Taky nestartuju, gufera na klice atd.

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Taky nestartuju, gufera na klice atd.

Příspěvekod CErin » ned kvě 11, 2008 21:00:26

Včera jsem konečně Babettku přivezl na dosah ruky a slibuju si, že na ni budu pracovat. Akorát si teda sám nevím rady, proč nestartuju a co se všechno po mém zimním výletu stalo. Jinak typ 207!

Zjistil jsem, že z výfuku teče proudem převodovej olej, kape to po pokusu rozšlapat pěknou chvilku, myslíte, že to bude gufero? Rozhodl jsem se obě vyměnit, tak se chci zeptat jak se to přesně dělá. Jak se sundává altík a jak se to řeší taky pod spojkama, je nutný stahovák? :roll: ... Přiznávám se, že jsem to ještě nikdy neřešil.

Jinak svíčka je čistá a mokrá, jiskří jako blázen, zkoušel jsem jich víc ale ani škrt. Asi to rozlousknu a podívám se na to pořádně, v zimě mi z klikovky vyskočil kus nějaké klece, tak aby nebyl průser vevnitř.

Snad taky vyjedu.
CErin
Uživatelský avatar
CErin
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 226
Registrován: sob led 06, 2007 18:35:28
Bydliště: Brno

Příspěvekod Starec » pon kvě 12, 2008 0:43:06

Po prvé by si si mal premerať zapaľovaciu sústavu. Pozri: http://www.babettron1.sk/ax22.jpg
Pozri si aj tieto veci, lepšie pochopíš čo a ako dáš dole spojky aby si sa dostal ku guferám: http://www.babettron1.sk/kniha207.htm
Tu nájdeš aký sťahovák potrebuješ: http://www.babettron1.sk/forum/viewtopic.php?t=189
Vymeň si tieto gufera- na pravej strane pod rotorom 17x28x7 a na ľavej strane novým guferom utesni kľukovu skriňu od prevodovky.
Musíš demontovať všetky spojky, ( v druhom bubne je semering 15x24x7, ten musíš vypáčiť a pod ním je segerová poistka, tú musiš vybrať inak nedáš dole bubon) potom dať dole kryt prevodovky a tam dať dole z kľukovky také ozubené kolečko( daj pozor vo vnútri sú ihličky, tie potom pri montáži namaž vazelínou a poukladaj do kolečka a tak nasuň naspäť) Pod tým kolečkom je v dekli gufero 17x28x7 to vymeň. Ak to všetko budeš rozberať tak si dobre obzeraj čo kde ide, pripadne nafoť mobilom, lepšie sa ti bude skladať.
Ak niečomu nebudeš rozumieť tak kľudne napíš.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod Duro » pon kvě 12, 2008 15:26:57

CErin: To co napisal Starec, sedi. Myslim, ze vymena gufier je dobry napad. Hlavne, ked tu masinku este nepoznas, aspon zistis, v akom je stave. Gufera zas nie su az taka polozka a po vymene mozes byt spokojny, ze jeden problem nefunkcnosti je uz odstraneny. To som Ta potesil, ze ...?!

Kedze si to este nerobil, tak to este trochu doplnim /nedavno som robil presne to iste - na B 207 som vymienal vsetky semeringy na osi klukoveho hriadela. Stahovak na demontaz lavej strany /kde su spojky/ je nutny. Ak pouzijes ako stahovak otoceny bubon /vid Avarovu poznamku v Starcovom odkaze pre stahovak/ - pozri aj http://www.babettron1.sk/forum/viewtopic.php?t=336 - popisal som moju skusenost s tymto sposobom - nebolo to az take jednoduche. Cize stahovak vyrobeny podla Starcovho navodu je urcite istejsi. Este upozornenie - odoberanie krytu prevodovky je bez pomocok tiez trochu "silnejsie kafe" - musis pocitat s tym, ze v kryte su nalisovane gulkove loziska dvoch hriadeli v puzdrach, cize tiez to nejde uplne suvne - treba odsrobovat vsetky sroby po obvode krytu /vcetne dvoch, ktore su pod spojkovym bubnom - tie sa ukazu hned, ako bubon das dole/ a potom opatrne stahovat ten kryt s poklepkavanim drevenym koncom kladiva po obvode. Ja som este mierne nahrial oblast toho vacsieho puzdra /zhora vidno jeho obrysy/ PB horakom, ono to urobilo "puk" a o kusok zislo, potom som pockal kym to vychladne a znovu nahrial a poklepal - asi na 3-ti raz to pustilo a kryt bol uvolneny.

Ked budes demontovat pravu stranu /kde je elektrika/, tam je to jednoduchsie - staci odsrobovat klietku s cievkami, tu vyberies a zostane holy rotor /samozrejme kabelaz vytiahnut von/. Z rotora odsrobujes srobu, ktora ho drzi a namiesto nej zasrobujes 8-cku srobu a jemne dotahujes. Ono to urobi zase "puk" a rotor vypadne. Nezabudni na cudlik, ktory aretuje polohu rotora voci klukovke - uvidis ho na oske - vyber ho, aby nevypadol.

To je vsetko. Semeringy lahko vylupnes tenkym srobovakom /pocitaj, ze su viac nepouzitelne/ a nove /nezabudnut jemne namazat na brite aj po obvode!/ nasunies a dotlacis na povodne miesta /mne to islo aj prstami a pripadne plochou castou drevenej rucky kladiva/. Nic tazke. Prajem vela stastia.

Este nieco /vcera som nestihol/ - ked to budes skladat - tesnenie pod kryt prevodovky - bud to vystrihnes z vhodneho tesniaceho papiera a jemne namazes vazelinou, alebo mne sa osvedcila modra tesniaca hmota DP 300 od Wurthu - je to rychlejsie a spolahlivo to zatial tesni vsade, kde som to dal, t.j. pod kovove veka, medzi kartre prevodovky ...

Ked budes davat naspat ten kryt prevodovky - tiez treba postupne dotahovat dotahovat srobami po obvode - najprv si zozen dlhsie a rovnomerne dotahuj dookola a tiez je dobre po dotiahnuti jemne nahriat. Ono to znova spravi "puk" a pomaly lezie dohromady. Az potom daj povodne sroby, aby Ti to nestrhlo zavity v bloku prevodovky. Tiez to nahrej a dotahuj tak zhruba na 2-3 razy.

P.S. Starec nizsie doplnil, ze netreba davat dolu prstenec s cievkami. Ja som to robil kvoli tomu, ze je to teda pohodlnejsie a zaroven som priestor pod cievkami vycistil od sajrajtu a skontroloval, ci su v poriadku. Ak to robis prvy raz, myslim, ze sa to oplati tiez skontrolovat, aspon budes vidiet, na com si. Nastavit predstih myslim, nerobi az taky problem. Ale je to na Tebe ...
Naposledy upravil Duro dne úte kvě 13, 2008 10:08:25, celkově upraveno 7
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK

Příspěvekod Starec » pon kvě 12, 2008 16:43:13

Ak budeš dávať dole rotor, tak nie je podmienka dať dole aj stator z cievkami. Ak ho dáš dole ako radí Duro, budeš mať ovšem lepší prístup ku guferu, ale nie je to podmienka. Ak si len trocha šikovný tak to gufero vymeníš aj bez demontáže statora, aspoň nebudeš musieť znova nastavovať zapaľovanie.

Duro, ty si to ešte neskúšal bez demontáže statora? Tak to najbližšie skús, no probléma.

Link: http://www.babettron1.sk/forum/viewtopic.php?t=336 už nefunguje, všetko čo sa týka sťahovaka na 207 aj Durov príspevok nájdeš na: http://www.babettron1.sk/forum/viewtopic.php?t=189
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod Duro » úte kvě 13, 2008 10:02:23

Starec: Verim tomu, ze vymenit semering na strane elektriky ide aj pri zalozenych cievkach, ale dovod, preco som to rozobral je poriadna kontrola a vycistenie celeho priestoru. Ked uz nieco robim /hlavne, ked je to prvy raz/, tak si dam na cas, ale snazim sa to robit poriadne, aby som to za chvilu nemusel rozoberat znovu.
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK

Příspěvekod CErin » úte kvě 13, 2008 19:35:08

Děkuji Vám kamarádi :)
Dnes jsem udělal pouze základní kroky, jako rozebrání celého mopedu a pomalu čistím a lakuju sprejem. Jsem takovej bastlíř, co nic neudělá pořádně, ale mně se tak stroj bude líbit. O víkendu se dostanu snad i k srdci, tedy k motoru. Za pracovní postupy děkuju, dnes jsem skoro stihl i sundat rotor, ale nechávám to na pozdější dobu.

Vím, že ten stahovák se často řešil. Nevím, jestli ho budu schopen vyrobit sám, kdyžtak to někomu hodím za úkol. Možná to tu v ČR a prodával nějaký překupník, netuším. Možná že napoprvé budu pracovat s někým, už mě neba kupovat akorát nové motory a čekat, co to dojede, už mám na čase něco umět :)))

Díky, já zase jak se k tomu dostanu bych sem napsal.
CErin
Uživatelský avatar
CErin
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 226
Registrován: sob led 06, 2007 18:35:28
Bydliště: Brno

Příspěvekod CErin » pon kvě 19, 2008 13:08:54

Klucíí a šlo by jako stahováku použít toto? Má to sice 12cm namísto 8 a střední díra by se dala taky udělat......
Obrázek
Obrázek
CErin
Uživatelský avatar
CErin
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 226
Registrován: sob led 06, 2007 18:35:28
Bydliště: Brno

Příspěvekod Duro » pon kvě 19, 2008 14:16:15

Ano, v pohode, vyzera to byt dostatocne hrube, dieru v strede nepotrebujes, len navrtat 3 diery /ak tie povodne nepasuju/ pre obvodove sroby /vyber dlhsie a s podlozkami, ktore zasrobujes namiesto povodnych srobov - tie su moc kratke/. Doprostriedku zasrobuj tu povodnu centralnu srobu /bez podlozky/ naspat do kluk.hriadela a uvolni o 1-2 otacky naspat, aby vznikla medzera, kam potom ten bubon moze vyskocit, ked budes postupne rovnomerne sroby na tej platni dotahovat a ked to povoli.
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK

Příspěvekod LADAIII » pon kvě 19, 2008 19:06:35

A nebo za 60-80kc koupit stahovak.. :)
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Příspěvekod Duro » úte kvě 20, 2008 7:49:33

Ano, stahovak, ale aky? Neviem, ci na B 207-cku nieco vhodne bezne kupi ...
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků