od uživatele kompressor33
) Popíšem vyrobenú úpravu, ktorá bola odskúšaná. Na valci sa upraví horná hrana výfukového kanála z 30,5 mm na 30 mm a jeho šírka zo 17,5 na 19 mm. Dolná hrana sacieho kanála sa upraví z 59,6 mm na 60,6 mm. Šírka sa nemení. Zraziť hrany kanálov 0,3 mm pod 60 stupňami. Hlavu valca upraviť na kompresný pomer 13:1. Karburátor JIKOV s priemerom 17 mm z Pioniera. Upraviť dosadaciu plochu pre koleno sania na valci. Nezávislé sanie. Urobiť na valci plynulý prechod od výfukového otvoru vo vložke na otvor s priemerom 25 mm. Výfuk: popis: prvá trubka s priemerom (písané priemery sú vnútorné priemery) 25 mm dĺžky 340 mm, prvý kužeľ s priemermi 25 a 80 mm a s dĺžkou 380 mm, valcová časť výfuku s priemerom 80 mm a s dĺžkou 80 mm, protikužeľ s priemermi 80 a 18 mm a s dĺžkou 105 mm, trubka pred tlmičom hluku s priemerom 18 mm a s dĺžkou 120mm. Otvory v tlmiči by mali byť minimálne 18 mm.
Výkon: 2,85 kW pri 5800 rpm. Max otáčky 9500 rpm. Spotreba 2,6 l/100 km.
Díky za tvůj čas a snahu. Bohužel v obou příspěvcích je výroba nového výfuku, což je nad mé možnosti. Do toho se pouštět nebudu. Uvažoval jsem o tom, že napasuji trubku 25mm na výfukový kanál (v podstatě udělám nové koleno výfuku) a pak jej zúžím, aby pasovalo do původního tlumiče výfuku. Tohle snad pomůže.
A co se týče těch úprav sacích a výfukových otvorů, to by se asi dalo realizovat. Podle všeho to vychází z maďarské úpravy, kde tady někdo na fóru uvádí, že není třeba vylisovat vložku. Upřímně si dost dost dobře nedokážu představit, že zajetý válec budu nějak zevnitř "pižlat" bez reálného nebezpečí poškození povrchu vložky. Nebo je na to nějaký sofistikovaný postup?
Doplněno od Pavla:
Co se týče maďarské úpravy, je to taková menší úprava už od pohledu, nic brutálního. Babetta s tím bude o něco svižnější a určitě s tím můžeš v pohodě jezdit na výlety. Ale jaký bude mít výkon a maximálku, to ti neřeknu. Výhodou této úpravy je fakt, že ani nemusíš vylisovávat vložku, že si to uděláš doma na koleně, když budeš mít zakoupenou nějakou vhodnou frézku a disponuješ stojanovou vrtačkou.
Mám tomu rozumět tak, že válec upnu do svěráku, do vrtačky dám frézku (jakou?) a celý proces provedu tímto způsobem. Tedy odfrézování vložky přes sací a výfukový kanál?
Můžu to udělat na fréze, ale potřeboval bych vědět, jakou frézku je potřeba koupit. Předpokládám, že nějakou prodlouženou, ale nevím průměr, kvůli rádiusu v rozích. Navíc ty kanály jsou ve válci šikmo, pokud provedu odfrézování, tak o ten sklon přijdu. Musí se to nějak doupravit?
Je možné toto aplikovat i na válci 207? Tam ty kanály jsou podstatně menší.