Stránka 1 z 2

zarezlý píst ve válci demontáž?

PříspěvekNapsal: úte lis 11, 2014 16:26:24
od ronin10
jak nejlépe demontovat zarezlý píst ve válci resp. dostat sundat válec z pístu? zkoušel jsem i nasilý ale marně ,nic se nepoškodilo ale zároven nic nepovolilo ??? mate nejaký trik na to? či znáte něco čím by eventuélně se to od sebe oddělilo? chci jej dát dohromady ten motor ale když se něco pakazí připadně válec či píst bude ko dodraný tak nwm no,uvolnovací spreje a podobne mazaci jsem aplikoval a žádná snaha ,nevim vůbec zda se ještě o to pokoušet a nebo to nechat být co jsem se tak díval tak i jehlové ložiska na ojnici u klikovky jsou orezlý ,případně bych si z něj vybral nahradní díly když by něco ruplo,fakt nevim,poradte dik,jinak je to motor z babety 207 :|

Re: zarezlý píst ve válci demontáž?

PříspěvekNapsal: úte lis 11, 2014 17:48:50
od Fajn-Tom
zkus válec nahřát a pak kladivo :D

Re: zarezlý píst ve válci demontáž?

PříspěvekNapsal: úte lis 11, 2014 17:57:02
od Max11
Mne na zahrdzavené veci pomáha nechať to 24 hodín ponorené/namočené vo WD40. Mohlo by sa to potom aspoň čiastočne uvoľniť.

Re: zarezlý píst ve válci demontáž?

PříspěvekNapsal: úte lis 11, 2014 19:27:33
od vfjr
To védéčko je dobrý. A po jednom dni působení to zkus lisem ne kladivem.

Re: zarezlý píst ve válci demontáž?

PříspěvekNapsal: úte lis 11, 2014 21:28:16
od kopr
Ještě lepší je brzdová kapalina...

Re: zarezlý píst ve válci demontáž?

PříspěvekNapsal: úte lis 11, 2014 23:40:45
od ronin10
nu s tou brzdovkou to není špatný napad to je fakt žiravina ,no nakonec jsem ho sundal pravě wd40 nevim jestli tomu nejak pomohlo kazdopadne sem rozpulil motor a celou klikovku aj s valcem jsem dal na svěrák a dřevěným toporem na přítomnosti velkého kladiva do toho jebal az teda vypadnul pist ven ale drželo to tam no nehorázně dost,tedy před klepáním jsem jeste zkousel stahovakem trochu popolezl ale pak uz mi stahovak sjizdel z žeber tak pak přišlo na řadu ono toporo kladivo,všem díky za tip a radu :wink: :D

Re: zarezlý píst ve válci demontáž?

PříspěvekNapsal: stř lis 12, 2014 9:32:36
od Pavel
Stačí vzít dvouramenný stahovák vhodného rozměru, čelisti zapřít o blok válce a vylisovat píst ven (opřít si to třeba o kus dřeva, ať se píst nedeformuje). Pokud něco zarezlo, tak jedině pístní kroužky, samotný píst nezarezne.

Re: zarezlý píst ve válci demontáž?

PříspěvekNapsal: stř lis 12, 2014 10:46:44
od Azor
Neodpustím si trochu polemizovat - WDčko ničím nenahradíte, je to produkt původně vyvinutý v USA pro kosmické technologie, má obrovskou vzlínavost a schopnost vniknout opravdu všude. Brzdovka se k uvolňování používala dříve a to zejména ta klasická červená (přišlo se na to náhodou, neboť se zjistilo, že brzdovou soustavu naplněnou červenou kapalinou prakticky nelze utěsnit), ty nové žluté už zdaleka takovou uvolňovací schopnost nemají. Další nezanedbatelnou vlastností WDčka je to, že kovy současně chrání před korozí, brzdovka naopak do sebe velmi ochotně absorbuje vzdušnou vlhkost a pokud se důkladně beze zbytku neodstraní, což je obtížné, vše okolo zakrátko zrezaví. Kdysi tady na fóru pohrdavě zaznělo, že WDčko není nic jiného než obyčejný petrolej, ale to je hluboký omyl (pokud tedy nenakupujete ve vietnamském krámku, ony se falšují už i ty WD spreje). WDčko je zkrátka při uvolňování čehokoliv jasný favorit, ovšem je třeba nechat mu čas k působení - alespoň do druhého dne, pokud to nepomůže, pak už musí skutečně nastoupit hrubá síla.

Re: zarezlý píst ve válci demontáž?

PříspěvekNapsal: stř lis 12, 2014 11:06:46
od tuningrob
Já wdčko odebírám hromadně co rok a půl, ale co raz více slýchavám, že to je ''voda''. Wurth je prý daleko lepší. Nedokázal jsem porovnat, ja jsem spokojený, no překvapilo mě, že jsi pro něj tak nadšen a věříš tomu. Já nikde informace co se týče kvality WD nehledal, dávám tomu volný průběh, ale neplánuju s používáním WD přestat.

Re: zarezlý píst ve válci demontáž?

PříspěvekNapsal: stř lis 12, 2014 13:56:46
od vfjr
Jestli je to z usa tak to bude určite dobry:) Neblazni-je dobry ale není nejlepší. Takový rozpoustece dělá kde kdo.

Re: zarezlý píst ve válci demontáž?

PříspěvekNapsal: stř lis 12, 2014 14:18:33
od Pavel
WDčko je jen "těžký benzín". Původní účel WDčka bylo uvolňování zarezlých šroubů, ale pak se to rozšířilo jako univerzalní konzervační prostředek. Jako není špatný, svůj účel splní, ale dnes už na trhu existují mnohem lepší přípravky. Pokud hledáte skutečně top produkty, zaměřte na CLP (Clean, Lubricate, Preservate) vojenské přípravky na ochranu zbraní. Špičkový produkt je např. CX Professional CLP. S tím rozpohybujete úplně všechno zatuhlé. Je to ještě o pár tříd lepší než WDčko ;) S tím pravidelně mazat řetěz, tak vydrží věčnost ;)

Re: zarezlý píst ve válci demontáž?

PříspěvekNapsal: stř lis 12, 2014 17:19:23
od ridchey
nj,videl jsem,ze uz je ten motor na bazosi....

Re: zarezlý píst ve válci demontáž?

PříspěvekNapsal: stř lis 12, 2014 18:31:24
od Max11
Pavel má pravdu. Ja používam tiež niektoré prípravky na zbrane na mazanie mechanických častí babetty. Sú zvyčajne drahé jak čert ale fungujú perfektne. Mojim obľúbeným je Ballistol. Len treba dávať pozor na aký kov sa používa lebo ľúbi rozožierať niektoré druhy kovov :)

Re: zarezlý píst ve válci demontáž?

PříspěvekNapsal: čtv lis 13, 2014 22:54:14
od Azor
Pánové, nemůžu si pomoct, ale ještě se k tomu musím vymáčknout. Máte ze mě srandu, že tak věřím wédéčku, ale přesvědčila mě cca před 10 lety prezentace dovozce: přitiskli tam k sobě dva plechy metr na metr a spodek stříkli tím sprejem - za 15 minut byla ta mastnota nahoře. Není moc prostředků v této cenové hladině, které by prokázaly tal úžasnou vzlínavost a schopnost vniknout úplně všude. Od té doby jsem jeho možná nekritický fanda a je fakt. že mě to zatím nikdy nezklamalo. Množství beznadějně zarezlých součástek na autech i zemědělské technice jsem tím dokázal opět rozpojit. Já jsem s tím opravdu maximálně spokojený, samozřejmě ať si každý přísahá na svoji značku, ale ty speciality na zbraně nekoupíte v každé drogerii a za tak rozumnou cenu. Ale už s tím nebudu dál otravovat. :)

Re: zarezlý píst ve válci demontáž?

PříspěvekNapsal: pát lis 14, 2014 17:28:39
od Fajn-Tom
WD mažu ložiska v kolech, oproti vazelíně se kolo točí o poznání lépe, ale musim to dělat před každým závodem, protože WD vysychá. Slyšel jsem že se se WD stříkaly pneumatiky na závody, ono jí to naleptá a pak WD vyschne takže není mastná :lol: