CErin: To co napisal Starec, sedi. Myslim, ze vymena gufier je dobry napad. Hlavne, ked tu masinku este nepoznas, aspon zistis, v akom je stave. Gufera zas nie su az taka polozka a po vymene mozes byt spokojny, ze jeden problem nefunkcnosti je uz odstraneny. To som Ta potesil, ze ...?!
Kedze si to este nerobil, tak to este trochu doplnim /nedavno som robil presne to iste - na B 207 som vymienal vsetky semeringy na osi klukoveho hriadela. Stahovak na demontaz lavej strany /kde su spojky/ je nutny. Ak pouzijes ako stahovak otoceny bubon /vid Avarovu poznamku v Starcovom odkaze pre stahovak/ - pozri aj
http://www.babettron1.sk/forum/viewtopic.php?t=336 - popisal som moju skusenost s tymto sposobom - nebolo to az take jednoduche. Cize stahovak vyrobeny podla Starcovho navodu je urcite istejsi. Este upozornenie - odoberanie krytu prevodovky je bez pomocok tiez trochu "silnejsie kafe" - musis pocitat s tym, ze v kryte su nalisovane gulkove loziska dvoch hriadeli v puzdrach, cize tiez to nejde uplne suvne - treba odsrobovat vsetky sroby po obvode krytu /vcetne dvoch, ktore su pod spojkovym bubnom - tie sa ukazu hned, ako bubon das dole/ a potom opatrne stahovat ten kryt s poklepkavanim drevenym koncom kladiva po obvode. Ja som este mierne nahrial oblast toho vacsieho puzdra /zhora vidno jeho obrysy/ PB horakom, ono to urobilo "puk" a o kusok zislo, potom som pockal kym to vychladne a znovu nahrial a poklepal - asi na 3-ti raz to pustilo a kryt bol uvolneny.
Ked budes demontovat pravu stranu /kde je elektrika/, tam je to jednoduchsie - staci odsrobovat klietku s cievkami, tu vyberies a zostane holy rotor /samozrejme kabelaz vytiahnut von/. Z rotora odsrobujes srobu, ktora ho drzi a namiesto nej zasrobujes 8-cku srobu a jemne dotahujes. Ono to urobi zase "puk" a rotor vypadne. Nezabudni na cudlik, ktory aretuje polohu rotora voci klukovke - uvidis ho na oske - vyber ho, aby nevypadol.
To je vsetko. Semeringy lahko vylupnes tenkym srobovakom /pocitaj, ze su viac nepouzitelne/ a nove /nezabudnut jemne namazat na brite aj po obvode!/ nasunies a dotlacis na povodne miesta /mne to islo aj prstami a pripadne plochou castou drevenej rucky kladiva/. Nic tazke. Prajem vela stastia.
Este nieco /vcera som nestihol/ - ked to budes skladat - tesnenie pod kryt prevodovky - bud to vystrihnes z vhodneho tesniaceho papiera a jemne namazes vazelinou, alebo mne sa osvedcila modra tesniaca hmota DP 300 od Wurthu - je to rychlejsie a spolahlivo to zatial tesni vsade, kde som to dal, t.j. pod kovove veka, medzi kartre prevodovky ...
Ked budes davat naspat ten kryt prevodovky - tiez treba postupne dotahovat dotahovat srobami po obvode - najprv si zozen dlhsie a rovnomerne dotahuj dookola a tiez je dobre po dotiahnuti jemne nahriat. Ono to znova spravi "puk" a pomaly lezie dohromady. Az potom daj povodne sroby, aby Ti to nestrhlo zavity v bloku prevodovky. Tiez to nahrej a dotahuj tak zhruba na 2-3 razy.
P.S. Starec nizsie doplnil, ze netreba davat dolu prstenec s cievkami. Ja som to robil kvoli tomu, ze je to teda pohodlnejsie a zaroven som priestor pod cievkami vycistil od sajrajtu a skontroloval, ci su v poriadku. Ak to robis prvy raz, myslim, ze sa to oplati tiez skontrolovat, aspon budes vidiet, na com si. Nastavit predstih myslim, nerobi az taky problem. Ale je to na Tebe ...
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!