Karburátor z Pionýra

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Karburátor z Pionýra

Příspěvekod davikk » úte zář 02, 2014 15:41:34

Čaute,
už delší dobu přemýšlím nad výměnou karbce na babetě z originálního na ten z fichtla...
jak je to s kolínkem? resp. z čeho se dá vzít, popř. vyrobit? vyděl jsem to i s tím origo kolínkem ale tohle řešení nejspíš nebudu uskutečňovat...
Uživatelský avatar
davikk
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř črc 09, 2014 1:21:56

Re: Karburátor z Pionýra

Příspěvekod Pavel » stř zář 03, 2014 11:08:46

Předpokládám, že toužíš, aby ti Babetta s tím karburátorem jela líp. Jenže ono to bohužel není jen o karburátoru. U Stadiona by ti to určitě pomohlo, ale u Babetty ne. Vím to z praxe. Musíš ještě upravit válec, tzn. rozšířit kanálky ve válci na správných místech a poladit vložku výfuku, včetně úpravy sání, možná i upravit píst. Tuto úpravu v motoru nezvládne nikdo bez odborných znalostí a letité praxi s laděním 2taktních motorů a bez patřičného vybavení. Také jsem si to chtěl kdysi ladit sám, ale pak jsem sám zjistil, že je lepší to přenechat zkušeným odborníkům v důchodovém věku, kteří celý život upravovali motory, protože ti z toho motoru jsou schopni vytáhnout maximum, já bych to jako celek nikdy nesladil tak, aby to jelo dobře.

Ještě bych tady všem ladičům chtěl vzkázat, že lze udělat Babettu, která vám povalí 70-80km/h i při použití originálního DC2912, výfuku včetně kolínka a nasávání. Vše je jen o úpravě válce, kvalitním výbrusu, vyvážení klikovky, použitím kvalitního pístu a pak dokonalému sladění všech komponent jako celku.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Karburátor z Pionýra

Příspěvekod ridchey » stř zář 03, 2014 11:34:58

vcetne nizkeho vahoveho handicapu jezdce, vim o cem mluvim :mrgreen:
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Karburátor z Pionýra

Příspěvekod davikk » sob zář 06, 2014 23:37:32

takže větší karburátor toho moc neřeší? No, četl jsem pár knížek o úpravách 2T motorů a např. u Čezet je vždy uvedena jak úprava kanálků, tak výměna karburátoru za větší...Výfuk už to má za sebou, udělal jsem 4 dírky do vložky a zkrátil koleno, a chci v nějaké rozumné úpravě Babetty pokračovat nějak sofistikovaněji, ne jen dděláním děr a řezáním...A ještě jedna otázka..Jak můžu vylepšit tlumiče? Popř. pasují tam např. ze Simsona nebo z Pionýra? (na 207čku)
Uživatelský avatar
davikk
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř črc 09, 2014 1:21:56

Re: Karburátor z Pionýra

Příspěvekod wenca084 » ned zář 07, 2014 9:19:47

Hodně úprav najdeš v sekci Vaše stroje , pročti si , sposta lidí tam má téma jak upravujou své stroje k dokonalosti.
Babetta 207/500 , Simson SR 70
wenca084
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 359
Registrován: úte led 14, 2014 3:09:14
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Karburátor z Pionýra

Příspěvekod Pavel » pon zář 08, 2014 16:07:52

Bohužel ty úpravy, které čtu v sekci Vaše stroje, to bych zabíjel, když to čtu. Už to raději ani nekomentuju, protože na to nemám sílu. Tomu nelze říct jinak, než pseudotuning. Jsou to neodborné zásahy do motoru bez důkladné znalosti odborné problematiky. Uvádím tento komentář tady proto, abyste popisované úpravy (dal jsem jiný výfuk, zvětšil jsem díru tam a tam, zkrátil jsem koleno, zkouším jinou svíčku, zkusil jsem upravit válec broušením kanálků, opiloval jsem píst, abych motor víc otevřel, dávám tam Delorto, protože je lepší, apod...fakt stovky cipin...), co tam jsou, brali s velkou rezervou. Možná tu mají reálné odborné znalosti tak 3 lidi, ale zbytek jsou jen amatéři, kteří své stroje ničí.

Je třeba si uvědomit jednu zásadní věc, že každý motor Babetta je originál a každý je třeba naladit jinak (a to jako celek, ne jen část), neexistuje tedy univerzální postup pro tunění motoru. Proto si ty úpravy opravdu můžu jen přečíst, ale na můj motor to pasovat zcela určitě nebude.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Karburátor z Pionýra

Příspěvekod Azor » úte zář 09, 2014 8:12:25

Ale v tom je právě ta poezie. Přirozeně je škoda každého poničeného motoru, ale bastlení pro zábavu, samozřejmě bez nároků na supervýsledky, patří k tradici české populace (lepší než brát drogy a bavit se asociálními aktivitami). Tohle fórum je zaprvé pro zoufalce, kteří si s něčím "běžným" nevědí rady a za druhé právě pro ty bastlíře, kteří se tím vyblbnou, tak proč jim brát náladu. Sofistikované úpravy, seriozní přípravu strojů pro závody atp., bych hledal spíše na fóru pro konstruktéry, resp. teoretiky. Já tohle fórum (možná blbě) chápu spíš jako kamarádský pokec a výměna zkušeností s různými úpravami (proč bych nemohl být nadšený z něčeho, co sice třeba nijak úžasné není, ale mně to připadá super) sem určitě patří. :D
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Karburátor z Pionýra

Příspěvekod ridchey » úte zář 09, 2014 9:51:34

Souhlasim s Azorem, kde jinde by mel clovek,ktery ma tenhle stroj prvne, nacerpat nejake vedomosti,zadny uceny z nebe nespadl!
A pokud ti,kteri v opravach,nebo ladeni uz nejakeho uspechu dosahli, to daji sem ve znamost,tak tim zvysuji sance na to,ze v konecnem dusledku
ti , kteri jsou jeste "na ceste za poznanim stroje", maji sanci si svuj motor nezmrvit.
Samozrejme je potka take stav,ze "male vylepseni" muze znamenat krok zpet,ale o tom to je-ziskat zkusenosti.
Pavel ma pravdu v tom , ze kazdy kus je original a naladeni je vysledkem vice postupnych kroku.
Zalezi na kazdem,jakeho stavu chce dosahnout- udela dirku do vyfuku-jede to lip a staci mu to...proc ne?
Ne kazda uprava znamena nutne devastaci motoru.....
A je lepe,kdyz tu nekdo nasaje uzitecne info,nez aby falesnou hrdosti doopravdy neco zmrvil.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Karburátor z Pionýra

Příspěvekod wenca084 » úte zář 09, 2014 19:22:57

ridchey píše:Souhlasim s Azorem, kde jinde by mel clovek,ktery ma tenhle stroj prvne, nacerpat nejake vedomosti,zadny uceny z nebe nespadl!
A pokud ti,kteri v opravach,nebo ladeni uz nejakeho uspechu dosahli, to daji sem ve znamost,tak tim zvysuji sance na to,ze v konecnem dusledku
ti , kteri jsou jeste "na ceste za poznanim stroje", maji sanci si svuj motor nezmrvit.
Samozrejme je potka take stav,ze "male vylepseni" muze znamenat krok zpet,ale o tom to je-ziskat zkusenosti.
Pavel ma pravdu v tom , ze kazdy kus je original a naladeni je vysledkem vice postupnych kroku.
Zalezi na kazdem,jakeho stavu chce dosahnout- udela dirku do vyfuku-jede to lip a staci mu to...proc ne?
Ne kazda uprava znamena nutne devastaci motoru.....
A je lepe,kdyz tu nekdo nasaje uzitecne info,nez aby falesnou hrdosti doopravdy neco zmrvil.


Chlapy moje řeč - proto jsem mu to napsal aby se v té sekci pohledal a dozvěděl se mnoho užitežných info , které by ho mohli nasměrovat.
Babetta 207/500 , Simson SR 70
wenca084
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 359
Registrován: úte led 14, 2014 3:09:14
Bydliště: Středočeský kraj


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 54 návštevníků