B 210- staršia dáma sa dusí...

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

B 210- staršia dáma sa dusí...

Příspěvekod BenjiH » sob srp 30, 2014 10:16:11

Zdravím páni. Som tu úplne nový a chcem Vás poprosiť o pomoc. Pred cca týždňom som dostal do daru babettu 210 a tak som sa pokúsil ju spojazdniť. Babetta má na tachači 7300 km a viem o nej iba to, že je vyrobená v roku 1989.

V prvom rade som vyčistil karburátor (v plavákovej komore je pomačkaný plavák a bola tam hromada „uschnutého“ olejového filmu a hrdze) , nádrž (plná hrdze), palivový ventil (rezerva zabetonovaná, vrch ako tak funguje). Trysky som prefúkal, ihla je v strede dosť opotrebovaná, ale funkčná, segerka bola na najspodnejšom záreze, dal som na druhý zhora. Vypálil som výfuk, nahodil novú sviečku (brisk N17) a všetky nové tesnenia okolo karburátora. Keďže nádrž ešte čaká kompletná renovácia (skúsim morenie tu podľa fóra) pre prvé pokusy som do systému miesto nádrže zaradil upravenú PET fľašu so zaradeným- predradeným palivovým filtrom (a samozrejme s malou dierkou pre prívod vzduchu). Nastavil hladinu v komore aj s pomačkanými plavákmi ale podľa tu zverejneného postupu (karbec vo vaničke- metoda pseudoplexi)- takže by mala byť správna. Je zrejmé, že ihlový ventil netesní, ale myslím, že okrem väčšej spotreby to nemá vplyv na funkčnosť... Išlo mi proste o to, či sa do toho oplatí vrážať ďalšie peniaze. Prišiel prvý pokus.

Babettka sa odvďačila vcelku pravidelným chodom, až som bol veľmi prekvapený. Najazdil som cca 2 km bez problémov...Spojkám sa na začiatku moc nechcelo radiť, ale aj to sa „rozcvičilo“- predsa len, minimálne 2 posledné roky stála. Skontroloval som sviečku, troška bohatšiu zmes upravil a dostal som ju do stavu, že som s ňou najazdil ďalších cca 4-5 km. Maximálku, ktorú som dosiahol bola podľa tachometra cca 47 km/h....Takže všetko vyzeralo optimisticky.....
Ale!...keď bola teda už rozbehaná a naozaj prehriatá...začalo ju postupne dusiť, viac a viac až stratila v podstate výkon. Voľnobeh v pohode, krásny, pravidelný. Pridám plyn a začne sa dusiť (potrubie za filtrom stále plné benzínu)...už sa začalo stmievať. Nechal som to tak s tým, že pravdepodobne sa mi predsa ešte len niekde uvoľnilo smietko a upchalo to asi trysku. Na druhý deň som mal cestu okolo moto-shopu....kupil som novu ihlu, segerku, tyristor (zdalo sa mi, že sviečka hádže akúsi slabú iskru- aj keď všetky kilometre som nabehal so starým tyristorom)...Rozobral som karbec- nenašiel som v ňom žiadnu viditeľnú závadu (teda upchatie trysky sa mi aspoň vizuálne nepotvrdilo), všetko opäť vyčistil, prefúkal, namontoval novú ihlu, všetko zasa zložil, vymenil ten tyristor a urobil pokus....

Bohužial, je to stále presne to isté...štarty v poriadku, voľnobeh ok...Pridám jej a začne ju dusiť, až proste zdochne...dokonca mám pocit, že pri povolení plynu krátkodobo zvýši otáčky...Na stojane sa dá výtočiť, ale ani tam to nie je 100%....
Prečítal som tu strašne veľa diskusií, ale už sa v tom troška strácam. Može mi prosím niekto pomôcť, naviesť ma na to, čo by to mohlo byť? Mám podozrenie na guferá na skrini, ale predsa len som začiatočník....Ďakujem za Vaše názory a pomoc.

A ku koncu mi už 2x vyskočilo lanko (na strane karbec)
BenjiH
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát srp 29, 2014 0:48:31

Re: B 210- staršia dáma sa dusí...

Příspěvekod miraspk » sob srp 30, 2014 11:17:34

Určitě bych vyměnil gufera na klice. Jen budeš potřebovat stahovák na spojkový buben. Není to žádná velká operace. :)
miraspk
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 53
Registrován: čtv čer 26, 2014 3:16:37
Bydliště: šumperk

Re: B 210- staršia dáma sa dusí...

Příspěvekod Pavel » sob srp 30, 2014 12:21:44

To vypadá na ucpaný výfuk nebo ucpanou hlavní trysku v karburátoru. Případně špatný tyristor, indučka. Gufera ne, u nich by nebyla komprese a lítaly by otáčky.

Buď na té Babettě chceš jezdit a musíš se připravit na to, že zprovoznění ležáka stojí tak minimálně 5 tisíc Kč nebo ji raději prodej, protože teď se ti tam příštích 1000km vysype snad úplně všechno. Ne každý na to má nervy, aby to psychicky vydržel.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: B 210- staršia dáma sa dusí...

Příspěvekod Dejmal » sob srp 30, 2014 14:58:06

Mám 207-ičku,ale dělalo mi to to samé. Dělal mi to falešnej vzduch. Jedno těsnění mezi karbecem a kolínkem k válci. Zkontroluj těsnění a i kolínko,už jsem viděl,že v něm byla prasklina a falešnej vzduch to bralo tam.
A k nastavení karbecu, Pokud ti netěsní uzavírací ventil,tak můžeš štelovat jak chceš a stejně se ti to bude uchlastávat. Nastavení plováku se dělá proto,aby v pravý čas ten ventil uzavřeli.A pokud protéká ,tak je vlastně celé nastavení naprosto k ničemu.
Co se gufer týče,nechal bych je až jako poslední možnost,když ostatní selže. Přetěsni karbec a koleno k válci. Zkontroluj taky jak sedí hlava válce,mohla se povolit když jsi to po takové době projel. A hlavně vyčísti nebo vyměň uzavírací ventil v karbecu.

A lanko nemůže jen tak vyskočit. Leda je zhoblovaná ta cínová koncovka ,nebo je volné lanko. To nastavíš stavěcim šroubem na karbecu .
Nikdy neni tak špatně, aby nemohlo být hůře!!!
Uživatelský avatar
Dejmal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 01, 2011 11:48:11
Bydliště: Malenice

Re: B 210- staršia dáma sa dusí...

Příspěvekod miraspk » sob srp 30, 2014 17:46:57

Pavel: 5000? :shock: :shock: Moje kráska, když jsem ji koupil stála 7let. Vyměnil jsem gufera na klice(cca 40Kč), gumový O kroužek ve dvojce(5kč), vypucoval karbec, nádrž a drátěnku v sání, vyměnil ložiska v kolech(už nevím kolik, ale cca 100Kč za všechny), olej v převodovce a lítá jako drak. Když jsem ji koupil, tak měla najeto 14000(bez výbrusu), teď mám 18000 a frčí bez nejmenšího problému. Jediné co mě právě na začátku vytrápilo, byly ty gufera na klice. Chvilku jezdila v pohodě, pak ztratila výkon a nakonec běžela jenom na volnoběh. Po přidání plynu chcípla. Když jsem přicpal sání, tak běžela. Toto se vyřešilo výměnou gufer a od té doby je to neskutečně spolehlivej stroj i bez těch 5000Kč. :D Jinak s tím jehlovým ventilem je to pravda, pokud propouští, tak nikdy neseřídíš hladinu a za boha nepojede tak, jak má. :wink:
miraspk
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 53
Registrován: čtv čer 26, 2014 3:16:37
Bydliště: šumperk

Re: B 210- staršia dáma sa dusí...

Příspěvekod Pavel » sob srp 30, 2014 20:33:56

V Babettách se už nějaký ten rok pohybuju. Zvláště ležáky se vždy vysypou. To máš vysypanou klikovku, ložiska + práci a jsi hned minimálně na 2tis. K tomu vyměnit pneu, dát lepší tlumiče, nová lanka, obložení, případně další vysypané díly a jsi na dalších 2-3tis Kč. K tomu ten čas s popojížděním a sháněním dílů, prostě 5tis je minimum, co se do toho nacpe. Já třeba teď pořídil Babču, co také pár let stála a po pořízení do ni investuju dalších 9tisíc, aby jela a byla spolehlivá.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: B 210- staršia dáma sa dusí...

Příspěvekod Dejmal » sob srp 30, 2014 20:59:58

Ježiš a nebylo by levvnější si ji nepořizovat a rovnou ji poskládat celou z náhradních dílů? :roll: :lol: :lol:
Nikdy neni tak špatně, aby nemohlo být hůře!!!
Uživatelský avatar
Dejmal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 01, 2011 11:48:11
Bydliště: Malenice

Re: B 210- staršia dáma sa dusí...

Příspěvekod Pavel » sob srp 30, 2014 21:28:31

Dejmale, je vidět, že se v problematice vůbec neorientuješ. Kdyby se měla sestavit Babča z nových dílů, tak tě vyjde min na 100tis Kč a máš stejně stroj na prd, když už to není z origo dílů.

Je třeba vyjít z nějaké slušně zachovalé originální Babetty, která ještě neprošla rukou 'kutila' a rovnou udělat GO motoru z origo dílů, nebo co možná co nejvíc origo dílů. 10 tis Kč investice je rozumný základ za pořádné připravení Babetty na provoz.

Pokud mi někdo tvrdí, že si koupil Babettu a zainvestoval do ní jen pár stovek a jezdí s ní roky, tak lže.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: B 210- staršia dáma sa dusí...

Příspěvekod miraspk » sob srp 30, 2014 21:42:44

Nelzu, samozřejmě když mas smůlu a koupis shit, které rozvrtal nejakej radoby kutiil, tak mas holt smůlu. Souhlasím s tebou, ze základ je pokud možno originál stav. :)
miraspk
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 53
Registrován: čtv čer 26, 2014 3:16:37
Bydliště: šumperk

Re: B 210- staršia dáma sa dusí...

Příspěvekod Pavel » sob srp 30, 2014 22:26:18

Každý má trochu jinou představu o Babettě. Já tady mluvím o zcela spolehlivém stroji, na kterém se nic nevysype a můžeš s ní jet třeba k moři a vědět, že to dáš. Jestli na Babettě jezdíš jen po blížkém okolí, tak ti bude sloužit dobře skoro každá Babča, ale pokud na ní opravdu jezdíš a to i delší trasy, tak tam už jaksi potřebuješ zainvestovat po koupi 5-10tis Kč, byť sis pořídil leštěnku, jinak se ti vysype po párset km každá Babetta.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: B 210- staršia dáma sa dusí...

Příspěvekod BenjiH » sob srp 30, 2014 22:42:08

Ďakujem Vám všetkým za názor. Tak sa jej ešte pozriem na zúbok...Myslím si, že si to zaslúži. Bol som veľmi milo prekvapený jej snahou o prežitie... :)...a teda tým ako slušne sa snažila po tej minimálnej údržbe, ktorú som jej dal.

Skúsim opraviť ten ihlový ventil, kým sa dostanem k novému. A už minule, keď som bol v tom obchode, tak som kúpil to hliníkove tesnenie pod hlavu, pretože ta je fakt špinavá a za 50 centíkov? No nekup to. Takže zhodím tú hlavu, vyčistím a pretesním. Ešte raz sa pozriem na zúbok kolienku na výfuku a potom sa uvidí.

Ešte raz vďaka.
BenjiH
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát srp 29, 2014 0:48:31

Re: B 210- staršia dáma sa dusí...

Příspěvekod Dejmal » sob srp 30, 2014 23:33:21

Pavle,ber to s nadsázkou,myslel jsem to ze srandy. Ale já koupil babču 207 a dělala mi to samé. Výměna gufer nepomohla,až nový těsnění u válce a kolínka sání. Potom už jen nové obutí a tři roky jezdila denně i v zimě přes dva pořádný kopce do práce a zpět . Je pravda že jen 14 km. Teď dostala po 30-ti letech nová ložiska ,gufera a první výbrus. Když to sečtu, tak to za ty roky i s gumama dělá něco kolem dvou tisíc a najezdila přes deset tisíc km. Uznávám,že neni žádná krasavice,ale jen vesnickej provozák a k dokonalosti ji dost chybí,ale ještě mně nezklamala .Na to abych ji vyšperkoval mi už nezbývá. Děti a vnučka mají přednost. :wink:
Nikdy neni tak špatně, aby nemohlo být hůře!!!
Uživatelský avatar
Dejmal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 01, 2011 11:48:11
Bydliště: Malenice

Re: B 210- staršia dáma sa dusí...

Příspěvekod BenjiH » ned srp 31, 2014 20:08:20

Zdravím všetkých...Tak dnešné pohodové popoludnie som venoval Babettke...rozobral som hlavu, valec- odmastil, oškrabal, umyl, osušil, vyfúkal...skontroloval som piest...nahodil nové tesnenie (valec, blok) a zhodnotil, či medzi valec a hlavu dám ten hliníkový krúžok...nakoniec nie...sedí to celkom pekne...myslím, že problém bol v tom, že jedna z tyčí, ktorá spája hlavu, valec, blok má výrobnú vadu...má proste krátky závit na strane hlavy...nechápem, ako k tomu mohlo dôjsť, ale chýbajú tam také...minimálne tri kompletné závity...Predpokladám, že ten, kto skladal motor predo mnou si to nevšimol a tak tá hlava podfukovala (inak bolo to všetko poriadne špinavé)...keďže som nemal inú tyč dohnal som to klasickými podložkami...a na všetky tyče som pridal aj pérovku. Celé som to veľmi pravidelne a rovnomerne pritiahol, aby si to sadlo čo najlepšie...

Pri rozborke šiel dole samozrejme aj výfuk, ktorý som opäť celý vyčistil a vypálil...ešte nemám to oceľové lanko na vyčistenie kolienka, ale myslím, že aktuálne to ani nebolo potrebné...uvidíme...Na zmontovaný a až prekvapujúco čistý valec som namontoval výfuk cez nové tesnenie.

Práce pokračovali na "hornom poschodí"...karburátor šiel do poslednej elementárnej častice...vyčistiť, prepláchnuť, vyfúkať...potom som sa pustil do toho ihlového ventilu...vybrať, očistiť, tesnenie a testovanie..nemám zatiaľ náhradný..tak som len tento "dobrúsil" vo vnútri- niekde som to tu čítal (proste som "otlačil, ofrézoval" sedlo ventilu) myslím, že to pomohlo...no a jemne, ale poriadne som ho dotiahol...krátka skúška funkčnosti a zdá sa, že to je v poriadku (v polohe plavák visí vzduch ide, pri zaklonení hlavy ani pííísk) :D ...nastavenie hladiny...následné zmontovanie....teraz vrch...podrobil som skúmaniu tú koncovku lanka...každopádne budem musieť kúpiť nové, ale toto je ešte plne funkčné, ale už je vidieť, že je dlhšie...premazať bowden a poďme všetko zložiť....napustenia paliva a všetko zatiaľ v poriadku... aj miska zostáva suchá.. :)

Nahodiť sviečku, zapnúť sytič a poďme.....trocha točenia...samozrejme, všetko je prázdne a je tu prvý odpaľ....Asi na 5s sa rozbehla a dala si pohov....Potom som sa s ňou trocha trápil...vyskúšal som sviečku, iskra OK...sviečka mokrá...Hej, tak čo je?....Zasa chvilka točenia, konečne zasa chytla...už to jede, už to fičí..zasa ju začalo dusiť...mám jedno podozrenie...volá sa palivový filter...ide von zo systému....Opäť skúška a teraz to už vyzerá skutočne dobre a zdravo.

Nabehal som cca 2 km len tak po ulici okolo domu...potrebujem ju zohriať...konečne nastaviť bohatosť a voľnobeh....Všetko je výborné....Babettka má ťah, drží voľnobeh, miska suchá, benzín sa "nestráca"...zohrial som ju, najazdil cca 5 km..a všetko je stále super...

Odstavujem stroj a som veľmi spokojný. Dúfam, že to vydrží aj do ďalších dni.....Ďakujem všetkým za rady a pomoc.
BenjiH
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát srp 29, 2014 0:48:31

Re: B 210- staršia dáma sa dusí...

Příspěvekod Dejmal » ned srp 31, 2014 21:10:16

Hlavně že to šlape. :lol:
Nikdy neni tak špatně, aby nemohlo být hůře!!!
Uživatelský avatar
Dejmal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 01, 2011 11:48:11
Bydliště: Malenice

Re: B 210- staršia dáma sa dusí...

Příspěvekod BenjiH » pát zář 05, 2014 11:03:24

Včera som urobil rovných 10 km po tom, čo som komplet vypustil nádrž a nalial do nádrže kalibrovaných 0,6 litra paliva. Prešiel som rovných 10 km s rôznorodým profilom trate (rovinky, ale aj celkom slušné kopčeky)...ale motal som sa stále tak maximálne 1-1,5 km od garáže (čo ak by náhodou? :( )...Všetko dopadlo OK...Závada žiadna. Priemerná rýchlosť okolo 40 km/h, ale dal som jej aj 50.

Po návrate domov som opäť všetko vypustil...do mierky sa vrátilo 0,34 l...teda priemerná spotreba 2.6 l na 100 km. Ešte to snáď pôjde zlepšiť. Skontroloval som si aj rezervu (keďže mám nový pal. kohút). Pri vypúšťaní som to najskôr pustil vrchom a natieklo už iba 0.05 l benzínu...takže moja rezerva je iba cca 0,3 l, čo ma teda moc nepotešilo, lebo to mi dáva pohodu iba na cca 10 km +/-....Ten kohút nie je originál a tá tyčka je výrazne kratšia ako na pôvodnom.

Čaká ma však asi ďalšia práca...Zistil som, že babetta má nohy do "X"...a zadné koleso pri rýchlostiach nad 40 km/h hádže "zadkom"...Neviem, neviem, či ju predo mnou niekto niekde poriadne neoprel...má niekto skúsenosti s narovnávaním babetty? Najskôr som myslel, že koleso je krivo nasadené, ale zdá sa, že je v poriadku... :( ....takže asi krivá vidlica. Nejaké nápady? Ďakujem za rady.
BenjiH
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát srp 29, 2014 0:48:31

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků

cron