od vlk1962 » stř srp 13, 2014 8:04:51
Ahoj všichni, hledám radu na můj problém s 210.
V 1990 jsem na ní s mými tehdy 110 kg a bagáží projel Solnohradské Alpy a nemohl si vynachválit její stoupavost na 1. stupeň. Léta jsem nejezdil, až po jedněch záplavách, které ji postihly, jsem ji komplet zgenerálkoval a "znovuobjevil". Jenže jsem jezdil jen u nás v kotlině, po městě, tedy prakticky jen po rovině, nebo kopeček, co bere dvojka.
Prakticky vše na stroji, co se hýbe, je dnes ca 1000 km po generálce a funguje skvěle. Bába má těžkou spojku, klasicky zkrácné koleno, řadí hbitě na II. při ca 22 - 24 km/h, maximálku, když se jí dá čas a není protivítr, tak i při mé prostorově výraznější postavičce vytáhne přes 50 km/h (měřeno radarem), ale...Po letech jsem teď vyrazil z kotliny a to jsou kopce ca 8 až 10% stoupání, nic moc proti tomu, co je na Grundelsee nebo Gosausee...
No a tady je ten problém - Z dvojky mi to vcelku pěkně přeřadí na jedničku, ale jednička, která bývala nezničitelná a jezdilo se na ní na půl plynu (aby pořád neřadila na II.), teď i na plný plyn padá a padá, až je schopna zdechnout. Pravda, zestárnul jsem o nějakých pár kilo, mám asi 125, ale s bagáží jsem toho měl tehdy spíš víc a ty kopce měly přes 12%... Rozebíral jsem, ladil, ale už mě nic nenapadá... Dobře míněnou radu o snížení hmotnosti zátěže stroje beru jako žert a hledám technické řešení, respektivě, co by mohlo být blbě, když jsem tehdy vyjížděl v přípravách a zkouškách na tu cestu do kopců zkušebně kopce se stoupáním ca 20% a teď mi to chcípá při těch 8 -10%?...