Karburátor Jikov - bohatost směsi

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Karburátor Jikov - bohatost směsi

Příspěvekod Pavel » úte čer 21, 2016 16:51:37

Znovu opakuji. Šroub bohatosti směsi se uplatňuje jen na volnoběžné otáčky a jakmile přidáte plyn, je jeho vliv téměř zanedbatelný na provoz. Mluvíme zde o pár procentech vlivu na celkový chod motoru.
Ten šroub v podstatě škrtí komůrku, která přisává vzduch pro volnoběžnou trysku. Když šroub zašroubováte, škrtíte vzduch do trysky a tím pádem jde do motoru z volnoběžné trysky bohatší směs. Jakmile ale zdvihnete šoupátko, začne se výrazně projevovat tvar jehly, emulzní trubice a hlavní tryska a volnoběžná je oproti tomu úplné nic.

Další dotaz. Trysky vyrabí třeba Motomax. Sám jsem si koupil postupku trysek po krocích 2-5 od cca od 55 do cca 75. Tryska stojí cca 15Kč, takže to není nic drahého. Případně pro fajnšmekry můžu doporučit výstružník a měrku, v setu se to tam prodává za 1500Kč a můžete si vyrobit trysku, jakou chcete :)

Další dotaz. Když vám falešně přisává vzduch někde, tak se směs ochuzuje. Když je chudá směs, barva svíčky je čím dál víc světlejší. Když je svíčka černá, tak je buď bohatá směs nebo to špatně spaluje (hází jiskru). Pokud dáte ruku do ohně, že je zapalování ok, tak pak příčinou černé svíčky je přílišné škrcení sání nebo příliš velká tryska. Zkuste třeba odstranit drátěnku z filtru sání. Pokud ani toto nepomůže, je třeba zkusit dát trysku o 2-5 nižší, vyčistit kartáčem svíčku, zase se projet (stačí 1km) a podívat se, jakou to má barvu, až se dostanete na úplně krásně cihlově zabarvenou barvu. Někteří lidé mi řekli, že jim to udělalo cihlovku až na trysku cca 58. Niž bych už nešel, protože standardně karbec má 63 trysku v origu. Nenechávejte dlouho Babettu na volnoběh, jinak se samozřemě projeví špatné nastavení bohatosti směsi na volnoběh, pokud máte šroub ledabyle nastavený.

3L na origo babettu je už moc. Příčinou velké spotřeby může být i špatně nastavená hladina paliva v karburátoru. To bych také proměřil na správnou hladinu viewtopic.php?f=4&t=2689&hilit=nastaven%C3%AD+hladiny+karbur%C3%A1toru#p27453
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Karburátor Jikov - bohatost směsi

Příspěvekod BURE » úte čer 21, 2016 16:56:59

Zkusim prohodit karbec, mam ted jeden kujceny, udelany, tak uvidime... Objevil jsem, ze puvodni majitel dal misto dratenky do sani molitan. Ten se vyparama rozpustil a je od nej zaje*banej celej karbos :evil:
Babetta 210 alias malá Karkulka
Uživatelský avatar
BURE
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 55
Registrován: stř čer 15, 2016 16:15:53
Bydliště: Stráž pod Ralskem

Re: Karburátor Jikov - bohatost směsi

Příspěvekod BURE » úte čer 21, 2016 21:11:19

Pavle, ja tomu moc nerozumim, tak se zeptam asi blbe. Proc to teda jelo, az kdyz jsem mel sroubek cca 1/3 otacky od srpubu bohatosti? Kdyz to za provozu ma zanebdatelny vliv?
Karbec jse rozebral, vycistil (byly zahnojeny obe trysky), na skle jsem srovna prirubu, pretesnil a uz to jede jak z partesu! Dal jsem 1,5 otacky a stacilo jen doladit volnobezne otacky. Jede krasne, do kopce tahne daleko lepe... Jak nastavit hladinu, to budu muset jeste vyspekulovat. To zatim neumim. Do te doby se budu utesovat, ze je nastavena dobre. :mrgreen:
Zitra pojedu do prace, tak pak mrknu na svicku, jako bude mit barvu...
Babetta 210 alias malá Karkulka
Uživatelský avatar
BURE
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 55
Registrován: stř čer 15, 2016 16:15:53
Bydliště: Stráž pod Ralskem

Re: Karburátor Jikov - bohatost směsi

Příspěvekod mhi » úte čer 21, 2016 21:46:14

Ja hladinu nastavuji tak, ze mam karburator z B207, ktery ma ve spodku plovakovky diru a v ni sroub (jde takto upravit i B210kovy). Nad to na stojan hodim nadrz, karburator do maleho kalisku, usadim od oka vodorovne, necham plnit kalisek a ohybam plovaky, dokud to neni OK. Prace na 10 minut/karburator, je lepsi jich najednou delat vic.

Nechapu to srovnani priruby na skle?
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Karburátor Jikov - bohatost směsi

Příspěvekod BURE » stř čer 22, 2016 5:03:15

Taky jsem se musel dedka v garazi zeptat, co tim terminem tachnicusem myslel. :lol: Prdnes smirgl na sklo. Sklo ma na tuty rovnou plochu... :wink:
Babetta 210 alias malá Karkulka
Uživatelský avatar
BURE
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 55
Registrován: stř čer 15, 2016 16:15:53
Bydliště: Stráž pod Ralskem

Re: Karburátor Jikov - bohatost směsi

Příspěvekod Azor » stř čer 22, 2016 19:26:27

Pozor, pouze tzv. "zrcadlové sklo', obyčejné okenní bývá vlnité až hanba, a správné zabroušení "na sklo" se dělá brusnou pastou. :D
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Karburátor Jikov - bohatost směsi

Příspěvekod BURE » stř čer 22, 2016 19:50:20

To mas recht, tak delam vyfucky a svody. Pak se blejsti jak psi gule! :lol: Ale u te priruby to snad neni potreba... :wink:
Babetta 210 alias malá Karkulka
Uživatelský avatar
BURE
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 55
Registrován: stř čer 15, 2016 16:15:53
Bydliště: Stráž pod Ralskem

Re: Karburátor Jikov - bohatost směsi

Příspěvekod mhi » stř črc 20, 2016 18:18:49

Mam 3 poznatky, ktere by se nekomu mohly hodit, je to k tematu:

- Do B207 Jikov 2909DC patri 'defaultne' tryska 58 (diky Pavle), mam 3 tyto karburatory a ve 2 byla 63, zbytecne bohata smes, dela to na mne dojem, ze lidi si mysli "cim vic benzinu tim vetsi vykon" :). B210 s 2919DC maji vsechny 63ku, ale je zjevne, ze i zde se u mne uplatni neco o chloupek mensiho

- Prestoze jsem "cistil" nektere z trysek chlupem z drateneho kartace, rozsirit se mi je jednoduse nepovedlo (udelat z 58ky treba 60ku). Asi ty kartace nejsou z oceli nebo cinan ma hodne mekkou ocel :). Pouzit jdou vrtaky na plosne spoje, na eBayi jdou koupit za par dolaru, odstupnovane jsou po 0.1mm.

- Snizit bohatost smesi se mi nepodarilo ani snizenim odporu sani (dratenka ven, vzduch do otevreneho karburatoru), ani zmenou vysky hladiny. Efekt mela az mensi tryska

(problemy ktere popisuje BURE se mi nikde neprojevuji/valy)

a otazku:

- mam-li trosku zabordeleny lem svicky (zbytek cihlovy), je to predpokladam moc olejovy benzin (pritom jsem dal 1:33) ... ? Zajizdim pistni krouzky, tak to tak zatim necham, ale ...
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků