Stránka 1 z 3

Motor dusi - zapeklisty problem - VYRIESENE

PříspěvekNapsal: stř črc 09, 2014 15:40:19
od Igorog
Ahojte, prosim o radu lebo sa mi vobec nedari :( (Babetta 210)

Babetta startuje pekne, volnobeh ide pekne, na stojane pridam plyn a motor toci aj vysoke otacky na zaciatku.

Problem nastane pri zatazeni na zaciatku jazdy: jednotka sa rozbehne plynulo do otacok, po prehodeni dvojky kratko zaberie a potom to pride - motor prestane tahat, uplne, pridavam plyn a jedina odozva je hlboky zvuk... Ked plyn uberiem uplne, motor bezi na volnobeznych otackach. Ked plyn pridavam, uz netaha dalej. Po urcitom case (na volnobeznych otackach) akoby sa zotavi a znova dokaze tahat jednickou do vysokych otacok, ale po prepnuti na dvojku sa situacia zopakuje. NIEKEDY sa vsak stane, ze sa akoby prehryzie v tej dvojke (ked drzim vytrvalo plyn naplno), motor zacne chytat - zatiahne a prestane - zatiahne a prestane a niekedy sa chyti celkom a zacne tahat, teda babetta sa rozbehne aj na dvojke naplno. Ale ked uberiem plyn a dostanem sa na nizsie otacky, po pridani sa situacia zopakuje, teda uz netaha, alebo sa chyti len jednotka a v dvojke uz netaha...

Ako som rozmyslal a hladal:

1- nedostatok benzinu - vsetko mi indikovalo, ze nemam dost benzinu na chod motora pri zatazeni. Teda ze mam bud nizku hladinu v kraburatore, alebo nedostatocny pritok benzinu z nadrze ci cez karburator. Opakovane som to cistil, nastavoval, menil trysky a aj vymenil nadrz aj karburator z inej babetty ktora ide OK. Zvysil hladinu v nadrzi, otvoril veko nadrze, ... nepomohlo. Nakoniec som nastavil hladinu podla postupu s plexisklom - teda v priehladnej nadobe ... a som si isty ze hladina v karburatore je OK a aj pritok z nadrze je OK, ale babetta netaha.

2- falosny vzduch, ktory sposobi ze zmes nie je dobra. Opakovane som vymenil semeringy na klukovke z oboch stran. Nepomohlo.

3- zapalovanie - vymenil som sviecku, vymenil som blok zapalovania z inej babetty ktora ide OK, nastavoval som predzapal. Nepomohlo, stale rovnako.

Len pre uplnost uvediem ze aj vyfuk je priechodny, ze zapnutie svetla nezmeni situaciu a ani ine suvislosti som nezachytil...

Prosim vas teda o radu, kde by este mohol byt problem. Dakujem.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Upravene 11.7.2014 - Zaver z diskusie pre netrpezlivych :) : Problem bol v chybajucom vzduchovom filtri. - pre detaily si pozrite cele vlakno :)

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

PříspěvekNapsal: stř črc 09, 2014 15:56:32
od miraspk
Pokud si jsi jistý přívodem paliva, hladinou a těsností klikového prostoru, tak bych se zaměřil na elektriku. Všechno proměřit, hodnoty máš třeba tady http://alesmarek.byl.cz/babetta/zapal.htm

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

PříspěvekNapsal: stř črc 09, 2014 16:00:00
od Igorog
miraspk: nahodil som tam inu jednotku zapalovania aj sviecku aj indukcku z inej babety ktora ide v poriadku... nepomohlo, bez zmeny ...

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

PříspěvekNapsal: stř črc 09, 2014 16:06:15
od ronin10
vyměn rozběhové čelisti i startovací mají vliv a sou vázány na sebe,pak to bude peklo stroj,a nebo tam mas hozenou porad dvojku tak vymen řadící pakny

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

PříspěvekNapsal: stř črc 09, 2014 17:25:25
od Igorog
ronin10: nerozumiem ako mozu mat akekolvek celuste vplyv na moj problem. Startovanie, rozbeh na 1tke aj preradenie na 2ku mam v poriadku. Takze?

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

PříspěvekNapsal: stř črc 09, 2014 19:48:36
od Droopi
Nemohu si pomoci, ale na základě úvodního příspěvku to pořád vidím na problém s karburátorem, a to buď nízká hladina, nebo nestíhá dotékat benzin z nádrže. Elektrika by nedělala problém po chvíli jetí na dvojku, stejně tak čelisti spojek - ty by blbly hned po přeřazení a ne až po chvilce.

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

PříspěvekNapsal: stř črc 09, 2014 20:14:30
od Igorog
Droopi: presne tak, vsetko nasvedcuje tomu benzinu, lenze ozaj po namontovani karburatora z inej funkcnej babety sa stav nezmenil. A skusal som aj tu najblbejsiu metodu - otvoril som kohutik na vypustacom ventile z nadrze a benzin tecie pekne prudom von...

Ozaj neviem - potom uz len ten falosny vzduch, ktory sa niekde nasava lahsie ako natiahnut benzinovu zmes. Ale je to nestale, pri urcitom podtlaku, teda ked sa podari chytiti tie vyssie otacky, tak to potom stiahne uz aj to palivo ... ale len chvilu a zas netaha...

Ozaj neviem ...

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

PříspěvekNapsal: stř črc 09, 2014 20:32:20
od Droopi
Zkus jednu věc - odšroubuj víčko nádrže, jestli to bude dělat pořád to samé. Občas těsní tak dobře, že tam vznikne podtlak a nechce to jet. Kamarád to měl na své babettě, hledali jsme kde co, a nakonec stačilo povolit víčko.

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

PříspěvekNapsal: stř črc 09, 2014 20:42:27
od pankac1985
joo víčko to je potvora jako me nechala v Praze-mecholupy (kupovane novy+tesnení) to umi udelat poradny problem ale lehce odstranitelny ,ale človek si na to nevzpomene

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

PříspěvekNapsal: stř črc 09, 2014 20:49:48
od Igorog
vicko = veko nadrze, skusal som to, nie je to ono :(

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

PříspěvekNapsal: stř črc 09, 2014 21:31:08
od pankac1985
a co nadrž cista i palivovy kohoutek maka jak ma?neni nekde skripla hadička pod plastem ci tak?

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

PříspěvekNapsal: stř črc 09, 2014 21:33:37
od pankac1985
tak jeste ten vyfuk a tesneni mas všude?a spoje jsou utazeny?

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

PříspěvekNapsal: stř črc 09, 2014 21:48:18
od Igorog
ako som pisal hore, benzin vyteka z nadrze vporiadku, hadicka v poriadku, vyfuk priechodny, tesnenia su, spoje dotiahnute...

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

PříspěvekNapsal: stř črc 09, 2014 21:57:33
od wenca084
Podívej se na koleno mezi karbecem a válcem, už jsem viděl že v tom sváru , co drží příruba (kde se to šroubuje) byla malinka dirka , a tam tudy si to sálo falešnej vzduch. Těsnění si měnil karbec - koleno - válec ??
Když se to dusí a přicpeš prstem sání roztočí se to?? Jaká je barva svíčky??

Re: Motor dusi - zapeklisty problem

PříspěvekNapsal: stř črc 09, 2014 22:08:21
od ridchey
napada mne nekolik moznosti- kdyz jsi menil karbec....tak komplet i s jinym soupatkem, nebo deklik s soupatkem je stale jeden?....podezreni na to,ze jehla je spustena vic dolu , a pak dalsi vec.....kdyz jsi menil karbec tak mas dostatecne utesnene spoje kolene? ,pripadne chodi soupatko pekne ? nedrhne nekde?
pak uz jen jestli jsi mel rozdelanou a vycistenou tu emulzni trubici , trysku a i kanalek ktery k ni vede - ta dirka pod hlavnim difuzorem...