CErin: To co napisal Starec, sedi. Myslim, ze vymena gufier je dobry napad. Hlavne, ked tu masinku este nepoznas, aspon zistis, v akom je stave. Gufera zas nie su az taka polozka a po vymene mozes byt spokojny, ze jeden problem nefunkcnosti je uz odstraneny. To som Ta potesil, ze ...?!
Kedze si to este nerobil, tak to este trochu doplnim /nedavno som robil presne to iste - na B 207 som vymienal vsetky semeringy na osi klukoveho hriadela. Stahovak na demontaz lavej strany /kde su spojky/ je nutny. Ak pouzijes ako stahovak otoceny bubon /vid Avarovu poznamku v Starcovom odkaze pre stahovak/ - pozri aj
http://www.babettron1.sk/forum/viewtopic.php?t=336 - popisal som moju skusenost s tymto sposobom - nebolo to az take jednoduche. Cize stahovak vyrobeny podla Starcovho navodu je urcite istejsi. Este upozornenie - odoberanie krytu prevodovky je bez pomocok tiez trochu "silnejsie kafe" - musis pocitat s tym, ze v kryte su nalisovane gulkove loziska dvoch hriadeli v puzdrach, cize tiez to nejde uplne suvne - treba odsrobovat vsetky sroby po obvode krytu /vcetne dvoch, ktore su pod spojkovym bubnom - tie sa ukazu hned, ako bubon das dole/ a potom opatrne stahovat ten kryt s poklepkavanim drevenym koncom kladiva po obvode. Ja som este mierne nahrial oblast toho vacsieho puzdra /zhora vidno jeho obrysy/ PB horakom, ono to urobilo "puk" a o kusok zislo, potom som pockal kym to vychladne a znovu nahrial a poklepal - asi na 3-ti raz to pustilo a kryt bol uvolneny.
Ked budes demontovat pravu stranu /kde je elektrika/, tam je to jednoduchsie - staci odsrobovat klietku s cievkami, tu vyberies a zostane holy rotor /samozrejme kabelaz vytiahnut von/. Z rotora odsrobujes srobu, ktora ho drzi a namiesto nej zasrobujes 8-cku srobu a jemne dotahujes. Ono to urobi zase "puk" a rotor vypadne. Nezabudni na cudlik, ktory aretuje polohu rotora voci klukovke - uvidis ho na oske - vyber ho, aby nevypadol.
To je vsetko. Semeringy lahko vylupnes tenkym srobovakom /pocitaj, ze su viac nepouzitelne/ a nove /nezabudnut jemne namazat na brite aj po obvode!/ nasunies a dotlacis na povodne miesta /mne to islo aj prstami a pripadne plochou castou drevenej rucky kladiva/. Nic tazke. Prajem vela stastia.
Este nieco /vcera som nestihol/ - ked to budes skladat - tesnenie pod kryt prevodovky - bud to vystrihnes z vhodneho tesniaceho papiera a jemne namazes vazelinou, alebo mne sa osvedcila modra tesniaca hmota DP 300 od Wurthu - je to rychlejsie a spolahlivo to zatial tesni vsade, kde som to dal, t.j. pod kovove veka, medzi kartre prevodovky ...
Ked budes davat naspat ten kryt prevodovky - tiez treba postupne dotahovat dotahovat srobami po obvode - najprv si zozen dlhsie a rovnomerne dotahuj dookola a tiez je dobre po dotiahnuti jemne nahriat. Ono to znova spravi "puk" a pomaly lezie dohromady. Az potom daj povodne sroby, aby Ti to nestrhlo zavity v bloku prevodovky. Tiez to nahrej a dotahuj tak zhruba na 2-3 razy.
P.S. Starec nizsie doplnil, ze netreba davat dolu prstenec s cievkami. Ja som to robil kvoli tomu, ze je to teda pohodlnejsie a zaroven som priestor pod cievkami vycistil od sajrajtu a skontroloval, ci su v poriadku. Ak to robis prvy raz, myslim, ze sa to oplati tiez skontrolovat, aspon budes vidiet, na com si. Nastavit predstih myslim, nerobi az taky problem. Ale je to na Tebe ...