Vôľa v ose piestneho čapu

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Vôľa v ose piestneho čapu

Příspěvekod SIMPLiCITY » stř říj 15, 2014 12:13:31

Zdravím babettáci,
mal som nedávno zhodený valec z babetty (210) a všimol som si veľkú vôľu v uchytení piestu v osi piestneho čapu. Dalo sa piestom pohybovať úplne voľne doľava - doprava (asi 1cm na každú stranu). Je to normálne konštrukčné riešenie? Mám dojem, že som o tom niekde čítal, že je to normálne a koriguje to nepresnosti kľuky?? Radšej sa pýtam skúsenejších. Riešim problém, že niečo intenzívne klepe a postupne zisťujem možné príčiny.
Ďakujem
Martin, Babetta 210-000 a Manet Korado 216 95' :)
SIMPLiCITY
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 42
Registrován: ned črc 27, 2014 1:13:49
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Vôľa v ose piestneho čapu

Příspěvekod Pat » stř říj 15, 2014 12:57:28

ano vule pistu na ojnici smerem doleva/doprava je naprosto normalni
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Vôľa v ose piestneho čapu

Příspěvekod SIMPLiCITY » stř říj 15, 2014 13:34:49

ok, vdaka
Martin, Babetta 210-000 a Manet Korado 216 95' :)
SIMPLiCITY
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 42
Registrován: ned črc 27, 2014 1:13:49
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Vôľa v ose piestneho čapu

Příspěvekod marhalu » stř říj 15, 2014 22:29:45

Vůle je normální ale celkem 2cm je podle mne sakra dost. Zkontroloval by jsem zda je vše na svém místě a jestli tam něco nechybí.
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: Vôľa v ose piestneho čapu

Příspěvekod SIMPLiCITY » čtv říj 16, 2014 14:04:53

ako som spominal, preto sa pytam, lebo nieco v motore pri behu neustale klepe.. a snazim sa prist na to co... v dohladnej dobe dam valec na vybrus, dostanem to spat aj s piestom a vsetkym potrebnym, tak uvidime ci sa to zlepsi.. ak nie tak budem patrat dalej.. je mozne ze to skonci pri komplet GO motora
Martin, Babetta 210-000 a Manet Korado 216 95' :)
SIMPLiCITY
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 42
Registrován: ned črc 27, 2014 1:13:49
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Vôľa v ose piestneho čapu

Příspěvekod Pavel » čtv říj 16, 2014 14:48:36

nejlepší natočit kvalitní videozáznam motoru na stojanu v různých otáčkách a pak za jízdy, kde bude slyšet klepání a z toho to půjde lehce identifikovat.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Vôľa v ose piestneho čapu

Příspěvekod SIMPLiCITY » čtv říj 16, 2014 21:47:15

ok, spravim zaznam a mozno to niekomu nieco povie :)
Martin, Babetta 210-000 a Manet Korado 216 95' :)
SIMPLiCITY
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 42
Registrován: ned črc 27, 2014 1:13:49
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Vôľa v ose piestneho čapu

Příspěvekod tuningrob » pát říj 17, 2014 17:37:08

Když se Pavel nabídl, tak ať mi prosím očekuje můj záznam :)

https://www.youtube.com/watch?v=gr9usGxAs-I

najeto asi 850km a žádná změna. Nad 35km/h to utichá.
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Vôľa v ose piestneho čapu

Příspěvekod marhalu » ned říj 19, 2014 10:24:06

Tohle mam taky na jednom motoru. Za boha nemuzu prijit na to co to je. Několikrát jsem to rozebral a nic co by to delalo jsem nenasel.
Ale spolehlive to odstrani guma do zeber. Musis dat vsechny 4 kusy. Koukal jsem ze je tam nemas.
Ted uz to neresim babos jezdi bez probemu a s gumama pekne potichu :-D.
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: Vôľa v ose piestneho čapu

Příspěvekod marhalu » úte říj 21, 2014 18:57:13

Tohle jsem měl na mysli. Sice mu to neklepe jako nam ale me to ten problém vyřešilo :)
http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=3&t=1894&view=unread#p39104
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: Vôľa v ose piestneho čapu

Příspěvekod miraspk » úte říj 21, 2014 19:31:20

Něco na uklidnění pro nešťastníky, kterým to klepe.
https://www.youtube.com/watch?v=_5n_YpCadgA
Pravda je, že to chce sehnat origo gumy. Ty co se teď prodávají jsou měký shit, který po prvním pořádném zahřátí přestanou plnit funkci. :)
miraspk
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 53
Registrován: čtv čer 26, 2014 3:16:37
Bydliště: šumperk

Re: Vôľa v ose piestneho čapu

Příspěvekod marhalu » stř říj 22, 2014 8:14:04

Vsak jsem dal odkaz na tvuj prvni/stejny prispevek v jinym tematu. :wink:
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: Vôľa v ose piestneho čapu

Příspěvekod Pavel » stř říj 22, 2014 10:17:02

>tuningrob

Omlouvám se za pozdní reakci, ale tohle kamaráde vypadá na příliš velký předstih (sám potvrzuješ tvzením, že klepání mizí při vyšších otáčkách) podle zvuku motoru. Klikovka dostává velké rázy, to ostatně jde zřetelně slyšet na tom videu. Podle mě to je špatná impulzní cívka na statoru. Už jednou jsem řešil podobný problém na své Babettě. Zkus vyměnit na zkoušku stator za nový a poděl se tu s námi o svoji zkušenost.

Jen na vysvětlenou. Takhle nemůže klepat motor, ani kdybyste dobře fungující stator umístili do jakékoliv polohy. Podle mě jasný defekt na impulzní cívce s tím, že bohužel po 850km sis s tím pravděpodobně zničil i klikovku (minimálně bude slušně cinkat).

Pro příklad uvedu video zvuku čerstvě zGO motoru mé Babetty s poškozenou impuzlní cívkou. Klepání tam lze slyšet také. Po výměně předla, jako kdyby sjela z výrobního pásu

https://www.youtube.com/watch?v=DOQQhgTafcU
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Vôľa v ose piestneho čapu

Příspěvekod tuningrob » stř říj 22, 2014 15:04:56

Ahoj, díky i za SZ.

Až u stroje budu, Snížím předstih. Už je to asi 4. nápad, čím to může být. Zrovna teď tu i padlo video, kde pomohly ty antivibrační gumy v hlavě, tak jsem si myslel, že mám vyhráno.

Snažil jsem se jezdit co to šlo,(s rozumem) protože jsem nemohl přijít na příčinu a nikdo mi neřekl, co to dělá. Takže klasická odpověď ''Ono si to musí sednout''
Naposledy upravil tuningrob dne stř říj 22, 2014 15:07:08, celkově upraveno 1
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Vôľa v ose piestneho čapu

Příspěvekod Pavel » stř říj 22, 2014 15:06:52

Snížení předstihu otáčením statoru ti nepomůže, tam se předstih reguluje jen jemně, takže motor nebude klepat v žádné pozici. Vyměň stator za nový.

V nejhorší možné variantě se podle mě vymění stator a nechá zrepasovat klikovka.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 návštevníků