B 210- staršia dáma sa dusí...

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: B 210- staršia dáma sa dusí...

Příspěvekod Max11 » pát zář 05, 2014 12:26:23

Spotrebu meraj keď tak aspoň s 1 litrom a vyčerpaj nádrž až do úplnej nuly. Čím menšie množstvo paliva, tým je meranie menej presné. Okrem toho ak máš pôvodné prevody tak pri rýchlostiach nad 40km/h môže byť spotreba úplne v pohode okolo 2 litrov a viac.
Max11
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 83
Registrován: pon srp 12, 2013 21:02:11

Re: B 210- staršia dáma sa dusí...

Příspěvekod ridchey » pát zář 05, 2014 13:47:35

zkus si pomerit vnejsi prumery tech trubicek na palivovem kohoutu,mozna by sly vzajemne vymenit a mel bys original delsi a tak i vetsi zasobu na rezerve.
jinak spotreba neni nijak kriticka,nezapomen,ze do kopcu si neco potahne a jak pises,tak se s plynem taky neupejpas,takze podle hesla - vykon je potreba necim nakrmit - se mi to nezda nejak vysoko,ale jak pise Max11 - prumer se da posoudit az na delsich trasach,resp. od nekolika plnych nadrzi...:-)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: B 210- staršia dáma sa dusí...

Příspěvekod BenjiH » stř zář 17, 2014 23:02:02

Zdravím, tak sa mi podarilo kompletne a bez poškodenia rozobrať ten starý palivový ventil. Vyčistil som odtokový kanálik pre rezervu- vrták medzi prstami, vyfúkal, vypláchol, vyfúkal, vypláchol, vysušil. Vložil som nové 5-otvorové tesnenie a ventil je ako nový... :) ..Skúšky s prefukovaním vykazujú bezproblémový chod a 5 otvorov fičí, ako má. Zajtra to snáď stihnem nahodiť a uvidím či je všetko OK. Mimochodom..ono je to všetko tesnené iba osadením na sitku? (tiež sa mi podarilo zohnať funglové). Pýtam sa preto, že medzi tou maticou, ktorá ma opačná závit a ventilom nie je/nebolo nič..tak či tam nemám vložiť nejaký O-krúžok, alebo fiber. Ďakujem.

Ešte sa vrátim k tomu problému, na ktorý nik nereagoval- že má moja babetta nohy do X...Pozeral som sa na to cez víkend a rozobral som zadné koleso (do ložísk som sa zatiaľ nepúšťal). Čo sa dalo som prečistil a namazal. Koleso som skontroloval na stojane a nezdá sa mi, že má nejaké hádzanie, alebo vôle (inak babetta má najazdených necelých 8000 km). Vymedzovacie "rúrky" sú zdá sa mi na čelách dosť ožvatlané, na šponovákoch silné zaoblenie (má byť/nemá? poraďte, neviem ako vyzerá origo šponovák)...keď som to celé zasa zložil s ohľadom na čo najlepšie a najsúmernejšie upevnenie vo vidlici, tak sa mi zdá, že:

1) koleso je vcelku dosť posunuté na právú stranu (pohľad zozadu)...reťaz je v podstate rovná (rozeta a náhon sú v rovine), ale koleso je oproti blatníku výrazne vpravo...(našiel som na blatníku aj vyšúchané zóny na čistý kov. takže sa tam neudrží ani hrdza a občas to tam asi štrajchne- ja vážim 72 kg)
2) Keď dotiahnem os tak ako som čítal tu na fóre, že "nafest", lebo všetky vnútorné elementy sa spoja na trati vidlica-vymedzovák-ložisko-vymedzovák-ložisko-vymedzovák-vidlica...tak s kolesom v podstate nie je možné pohnúť...musím jazdiť na mierne povolenej skrutke (pérovka to drží pohromade)+samozrejme šponováky
3) Brzda sa pri silnom zatiahnutí osky taktiež "aktivuje" a pribrzďuje
4) nenašiel som na žiadnom nete v rámci náhradných dielov vymedzovák, ktorý je pod cvrčkom...všade je iba stredový a malý...môže sem niekto napísať strojnícke rozmery všetkých troch vymedzovačov, prosím. Prípadne si ich nechám na sústruhu strihnúť všetky tri..možno o nejakú tu desatinku dlhšie.

Ďakujem za trpezlivosť a za spoluprácu. :)
BenjiH
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát srp 29, 2014 0:48:31

Re: B 210- staršia dáma sa dusí...

Příspěvekod Koby » čtv zář 18, 2014 0:38:33

Zdar.S tím palivákem ti moc neporadím,mám na 215neoriginál a tam je to zatěsněné pal.sítkem.
K tomu zadnímu kolu.Pokud po dotažení nemáš z boku vůli,ložiska tam nelítaj jak prd v tunelu,nebo ohnutou osku tak to bude tou kyvkou.Nejseš první ani poslední,je to prostě nakřivo svařené už z výroby.Taky to tak mám ale né tolik abych štrejchal.Navíc s tvojí muší váhou je zpodivem že drhneš,asi by to chtělo výměnu tlumičů :D
Tu kyvku srovnáš jedině tak že sundáš zadní blatník,abys pěkně viděl jak ti jde rám a kam směřuje kolo(většinou jde vrchem napravo)Vem si 1,5m trubku a chlapa co bude držet stroj a přes páku ji napruž do požadovaného směru.Hlavně opatrně,páč přelisovat zadní kyvku je nejhorší práce na celé babettě.hodně zdaru
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: B 210- staršia dáma sa dusí...

Příspěvekod ridchey » čtv zář 18, 2014 6:23:45

s tim drhnutim zadniho kola- jezdit s povolenou matkou osky je o hubu v kazdem pripade,protoze
1) kolo neni pevne fixovane a plave na silnici,
2)ani napinaky nejsou vsemocne,takze hrozi povoleni retezu a jeho spadnuti-nasledky jsou vetsinou strasne-poskozeni kartru,a hlavne rozbita huba

to,ze kdyz dotahnes a kolo se nechce tocit znamena,ze je prave z vyse uvedeneho(povolene matky) duvodu obrouseny ten hlinikovy stred brzdoveho stitu a zaroven to znamena nejspis nejvyssi cas vymenit loziska v kole,bo nektere se blokuje a drhne ten brzdovy stit,takze dalsim takovym provozem to jen zhorsis.
tu je jedina pomoc-malinko obrousit ten lem brzdoveho stitu po obvodu,ktery zapada do drazky v bubnu tak,aby jsi nahnal to poskozeni jeho stredu. neprehnat to,bo ti to kryje vnitrk bubnu pred bincem ze silnice.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: B 210- staršia dáma sa dusí...

Příspěvekod BenjiH » pát zář 19, 2014 21:41:44

Zdravím...tak, ložiská do kolies sú objednané a dám tam aj miesto tých plstenných krúžkov guferá (videl som to tu u niekoho)- objednané tamtiež... :) ...cez týždeň mi prišli aj nové plášte s dušami..tak tie kolesa komplet zrekonštruujem...len s tými vymedzovacími vložkami si budem musieť pohrať....

a pokusím sa aspoň troška zrovnať aj tú zadnú vidlicu...pozeral som to a je naozaj skrútená..je to vidieť normálne okom...pri pohľade zozadu je pravá vidla o cca 1 cm!!! nižšie, ako ľavá...z toho potom ten "posed do X", keď to zhodím zo stojana.

Ešte som sa chcel spýtať....vo várke s plášťami som mal objednané aj nové trysky...a plavák (ako som už písal predtým, ten pôvodný služil asi pri Verdune)....všetko som vymenil okrem hlavnej trysky...tu sa mi nepodarilo rozobrať...

Mám silné podozrenie, že moja pôvodná tryska je priamou súčasťou emulznej trubice....nejde to povoliť, celé som to vykartáčoval, prezeral lupou!...nič..žiaden spoj medzi tryskou a trubicou?...Je to možné? Existovala niekedy táto varianta?....Nechce sa mi zdať, že by to proste nebolo vidieť o rozobratí ani nehovorím....zajtra môžem dodať fotografie.

Ďakujem za rady a postrehy.
BenjiH
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát srp 29, 2014 0:48:31

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 24 návštevníků