jízda 210 do kopce - problém

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

jízda 210 do kopce - problém

Příspěvekod vlk1962 » stř srp 13, 2014 8:04:51

Ahoj všichni, hledám radu na můj problém s 210.
V 1990 jsem na ní s mými tehdy 110 kg a bagáží projel Solnohradské Alpy a nemohl si vynachválit její stoupavost na 1. stupeň. Léta jsem nejezdil, až po jedněch záplavách, které ji postihly, jsem ji komplet zgenerálkoval a "znovuobjevil". Jenže jsem jezdil jen u nás v kotlině, po městě, tedy prakticky jen po rovině, nebo kopeček, co bere dvojka.
Prakticky vše na stroji, co se hýbe, je dnes ca 1000 km po generálce a funguje skvěle. Bába má těžkou spojku, klasicky zkrácné koleno, řadí hbitě na II. při ca 22 - 24 km/h, maximálku, když se jí dá čas a není protivítr, tak i při mé prostorově výraznější postavičce vytáhne přes 50 km/h (měřeno radarem), ale...Po letech jsem teď vyrazil z kotliny a to jsou kopce ca 8 až 10% stoupání, nic moc proti tomu, co je na Grundelsee nebo Gosausee...
No a tady je ten problém - Z dvojky mi to vcelku pěkně přeřadí na jedničku, ale jednička, která bývala nezničitelná a jezdilo se na ní na půl plynu (aby pořád neřadila na II.), teď i na plný plyn padá a padá, až je schopna zdechnout. Pravda, zestárnul jsem o nějakých pár kilo, mám asi 125, ale s bagáží jsem toho měl tehdy spíš víc a ty kopce měly přes 12%... Rozebíral jsem, ladil, ale už mě nic nenapadá... Dobře míněnou radu o snížení hmotnosti zátěže stroje beru jako žert a hledám technické řešení, respektivě, co by mohlo být blbě, když jsem tehdy vyjížděl v přípravách a zkouškách na tu cestu do kopců zkušebně kopce se stoupáním ca 20% a teď mi to chcípá při těch 8 -10%?...
vlk1962
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte srp 12, 2014 1:13:39

Re: jízda 210 do kopce - problém

Příspěvekod Pavel » stř srp 13, 2014 10:04:10

Odpověděl sis sám. Dělal si GO motoru, takže ti to už nikdy nepojede tak dobře, jako dřív na originál motor. To je známá skutečnost. Možná se zeptáš proč. Je to tím, že ty písty mají dnes mizernou kvalitu a lidi, co ti dělali výbrus a možná i klikovku, tak to určitě neudělali tak dobře, jako ve fabrice, když se to vyrábělo. Můžeš to zkoušet ladit jak chceš, ale už ti to nikdy nepojede tak dobře.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: jízda 210 do kopce - problém

Příspěvekod vlk1962 » stř srp 13, 2014 10:46:03

I když s Tebou musím částečně souhlasit, že generálka z dnešních dílů není úplně 100%, přesto si nemyslím, že je to řešení. Na II. to chodí velmi dobře, takže jsem ochoten připustit ztrátu výkonu, řekněme do 5-10% (i když těch 10%P je spíš moc), ale to neznamená, že na I. to do kopce nebude mít skoro žádný výkon....
Ono to přeřadí a pak prostě ztratí výkon, pak mě předjíždějí cyklisti...
vlk1962
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte srp 12, 2014 1:13:39

Re: jízda 210 do kopce - problém

Příspěvekod ridchey » stř srp 13, 2014 12:27:48

a neprokluzuje rozbehova spojka pri tom prerazeni na 1?
nebo proste umre vykon motoru?
jestli to druhe,tak je to přehřátím, jakmile stoupam delsi kopec,tak po prerazeni na 1 toho daleko taky neujedu,evidentne toho ma motor dost ,ale jakmile zchladne tak zase radostne zarehta a vyrazi.
rekl bych,ze to souvisi s tim co pise Pavel, ze se roztahne pist a lehce pridira a motor se utahuje,takze zpomaluji otacky a moment.
resenim asi bude proste jezdit,az se valec o nejakou tu setinku opotrebuje a uvolni
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: jízda 210 do kopce - problém

Příspěvekod vlk1962 » stř srp 13, 2014 15:28:19

Trochu to rozvedu
Generálku jsem dělal tak, že jsem pořídil celou novou koplet skupinu píst, válec atd v obchodě, který se zabývá babetami. Což nemusí být záruka všeho, ale vše je už dobře zaběháno a zrovna letos v létě jsem to pravidelně denně ťavil na plný plyn při odpoledních vedrech vždy dobře dvacet minut v jednom kuse a ani náznak přidření, čehož jsem se i sám trochu obával. Opravdu na II. stíhám ostatní v městském provozu. Takže tohle ne. Přidírání do kopce znám, ale teď jedu po rovině, najedu na kopec a v řádu jedné minuty když nepřišlápnu, tak chípne. takže se to ani nestihne přehřát. (zkoušel jsem to i v chladnějším počasí a efekt naprosto stejný) Znovu podtrhuji, na II. to jezdí jako drak, takže výkon motoru bych neoznačoval za snížený, spíš dobře zaběhnutý. I těch mých 125 kg to zrychlí z I. na II. za těch předpisových 20 - 25 vteřin. Spojka určitě neprokluzuje, to znám. Spíš mě napadá, jako by to bralo sebou něco navíc, ale nenapadá mě co. Když to přeřadí dolů, tak se to přece rozpojí a už to nic táhnout nemůže, ne?...
vlk1962
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte srp 12, 2014 1:13:39

Re: jízda 210 do kopce - problém

Příspěvekod ridchey » stř srp 13, 2014 15:45:40

hm,no a co na to povida svicka? koukni na ni,jestli neni zalepena nejakym bordelem.
mam totiz neblaheho tucha,ze co se pridava do benzinu ta povinna bioslozka (lih)
tak to pekne umi zatentovat svicku.
potvrdilo se mi to ted po delsi strece do kopcu, svicka (DENSO) olepena podivnou struskou "duhovych barev", a to je vse pekne sestelovane,ani chude,ani bohate.a ztrata vykonu byla poznat.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: jízda 210 do kopce - problém

Příspěvekod Pat » stř srp 13, 2014 20:48:14

jakmile je svicka necim oblepena tak je tam razantni ztrata vykonu, mlade tohle delalo na 2T skutru, museli sme kazdych 1tis. menit svicku.
me teda osobne na babette jede svicka uz nejakej ten tisic a vcera sem ji vyndal a byla uplne v pohode
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: jízda 210 do kopce - problém

Příspěvekod ridchey » stř srp 13, 2014 21:20:48

mozna je to tim,ze prubezne jeste dojizdim benal,co jsem mel koupeny loni na podzim, uvidime jak si pak prezvejkne cerstvej.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: jízda 210 do kopce - problém

Příspěvekod vlk1962 » čtv srp 14, 2014 14:25:29

... svíčka je v pořádku, už jsem zkoušel i různé jiné a ta "Origo" je stále nejlepší. Mě prostě mate, že na II. z toho dostanu výkon, který je nádherný a když to přeřadí dolů, tak to vypadá, jako by to byl jiný stroj. Jako kdyby to někde dřelo, brzdilo, hádaly se nějak spojky nebo tak. Prostě jak se někde v předchozím příáspěvku píše - po přeřazení dolů naprostá ztráta výkonu motoru. Jsem profesí strojař a tak mi prostě neleze do hlavy, jak je to možné, že dvojka podává výkon skvěle, čili soustava karburátor, zapalování, pístní skupina, ojnice, klika jdou výborně do maximálního výkonu i otáček, jinými slovy, tady asi závada nebude. Kde by to mohlo drhnout nebo brzdit, když to přeřadí dolů? Přitom při rozjezdu jednička rozjede a přeřadí na II. v rámci výrobcem deklarovaných parametrů, i přes moji váhu, takže v tu chvíli motor tah má...
vlk1962
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte srp 12, 2014 1:13:39

Re: jízda 210 do kopce - problém

Příspěvekod Pat » čtv srp 14, 2014 15:00:17

posledni otazka: do jak velkyho kopce to zkousis? nekdy proste vykon babetty nestaci a ani 1ka nema potrebnou silu, zvlast pokud jsi vetsi postavy :) pripadne vycistit vyfuk
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: jízda 210 do kopce - problém

Příspěvekod kolos » čtv srp 14, 2014 15:07:02

Mohlo by to někde brzdit. Po přeřazení na 1. musí regulační plech odtáhnout čelisti od bubnu, protože se otáčejí téměř poloviční rychlostí než buben. Takže pokud by z nějakého důvodu, zůstala některá čelist v kontaku s bubnem, bude náležitě brzdit jeho otáčení.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: jízda 210 do kopce - problém

Příspěvekod vlk1962 » pát srp 15, 2014 13:23:20

...výfuk je čistý, to jsem už taky rozebral. Jezdím už dlouho na syntetický olej a jestli jsem dřív dvakrát ročně musel čistit výfuk, tak letos jsem ho rozebíral poprvé po dvou letech a to jenom z toho důvodu, že jsem ho kotroloval, jestli ten problém není třeba v něm. v podstatě jsem ho je vypláchnul a vytřel, víc nebylo třeba.
Kopec, který mě zastavil naporvé, má , měřeno podle cykloměření na seznamu, 9,7%, ale před GO jsem ho bral na I. spolehlivě a s rezervou, ne plyn na doraz. Pro představu, trasa Budějovice - Bavorov, hrad Helfenburk, Netolice a zpět (po okreskách, samozřejmě, po hlavních nejsem sebevrah), což je má oblíbená fotografická trasa na jaře a na podzim, byla před GO běžná. Nemyslím, že by stoupání někde přesahovalo 10 -11%. Na téhle a podobných trasách jsem jezdíval průměrem ca 25 km/h. Teď neopustím kotlinu. K té předchozí poznámce od Kolose - můžeš prosím trochu rozvést, cože by se mohlo třít, co by bylo příčinou? Jak se to dá diagnostikovat, případně seřídit?
vlk1962
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte srp 12, 2014 1:13:39

Re: jízda 210 do kopce - problém

Příspěvekod Pavel » pát srp 15, 2014 13:27:46

V reakci na Kolose. Pokud by se tohle dělo, tak by se musel buben šíleně přehřívat při delší jízdě na jedničku do kopce. To by se muselo ze spojek už kouřit podle mě.
Jinak vlku doporučuji si nastudovat z bible od Ďurkoviče řadící spojku, tam je krásně vysvětlen princip, pak by ses neptal, co tím Kolos myslí.

Problém detekovat tvoji poruchu je v tom, že na tom motoru už byla dělána go a hrabalo se v něm víc lidí, což je to nejhorší. Ty tady pořád tvrdíš, že ti to jede dobře na dvojku, že to i táhne do kopce, ale jakmile to podřadí na jedničku, tak to nejede. Tak proto tu většina lidí předpokládá, že máš asi něco s řadícím mechanismem, když to není v motoru.

Je to velmi stroze napsaný popis. Neuvádíš, zda si vyměnil původní řadící čelisti třeba za ty plechové taiwanské nebo máš původní origo repasované. Ono s těma TW paknama pak může Babča řadit už při 16km/h a trápí se, nedává to a opětovně podřazuje zpět, až se přehřeje buben i motor jako takový.

Nebo může být závada i v tom, že má motor výkonovou díru při určitých otáčkách, tudíž špatně seřízený karbec, případné to někde profukuje přes těsnění. Těžko poradit na dálku, to bychom museli vidět a projet se na tom, aby to bylo jasné.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: jízda 210 do kopce - problém

Příspěvekod vlk1962 » pát srp 15, 2014 14:02:51

.. Ach Pavle, "bibli" jsem študoval, že to málem nepřežila a protože jsem nic nenaštudoval, přednesl jsem problém tady. Před GO to byl stroj, se kterým i při své váze (jsem holt dvoumetrová postavička, s příslušnými ostatními proporcemi) jsem sjezdil kde co. Vyměnil jsem skupiny, které to po potopě potřebovaly a při jízdě po rovině si troufám tvrdit, že to jezdí ještě lépe, něž před GO. Ovšem ouha při prvním kopci, kde to musí dolů na I. Sice mě nenapadá co, ale po promýšlení a kontrole všeho možného mě jedině napadá, že bych něco uvnitř při sborce špatně složil, ale co? Nastavovat se tam nic nedá. Motor se pochopitelně při tom chcípání do kopce přehřívá, ale ne natolik, aby smrděl olej a už vůbec se mi stále nic nekouslo. Zkoušel jsem vyjíždět kopec ca 3 km délky, který to samo nebralo s tím, že jsem přišlapával... Ta potvora se pak nahoře rozjela jako dráha a já jsem málem pustil duši i řidítka vyčerpáním... Rozhodně nebyla na zadření, spíš já na infarkt... Proč to před tím šlo a teď ne? V technické příručce k 210 se píše nosnost 135 kg, stoupavost 25%. To můžu potvrdit, ta moje to před GO uměla a spíš i trošku víc....Teď nejsem ani na polovině...
vlk1962
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte srp 12, 2014 1:13:39

Re: jízda 210 do kopce - problém

Příspěvekod Pavel » pát srp 15, 2014 14:13:56

Tak pak bych to udělal výměnným způsobem. Zajel bych ke kamarádovi a požádal bych ho o zapůjčení komplet dvojkové sestavy i s bubnem, přehodil to do té tvé Babetty, jel se projet a bylo by jasné, zda-li výměna řadících komponent vyřešila problém nebo stále trvá a tím pádem je problém někde uvnitř motoru. Takto rychle zjistíš, na co se máš tedy zaměřit.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků