Motor dusi - zapeklisty problem - VYRIESENE

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

Příspěvekod spalek » stř črc 09, 2014 23:20:13

Mi to dělalo něco podobného, nakonec to bylo těsnění pod válcem.
spalek
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte kvě 31, 2011 0:08:35
Bydliště: Kelč

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

Příspěvekod Igorog » čtv črc 10, 2014 12:00:53

wenca084: neskusal som privriet sanie ked dusi - vyskusam to

ridchey: ano karburator som menil aj s kolienkom, ale supatko s deklikom som nechal. Ihla je vsak na spravnej pozicii a supatko chodi v poriadku. tesnenie pod kolienkom je tiez ok. A aj emulzna trubica a tryska su ciste a priechodne aj s dierkou pod difuzorom cez ktory zvykne vytekat benzin ked je vysoka hladina. takze neviem.

spalek: to som este nekontroloval - skusim este prezriet tesnenie medzi valcom a skrinou motora. Ty si mal to tesnenie poskodene? Alebo tam nebolo? alebo ako si to mal ty chybne?
Igorog
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte kvě 20, 2014 15:37:56

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

Příspěvekod miraspk » čtv črc 10, 2014 13:12:48

Taková kontrolní otázka, máš vůbec v sání tu drátěnku? :)
miraspk
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 53
Registrován: čtv čer 26, 2014 3:16:37
Bydliště: šumperk

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

Příspěvekod wenca084 » čtv črc 10, 2014 13:51:06

To je vono , taková prkotina , a přesně takhle se může projevovat , to mě nenapadlo se ho na to zeptat...
Babetta 207/500 , Simson SR 70
wenca084
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 359
Registrován: úte led 14, 2014 3:09:14
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

Příspěvekod Igorog » čtv črc 10, 2014 14:14:36

ano, dratenku tam nemam, :( , momentalne to mam aj bez nasavacej rubky do ramu, takze len plastovy kryt na karburatore.
- ale na druhej babette a to aj takto - s odpojenou trubkou k ramu - slape v zatazi dobre.

Viem ze to tam ma byt, ze to ma vplyv na vyvazene nasavania zmesi, ale nepredpokladal som ze to moze mat az taky vplyv...

Poradte mi, ako tu dratenku nahradim, alebo kde ju zozeniem?
Igorog
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte kvě 20, 2014 15:37:56

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

Příspěvekod ridchey » čtv črc 10, 2014 14:22:30

aha,tu te tedy ,zda se, jadro pudla!
babeta co kus to original, takze nekomu to jezdi uplne bez dratenky( ale s kompletni saci sestavou!) nekdo potrebuje dratenkou zatlumit sani, tady musis trochu polaborovat, nejbliz original filtru (aspon pro pozdejsi 210) ma nejhrubsi akvaristicky filtr, nekdo pouziva dratenku na nadobi.......
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

Příspěvekod miraspk » čtv črc 10, 2014 14:27:24

Dá se utrhnout z houbičky na nádobí ta hrubší strana. Z toho vystřihni obdélníček do sání, docela dobře to funguje. :)
miraspk
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 53
Registrován: čtv čer 26, 2014 3:16:37
Bydliště: šumperk

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

Příspěvekod Igorog » čtv črc 10, 2014 14:29:12

OK, skusim to tam doplnit.
Igorog
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte kvě 20, 2014 15:37:56

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

Příspěvekod wenca084 » čtv črc 10, 2014 14:49:52

Kup v Tesku obyč drátenku na nádobí za 15kč , namaž olejem a dej to tam. Zkoušel jsi už to přicpat to sání prstem? Jestli se to rozběhne??
Babetta 207/500 , Simson SR 70
wenca084
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 359
Registrován: úte led 14, 2014 3:09:14
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

Příspěvekod Igorog » čtv črc 10, 2014 14:56:58

wenca084: vdaka za tip. to "pricpanie" :) som este neskusal, cas je teraz uzky profil, ale dnes vecer to urcite skusim! Aj pricpanie prstom, aj dratenku ...

A este jedno uistenie - ? nastavovanie bohatosti zmesi skrutkou na karburatore (JIKOV) je platne len pre volnobeh, alebo aj pre beh s otvorenym supatkom?
Nejako tento "detail" mi nie je celkom jasny z literatury ...
Igorog
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte kvě 20, 2014 15:37:56

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

Příspěvekod Igorog » pát črc 11, 2014 9:23:36

Ahoj, tak som sa k tomu vcera vecer dostal.

miraspk + wenca084: DAKUJEM je to tam! - problem bol filter nasavania - za tam nebol...

ANO - po pricpani = prekryti nasavacieho otvoru na plastovej krytke nasavania karburatora palcom - v case ked po rozbehu a prehodeni na dvojku sa motor zacal dusit a netahal, - ANO po pricpani motor zacal chytat dych... stacilo kratke upchanie otvoru palcom asi v polovici a motor opet chytil, potom som palec odtiahol a motor bezal dalej. Bolo to sice o drzku, pocas akceleracie, ked motorom cuka, zohybat sa ku karburatoru a smatrat palcom otvor, zakryvat ho/odkryvat :) - Ale stalo to za to

Kupil som v tescu hubku na riad, odtrhol tu hrubu cast a vystrihol som z nej dve platky a vlozil do tej hlinikovej nasavacej casti. Dal som dve vrstvy, lebo ked som skusal cez to fukat, tak to slo velmi lahko... Kupil som aj dratenku, ale tu som este neskusal, ale skusim. Len sa mi to velmi nepaci, ladit bohatost zmesi nasavanej motorm - odporom filtra v sacom potrubi...

A tak otazka nezodpovedana: nastavovanie bohatosti zmesi skrutkou na karburatore (JIKOV) je platne len pre volnobeh, alebo aj pre beh s otvorenym supatkom?
Igorog
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte kvě 20, 2014 15:37:56

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

Příspěvekod Droopi » pát črc 11, 2014 9:38:25

Bohatost převážně na běh motoru pod plynem. Na volnoběh to má nepatrný vliv, od toho máš ten druhý šroub. Bohatost uděláš správnou tak, že šroub zatočíš nadoraz, a pak povolíš o 1,25 až 1,75 otáčky. Mě to nejlépe běhá na 1,5 otáčky. Poznáš to pak i podle barvy svíčky - musí mít cihlovou barvu. Když bude světlá, máš chudou směs a hrozí zadření, když bude černá, máš směs moc bohatou.
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

Příspěvekod Pavel » pát črc 11, 2014 11:19:53

>Droopi. Dovolil bych si tě poopravit v tvém tvrzení, že má šroub bohatosti vliv na bohatost pod plynem. V tomhle nemáš vůbec pravdu.

Karburátor je zařízení, které připravuje vhodný poměr směsi pro motor. Připravit směs ve vhodném poměru ale není vůbec jednoduché v širokém rozmezí otáček motoru (rychlosti proudění vzduchu v karburátoru) a tak kontruktéři vymysleli 3. stupně, které postupně v závislosti na zdvihu šoupátka a rychlosti proudění vzduchu přicházejí na řadu tak, že potlačí svoji převahou vliv slabších stupňů.

Nejslabší stupeň je volnoběžná tryska včetně šroubu bohatosti směsi, kterým škrtíš kanálek pro přívod vzduchu pro volnoběžnou trysku 35. Tento stupeň má tedy hlavní vliv pouze na běh motoru naprázdno, protože ostatní 2 stupně se ještě vůbec neuplatňují. Proto má šroub bohatosti směsi vliv jen na volnoběžné a mírně zvýšené otáčky.

Druhý stupeň je tvar emulzní trubice. Ta má vliv na střední otáčky, takže pokud si koupíte emulzní trubici made in China, tak pak můžete počítat i s tím, že to třeba bude žrát víc nebo to hůř pojede.

Naposledy při plně otevřeném šoupátku dostává slovo hlavní tryska 63. Vliv volnoběžné trysky na poměr směsi má v tom okamžiku pouze pár procent a emulzní trubice tak cca 20% (orientačně pro představu).

Snad jsem tímto osvětlil základní princip funkčnosti důležitých komponent karburátoru a už nebudete hledat přičinu černé nebo příliš vypálené svíčky ve špatně nastaveném šroubu bohatosti směsi naprázdno, ale spíš ve vzduchovém filtru (musíte tam mít originál drátěnku a čistou), v elektrice, v netěsnícím těsnění na kolínku nebo ve špatně nastavené hladině paliva (plovák). Jak jsem již psal, šroub bohatosti má vliv jen na volnoběžné otáčky a při nich málokdo jezdí :)


> wenca084 Obyčejná drátěnka na nádobí ti bude na 2 věci. Je třeba tam mít originál drátěnku, která zajistí správný odpor nasávání vzduchu (tzn. pak správný poměr směsi pro karburátor). Takových expertů jsem už zažil, co přišli, brečeli, že jim jede Babetta sotva 20km/h. Po 2h elaborování jsem mrknul na filtr a bylo jasné. Od akvarijního filtru, přes houbu na nádobí až po výše zmiňovanou drátěnku na nádobí. A člověk se zeptá na začátku, do čeho si prosímtě vrtal? A on, že nic....To je pak na zabití.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

Příspěvekod tuningrob » pát črc 11, 2014 11:47:59

Aspoň jim ty dvě hodiny můžeš naůčtovat.
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

Příspěvekod miraspk » pát črc 11, 2014 12:51:45

Pavel: samozrejme je nejlepsi origo dratenka, jen mi zkus poradit kde ji vzit. Nikdo to totiz neprodava, takze stejne nezbude, nez ji nahradit. S tou houbickou jezdim rok bez problemu, akcelerace v pohode, maximalka 55km/h. Chce to proste laborovat.
Naposledy upravil miraspk dne pát črc 11, 2014 13:14:50, celkově upraveno 2
miraspk
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 53
Registrován: čtv čer 26, 2014 3:16:37
Bydliště: šumperk

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 návštevníků