Stránka 1 z 1
Karburátor z Pionýra

Napsal:
úte zář 02, 2014 15:41:34
od davikk
Čaute,
už delší dobu přemýšlím nad výměnou karbce na babetě z originálního na ten z fichtla...
jak je to s kolínkem? resp. z čeho se dá vzít, popř. vyrobit? vyděl jsem to i s tím origo kolínkem ale tohle řešení nejspíš nebudu uskutečňovat...
Re: Karburátor z Pionýra

Napsal:
stř zář 03, 2014 11:08:46
od Pavel
Předpokládám, že toužíš, aby ti Babetta s tím karburátorem jela líp. Jenže ono to bohužel není jen o karburátoru. U Stadiona by ti to určitě pomohlo, ale u Babetty ne. Vím to z praxe. Musíš ještě upravit válec, tzn. rozšířit kanálky ve válci na správných místech a poladit vložku výfuku, včetně úpravy sání, možná i upravit píst. Tuto úpravu v motoru nezvládne nikdo bez odborných znalostí a letité praxi s laděním 2taktních motorů a bez patřičného vybavení. Také jsem si to chtěl kdysi ladit sám, ale pak jsem sám zjistil, že je lepší to přenechat zkušeným odborníkům v důchodovém věku, kteří celý život upravovali motory, protože ti z toho motoru jsou schopni vytáhnout maximum, já bych to jako celek nikdy nesladil tak, aby to jelo dobře.
Ještě bych tady všem ladičům chtěl vzkázat, že lze udělat Babettu, která vám povalí 70-80km/h i při použití originálního DC2912, výfuku včetně kolínka a nasávání. Vše je jen o úpravě válce, kvalitním výbrusu, vyvážení klikovky, použitím kvalitního pístu a pak dokonalému sladění všech komponent jako celku.
Re: Karburátor z Pionýra

Napsal:
stř zář 03, 2014 11:34:58
od ridchey
vcetne nizkeho vahoveho handicapu jezdce, vim o cem mluvim

Re: Karburátor z Pionýra

Napsal:
sob zář 06, 2014 23:37:32
od davikk
takže větší karburátor toho moc neřeší? No, četl jsem pár knížek o úpravách 2T motorů a např. u Čezet je vždy uvedena jak úprava kanálků, tak výměna karburátoru za větší...Výfuk už to má za sebou, udělal jsem 4 dírky do vložky a zkrátil koleno, a chci v nějaké rozumné úpravě Babetty pokračovat nějak sofistikovaněji, ne jen dděláním děr a řezáním...A ještě jedna otázka..Jak můžu vylepšit tlumiče? Popř. pasují tam např. ze Simsona nebo z Pionýra? (na 207čku)
Re: Karburátor z Pionýra

Napsal:
ned zář 07, 2014 9:19:47
od wenca084
Hodně úprav najdeš v sekci Vaše stroje , pročti si , sposta lidí tam má téma jak upravujou své stroje k dokonalosti.
Re: Karburátor z Pionýra

Napsal:
pon zář 08, 2014 16:07:52
od Pavel
Bohužel ty úpravy, které čtu v sekci Vaše stroje, to bych zabíjel, když to čtu. Už to raději ani nekomentuju, protože na to nemám sílu. Tomu nelze říct jinak, než pseudotuning. Jsou to neodborné zásahy do motoru bez důkladné znalosti odborné problematiky. Uvádím tento komentář tady proto, abyste popisované úpravy (dal jsem jiný výfuk, zvětšil jsem díru tam a tam, zkrátil jsem koleno, zkouším jinou svíčku, zkusil jsem upravit válec broušením kanálků, opiloval jsem píst, abych motor víc otevřel, dávám tam Delorto, protože je lepší, apod...fakt stovky cipin...), co tam jsou, brali s velkou rezervou. Možná tu mají reálné odborné znalosti tak 3 lidi, ale zbytek jsou jen amatéři, kteří své stroje ničí.
Je třeba si uvědomit jednu zásadní věc, že každý motor Babetta je originál a každý je třeba naladit jinak (a to jako celek, ne jen část), neexistuje tedy univerzální postup pro tunění motoru. Proto si ty úpravy opravdu můžu jen přečíst, ale na můj motor to pasovat zcela určitě nebude.
Re: Karburátor z Pionýra

Napsal:
úte zář 09, 2014 8:12:25
od Azor
Ale v tom je právě ta poezie. Přirozeně je škoda každého poničeného motoru, ale bastlení pro zábavu, samozřejmě bez nároků na supervýsledky, patří k tradici české populace (lepší než brát drogy a bavit se asociálními aktivitami). Tohle fórum je zaprvé pro zoufalce, kteří si s něčím "běžným" nevědí rady a za druhé právě pro ty bastlíře, kteří se tím vyblbnou, tak proč jim brát náladu. Sofistikované úpravy, seriozní přípravu strojů pro závody atp., bych hledal spíše na fóru pro konstruktéry, resp. teoretiky. Já tohle fórum (možná blbě) chápu spíš jako kamarádský pokec a výměna zkušeností s různými úpravami (proč bych nemohl být nadšený z něčeho, co sice třeba nijak úžasné není, ale mně to připadá super) sem určitě patří.

Re: Karburátor z Pionýra

Napsal:
úte zář 09, 2014 9:51:34
od ridchey
Souhlasim s Azorem, kde jinde by mel clovek,ktery ma tenhle stroj prvne, nacerpat nejake vedomosti,zadny uceny z nebe nespadl!
A pokud ti,kteri v opravach,nebo ladeni uz nejakeho uspechu dosahli, to daji sem ve znamost,tak tim zvysuji sance na to,ze v konecnem dusledku
ti , kteri jsou jeste "na ceste za poznanim stroje", maji sanci si svuj motor nezmrvit.
Samozrejme je potka take stav,ze "male vylepseni" muze znamenat krok zpet,ale o tom to je-ziskat zkusenosti.
Pavel ma pravdu v tom , ze kazdy kus je original a naladeni je vysledkem vice postupnych kroku.
Zalezi na kazdem,jakeho stavu chce dosahnout- udela dirku do vyfuku-jede to lip a staci mu to...proc ne?
Ne kazda uprava znamena nutne devastaci motoru.....
A je lepe,kdyz tu nekdo nasaje uzitecne info,nez aby falesnou hrdosti doopravdy neco zmrvil.
Re: Karburátor z Pionýra

Napsal:
úte zář 09, 2014 19:22:57
od wenca084
ridchey píše:Souhlasim s Azorem, kde jinde by mel clovek,ktery ma tenhle stroj prvne, nacerpat nejake vedomosti,zadny uceny z nebe nespadl!
A pokud ti,kteri v opravach,nebo ladeni uz nejakeho uspechu dosahli, to daji sem ve znamost,tak tim zvysuji sance na to,ze v konecnem dusledku
ti , kteri jsou jeste "na ceste za poznanim stroje", maji sanci si svuj motor nezmrvit.
Samozrejme je potka take stav,ze "male vylepseni" muze znamenat krok zpet,ale o tom to je-ziskat zkusenosti.
Pavel ma pravdu v tom , ze kazdy kus je original a naladeni je vysledkem vice postupnych kroku.
Zalezi na kazdem,jakeho stavu chce dosahnout- udela dirku do vyfuku-jede to lip a staci mu to...proc ne?
Ne kazda uprava znamena nutne devastaci motoru.....
A je lepe,kdyz tu nekdo nasaje uzitecne info,nez aby falesnou hrdosti doopravdy neco zmrvil.
Chlapy moje řeč - proto jsem mu to napsal aby se v té sekci pohledal a dozvěděl se mnoho užitežných info , které by ho mohli nasměrovat.