Go motoru

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Go motoru

Příspěvekod tuningrob » pon črc 07, 2014 14:56:24

Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Go motoru

Příspěvekod ZiZo » pon črc 07, 2014 15:16:16

jj tak jsem to blbe popsal ale jinak myslime to same ;-) tak fajn a ma nekdo stahovak ci ten pripravek okoli ustecka ze by se stavil na kafe a zapujcil za mensi lahvinku :-D :-D :-D :-D :-D :-D
ZiZo
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 35
Registrován: pon zář 30, 2013 2:16:32

Re: Go motoru

Příspěvekod tuningrob » pon črc 07, 2014 15:22:04

jestli si neměnil olej tak skus, trošku to muže pomoci a nemusiš na to spěchat. Na druhou stranu, ja sem se špatnou volnoběžkou najel pár stovek kiláku, až pak sem nemohl ani nastartovat. A půlil jsem bez přípravku v klidu.
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Go motoru

Příspěvekod ZiZo » pon črc 07, 2014 15:35:20

ja chci na ni jet 407 km :-D a pulit asi me to nemine :-/
ZiZo
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 35
Registrován: pon zář 30, 2013 2:16:32

Re: Go motoru

Příspěvekod ZiZo » pon črc 14, 2014 19:01:33

Tak nakonec nejsou stejne volnobezky z 210 a 225. A nejde nikde na netu sehnat na 225 :-/ Newite nekdo kde by se dala sehnat??
ZiZo
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 35
Registrován: pon zář 30, 2013 2:16:32

Re: Go motoru

Příspěvekod miraspk » pon črc 14, 2014 21:28:08

miraspk
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 53
Registrován: čtv čer 26, 2014 3:16:37
Bydliště: šumperk

Re: Go motoru

Příspěvekod mhi » pát led 08, 2016 12:41:10

Hledal jsem zde na foru odpoved na otazku jak slozit motor, ale (svoji chybou zrejme) neuspesne. Budu to delat poprve, neni mi uplne jasno v nekolika vecech. Tematicky to patri sem, proto nezakladam nove vlakno.

Do karteru dostanu loziska, to by nemel byt problem (mimochodem, davate vazelinu nebo tak neco?). V pravem karteru si pripravim prevodovku. A ted' otazka co s klikou? Budu ji mit zmrazenou, kartery/loziska nahrate. Jak presne postupovat? Do ktere pulky vlozit jako prvni? Ma klika dosednout fest az na lozisko? "Merenim" s puvodnimi lozisky mi prislo, ze tam je nejaka axialni vule! Jak dlouho pujde s klikou volne manipulovat, nez se ohreje o kartery?

A co tesneni? Mam z Motokramku, pan mi pri objednavce rikal, ze jej davaji na chvili do vody, aby ji trosku nasalo. Pochopil jsem to spravne? Davate vazelinu nebo potirate olejem kartery v miste tesneni?

Motor jsem pulil kvuli volnobezce, menim dale vsechna loziska a gufera. Jak se k nemu mam nasledne chovat, jako v zabehu, nebo zustal-li valec-pist-klika puvodni, je to jedno?

Diky!
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Go motoru

Příspěvekod Droopi » pát led 08, 2016 16:54:58

Za mě - možná to někdo dělá jinak - ložiska nasucho, žádná vazelína, při nahřívání krterů by se Ti stejně zapekla, a bylo by to spíše na škodu - Ty potřebuješ, až ložiska nasadíš a kartery vychladnou, aby ložiska seděla fest bez pohybu. Při nahřívání ložisek pro vložení klikovky opatrně, ve chvíli kdy Ti modrají, už je to moc. Pokud si v pravém karteru připravuješ převodovku, tak asi začneš s klikovkou tam. Já to třeba dávám dohromady obojí najednou a stahuji kartery rovnoměrně pomalu k sobě šrouby. Těsnění mezi kartery z obou stran potřu jakýmkoliv olejem, který zrovna mám k dispozici, nejde ani o utěsnění, ale o to, že při dalším půlení těsnění půjde lépe dolů a nebudeš ho loupat hodinu nožem. Nevím jak dlouho Ti půjde manipulovat s klikou než se ohřeje, ale tipoval bych to na vteřiny, a pokud budeš mít nová ložiska a neoběhanou klikovku, asi se Ti to stejně nepovede najednou a budeš to taky stahovat. Pokud dojde na stahování (a teď mne bičujte - nápad je od jednoho starého pána, co se servisem babett celý život živí), vezmi malou hliníkovou paličku, a zlehka poklepni klikovku z každé strany, aby si sedla v ložiskách. Já to při prvním skládání neudělal, a po osmi kilometrech jsem zničil ložisko, protože na něj klikovka z jedné strany tlačila. Od té doby co jsem si klikovku vždycky takhle usadil se problém nikdy neobjevil, a že jsem to dělal už x-krát na několika strojích. Pokud máš píst a válec původní a neměníš pístní kroužky, nemusíš zajíždět, přesto bych pár desítek km odjel poněkud opatrněji a ne hned valit co to dá. Možná Ti někdo poradí lepší postup, já to dělám takhle.
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

Re: Go motoru

Příspěvekod mhi » pát led 08, 2016 17:06:54

Droopi píše:Nevím jak dlouho Ti půjde manipulovat s klikou než se ohřeje, ale tipoval bych to na vteřiny, a pokud budeš mít nová ložiska a neoběhanou klikovku, asi se Ti to stejně nepovede najednou a budeš to taky stahovat.


Cim stahujete - zavitovymi tycemi? Kolika? Dve do osy jsou predpokladam malo ...

Ta klikovka se s tou moji axialni mezerou/vuli (viz muj dotaz) popasuje jak? Mam to nejak resit? U stahovani predpokladam neni ani sance ji tam nejak vymerit.

Dodatecne jsem nasel docela pekny navod http://technikservis.rajce.idnes.cz/Bab ... castecny./ kde je videt i natahovani kliky s pripravkem, ktery bych si byl byval udelal, ted' uz na to nemam chut'. Treba se to bude nekomu hodit ...

Update: GO motoru se zda se zdarila, zatim zkouseno jen na stojanu bez zateze, zitra to vyzkousim projet. Loziska jsem zmrazil, kartery zahral, krasne tam zapadla. Zmrazena klika mi zapadla do jednoho loziska, protilehle se kouslo, takze jsem potom stahoval pres srouby. Bohuzel tesneni z motokramku se mi pres veskerou snahu zkroutilo (je vetsi nez ma byt, i kdyz materialove je moc pekne), takze jsem musel zase rozpulit a zavadu opravit :). No a nakonec jsem pohnojil instalaci jednoho gufera (velke treni), chybami se clovek uci.

Do budoucna si urcite vyrobim natahovak jako je na vyse odkazovanych fotkach, protoze takhle se klika i kartery zbytecne nici ....
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Go motoru

Příspěvekod Bezmena22 » stř kvě 09, 2018 6:11:56

Ja som rozoberal bez pripravku jeden motom za 10 min a druhy som stihol za 5( myslim cisto len rozpolenie). Pri poleni som nahreval okolo loziska a aj lozisko a pekne sa to dalo rozobrat. Na druhom motore mi zostalo lozisko na kluke tak som ho nahrieval a podpacil so skrutkovacmi. Inak ostatne ako tu pisete. Zlozenie tiez nahrievanie kartra uz s loziskom a mrazenie kluky. Pri dolahnuti trocha som poklepkal s gumovym kladivom. Ziadne zavitovky som pouzivat nemusel lebo pekne sadlo lozisko na kluku.
Babetta 210 zelena 3x :wink:
Bezmena22
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte dub 24, 2018 15:38:41

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků