Stránka 1 z 1
Nejistota s podložkou do převodovky

Napsal:
pon srp 11, 2014 14:51:11
od Roman Kinčl
Zdravím. Dnes začínám dokončovat generálku svojí Babetty a s tím souvisí i montáž převodovky. Ovšem mám určitou nejistotu co se týče podložky na poslední segrovku předlohové hřídele. V katalogu ND ji vůbec nevidím, ani ve své krabičce s díly do převodovky nebyla. Jinak mám dvě podložky. Jednu velkou pod hnané kolo a druhou mezi předlohovou hřídel a mosazné futro karteru. Ale tu třetí nemám. Je možné že se dávala až později? Dá se případně s úspěchem nečím nahradit? Pochybuju že sem ji ztratil.
EDIT: Tak sem se trošku spletl. Na segerce podložka je, ta co nevidím je teda pod volnoběžkou. není ani v plagátovém nákresu motoru, ani v katalogu.
Re: Nejistota s podložkou do převodovky

Napsal:
pon srp 11, 2014 16:39:18
od Pavel
Nevěř obrázkům, co někdo namaloval. Na tom obrázku je spousta chyb, to kreslil někdo, kdo tomu vůbec nerozuměl.
Na volnoběžce jsou jen 2 podložky. Žádná třetí podložka tam není.
A to v tomto pořadí : tenká podložka, segerovka, distanční váleček, segerovka, podložka, volnoběžka
A když máš 225 motor, tak přijdeš ještě o tu velkou podložku a distanční váleček

Situaci ilustruje tento obrázek, viz popis
https://www.facebook.com/BabettaKlubBrn ... =3&theater
Re: Nejistota s podložkou do převodovky

Napsal:
pon srp 11, 2014 16:58:33
od Roman Kinčl
Já myslel tři jako ta velká pod hnané kolo a údajné dvě nad futra volnoběžky. (volnoběžku jsem nerozdělával takže její podložku vynechávám) Takže volnoběžka příjde ve spodní části napřímo do futra? A podložku teda dám nahoru na poslední segrovku předlohové hřídele jako na obrázku na facebooku je to tak?
Re: Nejistota s podložkou do převodovky

Napsal:
pon srp 11, 2014 20:56:40
od Roman Kinčl
Tak sem podložku šoupnul na segrovku tak jak má být. Hřídel volnoběžky jsem vsadil napřímo do mosazného futra (i podle odření futra - karteru/volnoběžky to vypadá že to bylo napřímo bez podložky) Pročetl jsem diskuzi na Motorkářích též jednoho Babettisty který prvně půlil motor, taky mu zbyla jedna taková podložka a taky mu poradily že tam jsou jenom dvě (v převodovce - nepočítám podložku která je ve volnoběžce pod segerkou) a to ta velká pod ozubené kolečko a ta jedna na volnoběžku takže u starších babett z PS (moje rok výroby 1984 - poctivá kvalitka) se to asi tak dělalo. Přecijenom Babetta 210 se vyrábela přes 10 let a za tu dobu musela projít - včetně motoru řadou úprav a inovací (pravda že vetšina inovací Kolárova byla spíš k pláči než aby Babettistu potěšila). Motor už mám kompletní způlený zítra mě čeká konečná montáž mopedu, už jsem hrozně zvědavej jak to celý dopadne

Re: Nejistota s podložkou do převodovky

Napsal:
pon srp 11, 2014 22:55:02
od ronin10
držím palce

Re: Nejistota s podložkou do převodovky

Napsal:
pon srp 11, 2014 23:00:47
od Pavel
Ta tenká podložka se dává tak, jak to vidíš na tom obrázku na FB. Nejlepší je to vyfotit s díly na papíru, každý díl očíslovat, nahodit to tu a my už ti to očíslujeme, co kam má přijít. Doufám, že necháváš také vyvážit klikovku, to se dělá automaticky po každém půlení motoru. Teda zas záleží, jak moc na tom jezdíš. Jestli párset km ročně, tak to asi nemá smysl vyvažovat. I rozhozený motor vydrží aspoň těch 5000km do další GO.
Re: Nejistota s podložkou do převodovky

Napsal:
úte srp 12, 2014 6:53:18
od Roman Kinčl
Včera už jsem motor způlil. Udělal jsem to přesně jako na obrázku takže si myslím že to bude OK. Klikovka prošla kompletní generálkou včetně nové ojnice (Hradecká firma AHRA). Původní závadou mopedu bylo vysypané a na prach rozšmelcované spodní ojniční ložisko.
Re: Nejistota s podložkou do převodovky

Napsal:
úte srp 12, 2014 10:17:11
od Pavel
Doufám, žes ti tu klikovku s novou ojnicí vrátili i s namontovaným pístem, jinak bych to reklamoval, že to není vyvážené.