Zavareni motoru?

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Zavareni motoru?

Příspěvekod ninja » úte dub 15, 2008 14:16:58

Mam 210ku, jezdi dobre. Vcera bylo teplo, pri ceste do dlouheho tahleho kopce na dvojku najednou motor zacat ztracet vykon, nechtel podradit na jednicku a chcipl. Na minuktu jsem zastavil, babetu roslapal a motor naskocil, pokracovla jsme dalsich cca 500 metru dal bez problemu. Pak opet to same: Dvojka drzela, nechtela podradit a motor chcipl.

Pote nesla ani rozslapat, neco kladlo velky odpor, jaky by tam bylo neco zaseknute. Motor byl hodne horky. Tak jsme dosplapal domu, bylo to jen kousek. Zaparkoval jsme a nechal babetu odpocinout. Po hodine jsem ji zkusil nahodit na vse v poradku, hned na prvni skrtnuti motor naskocil a jel v poradku.

Tusite cim to mohlo byt? Byl to jen zavareny motor z toho dlouheho kopce? Nikdy se mi to preditm nestalo a to do toho kopce jezdim vzdy bez problemu, i ve vetsim vedru. Hlavne me vystrasilo to zaseknuti, na stojanu ani na rozlsapani to neslo, zadni kolo a slapky zaseknute. Bal jsme se ze je neco zadreneho (at uz spojka nebo pist moturu).

Natankovano mam Natural 98, olej 1:50.
Uživatelský avatar
ninja
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: pát bře 30, 2007 11:03:04

Příspěvekod Woozie » úte dub 15, 2008 14:53:28

Určite si trochu pridrel. Tiež sa mi to stalo... Odporúčal by som viac mazať. Aspoň 1:33 vo veľkom horku...
Babetta = Legenda Česko-Slovenkého motoristického priemyslu!!!
It's all just about motorbikes.Always has been, always will be!
Uživatelský avatar
Woozie
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 210
Registrován: sob led 06, 2007 13:20:25
Bydliště: Trenčín SK

Příspěvekod Duro » stř dub 16, 2008 7:58:08

Ale ak Ti to nepodraduje do jednotky a predtym to normalne fungovalo, tak to bude treba pozriet aspon radiacu spojku. V horsom pripade aj volnobezku - pozri napr. http://www.speaker.cz/motoboard/viewtop ... epodraduje
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK

Příspěvekod oswald » stř dub 16, 2008 16:09:11

Woozie když budu dávat v létě víc oleje myslíš že se to líp uchladí? A nebude to mít vliv na tah motoru jako že by se to mohlo dusit. :?:
Kam nedojedu tam došlapu ale je to dřina:-) 207 válec hlava píst
210
oswald
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 31
Registrován: pát úno 08, 2008 19:16:47
Bydliště: Praha

Příspěvekod Woozie » stř dub 16, 2008 17:42:36

oswald: Ja mažem trvale 1:33 všetkými nenávideným M2T rozhodne to nemá vpliv na výkon.
A že to lepšie uchladí je snáď jasné - Menej oleja :arrow: Väčší odpor :arrow: Väčšie teplo.

Zase netreba to v tom oleji utopiť.Píšu 1:50 ale v horúcich mesiacoch by som tak málo určite nedával. Najmä ak používaš M2T a pod. ktoré maže len do učitej teploty :wink:
Babetta = Legenda Česko-Slovenkého motoristického priemyslu!!!
It's all just about motorbikes.Always has been, always will be!
Uživatelský avatar
Woozie
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 210
Registrován: sob led 06, 2007 13:20:25
Bydliště: Trenčín SK

Příspěvekod Starec » čtv dub 17, 2008 6:21:11

Ninja: Nemenil si v poslednej dobe radiacé čeľuste? Ak áno bolo by ich dostatočne zajazdiť, ( zatiaľ nejazdiť do kopcov) alebo z nich jemne zbrúsiť, môže byť že obloženie je hrubšie a preto ti včas nepreradí do dvojky. Ten motor si určite trocha zadrel. Ako? to by si videl až keď zhodíš valec. Ak to bolo lem jemné zadretie, stačí používať viac oleja do benzínu ako tu už radia. Časom sa to zabehne bez problémov. No ovšem ak mašina stratila na výkone, čím skôr to rozhodiť a zistiť rozsah zadretia a vymeniť poškodené časti.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod ninja » čtv dub 17, 2008 10:28:20

Starec píše:Ninja: Nemenil si v poslednej dobe radiacé čeľuste?


Nemenil. Asi to bude male oleje ve smesi. Za tepla se kov roztahuje, olej taky hure funguje, takze jsem asi opravdu trochu pridrel.

Otazka je co s tim. Po vychladnuti motor toci dobre. Mam se tim tedy nejak zabyvat? Nebo staci vice mazat a ono si to poradi?
Uživatelský avatar
ninja
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: pát bře 30, 2007 11:03:04

Příspěvekod Starec » čtv dub 17, 2008 17:45:33

Ako som už písal, ak motor nestratil výkon, stačí teraz trocha viac oleja, ono sa to znovu zabehá.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod spedo » čtv dub 17, 2008 19:26:15

Mam podobný problem.Stalo sa mi nieco taketo: Isiel som sa previesť a ked som presiel cca asi 1km tak ma trhlo.Tak som prepol na retaz.Nechal som ju oddychnuť.Asi pol hodinu.Babeta isla zase dobre, ale presiel som cca asi 1km a opat to iste.V com je problem? Starec pomoz mi prosim.
spedo
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 84
Registrován: čtv dub 10, 2008 20:44:04

Příspěvekod Starec » pát dub 18, 2008 17:56:54

Spedo: Mohol by si popísať dáko ako sa prejavovalo to trhnutie, či sa motor zablokoval, ťa len pribrzdilo, alebo čo sa vlastne dialo z motorom. Píšeš, že si prepol na reťaz, to znamená že motor bežal ďalej?
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod spedo » pát dub 18, 2008 19:26:46

No ono to bolo takto: Isiel som sa previesť presiel som asi tak 1-2km a babetou potom tak trhlo ze ma skoro prehodilo cez volant. Stalo sa to v priblizne 30km rychlosti. Tak som si prepol na bicyklovanie a isiel som domov. O takych 10-15 min som to isiel otestovat babca isla dobre, ale ked som presiel zase par km opat to iste.Isiel som domov vycistil som sviecku a isiel som sa previest robilo to zase.Tak som to radsej prestal robiť aby som nieco este viac neposral. Myslel som ze je nejaky pridrety motor alebo nieco take.(Stalo sa my to este as niekedy koncom minuleho roka) tak som to nechal tak.Pred tyznom som sa na to mrkol, zhodil som hlavu, a potom aj valec, lebo sa mi zdalo ze piest je daky zanesený.Ked som sa pozrel do valca tak som tam videl miene ryhy ale fakt mierne. Neviem ci to moze mat nejaky vpliv na cinost motora niekto my povedal ze tam ryhy nesmu byt ale neviem do akeho rozsahu. A povedal ze treba výbrus. Na pieste je napisana 1 aky treba potom kupit piest?. Starec dufam ze ti to staci. Ak vies kde v Banskobystrickom kraji robia vybrus daj vediet. Starec za radu ti dakujem a budem moc moc vdacny a aj inym clenom fora. Ak chces dalsie info to babci daj vediet.
spedo
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 84
Registrován: čtv dub 10, 2008 20:44:04

Příspěvekod Milos » pát dub 18, 2008 20:54:16

To pridieranie motora sa stalo uz raz aj mne. Ked som isiel do vacsieho kopca na jednotke a nestihalo chladit lebo som isiel pomalicky. Motor zacal stracat vykon, tak som ho vypol na 5 minut, ochladil sa a potom letel do kopca ako raketa. Mal som to rozobrate a neni tam ziadny naznak po zadreti (keby som tam mal M2T tak motor mozem vyhodit :D )

No, a ten tvoj problem sa mi vobec nepaci! Ako keby vobec alebo len malicko ti mazalo motor. Aky olej lejes do benzinu a akym pomerom? A robi ti to aj ked sa dlhsie vozis po rovine?
BABETTA 215.021 s motorom 210 ,300km , 13/35z rozeta.
KED TA VSETKO ZRADILO, POMOZE TI MAJZEL KLADIVO !
Uživatelský avatar
Milos
Začátečník...
 
Příspěvky: 8
Registrován: pát úno 08, 2008 10:46:06
Bydliště: Stranavy okr. ZA-SK

Příspěvekod Starec » sob dub 19, 2008 8:13:41

Po prvé: Tie ryhy by tam samozrejme nemali byť. Znamená to že niečo sa v tom valci dialo, pravdepodobne si to trocha zadrel. Po druhé: To zablokovanie by som nepripisoval zadretiu. Motor sa prejavuje inak keď sa zadre. Postupne začne strácať výkon, motor stráca otáčky až sa zastaví a nejde sním pretočiť. (chytne sa) Po vychladnutí sa dá znova nahodiť. Síce stalo sa, že motor odrazu zablokoval, ale to sa stáva ak ho poriadne prehreješ hore kopcom, až tak že je tesne pred zadretím, dôjdeš na vrchol a rozbehneš sa na plný plyn dole. Motor sa ešte nestačil ochladiť a už ide do maxima, tak vdedy odrazu zasekne piest. No ale ako opisuješ tak to by nemal byť tvoj problém, ale mohlo sa to stať. Mne sa zdá ako by sa niečo zaseklo v prevodovke. Zvykla ( veľmi zriedka, ale stava sa to) robiť voľnobežka (predlohová hriadeľ). Niekedy sa zvykne ulomiť z ozubenia kúsok a ten sa olejom dostane medzi ozub. kolieska a tiež zablokuje. To sa tak na diaľku fakt nedá zistiť. Odporúčal by som ti najprv dať urobiť ten výbrus ( zistím adresy a napíšem ) a ak by to blokovanie pokračovalo tak rozhodiť motor a prezrieť prevodovku, alebo to všetko spraviť komplet naraz, aby si to nemusel dvakrát rozoberať.

Po tretie: Miloš ako si si iste všimol tu nie je hlavní problém pridieranie a mazanie, ale to že motor zrazu zablokuje. Tak nerozoberaj tu mazanie a neopisuj že sa to aj tebe stalo ( nestalo, tebe neblokovalo nič) , ale pomôž ak vieš k tomu blokovaniu. OK.

Doplňam.

Výbrus robia niekde v Lučenci ale adresu neviem, skús sa skontaktovať s členom môjho fóra, on je stade, je Babetťák, určite bude vedieť adresu. Jeho nick: Zdema mail: zdm@pobox.sk
No ale ja by som ti odporúčal túto adresu: http://krsak.szm.sk/ dojednáš to, pošleš a o dva týždne to máš späť. Dopasuje ti už aj piest, krúžky a máš po problémoch. No a ceny sú prijateľné. Dnes je už problematické kupovať piest a krúžky bo sú všeliaké označenia a stáva sa veľakrát nepasujú rozmery.
Tak držím palce, aby si to v pohode zmakol.
Naposledy upravil Starec dne sob dub 19, 2008 9:00:25, celkově upraveno 1
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod spedo » sob dub 19, 2008 8:47:38

Starec. Nemohlo sa to stat aj zlim miesanim zmesy? ten tak od oka robilo sa o dlhe roky olej M2T. A este pretazovanim, ze sme sa na nej vozili 2 jednec 60kg a druhy 70kg.
spedo
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 84
Registrován: čtv dub 10, 2008 20:44:04

Příspěvekod Starec » sob dub 19, 2008 9:04:04

No to zadretie áno, ale to blokovanie to stým nesúvisí iba ak by skutočne išlo do takých extrémov, že sa náhle piest natoľko zohreje až sa zasekne. Do budúcna potom už vieš ako sa s Babettou nemá zachádzať.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 10 návštevníků

cron