničemu, protože bych nevěděl proč to jede tak, jak to jede a neposunul se dál.

Pokud by každej vykecal všechno co o motorech ví, tak ho časem bude umět upravit už jen pár lídí. Zbylí by si jen stáhli vykresy a dál se o to nezajímaly.

Ale abych tu nemlel jen kraviny, tak se zmíním že před asi 4 roky jsem tu dával výkres na úpravu válce. Dokonce jsem teď v pc našel dva výkresy na válce, který jsem dělal některým zde na foru. Ale oni si za to zaplatili a tak nevim jestli by chtěli aby výkres jejich válců byl teď veřejný.
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron